| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 27.11.2006 16:00 Post subject: |
|
|
| Ja, og det betyr at han blir sittende på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
bingo7 Junior

|
Posted: 27.11.2006 16:05 Post subject: |
|
|
ikke vil mener jeg huff går litt i surr for meg idag  |
|
| Back to top |
|
 |
bingo7 Junior

|
Posted: 27.11.2006 16:07 Post subject: |
|
|
nei....mener vil spille midtabane og ikke noe annent. huff og huff helt i surr for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 27.11.2006 16:25 Post subject: |
|
|
| SoZo wrote: | | Jeg mener faktisk det er en viss interesse fra RBK med hensyn på "ingen kommentar" linja. |
Litt enig med deg i det, "ingen kommentar" fra Brakka betyr ofte at forhandliger pågår...
Men hvorfor vil Koren til RBK? Etter min mening kun pga. CL-mulighetene og deretter vil han reise til utlandet. Men trenger RBK Koren? Ja, etter min mening. Solli, Riseth, Strand bør og skal forlate oss innen denne og neste sesong og trenger vi Koren utentvil selv om han egentlig vil til en storklubb i utlandet snarest. Men hvor skal vi bruke Koren? Etter min mening passer Koren best som den offensive midtbanespillern derfor anbefaler jeg denne oppstillingen (spillere i parantes mener jeg bør være andrevalg):
Marek Sapara (Skjelbred, Strand) - Alexander Tettey (Riseth)
Robert Koren (Per Ciljan Skjelbred)
Roar Strand (Braaten) - Iversen (Kone) - Daniel Braaten (Storflor)
Begrunnelse:
Koren får hovedansvaret til å bidra mest offensiv, og Sapara vil følge hakk i hel. Men Sapara har større radius og vil bidra defensivt også men Tettey får hovedansvaret for det defensive arbeidet. Valget vedsiden av Sapara sto mellom Skjelbred og Tettey, jeg mener Tettey er bedre defensivt derfor ble han valgt!
I et normalt 4-3-3-system så bør denne midtbanen starte (etter min mening):
Marek Sapara - Alexander Tettey - Robert Koren _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.11.2006 17:07 Post subject: |
|
|
Jeg har vel sagt i noen andre tråder her at det ikke bør bli for mye nytt på en gang, og at RBK må være bevisst på roller når de henter nye spillere. Ut fra det synspunktet så må det iallfall vurderes veldig nøye hva Koren kan bidra med og om han er i stand til å heve laget betraktelig fra første stund.
Akkurat det poenget med at Koren "bare vil til RBK pga Champions League og for å komme seg videre" så er han vel ikke alene om det. Alle spillere har jo ambisjoner, og selv Per Ciljan Skjelbred vil vel gjerne til en bedre klubb enn Rosenborg.
De fleste spillerne vi hentet i glanstida kom nok også hit fordi de ville enda lenger. Skal de klare det må de prestere på høyt nivå mens de er her, så noe galt ser jeg egentlig ikke i det.
Jeg syns Koren viste bra profesjonalitet i det han gjorde for LSK i høst, selv om han tidlig i sesongen var i tvil om han ble lenger i klubben enn ut sesongen. Dersom han kommer hit tviler jeg ikke på at han vil gjøre sitt ytterste for å prestere best mulig i hver kamp. Det er jo ikke sånn at de store proffklubbene henter spillere herfra bare de står på lagoppstillingen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.11.2006 17:13 Post subject: |
|
|
| Roar Strand foran Storflor på vingen? |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 27.11.2006 17:27 Post subject: |
|
|
| Hva er greia med Strand på vingen? Han har da vel bortimot aldri spilt ving.. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 27.11.2006 17:31 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jeg har vel sagt i noen andre tråder her at det ikke bør bli for mye nytt på en gang, og at RBK må være bevisst på roller når de henter nye spillere. Ut fra det synspunktet så må det iallfall vurderes veldig nøye hva Koren kan bidra med og om han er i stand til å heve laget betraktelig fra første stund. |
Nå er det vel ingen tvil om at Koren vil heve RBK, problemet er bare at vi vil sitte med 6 midtbanespillere som er best som indreløpere, og ingen som er best som anker, samt to unggutter som ikke vil få spilletid i den posisjonen de bør spille.
Om RBK vil ha ett best mulig lag neste sesong, må Koren signes. Men en slik signing har den ulempen at den hever laget på områder det det allerede er bra samtidig som det er status quo på den svakeste plassen. |
|
| Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 27.11.2006 17:41 Post subject: |
|
|
Strand på vingen har jeg ikke stor tro på. Han vil i for stor grad trekke innover, har ikke evner og fart til å komme rundt i det hele tatt. Han er bra på offensiv back ved overlapp, men alene vil han ikke komme rundt.
Koren vil være en forsterkning, uten tvil.
Selv om jeg mener vi trenger en pasningssterk og taklingssterk midtbanespiller mer, vil jeg ønske Koren velkommen.
Solli, Strand og Riseth er på vei ut (Solli før sesongen tipper jeg (hvis det kommer en midtbanespiller))
Hvis vi får inn en spillende midtstopper ala Hoftun (Reginussen??), vil nok ankerrollen på midten bli noe lettere å bekle for mange av spillerne.
En oppstilling som dette
Hirschfeld
Stoor - Reginussen - Koppinen - Dorsin
Sapara - Koren - Skjelbred/Tettey
Braaten - Iversen - Storflor(ny venstreving)
ville vært bra, (jeg har tidligere argumentert for Bernier, og har ikke glemt det, men det er kanskje ikke et alternativ)
Koren ville uansett prestert bedre enn Storflor på vingen over tid. Forsterkning ville han vært uansett. Kan være et alternativ hvis Storflor ikke tar det siste steget opp snart. Da gir det plass til både Tettey og Skjelbred samtidig på midten.
Tilbake til ankerrollen.
Med Koren på banen, kan man kanskje snu v'en igjen...
Med Tettey som litt defensiv venstre indreløper...
Bare løse tanker.
Koren er uansett en forsterkning enten han skal erstatte Tettey/Skjelbred, Storflor eller Riseth. Det er udiskutabelt egentlig.
Eneste ankepunkt er fremgangen til Tettey/Skjelbred (det er fortsatt plass til minst en av dem om gangen) Riseth er ferdig snart |
|
| Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 27.11.2006 17:57 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke at det er noe å tenke på i hele tatt dette. Får vi Koren, så tar vi han selvsagt. Bosman-spiller tilogmed! Gi han en god sign-on-fee og topp (rbk)lønn, selg han til utlandet om ett par år med GOD fortjeneste.. Det er god og sunn økonomi (viser også til Recon's lange innlegg tidligere her, mye lurt der).
Med Koren ut trenger Lillestrøm en ny midtbane-mann; voila! Solli! Værsågod.. Tror Koren gledelig tar den ving-plassen Solli har fått tillit i, men ikke vil ha (!).
Mange diskuterer hvilken plass Koren skulle ha hatt i RBK, men for meg handler det egentlig kun om disse to spillerne og ving-plassen. Da kan man spørre seg;
hvem vil ha gjort det best på vingen i Rosenborg Ballklub? Robert Koren eller Jan Gunnar Solli aka DJ 2G?
Jeg mener Robert Koren (er det egentlig noe å lure på?). |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 27.11.2006 18:03 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jeg har vel sagt i noen andre tråder her at det ikke bør bli for mye nytt på en gang, og at RBK må være bevisst på roller når de henter nye spillere. Ut fra det synspunktet så må det iallfall vurderes veldig nøye hva Koren kan bidra med og om han er i stand til å heve laget betraktelig fra første stund. |
Ã… snu V-en er ikke mye nytt...
Når det gjelder Strand og ving så håper jeg vi snart får kvalitet på innleggene, kanskje Supermann kunne gjordt noe med den saken. Men han klarer jo aldri å spille i 90 min. Så jeg tenker Storfor får spilt 75% av sesongen selv om han egentlig er andrevalg.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.11.2006 18:06 Post subject: |
|
|
Storflor og Braaten er våre to førstevalg på vingene. Og Strand på vingen? En ving må være rask, ha god akselerasjon og være god til å finte seg forbi back med ball. Strand har da ikke dette som sine sterke sider! _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 27.11.2006 18:09 Post subject: |
|
|
Kommenter innlegg-argumente mitt. Dessuten er det kun en tanke jeg deler med dere. Og jeg var faktisk ikke den første som foreslo denne idèen.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.11.2006 18:16 Post subject: |
|
|
Strand slår helt sikkert helt alrighte innlegg, han. Men det hjelper ikke når han i ni av ti tilfeller ikke kommer til å komme seg i innleggsposisjon. Back vil være en mye riktigere posisjon for han, sånn sett. Da kan han komme i fart (på overlap f.eks.) og få et forsprang på backen på den måten. Jeg har heller ikke sagt at du var den første. Men du sa det, og da får du stå for det, uavhengig av om du var den første, eller ei. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 27.11.2006 18:22 Post subject: |
|
|
Konklusjonene i de fleste innleggene her er at Koren vil styrke RBK.
Enten det er ving, indreløper, eller sentral offensiv midtbane.
Da bør det jo være ganske enkelt. Han er Bosmannspiller og vil hit.
Jeg tror det kommer til å skje også. "Ingen kommentar"-kommentarer er ofte kommentarer som sier litt "ja, du har helt rett men jeg kan ikke si noe nå" |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 27.11.2006 18:42 Post subject: |
|
|
| Koren vil nok forsterke Rosenborg, men om personligheten hans passer inn i Rosenborg-miljøet er jeg heller usikker på. Han virker ekstremt fokusert på det å få ræwa si i en europeisk toppklubb og lite som en spiller som lever og brenner for klubbene han er i. Ikke har han fremstått som noen glad og positiv kar heller. Liker dårlig tanken på å hente en spiller som kan ødelegge harmonien i spillergruppen. Vi får bare vente og se hva som skjer. |
|
| Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 27.11.2006 18:51 Post subject: |
|
|
Som tildigere nevnt her, så er dette et ankepunkt. Likevel var han misfornøyd i LSK til tider. Likevel presterte han på et meget høyt nivå sesongen igjennom.
Det at spillere vil videre er latterlig å påpeke. Det gjelder alle.
Mini dro , Ørjan og Runar Berg dro, Brattbakk dro, Carew dro, Rushfeldt dro, Skammelsrud dro, Heggem dro, Iversen dro, Bragstad dro, Kvarme dro, Stensaas dro, Saarinen og Arason dro, Frode Johnsen dro, osv osv osv.
Vi har vel hatt glede av disse?
Skal en spiller videre, må han presterer han. Hvis han presterer er alle glade, eller? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.11.2006 18:59 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Tviler på om Skjelbred passer som sentral, han er indreløper. |
Sapara "var" sentral han også. Funker jaggu greit som indreløper lell.
Dersom Koren kommer bør han spille midtbane. Det er der han er best. Skal vi ha en ving, kjøper vi en ving også.
Vi har sett Sapara sentralt i en boller-og-beinbruddkamp mot Kamma så langt. Og selv om han er fantastisk som indreløper kan det hende at totaliteten blir best slik:
| Code: | | Skjelbred-Sapara-Koren |
eller
| Code: | | Koren-Skjelbred-Sapara |
eller
| Code: | | Skjelbred-Koren-Sapara |
istedet for
| Code: | | Skjelbred-Tettey-Sapara |
Jeg ser egentlig ingen argumenter for at Tettey er mer skikket som en sentral midtbanespiller enn Koren. Tettey er raskere enn Koren, ellers vinner Koren i overblikk, pasninger, teknikk, skudd,etc. Fysikken er vel nogenlunde lik. Og det er vel strengt tatt ingen sprinter vi er ute etter som sentral?
Jeg mener Tettey har potensielle kvaliteter, men han er ikke i nærheten av Korens nivå, og det er slike spillere vi trenger om vi skal gjøre annet enn det vi stort sett har gjort i Europa de siste 6 åra. Driti oss ut offentlig!
Jeg er enig med han som sa Tettey får ta dette som en utfordring. Evt konkurrere med de patetiske stopperne våre. Med hurtighet som største force, er det vel der han hører hjemme uansett. Med litt mer rutine kan kanskje de offensive løpene hans bli den nye Hoftunvrien. Hvem vet!?
Worst case kan man gjøre med ham som med Storflor, dog helst uten å gi fra seg eiendomsrettighetene.
Når det er sagt, så er jeg sikker på at enhver RBK-administrasjon som inneholder hvilket som helst av etternavna Skutle og/eller Bratseth kommer til å knote til dette uansett. Lykke til i Brann, Koren. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 27.11.2006 19:02 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Han virker ekstremt fokusert på det å få ræwa si i en europeisk toppklubb og lite som en spiller som lever og brenner for klubbene han er i. |
*host*Steffen Iversen*host* _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 27.11.2006 19:04 Post subject: |
|
|
er enig med rec0n her! Vi får det vi mister fra Sapara som indreløper tilbake igjen med Koren og vi kan derfor med god samvitighet sette Sapara som anker ( en rolle han gjør bedre en alle på laget, selvom han er best som indreløper).
Min midtbane: PCS - Sapara - Koren
Strand og Tettey som reserver.
Solli til Lillestrøm?
Riseth tilbake som midtstopper + en ny midtstopper!
Basma til Ranheim
Kvarme og Koppinen som reserver.
Last edited by longns on 27.11.2006 19:08; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.11.2006 19:04 Post subject: |
|
|
En ting som er veldig viktig både for klubben og Koren selv å være klar over, hvis han eventuellt skal spille med Narvesen-logo, er at han ikke vil få noen særbehandling i Rosenborg. På LSK har han vært lagets desidert største stjerne, noe han ikke vil være i rosenborg automatisk. Her må han finne seg i å måtte konkurrere på lik linje med alle andre, og han vil ikke kunne syte over å bli satt ut (noe han brukte som et ankerpunkt mot Rösler mot Start i cup'en), da det er bra med spillere på midtbanen i RBK. Blir han hentet inn som ving, snakker vi om noe annet.
For min del er Koren hjertlig velkommen, så lenge han legger igjen nykkene på Åråsen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 27.11.2006 19:07 Post subject: |
|
|
Klubben gikk ikke under av å ha Johnny Kerru på laget heller! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 27.11.2006 19:50 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Klubben gikk ikke under av å ha Johnny Kerru på laget heller! |
Godt poeng..  |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 27.11.2006 20:00 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Tviler på om Skjelbred passer som sentral, han er indreløper. Ser også på sesongen 2006 som en slags lærlinge periode for Tettey, hvor fagprøven vil bli den sentrale midtbanen i 2007.. |
PCS har da strengt tatt de samme egenskapene som Tettey har, pluss ett par ekstra samt at han er bedre. (med ett ubetydelig unntak hva anngår hurtighet). |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.11.2006 20:03 Post subject: |
|
|
he he,
gode gamle Recon -
det var jeg som skrev at Tettey fikk ta det som en utfordring om Koren kommer...
Det var vel litt sjokkerende at det skulle klaffe slik mellom oss allerede nå, etter ditt lange fravær.
Hvor har du vært?  _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
|