View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 20.06.2020 23:31 Post subject: |
|
|
Dette "grunnspillet" som det siktes til er like forskrekkelig nå som da vi ble avkledd med 3-0 samme sted i fjor. Eller på Nadderud og Aspmyra.
Det er ikke progresjon. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.06.2020 23:32 Post subject: |
|
|
Nå er det nok også hos meg. Dessverre finnes det ikke alternativer ... |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.06.2020 23:54 Post subject: |
|
|
Ledelsen hadde sett ut so. klovner om de sparket han i fjor. Men om han sparkes nå i løpet av en måned eller to så vil de se enda dummere ut. De ga han jo ny kontrakt til og med, og han har vist null og niks. Med unntak av et par enkeltkamper i europa kvaliken i fjor mot andre lag som også slet. |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 21.06.2020 00:08 Post subject: |
|
|
Jondahl wrote: | tror Horneland får beskjed om at han er ferdig om han ikke tar minst 4 poeng på de 2 neste. om jeg ikke husker helt feil så fikk Perry en lignende beskjed fra Koteng. |
6 poeng på de 2 neste. Alt annet er første fly til vestlandet for hørnis. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 21.06.2020 01:39 Post subject: |
|
|
Treffende kommentar til Jesper Mathisen å være:
Meling, Adegbenro, Trondsen, Reginiussen, Zachariassen og Hansen. Klassespillere på dette nivået, men på dette Rosenborg-laget ser de helt ordinære ut. Horneland får skremmende lite ut av denne spillerstallen, og etter 145 minutter av årets sesong ser jeg null fremgang fra 2019. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 21.06.2020 03:02 Post subject: |
|
|
Fred Horneland nå!
Vært imot han siden dag 1, men nå ser jeg omsider endringen!
Eller nei vent nå... hjernevaska jeg  _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.06.2020 03:16 Post subject: |
|
|
Jeg stikker bare innom litt kjappt for å melde om at jeg hadde rett angående Horneland. Og jeg er sjeleglad for att jeg ikke har hatt mulighet til å se makkverket som har blitt servert hittil i år. Der sparte jeg meg to ganger nitti med møkk gitt. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 21.06.2020 06:39 Post subject: |
|
|
Søtvatten wrote: | Tenk at kontakten ble forlenget. Fuckings utrolig at det går an. |
Sett utenifra var jeg overrasket over at han ble ansatt i første omgang... Tanken på at Horneland kunne være en trenerkandidat hadde ikke streifet meg en gang, og da de første ryktene dukket opp så trodde jeg det var en dårlig spøk... Jeg vil vel si at om noe så er resultatene og prestasjonene langt bedre enn forventet, og det sier igrunn ganske mye... |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2020 10:00 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Jeg stikker bare innom litt kjappt for å melde om at jeg hadde rett angående Horneland. Og jeg er sjeleglad for att jeg ikke har hatt mulighet til å se makkverket som har blitt servert hittil i år. Der sparte jeg meg to ganger nitti med møkk gitt. |
Ja, du er inne på noe nå. Ser du nå at det er fare for nedrykk med dette spillet ? Jeg sliter med å se at vi scorer 10 mål i løpet av sesongen med dette spillet. Vi har vel knapt sjanser etter to kamper og det er faktisk verre enn i fjor. Hovedårsaken er (tro det eller ei) vi har ingen Søderlund til å vinne duellene høyt i banen. Nå mister vi bare ballen i mye større grad. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.06.2020 10:02 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | Ledelsen hadde sett ut so. klovner om de sparket han i fjor. Men om han sparkes nå i løpet av en måned eller to så vil de se enda dummere ut. De ga han jo ny kontrakt til og med, og han har vist null og niks. Med unntak av et par enkeltkamper i europa kvaliken i fjor mot andre lag som også slet. |
Dette vil jeg tro burde kunne la seg gjøre med et ekstraordinært årsmøte? Rosenborg er vel fortsatt en medlemsklubb? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.06.2020 10:16 Post subject: |
|
|
Horneland er den verste treneren vi har hatt siden tidlig 80-tall. Jeg fatter ikke at de som tok beslutningen med å ansette denne fyren fortsatt sitter like komfortabelt. En gymtrener uten noen som helst forståelse for spillestil. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 21.06.2020 10:23 Post subject: |
|
|
Kan ikke Kjernen møte på trening og synge Horneland skal sparkes, som runget utover PSV stadion i fjor?  |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.06.2020 10:23 Post subject: |
|
|
 _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 21.06.2020 10:34 Post subject: |
|
|
Etter fjorårets sesong med alt kaoset lot jeg tvilen komme Horneland til gode etter en svak førstesesong. Han skulle få en sjanse til å starte med blanke ark og vise hva han kunne få til med en ordentlig oppkjøring og opprydding i stallen. Forutsetningen var at han leverte varene fra 1. serierunde. Laget viser åpenbart ingen framgang fra ifjor, så konklusjonen blir da enkel. Dette prosjektet er dødt, og det vil bare være et spørsmål om tid før hele Trøndelag vender prosjektet ryggen. Festfotball i alle kamper framover er eneste mulige redning. Veldig skuffende at de framstår like elendige som ifjor etter de gode rapportene i oppkjøringen. Spillerne burde også skamme seg. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.06.2020 10:50 Post subject: |
|
|
Det er dumhet fra ende til annen historien om Horneland.
«Alle» skrek av full hals at dette ikke ville fungere. Alle varsellamper blinket. En fullstendig umerittert trener med fullstendig feil filosofi, erfaring fra 442 gampefotball med Haugesund. Dette var altså en trener som burde ta over Norges største klubb med sine etablerte stjerner. Ja DET er en strålende ide...not.
Hva som egentlig skjedde på bakrommet de ukene beslutningen ble tatt skulle vært interessant å vite.
Dersom det ser ut som en gås, går som en gås, høres ut som en gås..osv osv.
Hvor vanskelig kan det være?
Fasiten kom med 2019, karakteren ble «ikke bestått» med lysende rød skrift.
Så kommer korona, en glimrende mulighet til å la kontrakten renne ut på dato. Man blir kvitt øket, ingen kontroversiell oppsigelse, ingen støy, ingen millionkompensasjon. Man fikk ekstra tid til å få på plass en ny trener. I det minste ville det bli en rar sesong, en sesong som like gjerne kunne brukes til trenerskifte.
Så fornyes kontrakten med et år.
Ord blir fattige. Styret burde vært kjeppjaget med strømførende staur ut fra Lerkendal. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 21.06.2020 10:51 Post subject: |
|
|
Styret kommer nok til å skylle på Korona-pause og at vi «så bra ut» i oppkjøringskampene før pausen. Gir han nok minst 10 kamper til før de tar en evaluering.
Forøvrig utenkelig at Horneland sparkes uten at Koteng, Bratseth og Winsnes går sammen med han. Er totalt krise om den samme gjengen skal ut og finne trener en gang til. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 21.06.2020 10:55 Post subject: |
|
|
@eksil: problemet var vel at de hadde lett i snart 6 mnd og ikke funnet noen gode kandidater. I panikk begynte de å kaste tilbud etter alle trenere i eliteserien som hadde noe å vise til. Først Geir Bakke, deretter Horneland. Hvordan de klarte å kjøre en «grundig prosess» i et halvt år uten å ende opp med noe bedre er jo vanskelig å fatte. Kunne jo like gjerne beholdt Coolen. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.06.2020 11:01 Post subject: |
|
|
I store deler av kanpen mot molde ligger vi dypt i en 4-5-1. Vi får nesten ikke låne ballen. Vi er ikke oppe i press og det er store avstander og rom. Molde spiller seg lett igjennom med hurtig spill i lengderetningen på få touche..
Når vi får tak i ballen i egen 16 meter et det bare Dino å spille på forran bilfører. Vi mister bare ballen og Molde trukket på igjen. De har et helt annet tempo og samspill enn oss. pluss at de vill mere.
I etablert er vi statiske og stort sett feilvendt. vi må bare spille opp, tilbake og rundt igjen til vi sender en 50/50 pasning for å prøve noe.
Dette trenger vi ikke Trener for å kunne gjøre.
Vi spiller også kun på første bevegelse da vi ikke har samtidige bevegelser foran ballfører.
Det Horneland har fått til på 1,5 år med treninger kamper og spillerkjøp er så dårlig og planløst at han ikke burde sattse på trener yrket. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Naaerdetnok Junior
|
Posted: 21.06.2020 11:20 Post subject: |
|
|
Nå vil jeg jo påpeke at spillerlogistikkproblematikken er mye eldre enn Horneland. Skal man hente spillere må man vite hvilken fotball man ønsker å spille, og den problematikken hadde vi jo de siste par årene under Kåre også, og selv før det var det mye tilfeldigheter. Det er jo først og fremst der BU/G og M**** nå ser ut til å lykkes. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 21.06.2020 11:21 Post subject: |
|
|
Vet faktisk ikke hva dette handler om.
Når spillerne er så lite aggr på egen halvdel..
Ingen går i bakrom når M står høyt..
-AT sier det var skikkelig trykk på trening fre. Er det planen nå..
-Alt for mye rot i stall midt i sesong.
-Vi setter ikke opp Adegb mot den ferske 20Ã¥ringen.
-Blir det for masete når E står og dirigerer spillerne hele tiden på enkle ting.
Tar han fra dem ansvaret..
Er det for mange spillere som er stappmett. Og på tur ut/ferdig.
Hvis H er faglig svak så hadde det lekket ut fra garderoben.
Når dette er skrevet, -ting snur faen mæ fort..! |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.06.2020 11:29 Post subject: |
|
|
Ståle wrote: | @eksil: problemet var vel at de hadde lett i snart 6 mnd og ikke funnet noen gode kandidater. I panikk begynte de å kaste tilbud etter alle trenere i eliteserien som hadde noe å vise til. Først Geir Bakke, deretter Horneland. Hvordan de klarte å kjøre en «grundig prosess» i et halvt år uten å ende opp med noe bedre er jo vanskelig å fatte. Kunne jo like gjerne beholdt Coolen. |
Kunne man ikke bare si: «vi mislyktes med planen, vi trenger mer tid og beholder Coolen inntil videre».
Det er ikke styret sin feil at en Hjulmand som er i ferd med å takke ja, plutselig sier nei. Men da må man handle deretter. Det var ingen som ville bli satt i fengsel ved å vente noen måneder til. Det verste man kunne gjort var å ansette en gjøkunge. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.06.2020 11:34 Post subject: |
|
|
Vi kan være 8 poeng bak Molde etter 3 serierunder. Det tar vi aldri igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 21.06.2020 11:56 Post subject: |
|
|
Tror sjansen for ar Horneland går frivillig er større en at han får sparken.. |
|
Back to top |
|
 |
Enga1913 Senior
|
Posted: 21.06.2020 12:06 Post subject: |
|
|
Hva med han der Fagermo i Odds? 4-3-3 til fingerspissene, streng men lun, og nokså fotballkyndig. Et alternativ. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 21.06.2020 12:10 Post subject: |
|
|
Dette blir jo bare nok en mulighet for Horneland til å vise hvor flink han er til å stå i sin egenproduserte drit. Det var jo det som ovgerbeviste Koteng og gjengen om at han var rett mann i fjor, så nå blir det nok livstidskontrakt.  _________________ "- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller." |
|
Back to top |
|
 |
|