| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
El Duderino Proff
|
Posted: 14.02.2020 09:09 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Mange som sier at de ikke kommer tilbake til Lerkendal nå med Koteng som fortsatt leder. Samtidig er det også folk som sier de nå kan fornye sesongkortet. Virker som om den første gruppen er klart størst. |
Stakkars folk. Dersom de har gått på Lerkendal for å se på styreformannen, må de ha misforstått. Tror ikke han kommer til å spille en eneste kamp i 2020 heller.
Last edited by El Duderino on 14.02.2020 09:13; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 14.02.2020 09:11 Post subject: |
|
|
@bolgebah
Det ble ikke den samme VK som VK hadde innstilt, på langt nær.
Ny leder blant annet.
Det er heller ikke korrekt at hele styrets innstilling ble vraket.
4 av de 6 som styret hadde foreslått ble valgt inn.
Karlsen, Storødegård, Ødegård og Øverby. De 2 siste byttet plass (vata/ordinær)
Ellers korrekt at Loktu saken føkka opp tiden og at det var lite folk igjen på slutten
..Edit: .også korrekt at fremre venstre fløy bestemte det meste mot slutten  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 14.02.2020 09:17 Post subject: |
|
|
| SverreTrd wrote: | | Hedning wrote: | | Mange som sier at de ikke kommer tilbake til Lerkendal nå med Koteng som fortsatt leder. Samtidig er det også folk som sier de nå kan fornye sesongkortet. Virker som om den første gruppen er klart størst. |
Ingen aning om hvilken gruppe som er størst, men jeg tilhører den første. Problemet ble også luftet på årsmøtet, vil man være med på hva RBK står for? Og da gjelder det også oppførselen i styre og stell.
Koteng er kanskje det beste valget nå for RBK, men jeg håper vi slipper turbulente tider i media med ham på plass. Det her kan slå to veier, og jeg håper han faktisk har lært som han sier.
Og jeg håper RBK gjør en knakende god sesong!  |
merkelige supportere altså. Styreformannen er altså ikke i A-troppen, og derfor ikke spillbar. Si hva dere vil om Horneland, men jeg tror ikke han kommer til å benytte Koteng på grasmatta. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 14.02.2020 09:17 Post subject: |
|
|
I starten syntes jeg Sandvik var i overkant frekk. Mot slutten av min periode på årsmøtet synes jeg han kunne vært langt strengere med de på talerstolen.
Som en av talerne nevnte så er det mange egoer som skal pleies i løpet av et årsmøte. |
|
| Back to top |
|
 |
apekatt Senior
|
Posted: 14.02.2020 09:26 Post subject: |
|
|
Tror ikke man skal sette så mye lit til at folk sier at de ikke kommer til å fornye sesongkortene på Lerkendal pga valget. Det er på en måte eneste effektfulle trusselen man kan komme med i affekt for å prøve å påvirke prosessen utenfra som en vanlig tilskuer.
Mange som har trua meg med bank i krangler online opp gjennom årene også, men aldri noen som har kommet når jeg har gitt de adressen min.  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.02.2020 09:33 Post subject: |
|
|
Zoologisk hage, veintle? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 14.02.2020 09:42 Post subject: |
|
|
| JohnTiger wrote: | @bolgebah
Det ble ikke den samme VK som VK hadde innstilt, på langt nær.
Ny leder blant annet. |
Om du leser en gang til ser du at jeg snakket om styret, ikke valgkomiteen. Og vi endte altså opp med det samme styret som valgkomiteen hadde foreslått (med unntak av styreleder, som var et eget valg), tross avstemningen om Loktu. Loktu var for øvrig ikke kandidat til valgkomiteen.
| Quote: | Det er heller ikke korrekt at hele styrets innstilling ble vraket.
4 av de 6 som styret hadde foreslått ble valgt inn.
Karlsen, Storødegård, Ødegård og Øverby. De 2 siste byttet plass (vata/ordinær) |
Sant, "hele" var feil begrepsbruk. Det paradoksale i det hele er vel at dersom det var viktig for styret å få inn Bård Benum i valgkomiteen burde de ganske enkelt levert valgkomiteens eget forslag til ny valgkomité. Han var jo foreslått som medlem der. Men, fordi det tydeligvis var viktig for styret å vise muskler og hive ut sittende valgkomitéleder, endte man opp med at Benum ble vraket fra hele komiteen. Jeg tror og håper det er lærdom å hente for styret her, slik det også var i 2008. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 14.02.2020 09:46 Post subject: |
|
|
Ser du snakker om styret nå ja.
Trøtt på morran Skylder på langt møte  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.02.2020 09:59 Post subject: |
|
|
Det ble jo en seier for demokratiet; for folkestyret dette, om ikke annet. Deler av VKs innstilling til styret ble vraket, så vel som deler av styrets innstilling til VK.
Vox populi!
Så må det jo sies at det er rimelig tendensiøst, om ikke overraskende, at VG etterlyser regler som i praksis begrenser demokratiske prosesser fordi det (kan) får utfall som ikke passer deres agenda. Sånn går no dagan. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 14.02.2020 10:13 Post subject: |
|
|
Synes faktisk at Welhaven har et poeng her. Er det sunt for en medlems organisasjon og ha den samme personen på toppen som styreleder over en årrekke? Mange som spørsmål som kan reises her og debatteres. Tror det er sunt å ta den diskusjonen. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.02.2020 10:13 Post subject: |
|
|
– Når nesten 50 prosent ikke ville ha meg, så viser det at jeg må gjøre en enda bedre jobb i tiden som kommer, sier Koteng etter valgseieren.
God innstilling. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 14.02.2020 10:16 Post subject: |
|
|
| Står det noe i vedtektene om hvor lenge styreleder kan sitte? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.02.2020 10:23 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | | Er det sunt for en medlems organisasjon og ha den samme personen på toppen som styreleder over en årrekke? |
Jeg synes ikke dette er noe enkelt ja/nei-spørsmål, da det avhenger av mange faktorer.
Jeg ser prinsippet i at utskiftninger i hvert fall i noen grad er nødvendig. Men nå er det en gang slik at det ble en del skifter i styret uansett, og medlemmene valgte Koteng på tross av en annen innstilt kandidat og mulighet for å benke "hvem som helst". Jeg synes det er skumlere å ha regler som tvinger gjennom endringer enn at medlemmene bestemmer dette selv.
Vi kan jo se på det fra den andre siden; om vi skulle fått en fantastisk styreleder, en som gjør en like god jobb i styret som Eggen gjorde som trener for å dra det til det ekstreme, så vil altså denne lederen måtte gå etter en satt tid selv om både styrelederen og medlemmene ville fortsette. En slik regel kan like gjerne tvinge frem endring for endringens skyld som eventuelt nytt nødvendig tankegods. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 14.02.2020 10:25 Post subject: |
|
|
| Mye som tyder på at Welhaven og Morten P. er godt ned i pappvinen når de kommer med sine "analyser", og synsing om alt utafor Ring 3. At de er uenige er et sikkert bevis på at valget er riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 14.02.2020 10:30 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | | Synes faktisk at Welhaven har et poeng her. Er det sunt for en medlems organisasjon og ha den samme personen på toppen som styreleder over en årrekke? Mange som spørsmål som kan reises her og debatteres. Tror det er sunt å ta den diskusjonen. |
Men skal man da bytte ut bare for å bytte ut? Eller skal man ha mulighet til å fortsette om medlemmene er fornøyd med jobben som er gjort? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 14.02.2020 10:31 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Jeg synes det er skumlere å ha regler som tvinger gjennom endringer enn at medlemmene bestemmer dette selv. |
Det vil uansett være medlemmene som bestemmer hvorvidt slike regler skal eksistere, så medlemsdemokratiet blir ikke undergravd på grunn av det. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 14.02.2020 10:31 Post subject: |
|
|
| Men, styrelederen er den som har rasert klubben de siste to årene, og har kjørt klubben så raskt i grøfta som det er mulig. I tillegg til å oppføre seg som en Cowboy, med en lukkethetskultur som har vært utenkelig før ham. |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 14.02.2020 10:38 Post subject: |
|
|
| Godt å se at det fortsatt ikke går an å kjøpe seg innflytelse i RBK. Slik bør det være til evig tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.02.2020 10:42 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Men, styrelederen er den som har rasert klubben de siste to årene, og har kjørt klubben så raskt i grøfta som det er mulig. I tillegg til å oppføre seg som en Cowboy, med en lukkethetskultur som har vært utenkelig før ham. |
Allikevel ble han altså gjenvalgt, til tross for vraking fra VK. Du er i mindretall, om en ikke så mye. Folk fokuserer, tolker og vektlegger åpenbart forskjellig. Det er bare å bite i eplet og gå videre; flertallet av de stemmeberettigede mener Koteng er det beste aktuelle alternativet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 14.02.2020 10:46 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Men, styrelederen er den som har rasert klubben de siste to årene, og har kjørt klubben så raskt i grøfta som det er mulig. I tillegg til å oppføre seg som en Cowboy, med en lukkethetskultur som har vært utenkelig før ham. |
Ã…ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 14.02.2020 10:50 Post subject: |
|
|
Blir rett og slett for dumt å si at styrelederen har rasert klubben. Det er som i alle andre styrer, at det er hele styret som tar avgjørelsene, så formidler styreleder budskapet ut. Greit nok at du mener klubben er rasert, men da må du ta hele styret, ikke bare styreleder. Koteng har gjort sine feil i prosessen rundt avskjedigelsen av Kåre, men avgjørelsen står styret last og brast om. _________________ Stolt fortid, stor fremtid
Last edited by Captain on 14.02.2020 10:51; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
apekatt Senior
|
Posted: 14.02.2020 10:50 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Zoologisk hage, veintle? |
Godt poeng. Det har jeg aldri tenkt på, kanskje det var fordi de var redd de andre dyrene i de andre innhegningene, og ikke det at trusler ofte er tomme. Nå må jeg nesten reevaluere livet mitt. Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
frøyværingen Junior
|
Posted: 14.02.2020 13:01 Post subject: |
|
|
Var ikke tilstede på årsmøtet, men fulgte årsmøte fra diverse nettsider med livekommentarer.
Fikk inntrykk av at argumenteringen mot Koteng var påfallende lik den som styret la til grunn av sparkingen av Kåre. Enda godt at flertallet av medlemmene ikke gikk på den samme limpinnen styret gjorde. Personlig var jeg for at Koteng skulle erstattes, men mangelen på gode kandidater så kunne han like godt bli sittende. En trenger ikke bytte kun for å bytte. Var ikke særlig imponert over VG, noe som også flertallet av medlemmene viste seg enig.
Hele opplevelsen med å sitte på sidelinja i går kveld gjorde at jeg meldte meg inn som medlem i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 14.02.2020 13:03 Post subject: |
|
|
Velkommen som medlem!
Enig i vg sin sak om møtestrukturen i går. Ikke et godt gjennomført møte av ordstyrer. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 14.02.2020 13:05 Post subject: |
|
|
| xMegafonmannen wrote: | Velkommen som medlem!
Enig i vg sin sak om møtestrukturen i går. Ikke et godt gjennomført møte av ordstyrer. |
Nå måtte jeg gå rett før resultatet av ledervalget var klart, men frem til da greide han seg meget godt.
Man skal være i overkant byråkratisk anlagt for å anse det som et problem at en Nils Arne Eggen går litt over tiden på et årsmøte i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
|