| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 07.06.2020 15:02 Post subject: |
|
|
| Innmeldt spillertropp blir vel snart oppdatert. I øyeblikket er ikke Brattbakk og Tangvik på lista til forskjell fra f.eks. Sandberg og Skogen, mens at M. Ceide, Simonsen, Gangstad og Kulego er på B-lista. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 10.06.2020 07:59 Post subject: |
|
|
NÃ¥ har vi trent lenge og hardt.
Kan ikke tenke meg at vi 'slipper opp' for sent.
Spesiellt for DI som er ny og ikke vant.
Spesiellt i år når kampene og de beste lagene kommer så tett.
Å gå å vente sånn på en ny SM er jeg litt spent på..
Småskader.
Noe sier meg at Holse kan bli en joker hvis han fortsetter å tørre.
Vært en tur hjemme og virker fresh for de siste 20 mot en motstander som oftest er litt avventende mot nye spillere.. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 12.06.2020 19:56 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Innmeldt spillertropp blir vel snart oppdatert. I øyeblikket er ikke Brattbakk og Tangvik på lista til forskjell fra f.eks. Sandberg og Skogen, mens at M. Ceide, Simonsen, Gangstad og Kulego er på B-lista. |
Listen er oppdatert nå ser jeg. Brattbakk inne med nummer 23. Tangvik ikke med på B lista. Ellers er det vel ingen forskjell fra da du sjekket, slik at de fire nevnte ungguttene er på B-lista.
Litt overraskende at M K Ceide er med, da han ikke var fast på RBK2 i fjor. Men det har vel kanskje med at de andre alternativene som var foran han er for gamle for B-lista, og i tillegg ikke gode nok for A-lista. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 13.06.2020 11:22 Post subject: |
|
|
det hadde hvert interessant å ta diskusjonen om hvilke unnskyldninger man kan ha for 2020 sesongen.
jeg har allerede hørt at:
-Horneland ikke kan vurderes pga corona.
-vi kan ikke forvente god fotball.
-dårlig fysikk.
-dårlig sammhandling.
man har ingen unnskyldninger! Rosenborg skal være på ett høyere nivå i angrep mot etablert.
vi skal henge sammen som ett lag defensivt.
vi skal se resultat av at Horneland nå forstår og jobber etter prinsippene til Eggen.
alt snakket om satsing på ungespillere ikke bare fordufter når man skal spille tellende kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Hellandinho Junior
.jpg)
|
Posted: 14.06.2020 19:19 Post subject: |
|
|
| Jeg må ha noe å gjøre før seriestart så jeg tenkte på å spille FIFA 20 eller FM 2020. Noen som kan anbefale en realistisk artig RBK stall jeg kan bruke. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 14.06.2020 19:56 Post subject: |
|
|
| Code: | Roar Strand
Roar Strand Roar Strand Roar Strand Roar Strand
Roar Strand Roar Strand Roar Strand
Roar Strand Roar Strand Roar Strand |
_________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.06.2020 20:06 Post subject: |
|
|
Rosenborg endte hele 16 poeng bak Molde forrige sesong, men nå er Eirik Horneland offensiv i angrepsposisjon.
Les mer: Ikke lov å snakke om annet enn gull: – Med Europa-ambisjoner må vi våge det
Mer Horneland:
- Det blir lov med fem bytter. Hvordan vil du utnytte det?
- Det er ikke det mest prekære i denne kampen. Jeg tror det blir mer og mer aktuelt utover i sesongen - alt etter hvor tett programmet blir.
- Ordninga åpner for at du kan starte med flere spillere som ikke kan eller bør spille hele kampen?
- Du kan tenke litt annerledes med fem bytter. De færreste har spilt 90 minutter ennå. Det ble kort tid til kampoppkjøring.
- Det er uansett enklere å stille med det samme laget i de første ukene?
- Ja, og så tror jeg du får svar etter hvert: Hvordan responderer guttene fra kamp til kamp? Hvor fort klarer de å restituere seg? Du restituerer deg fortere når du vinner. Det aller viktigste blir å plukke tre poeng.
Les mer: - Det er tre gode alternativer |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 17.06.2020 18:37 Post subject: |
|
|
-det RBK selv omtaler som en god periode er når Samuel går på soloraid forbi 3 mann og skaper lagets største sjanse, på overtid i 1.omg.
- skal de fremover på midten må de spille opp på spiss og løpe etter.
Bardal
dette er altså det eneste vi har å komme med når man kun trener angrepsfotball på feltet fra sommeren 2019. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.06.2020 18:42 Post subject: |
|
|
Ja, og det der er jo et stort poeng. Det ser ut som endgamet vårt alltid er at Samuel og Helland bare skal utfordre mot to spillere, og eventuelt slippe til back hvis sjansen byr seg. Mens resten av laget i stor grad holder igjen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 17.06.2020 18:48 Post subject: |
|
|
Uten Samuel sine utrolige enkeltmanns prestasjoner ville vi kanskje havnet under topp 5.. både i fjor og i år... Han må ikke bli skadet!@ _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 20.06.2020 14:14 Post subject: |
|
|
Ble påminnet noe statistikk fra fjoråret da MTJ - tråden ble bumpet nå, som egentlig henger godt sammen med det vi ser av laget i år.
Det har blitt skapt et bilde av at fjorårets elendige sesongstart skyldtes at vi var dårlige bakover, og for eksempel Bardals videoanalyse av en katastrofalt feilplassert Hedenstad idet vi tas enkelt på overgang husker man godt. Faktisk var vi gjerrigere bakover enn det mer 'pragmatiske' laget vi brukte sommer og høst, med 1,15 baklengs i snitt per kamp, men vi scoret jo nesten ikke mål. Skapte omtrent ikke sjanser. Høstlaget tok mer risiko, og fikk betalt i form av bedre resultater og mer mål.
Spol fremover til årets oppkjøring. Horneland har uttalt, til manges skuffelse, at de ønsker det samme som de gjorde året før, men vet mer nå. Vi terper først og fremst på offensive mønstre, sies det, men treningskamper mot ok motstand tegner et bilde av et defensivt solid lag som ikke skaper all verden, og tar lite risiko. 0-0 i serieåpningen bør derfor ikke komme som noen overraskelse.
Det er bare å innse at det vi står for nå er å holde nullen, og utnytte det lille vi klarer å skape. Helst, mistenker jeg, ser vi at motstander tar mest sjanser med ball. Vi får se om treneren får nok en sjanse til å krype til korset, for sånn 1,5 - 0,8 i målforskjell kommer aldri til å vinne noen hjerter her, selv med ok poengfangst. Og det er det vi prøver på nå. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.06.2020 19:32 Post subject: |
|
|
Åge Hareide peker på det "alle" vet:
"– Rosenborg bør være bedre enn de er. Se på forsvaret, bunnsolid, landslagsspillere over det hele, veldig god keeper. Men offensivt? Jeg føler ikke at det funker som et lag, det offensive trykket, typevalg. Spiss-rollen er svært viktig i RBK-modellen. Jeg føler ikke at det sitter i veggene på Lerkendal nå, sier Åge Hareide."
Viser også til at Rosenborg ikke har vært like flinke som Molde til å hente spillere som passer inn i roller.
Min mening her er at noen i Rosenborg tilsynelatende forlengst har vraket troen på samhandling og komplementære ferdigheter i et gjennomtenkt puslespill av roller og ingen har klart å sette organisasjonen på riktig spor igjen. De som har ramlet innom i viktige posisjoner har ikke hatt god nok forståelse til å sette riktig fundament. Derfor vil vi fortsette å seile på underkompetansens sjø inntil noen leder båten inn i slusa som hever nivået.
Mer i VG. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 20.06.2020 19:51 Post subject: |
|
|
| Syns avslutning på intervjuet var mest interessant. Det er slik man sier «jo jeg er interessert i trenerjobben i RBK» på intervjuspråket. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.06.2020 19:54 Post subject: |
|
|
Hvis Hareide er interessert i jobben så bør styret og Dorsin rydde plass til han kanskje Skandinavias mest meritterte trener som fremdeles er aktiv med sterke resultater de siste årene.
Problemet er nok at ansettelsen av Horneland er det lagt så mye prestisje i at for mange så blir det for mye tap av ansikt til at en tar det som for de aller fleste har vært åpenbart etter kort tid. Horneland er så langt fra rett mann for Rosenborg som det nesten er mulig å komme. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 20.06.2020 19:54 Post subject: |
|
|
Virker som Hareide er klar dersom, dersom.... Og hvorfor ikke. Tror det ville vært en god deal. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
Posted: 20.06.2020 20:04 Post subject: |
|
|
| Hareide inn vil være fantastisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.06.2020 20:05 Post subject: |
|
|
Som jeg sa i en annen tråd: Hareide i en manager-rolle, med Dorsin og evt Horneland som assistenter? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 20.06.2020 20:11 Post subject: |
|
|
| Karl Oskar Embeland har ikke signert enda, så tar gjerne Hareide inn og Horneland tar over som assistent. Har lyst til å fremdeles ha troen på Horneland, men han har ikke akkurat fått ut det beste av Rosenborg. Å få inn en mentor i Hareide og så ta over når han gir seg (begynner å bli eldre Hareide), høres i mitt hode greit ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 20.06.2020 23:02 Post subject: |
|
|
Skulle vi hatt en poll på dette? Interessant å se hva folk syns.
Som sesongkortkunde er du selvfølgelig prioritert når det åpnes opp for publikum på stadion. Vi gir deg her fire alternativ til hva du kan foreta deg med ditt sesongkort.
Alt. 1 – støtt klubben
Vil du støtte klubben i ditt hjerte? La RBK beholde pengene og du får selvsagt gå på kamp straks dette blir tillatt.
Alt. 2 – vent og se
Du kan avvente og se når det eventuelt blir tillatt med publikum. Deretter får du en delvis tilbakebetaling av sesongkort-kjøpet ditt, basert på antallet kamper som er åpen for publikum.
Alt. 3 – overfør til neste år
Ved å klikke her kan du overføre sesongkort-kjøpet ditt til 2021. Det betyr også at sesongkortet ikke gjelder i de kampene av årets sesong som eventuelt blir åpne for publikum. Og du er da heller ikke med i trekningen av billetter til kampene i år.
Alt. 4 – full refusjon
Klikk her og du vil få tilbakebetalt årets sesongkort. Setet ditt vil da ikke lenger være reservert, og du må eventuelt kjøpe enkeltbilletter til de kampene det blir tillatt å gå på. Og du er da heller ikke med i trekningen av billetter til kampene i år. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 21.06.2020 00:40 Post subject: |
|
|
| Standarn de Lamarck wrote: | | Karl Oskar Embeland har ikke signert enda, så tar gjerne Hareide inn og Horneland tar over som assistent. Har lyst til å fremdeles ha troen på Horneland, men han har ikke akkurat fått ut det beste av Rosenborg. Å få inn en mentor i Hareide og så ta over når han gir seg (begynner å bli eldre Hareide), høres i mitt hode greit ut. |
Hareide så litt sliten ut på TV. Vet ikke om han holder lenge nok til at jeg kan akseptere Horneland v2. Tror Horneland er en assistent, ikke en hovedtrener, på dette nivået. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.06.2020 01:27 Post subject: |
|
|
| Horneland kan fortsatt ikke en dritt om Rosenborgs fotball og filosofi, er bedre med en kjegle som assistenttrener enn Horneland. Gjør mindre skade. Horneland og Emberland MÅ ut, ikke flyttes i andre roller. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.06.2020 02:21 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Horneland og Emberland MÃ… ut, ikke flyttes i andre roller. |
Og helst i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 21.06.2020 02:53 Post subject: |
|
|
| Jeg er tålmodig. men jeg ser ingen tegn som er positive. Hornalnd må vekk. Og styret må se seg selv i speile og vaske speile etterpå |
|
| Back to top |
|
 |
|