View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.06.2020 13:04 Post subject: |
|
|
Han er sikkert en ålreit fyr både han og Oskar Emberland, men spillerne som har vært med siden Kåre-sparkinga vet jo at de fikk tredje/fjerdevalget, de merker hver dag hvordan dette regimet er og lengter etter noe annet. Men de er også proffe nok til å ta den eventuelle sytinga innad.
Selv er jeg ikke i tvil om at det fins et tak på hvor høyt du kan nå med Horneball. Du kan ha de beste spillerne men likevel ikke ta nok poeng til å vinne ligaen rett og slett fordi du søler bort poeng ved å gi bort initiativet i kampen, ri på fattige ettmålsledelser og den biten der.
Du kan være underdog og greie en øvre halvdelplass med Stoke, Burnley, Haugesund el.l men de beste lagene søker å dominere enhver kamp de spiller og går for scoring nr to og tre. Det gjorde også RBK en gang i tiden. Mannen gjør nok så godt han kan og det han tror på, men det et ikke topplag over det. Derfor skal vi ikke bare skyte på mann men på systemet som ansatte han og lar ham holde på fremdeles.
Rene gjøkeredet. Forstår ikke noe av det. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 17.06.2020 13:14 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Når Horneland får fyken, som jeg håper er så fort som mulig, er jeg veldig spent på hva vi ender opp med. |
Sikkert Otto Ulseth eller Tom Nordlie, mtp den ledelsen denne klubben har... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 17.06.2020 13:36 Post subject: |
|
|
med den spillerstallen han etterhvert rår over så er det ganske forbanna utrolig om han ikke klarer å få ett poengsnitt på nærmere 2,3. da snakker jeg ikke om underholdningsverdi eller noe som helst slikt fancy opplegg, men bare det å faktisk få laget til å vinne kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.06.2020 13:54 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Kamerat Ola wrote: | Når Horneland får fyken, som jeg håper er så fort som mulig, er jeg veldig spent på hva vi ender opp med. |
Sikkert Otto Ulseth eller Tom Nordlie, mtp den ledelsen denne klubben har... |
Perry, soleklart  |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 17.06.2020 14:06 Post subject: |
|
|
Horneland har vunnet totalt 42 eliteseriekamper som hovedtrener; 28 kamper for Haugesund og 14 kamper for Rosenborg.
Emberlands meritter er enda tynnere stoff.
Da Horneland kom sa han at Rosenborg har landets soleklart beste tropp.
Siden har han pælma ut 18 spillere.
Tidligere i uka sa han at han nå endelig har den troppen han trenger.
Tror virkelig fortsatt noen at denne trenerduoen kan bidra med noe av substans i Rosenborg når det kommer til vinnerkultur?
Jeg er dessverre redd for at målsjanser, mål, poeng og finspill blir mangelvare i år som i fjor, mens bullshiten fra trenere og ledere kommer til å anta nye høyder. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.06.2020 14:56 Post subject: |
|
|
Nei, ikke jeg, ikke hatt den troa på noe tidspunkt heller.
Mismatch fra første stund. Sorry for hans del for han burde ikke bli satt i den her ekle situasjonen i utgangspunktet. Umulig inngang.
Nå er han på samme punkt som Tørum 07 og Perry 14. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 17.06.2020 14:58 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | tr0ndern wrote: | Kamerat Ola wrote: | Når Horneland får fyken, som jeg håper er så fort som mulig, er jeg veldig spent på hva vi ender opp med. |
Sikkert Otto Ulseth eller Tom Nordlie, mtp den ledelsen denne klubben har... |
Perry, soleklart  |
Syns det gikk mistenkelig fort ja, for Kåre å få skikk på laget da han kom. Hadde nok løsnet uansett, hadde Perry fått sitte litt lengre. Vi så jo også hvordan det gikk, jo lengre det var siden Perry hadde trent laget... |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.06.2020 16:04 Post subject: |
|
|
Hehe ja, man kan få til mange fine tolkninger om man legger godsiden til  |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 17.06.2020 17:07 Post subject: |
|
|
Nå må vi ikke glemme at Henriksen er en del av teamet her..
Og snakker særs mye på feltet. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 17.06.2020 17:31 Post subject: |
|
|
Coronapausen er over.
Horneland har ikke blitt noe bedre i mellomtiden.
*SJOKK*
Start letingen etter neste trener asap! |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 17.06.2020 17:47 Post subject: |
|
|
Jeg antar at SIB gikk etter de med gullstjerne i NFF boka fordi det er det han kan noe om, jeg tror at Horneland ser like godt som oss hvor RBK skal være på vei, jeg er pessimistisk mtp at han er istand til å utvikle egne egenskaper til å ta oss dit.
Problemet er litt der at jeg ser ikke helt noen alternativer som er garanterte oppgraderinger. Kjetil Knutsen kan hende, men vil han få tidvis altfor høyt gasjerte egoer på Lerkendal til å gjøre som han ønsker?
Jeg skulle helst sett at en byttet ut assistentene, Jamtfall og Henriksen har vært med på mye rart uten å ha noe å vise til. Emberland? Burde ha inn folk som er på vei opp, Maalen, Roger Naustan eller slikt noe. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.06.2020 22:41 Post subject: |
|
|
etter å ha tenkt og sett litt klipp fra kampen er det en ting som slår meg og som vil gjøre underverker om spillerne bare klarer å omstille seg i hodet.
Slutt å slå på fot!
det slåes konstant på fot og nesten aldri på løp om det ikke er snakk om overlapp.
klarer vi bli bedre på dette vil vi få masse mere tempo i spillet og slippe å duellere ved hvert mottak.
Også synes jeg det er markant forskjell på Tagseth og restren når det gjelder å vende i mottak.
Han vender alltid opp offensivt og setter fart mens de andre gjerne bruker to tuch eller flere på å starte et ofensivt mønster.
For meg står det igjen at det eneste sikre etter denne kampen er at Tagseth starter mot Molde av de 3 på midten.
Lundemo hadde et par fine flikker men det går aaalt for seint alt for ofte til at han kan bidra i omstillingsfasen. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 18.06.2020 00:20 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: |
Også synes jeg det er markant forskjell på Tagseth og restren når det gjelder å vende i mottak.
Han vender alltid opp offensivt og setter fart mens de andre gjerne bruker to tuch eller flere på å starte et ofensivt mønster.
|
Slapp av, vi har en trener som rimelig kjapt skal få Tagseth ned på nivået til resten. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4041 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 18.06.2020 07:34 Post subject: |
|
|
Tipper neste trener inn er Rekdal... :p  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 18.06.2020 08:39 Post subject: |
|
|
Du må ikke spøke med sånt... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.06.2020 08:41 Post subject: |
|
|
Det synes jeg høres sannsynlig ut ja. Rød tråd spillestilsmessig. Og da er det virkelig et spørsmål om vi egentlig vil bytte kjedelig fotball med en sympatisk trener mot samme fotball med en slitsom type. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 18.06.2020 09:59 Post subject: |
|
|
Takker fint ja til Reka jeg. Da har vi om ikke annet underholdningsverdi utenfor banen.. Føler det er like grått både på banen og på sidelinjen akkurat nå _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 18.06.2020 10:01 Post subject: |
|
|
Det eneste argumentet jeg har sett for å ha Horneland som trener er Kotengs uttalelse: "Horneland er Norges beste trener". Det er absolutt ingenting annet som taler for at han er trener i Rosenborg. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 18.06.2020 10:03 Post subject: |
|
|
Horneland er god på fancye ord og uttrykk, og det kan være at styret mener Horneland har norges beste planer for et fotballag. Men det var dette med å oversette ord til prestasjoner da.. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.06.2020 10:52 Post subject: |
|
|
Den obligatoriske "hva med Trond Sollied?". |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 18.06.2020 11:23 Post subject: |
|
|
Befrielse å se tagseth sammenlignet med åsen eller konradsen. Kunne vært bedre med kr.sund. Men han er fremoverlent, forsøk på trekanter gjør mange smarte valg og spiller støtte i stedet for å spille vekk ballen. Og endelig har vi en ny roar strand som fullfører løp i bakrom.
Tagseth, skjelbred og zacca kommer til å herje på midtbanen utover sesongen. Adegbendro er prestasjonsmessig svært opp og ned. Kunne av og til gått litt fortere med pasningsspillet.
Tror uansett dette rbk laget kommer til å blomstre, og som helland og trondsen påpeker så er det nye mulig at de forsøker for mye på det de har øvd på trening i stedet for at det naturlig kommer i kamp.
Er ikke situasjonene slik de har øvd på trening er de gode nok til å improvisere og ha de gøy.
Har trua mot Molde  |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 18.06.2020 12:42 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Takker fint ja til Reka jeg. Da har vi om ikke annet underholdningsverdi utenfor banen.. Føler det er like grått både på banen og på sidelinjen akkurat nå |
Det er klart, RBK - Molde kunne nok blitt et morsomt oppgjør med Reka som RBK-trener.... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 18.06.2020 12:50 Post subject: |
|
|
Jeg har gått rundt og fundert på om at vi, på grunn av styrets utroskap mot egen filosofi, har endt opp i et lose-lose scenario.
I utgangspunktet burde vi aldri hentet Horneland, med tanke på at offensiv fotball, vanligvis i 4-3-3, er hva Rosenborg skal stå for.
Vi hentet istedet en trener som er god på noe annet enn det vi vil ha. Så tvinger vi ham til å spille 4-3-3.
Om vi skal beholde Horneland, hadde det rett og slett vært bedre å si "spill hvordan du vil så lenge du maksimerer troppen", så ser vi til neste treneransettelse for 4-3-3 og offensiv fotball? |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 18.06.2020 12:59 Post subject: |
|
|
ambiguous wrote: |
Om vi skal beholde Horneland, hadde det rett og slett vært bedre å si "spill hvordan du vil så lenge du maksimerer troppen", så ser vi til neste treneransettelse for 4-3-3 og offensiv fotball? |
Ikke helt enig i det. Filsofien er en del av klubben og sjelen. Altfor mange trenere som har gjort det godt og slutter vil få en erstatter som mislykkes for de ønsker å spille og trene på sin måte. Klubben og filosofien må ha klare rammer, men treneren/manageren må ha spillerom til å gjøre "sin greie" innenfor disse rammene. Så langt er det vel omtrentlig bare Ajax, Dortmund og Barcelona som har det slike rammer og har lykkes i større grad med trenerbytter enn klubber som Ac milan, bayern, real madrid og manchester united !? |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 18.06.2020 13:39 Post subject: |
|
|
Siden vi er inne på temaet "ny trener" føler jeg det er på sin plass at jeg begynner å mase om Marti Cifuentes igjen.
Der snakker man trenertalent. Ikke det største navnet, men mannen oser sexy fotball. Anbefaler å høre episoden av Josimars podcast med den spanske Cruyff-fanatikeren som gjest. |
|
Back to top |
|
 |
|