English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
33%
 33%  [ 19 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
16%
 16%  [ 9 ]
Valsvik
3%
 3%  [ 2 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Zachariassen
1%
 1%  [ 1 ]
Lundemo
1%
 1%  [ 1 ]
Tagseth
19%
 19%  [ 11 ]
Helland
3%
 3%  [ 2 ]
Islamovic
1%
 1%  [ 1 ]
Adegbenro
16%
 16%  [ 9 ]
Total Votes : 56

Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2020 09:36    Post subject: Reply with quote

Hmm. Det er mye med det der jeg ikke liker helt. Det virker jo - nok en gang - som Horneland liker å gi unge spillere mye tillit når kampene er uten betydning, men faller tilbake på de rutinerte så snart det står noe på spill. Da er det enten risikoaversjon eller et regelrett spill for galleriet når unge spillere får spilletid i oppkjøring, som Tørset Johnsen i fjor.

Jeg liker heller ikke taktikken med å 'kommunisere gjennom laguttak' til unge spillere. Ruttiser: la gå, de har forutsetningene for å forstå det og trekke de konklusjonene som trengs, men unge spillere trenger trygghet og forutsigbarhet. Hvor står de i forhold til sine konkurrenter? Trekke opp og jekke ned. Tagseth har tydeligvis ingen anelse om hvordan prestasjonene hans på trening påvirker sjansen for å velges i kamper engang, og det er ganske svakt pedagogisk. Så er det sikkert mange som vil være uenige med meg i dette, og synes en leder skal være sterk og machiavellisk. Jaja.

Men vi får nå se. Det ble sagt tidligere at laguttaket mot Ranheim ville si en del om hvordan Horneland tenker angående Tagseth. Nå skal jo laget mot Kristiansund også tas ut før man konkluderer med noe som helst. Og kanskje blir det ikke likt mot Molde. Og sånn kan man fortsette.

Så her kommer en selv-jinx: jeg trekker meg fra tidligere spådom om at vi kommer til å velge noe annet enn Konradsen og Zachariassen som indreløperpar. Vi kommer til å spille med de to hvis begge er tilgjengelige, og så står Åsen først i køa når en av de er skadet eller suspendert. Tagseth er et fjerdevalg, og får sjanser når alt føles trygt eller ingen andre kan spille.
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.06.2020 14:17    Post subject: Reply with quote

T.Johnsen har da vell knapt fått spille i oppkjøringa i år?
Var vell en av særs få sist som ikke fikk spilletid, noe som uroer meg kraftig!

Håper han blir lånt ut!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 12.06.2020 17:22    Post subject: Reply with quote

Fikk spille i de første kampene. Scoret attpåtil mål. Etter det har det blitt dårlig.

Synes utlånspolitikken i RBK har vært utrolig svak i mange år nå. Spillere som Botheim og Tørset Johnsen kunne blomstret på utlån mens spillere som Tagseth og Ceide har nivået allerede til å blomstre i RBK.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.06.2020 18:24    Post subject: Reply with quote

Ser at vi får slippe inn 200 tilskuere. Synes faktisk det er bedre at ingen får slippe inn.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 12.06.2020 18:29    Post subject: Reply with quote

150 fra kjernen bak ene målet og 50 på langsidene?
håpløs
Veteran

PostPosted: 12.06.2020 18:30    Post subject: Reply with quote

Jeg stemmer for 200 fra Kjernen som vil lage god lyd!
Blir vel plass til alle på ØØ.
-å begynne å fordele utover er håpløst.
Den eldre (medlems)garde må være med her, -alt for gutta nå!

100 på hver side bak mål kunne kanskje å være en idé..
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.06.2020 18:50    Post subject: Reply with quote

Er jo idioti at samme antall gjelder for Lerkendal som de minste stadionene.
Back to top
Hallis
Senior

PostPosted: 12.06.2020 19:30    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Jeg stemmer for 200 fra Kjernen som vil lage god lyd!
Blir vel plass til alle på ØØ.
-å begynne å fordele utover er håpløst.
Den eldre (medlems)garde må være med her, -alt for gutta nå!

100 på hver side bak mål kunne kanskje å være en idé..

Er vel kanskje litt stridig med smitteverntiltak å samle 200 syngende/ropende supportere på en og samme tribune, må nok fordeles utover litt mer i hvert fall ja.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 12.06.2020 19:58    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan benytte % slik at det blir likt i forhold til størrelsen på stadion.

Kan jo begynne å spekulere når de tillater bare 200 på Lerkendal og 200 på byscenen. Noe som ikke stemmer helt her da
håpløs
Veteran

PostPosted: 12.06.2020 20:33    Post subject: Reply with quote

Tove er enig;
https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 12.06.2020 22:29    Post subject: Reply with quote

Håper og tror dette bare er i de første kampene. Vil tro det kan komme flere fans utover juli og august for man håpe. Så lenge smitten ikke tar til igjen nå som Norden åpnes opp så ser jeg ingen problemer i det.

Tror man fint kan ha 5000 på Lerkendal etter hvert. Familier og de som reiser på kamp sammen bør kunne få sitte sammen, mens man deretter frigjør seter rundt dem slik at det blir litt avstand til de andre som er på kamp.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.06.2020 23:59    Post subject: Reply with quote

Espen Eskås dømmer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.06.2020 00:16    Post subject: Reply with quote

Altså her har man Solsiden i dag:

Det er altså innafor, men gud forby at det sitter noen folk og ser på fotball med 3-4-5 seter i mellom seg. Det blir bare meningsløst i min verden.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 13.06.2020 07:36    Post subject: Reply with quote

200 tilskuere på Lerkendal er jo tullete. Og det vet nok NFF og myndighetene også. Men de føler vel at det er bedre at de gjør noe enn at ingen slipper inn - og at man ikke har full kontroll dersom man setter et %-tall f.eks. Det er i og for seg greit, men man bør jo raskt sette seg ned og se mer nøye på dette. RBK bør også være tett på NFF i denne saken. Hvis man lager et opplegg der man plasserer ut tilskuerne med 5 ledige seter imellom hvert tilskuerpar - og gjerne to ledige rader mellom hver rad som er i bruk så kan man fort få inn 2000 på Lerkendal uten at det skulle være noe smitteproblem etter mitt vett. Når folk skal hjem kan de jo slippes ut en og en rad på en ordnet måte også - så slipper folk å stå tett-i-tett når de skal ut.

200 stykker på Lerkendal betyr at det vil være 100 ledige seter for hvert sete som er i bruk. 100 seter er et kvadrat på 10 x 10 seter - og i dette kvadratet vil det sitte en person. Dersom to stykker i famile går på kamp sammen og sitter ved siden av hverandre blir 200 ledige seter for hvert tilskuerpar.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 13.06.2020 08:40    Post subject: Reply with quote

Burde jo være lett å designe et system med maks antall per tribune.

Uansett.

GLEDER MEG TIL SERIESTART NÃ… ASS.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 13.06.2020 09:00    Post subject: Reply with quote

Hvordan skal Vålerenga klare å få 200 stykker til kampene sine? Regner med det blir tilskuerrekord?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 14.06.2020 09:25    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/11496760/

Hva tenker dere om dette? Hvem skal få gå på kamp? Regner med at det finnes et system der klubben kan se hvem som har hatt sesongkort lengst? Det syns jeg bør ha en viss betydning. Dog syns jeg også at minst 100 fra kjernen bør være med for å få mest mulig trøkk.

- Torgeir Børven
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 14.06.2020 10:07    Post subject: Reply with quote

Tipper det blir en form for trekning ala ved cupfinalebilletter. Muligens/forhåpentligvis får Kjernen en egen pott på 50-100 billetter, også trekkes resterende mellom de som er interesserte. Sesongkort blir selvsagt prioritert vil jeg tro.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.06.2020 10:18    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det er altså innafor, men gud forby at det sitter noen folk og ser på fotball med 3-4-5 seter i mellom seg. Det blir bare meningsløst i min verden.

Det begynner å bli latterlig. Utelivet går mer eller mindre normalt med folk som klemmer, high-fiver og alt som hører promille til. I Oslo (og sikkert andre byer) står et femsifret antall i stampe i protest mot noe som skjedde på et annet kontinent uten at det slås ned på. Men på Lerkendal må man altså legge lista på under én prosent fyllingsgrad. Norges største (klubb)stadion har også samme begrensning som eksempelvis Consto arena i Drammen, selv om kapasiteten der er snaue femtedelen.

Dette er jo bare blitt en tåpelig statuering. Det var garantert flere på uteserveringen på puben jeg var på i går enn det blir på Lerkendal om et par dager. Meningsløst er ordet.
håpløs
Veteran

PostPosted: 14.06.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

Litt overraskende at ET blir vraket, men det har vært mest fart i Holse de to treningene jeg har sett fre/lør. Da også god jobbing defensivt. -jfr art på forsiden.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 14.06.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

Jeg som trodde Holse skulle komme inn som et valg på høyrekanten da han ble hentet, men i stedet ser det altså ut som om han heller skal kjempe om en plass på den allerede overbefolka midtbanen våres. Selvfølgelig bra for laget dersom han er det beste alternativet, men synd for Tagseth og Tørset Johnsen som jo rykker et steg lenger bak i køen.

Jeg må si jeg ikke helt skjønner hva Tørset Johnsen gjør i RBK akkurat nå. Måtte da vært mye bedre å prøvd å lånt han ut i år enn å være i RBK uten å få så mange sjansene. Han er vel riktignok tredjevalg som høyrebeint indreløper, men dersom både Zachariassen og Konradsen var utilgjengelig så hadde de sikkert kjørt to venstrebeinte indreløpere i stedet for å bruke Tørset Johnsen.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 14.06.2020 13:22    Post subject: Reply with quote

Mange av de yngre spillerne kan (les: bør) få mange muligheter pga. tett kampprogram. Det må nok roteres en god del for å holde folk freshe og friske, og da bør de få nok av sjanser.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.06.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Skuffet over å høre at Konradsen har fått utdelt klippekort allerede og at Horneland feiger ut på Tagseth. Gledelig å høre at Hovland omsider er vraket.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 14.06.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Mange av de yngre spillerne kan (les: bør) få mange muligheter pga. tett kampprogram. Det må nok roteres en god del for å holde folk freshe og friske, og da bør de få nok av sjanser.

Kommer definitivt til å gjelde Tagseth, men Tørset Johnsen har jeg fortsatt ikke troen på at får spille så mye. Men jeg tar gledelig feil.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 14.06.2020 17:10    Post subject: Reply with quote

Noen som kan komme med en antatt lagoppstilling? Hvor mange unggutter får sjansen fra start? Noen som mener de er synske?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next
Page 2 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb