English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 231, 232, 233  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 28.05.2020 10:55    Post subject: Reply with quote

For Rosenborg så hadde det jo vert kjekt å fått inn Per igår. For Hertha så går det sikkert fint å slippe han, men vil jo tro det har verdi for Per å fullføre sin 10 og siste Bundesliga-sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 28.05.2020 11:28    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan jo hende det er en greie nå når det er så nært, men i intervju tidligere virket han jo egentlig gira på å komme seg til Trondheim og starte å trene seg inn i Rosenborg-laget så fort som mulig. Slett ikke umulig, tror jeg, at han kommer allerede 10. juni, og at alle parter da har gitt avkall på noen penger i forhandlingene.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 28.05.2020 13:40    Post subject: Reply with quote

Tipper Hertha ikke er interessert i å gi slipp på en førstelagspiller så lenge E-cup og nedrykk fremdeles er teoretisk mulig.

Hvis de siste kampene er av null betydning så kan det hende at han kan få lov til å reise hjem litt tidligere.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 28.05.2020 15:22    Post subject: Reply with quote

Ja, det er nok forutsetningen. Men man nærmer seg vel den streken hva angår nedrykk nå snart.

For å nå E-cup så er det vel 'best av resten' som gjelder, så lenge Bayern eller Leverkusen (og ikke Frankfurt eller Saarbrücken) tar hjem cupseieren - for Wolfsburg er nok for gode/langt foran - og det er jo dessverre ikke umulig for Hertha med gode nok resultater til å sikre plassen de neste kampene.

Man får satse på en kombinasjon av middels resultater for Hertha, dårlige prestasjoner av Düsseldorf, og kjemperesultater av f.eks. Hoffenheim de nærmeste kampene. Sementere utfallet.
2mas
Sjef

PostPosted: 28.05.2020 16:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok at Skjelbred under intervjuet med Viasport i forrige uke fortsatt trodde at det førstkommende overgangsvinduet kom til å stenge 15. juni, vel vitende om påfølgende vinduet kom til å bli utsatt - f.eks. til september.

Nå som vinduet er åpent helt til 30. juni slipper han (følt) press om å forlate Hertha før tida, og jeg tviler sterkt på at det skjer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran

PostPosted: 28.05.2020 17:09    Post subject: Reply with quote

Karantenetiden på ti dager forsinker Per sitt comeback på treningsfeltet på Lerkendal når han flytter heim om ca fire uker. Dog har han vel sikkert både multigym og tredemølle tilgjengelig privat. Uansett bør han vel få noen dager med treningsfri etter siste BL-kamp 27. juni etter en laaaang sesong i Tyskland.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 28.05.2020 19:54    Post subject: Reply with quote

Pøh. Han har jo allerede hatt ferie 👇
Vegard2711
Legende

PostPosted: 29.05.2020 18:06    Post subject: Reply with quote

Spent på om de skjer noe mtp reiser til og fra Tyskland etter hvert. Nå åpnes det jo for Danmark og snart alle de nordiske landene. Kanskje bortsett fra Sverige..

Det som vel er det som taler mot å fjerne karantene for Tyskland er vel at landet fort blir åpent for mange land snart, slik at det blir mer reising land i mellom der. Bortsett fra det så er det egentlig tryggere å åpne til dem enn til Sverige. Sverige har flere nye corona tilfeller (650-700) per dag enn det Tyskland har (rundt 3-400 i snitt den siste uken). Selv om Tyskland har 8-9 ganger større befolkning

Føler på meg at det sitter litt inne for Norge å åpne helt opp til Sverige når tallene der er som de er i dag.

Angående Skjelbred så må jeg si det vil være rimelig teit om han må sitte 10 dager i karantene etter å ha vært under et strengt regime i Bundesligaen og skal inn i et strengt regime i Eliteserien. Slik som Ingebrigtsen familien sa her om dagen, så bør det være mulighet for fritak for visse enkeltpersoner som må utøve jobben sin.

Last edited by Vegard2711 on 29.05.2020 19:35; edited 1 time in total
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 29.05.2020 19:10    Post subject: Reply with quote

Kan tenkes at det blir samme regler for Tyskland som det blir for Danmark, ja. Tyskland og Norden unntatt Sverige har vært dyktige på koronabekjempelsen. Eller har ikke BL-gutta hatt noe særlig med ferie under kampstoppen, Z81.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.05.2020 22:43    Post subject: Reply with quote

Adressa i morra:

- Vi får forsøke å finne en løsning, der de gjør kontrakten hans tre dager kortere, sier Rosenborgs sportslige leder Mikael Dorsin.

Han forteller at han er i ukentlig kontakt med midtbanespilleren som forlot RBK til fordel for Bundesligaen sommeren 2011.

- I det siste har vi snakket om overganger, og stresset med det. Vi har forsøkt å finne ut hva vi skal gjøre om ikke overgangsvinduet ville bli som planlagt, og hatt ulike teorier på det. Nå virker det som at det lar seg gjøre, og at jeg kan komme hjem i juni-vinduet, sier Skjelbred.

Nå er det eneste hinderet Hertha Berlin. Skjelbred er jevnlig i kontakt med klubben, og sier at han håper de lar ham gå tidligere uten at det skal bli noen konflikt av det.

- De kan gjøre hva de vil, jeg er jo Hertha-spiller. Men jeg håper vi kan skilles som kompiser. Det har vært en veldig fin dialog så langt, så det skal ikke være noe problem. Jeg har vært her i sju år og ofret kropp og helse for klubben, så jeg håper de er så fair at de gir meg de dagene de kan, slik at det ikke blir for sent for overgangen i juni, sier han.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 29.05.2020 23:32    Post subject: Reply with quote

Fint å lese. Dette blir gøy. Jeg vil tro at han kan påvirke gruppen positivt over heile fjøla.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.05.2020 23:48    Post subject: Reply with quote

Skjelbred var forresten morgengjest hos NRK Trøndelag i forgårs.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 16:17    Post subject: Reply with quote

Skjelbred startet i dag sin fjerde kamp på rad, noe som er meget imponerende, i alle fall siden han har signert for ny klubb. Synes at han viser gjennomgående i alle kampene at det er mye fotball igjen i gutten. Tror dette kommer til å bli en dominerende spiller i årets Eliteserie.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 20:42    Post subject: Reply with quote

I følge VG har ikke Hertha vunnet i ligaen denne sesongen uten at PCS har spilt. De kampene han ikke har spilt har endt med 6 tap og 2 uavgjort. De kampene han har spilt har endt 10-6-5.

Ser frem til at han kommer tilbake Smile

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.05.2020 14:24    Post subject: Reply with quote

Den nevnte saken: Denne superstatistikken gleder RBK-fansen: – Vinnerskalle!

Og Adressa-intervjuet for arkivet: – Nå er jeg student. Det har jeg aldri vært før

Det er altså snakk om "student":

Hjemme i Skjelbreds leilighet i Berlin er det meste pakket ned. Leieperioden er forlenget med en måned, men Skjelbred blir ikke lenger enn nødvendig.

– Jeg har en tv, en sofa, et fat og et glass. Det er alt jeg trenger, det er skikkelig studentbolig. Nå er jeg student, det har jeg aldri vært før, sier han.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 01.06.2020 10:51    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/hv...-113-53571

Otto Ulseth wrote:
Per Ciljan Skjelbred skal være hjertelig velkommen hjem til Trondheim. Spørsmålet er bare hva de skal bruke ham til i Rosenborg.
(...)
Der ligger kanskje også svaret på mitt innledende spørsmål: RBK kan bruke ham som kulturbygger. Det tror jeg behøves. Men kan han være det med troverdighet uten å være en frontfigur på banen, og kan han bli det nå? Da må han i så fall omskoleres tilbake til sitt egentlige jeg, som indreløper.
(...)
Jeg er ganske sikker på at trenerne i Rosenborg ser dilemmaet. Det er fristende å tenke at Per skal bidra så mye kulturelt at det ikke er så viktig hva han gjør på banen. Det er forståelig om de gjør det. Men de bør nok lytte til sin egen indre stemme, for de vet naturligvis at han ikke er noen sentral midtbanespiller på et internasjonalt Rosenborg-lag.

I Kjernen er det også mange som vet det. Det er nesten bare enkelte sportskommentatorer som ikke skjønner det. De vil aldri komme til å se det.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 01.06.2020 11:11    Post subject: Reply with quote

Haha, Otto Ulseth skal få spise i seg de ordene der!
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2020 12:30    Post subject: Reply with quote

Utrolig sjarmerende holdning. De smarte ser den eneste løsningen, og er du ikke enig er du ikke smart, liksom. Jeg tør faktisk påstå at man derimot er direkte dum om man tror at en spiller som har spilt fast i Bundesliga i nesten ti år ikke takler en liten rollejustering når nivået skrus tolv knepp ned. Uavhengig av hvordan han ville vært som indreløper eller én av to sentrale, vil det overraske meg stort om Skjelbred ikke er Eliteseriens soleklart beste (sentrale) midtbanespiller i år.

Jeg tror Ullseth går i gammel kjenning-fella og undervurderer Ciljan kraftig fordi han er låst til ti år gammel virkelighet. Om Per het Mogens Nielsen og hadde spilt i BL i borti ti for så å komme til oss år etter å ha vært i Brøndby i "ungdomsårene", vil jeg tro pipa hadde hatt en ganske annen lyd.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 01.06.2020 12:43    Post subject: Reply with quote

Ulseth har klart seg utrolig godt her i livet til å være psykisk utviklingshemmet.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2020 12:56    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig for meg at han kan leve av å mene ting om idrett. Vi snakker om en dårlig fotballtrener og en dårlig skribent som liksom bare flyter videre på sin egen udugelighet i kraft av at han en gang fikk en jobb. Jeg tror alle som har hatt ham innom tidligere er sjeleglad for å bli kvitt ham.

Å problematisere om Ciljan er riktig type til å spille sentralt for oss? Helt greit. Å hevde det som noen åpenbar sannhet for de som har peiling? Helt fullstendig nedsnødd.
Ståle
Veteran

PostPosted: 01.06.2020 13:30    Post subject: Reply with quote

Så fort Herta er teoretisk sikret å unngå nedrykk samt ikke lenger har mulighet på den siste e-cup plassen så har de vel ingen grunn lenger til å holde på Skjelbreid. Da bør det jo også være i deres interesse å prioritere spilletid på de som skal være der neste år. Håper Herta gjør det akkurat passe bra de neste kampene og at Per er hjemme til seriestart.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 01.06.2020 15:24    Post subject: Reply with quote

Bare lurer på hvordan han skulle få Skjelbred sentralt til å være en dårligere løsning enn f.eks Lundemo. Altså Skjelbred spiller sentralt, fast, i Bundesliga. Det finnes vel ikke en eneste spiller i Eliteserien som hadde forsvart et klippekort i Bundesliga. Kanskje Andre Hansen, men av utespillere ser jeg pr. i dag ingen.
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 02.06.2020 12:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes egentlig det er godt å se at flere stiller spørsmål ved PCS som midtbaneanker i 4-3-3. Som èn av to sentrale i Herta har han vel gjerne hatt "Gattuso-rollen", altså løpsmaskin og ballvinner? Midtbaneanker i 4-3-3 krever andre ferdigheter. Samtidig har han jo alltid minnet om Ørjan Berg i stilen, og Berg løste jo rolleskiftet fra indreløper til anker med glans mener jeg å huske...
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 02.06.2020 12:45    Post subject: Reply with quote

Til å ha et så håpløst dårlig budskap er det en prestasjon av Ulseth at det er det elendige språket som skiller seg ut.
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 02.06.2020 12:47    Post subject: Reply with quote

Vel, av det jeg har sett av han i Hertha, spesielt i de siste kampene, har han en pasningsfot og blikk som overgår Lundemo flere ganger. Også det at han er klarer å orientere seg mye raskere (og ikke trenger tre sekunder på å få kontroll på ballen), er det liten tvil om at Ciljan er en klart bedre rosenborgsk sentral enn f.eks. Lundemo.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 231, 232, 233  Next
Page 206 of 233

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb