View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
GeirOve Proff
|
Posted: 05.03.2020 20:05 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Montana wrote: | Her tar du en halv sesong der man oppnådde mye bedre resultater enn spillet tillsa og forsøker å bruke det som et eksempel på hva Horneland skulle greid. |
Vel, nå greide vel Horneland nettopp dét; poengfangsten siste to tredjedeler(-ish) av sesongen var marginalt svakere enn Molde. |
Det er jo ikke bra nok, eller RBK verdig |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 05.03.2020 21:01 Post subject: |
|
|
Vi slo glimt 3-1 i dag. Men for meg var spillet vårt en stor skuffelse kontra hvordan Glimt spillte og prøvde å spille. Men vi har jo alle forskjellige øyne.
Horneland blir for enkel. Vi berger oss på at vi har den desidert beste stallen og de beste spillerene og det er lov det. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 05.03.2020 21:36 Post subject: |
|
|
Ja, det er fascinerende hvordan man setter pris på ulike ting i fotball. Jeg synes det er herlig med Horneland-fotball, og synes 2019-sommeren var helt fantastisk å se på, og det er mye å glede seg over i treningskampene nå.
Glimt ble tannløse på grunn av det høye, intensive presset fra Rosenborg. At det blir en og annen contring i mot blir greit nok det. 3-1 er fint. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 06.03.2020 00:03 Post subject: |
|
|
Jeg er helt sikker på at om vi hadde tredd en sekk over hodet på horneland og en ikke hadde visst hvem som var trener, men med samne kampforløp, så hadde mange flere kommet med mye positive tilbakemeldinger . Desverre fortsatt mange surkåre tilhengere her |
|
Back to top |
|
 |
Humma Proff

|
Posted: 06.03.2020 00:18 Post subject: |
|
|
Det er du helt sikker på, ja. De som ikke er enige med deg om fotball må ha en usaklig bakenforliggende årsak til å mene det de gjør. Gotcha.
..og den bakenforliggende årsaken er i dette tilfellet at de vil ha Kåre Ingebrigtsen tilbake som trener. Sterk påstand, men dette er du jo helt sikker på. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 06.03.2020 09:26 Post subject: |
|
|
Løfaldli i dagens Adressa.
https://www.adressa.no/10...8230b.html
"Mye har endret seg. Til det bedre.
KOMMENTAR: Forskjellen på Rosenborg nå og for ett år siden? Enorm."
Kommentaren avsluttes slik:
"Etter fjorårets begredelige sesong er Horneland helt avhengig av resultater fra start. Både for at spillerne, organisasjonen og ikke minst supporterne skal beholde troen på prosjektet.
Mens han i fjor måtte starte med tillegg, har Horneland ingenting å skylde på denne sesongen. Han har sitt livs mulighet til å bli seriemester med en norsk klubb.
Slik det ser ut nå, tror jeg han griper muligheten og lykkes." |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 06.03.2020 12:09 Post subject: |
|
|
Det eneste Horneland hadde å skylde på forrige sesong var seg selv. Alle disse bortforklaringene på hvorfor det gikk som det gikk i fjor er bare patetisk.
'Starte med tillegg', noen som kan forklare hva det betyr? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 06.03.2020 12:18 Post subject: |
|
|
Altså, nå slo vi fjorårets sølvvinner ganske greit, og i årets treningskamper har laget bøtta inn mål, så det må være en grense for hvor negativ man greier å få starten på 2020 til å bli. Det må være lov å glede seg over en stadig mer entusiastisk og offensivt lag, sjøl elsker jeg det høye presset de nå evner å få til mer og mer, og gleder meg som en unge til det jeg tror blir en kjempegøy sesong. Horneland eller ei, dette ser bedre ut enn på lenge. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2799 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 06.03.2020 13:04 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | 'Starte med tillegg', noen som kan forklare hva det betyr? |
Tja, la oss si at Usain Bolt skal løpe OL-finale på 100-meter, men han starter med et tillegg på 2 sekunder på tida. Han skal kjappa på for å ta igjen det.
Horneland starta utvilsomt fjorårssesongen med kjempehandicap også. En mett stall som var i opprør pga. trenersparkinga, klikkdannelser i garderoben, og så kommer du inn som en sjef som hverken spillerne eller supporterne vil ha. Tror de fleste hadde strevd, for å si det sånn. |
|
Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 06.03.2020 13:12 Post subject: |
|
|
Helt riktig. Er egentlig rart at fyren holdt seg på beina i fjor. men han stilte alltid opp og bortforklarte aldri. Synes det er rart at folk ikke ser den. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 06.03.2020 13:19 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Det eneste Horneland hadde å skylde på forrige sesong var seg selv. Alle disse bortforklaringene på hvorfor det gikk som det gikk i fjor er bare patetisk.
'Starte med tillegg', noen som kan forklare hva det betyr? |
Så en mett stall, nøkkelspillere i nedadgående kurve, Bendtner, Kåre, rettsak, ekstrem turbulens, illlojalitet og jeg kunne nevnt 10 punkter til... Dette hadde ingenting og si?
Mike`s tydelige og klare ord vedr Horneland for noen dager siden bekrefter ingenting? I etterpåklokskapens lys ser du ikke at fjoråret var meget spesielt?
Jeg er så lei av alle dere hatere her inne. Jeg håper så inderlig sesongen 2020 ender i gull, godt spill og en revansje. Mest av alt fordi jeg ønsker RBK alt godt. Men sekundært og nesten like viktig, det skal spises så mange boller her inne. Så mange hatter skal fortæres. Det hadde vært det mest tilfredstillende, slukke lyset hos trollene her.
2020 håper jeg blir året RBKweb gjenoppstår uten alt rasket som burde vært sletta fra forumene for lenge siden. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 06.03.2020 13:21 Post subject: |
|
|
Han startet ny sesong med å trene Haugesund før han ble kjøpt fri og fikk starte i Trondheim. Kort sesongoppkjøring. Arvet spillerstallen. Bendtner skulle dra men ble ikke solgt. Trenerrettsaken. Og ingen stillingsinstruks om hvordan laget var forventet å spille, så de gjorde det de kunne, og forsøkte å legge om stilen. Han var også uerfaren med å lede en så stor klubb i norsk målestokk, mht. mediaeksponering og trykk fra publikum, og et støtteapparat større og mer moderne enn han kunne håndtere.
Nå får han en hel sesongoppkjøring, stillingsinstruksen er klar, stallen er endret, ny og motivert sportslig leder, ingen støy rundt klubben, det tas tak rundt bruk av moderne treningsverktøy, og han har nok vokst på det trykket han fikk oppleve i 2019. Det lille som har vært av støy nå, rundt styreledervervet, er også avsluttet. Og det var kanskje like greit at vi fikk kontinuitet der, også for Horneland, enn at Tore på sporet hadde tatt over.
Har han kunnskapen, pedagogikken, den taktiske forståelsen, lederegenskapene osv. som trengs i en jobb som denne, så ligger alt til rette nå for en god sesong. Har han det ikke får han i beste fall sitte sesongen ut. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 06.03.2020 13:27 Post subject: |
|
|
Vi må begynne og gi folk tid. Tid til å kunne sette sitt preg på ting. Det går ann og utvikle seg som trener og. Dette kan bli veldig bra så lenge de får litt ro. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 06.03.2020 13:53 Post subject: |
|
|
Riversen wrote: | 2020 håper jeg blir året RBKweb gjenoppstår uten alt rasket som burde vært sletta fra forumene for lenge siden. |
Hvis det er et ekkokammer du ønsker deg så er det forferdelig lett å implementere. Du kan få ett av meg - med tre måneders gratis pluss-abonnement, til og med. Tilgjengelig på alle plattformer. Krever ikke strøm.
Ellers: det finnes neppe en kjeft her inne som ikke ønsker at 2020 ender i gull, godt spill og revansje, med eller uten Horneland. Det som diskuteres er hvorvidt man tror det kommer til å skje, og folk argumenterer for forskjellige grep ut i fra det den enkelte mener er status per nå, og hva de tror kommer til å skje framover.
Det er nemlig det det vil si å være på et debattforum (se øverst til venstre på siden). _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 06.03.2020 14:00 Post subject: |
|
|
jadda, det er et debattforum. men vanlig folkeskikk er ikke å forakte, og supportere bør etter min mening heller bidra til å heve klubben, istedenfor å tråkke enkeltpersoner som gjør så godt de kan ned i søla. Anbefaler expertisen her inne å sette seg inn i Hornelands situasjon vinteren/våren i fjor. ja? |
|
Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 06.03.2020 14:04 Post subject: |
|
|
Og, at Horneland stod oppreist vitner om "pure class". |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.03.2020 14:48 Post subject: |
|
|
El Duderino wrote: | istedenfor å tråkke enkeltpersoner som gjør så godt de kan ned i søla. |
Uavhengig av navn og rolle/posisjon; vi har høye krav i Rosenborg. Å gjøre så godt man kan er vel og bra det, men det er snakk om landets største klubb og nåløyet for å lande på dette nivået samt kravene som følger med skal sikre at vi ender med de beste tilgjengelige folkene mulig.
En tannlege som "gjør så godt han kan", men trekker feil tann fortjener ikke et klapp på skuldra for innsatsen, og om dette gjentar seg bør denne kanskje vurdere om det er andre veier å gå yrkesmessig. Ellr for å ta et mer relevant eksempel: Hoftun gjorde helt sikkert sitt beste som sportslig leder, men når han både bommer på brutto/netto og reddes av andre fra å bli med på en svindel, er det rett og slett ikke godt nok. Tannlegen kan sikkert bli en god tannlegeassistent eller sekretær og Hoftun kunne sikkert fungert som SL i en klubb med langt mindre overganger og budsjetter enn vi har i Rosenborg, men det holder altså ikke i en prestasjonssituasjon på toppnivå.
Å "gjøre sitt beste" er for de aller, aller fleste av oss ikke godt nok i konkurranse med andre, rett og slett fordi det finnes folk som er bedre. Og Rosenborg skal åpenbart sikte seg inn på den beste prosenten, være seg når vi ser etter trener, midtstopper, eller sportslig leder. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
apekatt Senior
|
Posted: 06.03.2020 14:55 Post subject: |
|
|
Riversen wrote: | Vi må begynne og gi folk tid. Tid til å kunne sette sitt preg på ting. Det går ann og utvikle seg som trener og. Dette kan bli veldig bra så lenge de får litt ro. |
Dette er vel hovedpoenget som jeg ser det. Vi har ikke akkurat hatt for vane i å la folk sette sitt preg på ting før de har fått fyken. Og så tar assistenten over i ett halvår, før vi gjentar det til det uendelige. Synes Horneland viser gode tegn på å være lærevillig og faktisk endre kurs når ting ikke funker som de skal. Så får vi se denne sesongen om det er nok.
De fleste av de realistiske alternativene som er nevnt i "fremtidige trenere"-tråden gir meg ikke akkurat så mye bedre tro på fremdrift. Spillermaterialet og troppsammensetningen i forkant av denne sesongen gir meg ihvertfall trua på at det er mulig å gjøre gode grep, så får denne sesongen vise om Horneland er mannen til å gjøre akkurat det. |
|
Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 06.03.2020 14:55 Post subject: |
|
|
location Lillestrøm?
hils Frode Kippe og Gunnar Halle.
folk fra MÃ¥lle her inne og? |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 06.03.2020 15:21 Post subject: |
|
|
Skulle tro Løfaldi skrev posten sin basert på de siste sidene i denne tråden. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 06.03.2020 15:27 Post subject: |
|
|
Ekkokammer ønsker jeg ikke, men problemet til haterne her inne, er at de nekter å ta inn det positive som skjer i og rundt klubben for tiden. I stedet svartmales fjorårssesongen og sesongoppkjøringen og det brukes krigstyper om Horneland som ikke ligner de ordene jeg så da Perry var trener engang. Tidenes dårligste RBK-trener, Perry.
Det verste er egentlig haternes analyser av spillet, både i fjor og i år. Det er trangsynt og overdrevet. I fjor slo vi liksom bare langt, og det var AKKURAT det Horneland ønsket. «Horneland er en steinaldertype» osv. Hvor mange ganger er ikke dette påvist feil? Men likevel, dag ut og dag inn fortsetter haterne med de samme argumentene. HVER dag. Hvordan gidder man? Dette mens det i og rundt laget er sterke indikasjoner på bedre tider. Går det ikke an å roe ned på svartmalingen nå, og heller vente og se hvordan det går fra seriestart?
Horneland sitter godt akkurat nå. Han får ikke sparken før seriestart. |
|
Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 06.03.2020 15:36 Post subject: |
|
|
yepp. Gi fyren en fair sjanse. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.03.2020 15:45 Post subject: |
|
|
El Duderino wrote: | location Lillestrøm?
hils Frode Kippe og Gunnar Halle.
folk fra MÃ¥lle her inne og? |
Vet ikke om du har fått det med deg, men Rosenborg har supportere over hele landet. Ganske mange har over 0 % trøndersk blod i seg, men selv om de ikke har det - hva så?
Selv er jeg født i Levanger av en mor fra Steinkjer, oppvokst utenfor Tønsberg, og bor nå i Askim etter å ha bodd i Oslo i ti år. Men spiller det noen rolle?
Selv innfødte askiminger bør ha gode grunner, når Kalle Løken er herfra og Bent Skammelsrud er fra borti høgget her. Local lads på et godt lag, klart det skaper supportere.
Og, ja, det finnes garantert RBK-tilhengere som bor i Molde. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 06.03.2020 15:57 Post subject: |
|
|
Så meningsmotstandere er fulle av hat og forakt nå?
-Kroken er det deg? _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 06.03.2020 15:59 Post subject: |
|
|
Riversen wrote: | Så en mett stall, nøkkelspillere i nedadgående kurve, Bendtner, Kåre, rettsak, ekstrem turbulens, illlojalitet og jeg kunne nevnt 10 punkter til... Dette hadde ingenting og si? |
Nevn ti punkter til. Kjør! _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
|