View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jtronsda Junior
|
Posted: 11.02.2020 13:52 Post subject: |
|
|
Koteng håndterte ikke Ingebrigtsen-saken optimalt, men samtidig var det der og da, da valget ble tatt, vanskelig å vite at man hadde å gjøre med en så vanskelig og bitter mann som Kåre, samt at spillerne skulle reagere som de gjorde. Å sparke noen er aldri enkelt, jeg vet ikke om det hadde hjulpet å gjøre det mer formelt og mindre "cowboy"-aktig, selv om jeg selvsagt er enig i at en svakhet ved Koteng er sistnevnte. Tror imidlertid den bitre Ingebrigtsen uansett ville klart å vri det til at det var Koteng som var tullingen i den prosessen..
Jeg husker at jeg våren 2018 var sikker på at Ingebrigtsen hadde mistet garderoben, både mtp. spill og uttalelser fra spillerne. Ble derfor veldig overrasket over det som skjedde etter sparkingen. Slik tenkte nok også flere i styret.
Når det først ble som det ble, var Koteng allerede på defensiven, og jeg forstår at det ble vanskelig for ham å redde seg inn.
Samtidig har Koteng nå sittet i 8 år, med tidvis mye bråk og action, bare det i seg selv kan tale for et bytte, for å få ro og fokus på å bygge klubb, i stedet for at alt mulig utenomsportslig skal ta mye av energien. Hvis man skal tro valgkomiteen rett, om at Gjersvold er solid på strategisk ledelse og mediehåndtering, samt at han er en samlende person, taler det for at han kan bli en god match for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 11.02.2020 14:12 Post subject: |
|
|
Men er han nå egentlig en samlende person? Han skaper da like mye splittelse som Koteng. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Jtronsda Junior
|
Posted: 11.02.2020 15:01 Post subject: |
|
|
Disse vindkraftaksjonistene burde i stedet rettet sin voldsomme kritikk mot sin egen kommune, som i sin tid godkjente denne virksomheten.
At kommunen flere år senere avholder en folkeavstemning om dette, og snur, etter at TrønderEnergi og Stadtwerke München faktisk har inngått avtale og bestilt vindmøller til flere hundre millioner, gjør dem ikke i det hele tatt fri for sitt ansvar. De snudde rett og slett altfor sent.
Jeg må ærlig innrømme at jeg derfor ikke forstår frustrasjonen som rettes mot Gjersvold (og TrønderEnergi) ifm. vindkraftutbyggingen, og dermed heller ikke at denne utbyggingen skal være et argument imot Gjersvold som en samlende leder. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 11.02.2020 15:04 Post subject: |
|
|
Som jeg har skrevet flere ganger tidligere, så mener jeg at Koteng totalt sett har gjort en veldig bra jobb. Så har det vært noen saker som jeg mener at han kunne og burde håndtert på en bedre måte.
Jeg har trodd at Koteng kanskje hadde lært litt av disse situasjonene, og har derfor vært tilbøyelig til å støtte Koteng som fortsatt styreleder i RBK. Etter de siste dagenes hendelser er jeg ikke så sikker lenger. Jeg mener at ting kanskje viser at han slett ikke har lært, og lurer derfor på om jeg kanskje mener at Gjersvold burde få en sjanse likevel... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.02.2020 15:06 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Jeg mener at ting kanskje viser at han slett ikke har lært, og lurer derfor på om jeg kanskje mener at Gjersvold burde få en sjanse likevel... |
Si fra hvis du evt. blir sikker på om du kanskje mener det, da. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.02.2020 15:21 Post subject: |
|
|
For de som har pluss:
https://www.adressa.no/pl...19&t=1
Plusser:
- Master i teknologiledelse
- Ledelseserfaring
- Bakgrunn fra zxy
- Varsler i Statiol
- Rebell og sosialist
- Respekt for samene og deres kultur.
- Hjelper straffedømte
- Ønsker å jobbe for Røde Kors
Minuser:
- Støtter sjaman Durek. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.02.2020 15:31 Post subject: |
|
|
En sosialist stemmer ikke Venstre. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.02.2020 15:35 Post subject: |
|
|
Visste ikke at han hadde fortid innen fotballanalyse. Enormt pluss. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 11.02.2020 15:43 Post subject: |
|
|
Mange plusser
Men dette er negativt ;
"Gjersvold elsker fotball. Han elsker Liverpool"
 _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.02.2020 15:48 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | En sosialist stemmer ikke Venstre. |
Det er sant. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 11.02.2020 15:54 Post subject: |
|
|
Han var ikke akkurat enig i å bli kalt sosialist.
Jeg er i den leiren som er enig med ham når det gjelder vindmøller på Frøya, det er myndighetene som må gå inn og trekke konsesjonen. Synes det bare blir dumt og smålig om det skal brukes mot ham.
For meg så virker han forøvrig som en bedre egnet styreleder enn Koteng. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.02.2020 15:56 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: |
Plusser:
|
Hvis det betyr at vi skal fortsette å kjøpe spillere fra TIL til grov overpris er jeg litt usikker. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 11.02.2020 15:56 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: |
|
Javel, og likevel er han med og raserer samenes beiteområder gjennom utbygging av vindkraft på Stokkfjellet i Selbu.
Det er tydelig at det er mange som mangler gangsyn og oversikt. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 11.02.2020 17:20 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | For de som har pluss:
https://www.adressa.no/pl...19&t=1
Plusser:
- Master i teknologiledelse
- Ledelseserfaring
- Bakgrunn fra zxy
- Varsler i Statiol
- Rebell og sosialist
- Hjelper straffedømte
- Ønsker å jobbe for Røde Kors
Minuser:
- Støtter sjaman Durek. |
Respekt for samene ja. Så derfor bygger han ned beiteområdene for rein? _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.02.2020 17:37 Post subject: |
|
|
Innlegget var ment med litt glimt i øyet, basert på sånn det blir fremstilt i artikkelen. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.02.2020 17:52 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Visste ikke at han hadde fortid innen fotballanalyse. Enormt pluss. |
Det har han ikke. Han har mellom 1 og 2 år som daglig leder. Dvs stort sett ledelse, økonomi og antagelig salg. Ikke analyse. |
|
Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 11.02.2020 18:52 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Som jeg har skrevet flere ganger tidligere, så mener jeg at Koteng totalt sett har gjort en veldig bra jobb. Så har det vært noen saker som jeg mener at han kunne og burde håndtert på en bedre måte.
Jeg har trodd at Koteng kanskje hadde lært litt av disse situasjonene, og har derfor vært tilbøyelig til å støtte Koteng som fortsatt styreleder i RBK. Etter de siste dagenes hendelser er jeg ikke så sikker lenger. Jeg mener at ting kanskje viser at han slett ikke har lært, og lurer derfor på om jeg kanskje mener at Gjersvold burde få en sjanse likevel... |
Helt enig med Hentesveis her, tenkte å stemme Koteng av flere grunner, men nå ligger Gjersvold best an hos meg. Men jeg vil høre innleggene på årsmøtet først! |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 11.02.2020 18:55 Post subject: |
|
|
PerO wrote: |
Det har han ikke. Han har mellom 1 og 2 år som daglig leder. Dvs stort sett ledelse, økonomi og antagelig salg. Ikke analyse. |
Jeg formoder at han som daglig leder har måttet tilegne seg i det minste et minimum av domenekunnskap og ikke minst en viss forståelse av hvilken betydning slike analyser kan ha. Selv om man selvsagt aldri blir fagekspert av å være leder. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 11.02.2020 19:37 Post subject: |
|
|
Hva varslet han om i Statoil?
Støtter Durek?!? _________________ Willoch
Last edited by Willoch on 11.02.2020 19:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 11.02.2020 19:39 Post subject: |
|
|
sviktende pågangsmot og håravfall. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 11.02.2020 20:12 Post subject: |
|
|
Koteng i Nidaros:
Quote: | – Hvorfor skal folk stemme på deg som styreleder?
– Jeg tenker at folk vet hvem jeg er. Folk må vurdere meg ut ifra hva jeg har gjort, så tenker jeg at vi fortsetter med de samme fokusområdene. Siden vi har vært der en stund nå har vi nok blitt litt flinkere, sier Koteng.
– Vil du gjøre noe annerledes hvis du blir gjenvalgt?
– Det er det, men det handler om å fortsette arbeidet vi holder på med, spesielt på SalMar-akademiet. For å følge med i timen må vi bli flinkere og flinkere hele tiden. |
Han sier også at han ikke vil fortsette i et styre om Gjersvold blir valgt, men at Gjersvold har åpnet for å bidra om Koteng blir valgt. |
|
Back to top |
|
 |
La9 Junior
|
Posted: 11.02.2020 21:37 Post subject: |
|
|
Jeg blir litt skremt av å se hvor historieløs Gjersvold framstår der han står på lokal-tv og forteller om da han var tilstede på Lerkendal i 85 da vi vant seriefinalen mot LSK 2-1............................ |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.02.2020 21:56 Post subject: |
|
|
Å blingse på et resultat (1-0 vs 2-1) for 35 år siden er vel strengt tatt ikke verdens undergang  |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.02.2020 22:12 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | PerO wrote: |
Jeg formoder at han som daglig leder har måttet tilegne seg i det minste et minimum av domenekunnskap og ikke minst en viss forståelse av hvilken betydning slike analyser kan ha. Selv om man selvsagt aldri blir fagekspert av å være leder. |
Det er nok riktig. Kunnskap som enhver fotballinteressert.
Salg og ledelse er fagretninger i seg selv, og man trenger ikke stor produktkunnskap for å selge. Man bruker ekspertene til de spørsmålene.
Så kjekt å ha, men ikke noe betydningsfullt argument som styreformann. Koteng vil ha omtrent samme kunnskap etter å ha møtt fagfolket i klubben og ev. Blitt forelagt argumentene for et par systemer |
|
Back to top |
|
 |
VTB Proff

|
Posted: 11.02.2020 22:24 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | BjarneS wrote: |
Blir det nevnt noe om hvorfor Gjersvold er en god kandidat? |
Erfaring med strategisk ledelse, mer samlende, bedre mediehåndtering. |
Nå har det jo blitt en diskusjon i seg selv hvorvidt det er riktig å blande inn lokal trøndersk politikk i Rosenborgs årsmøte eller ei, men det er jo engang slik at dette har blitt et stort tema før årets årsmøte. Per i dag kan en jo si at verken Koteng eller Gjersvold virker samlende siden det finnes tre sider her; pro Koteng, pro Gjersvold og folk i midten som fremdeles ikke har valgt side og avventer til årsmøtet.
For alle ikke-trøndere som ikke er helt oppdatert på denne vindmøllesaken det snakkes om fra Midt-Norge, men som nå er blitt blandet inn i Rosenborgs årsmøte, kan en se dette programmet NRK lagde i fjor, eller kun se utdraget jeg har linket til, hvor Gjersvold møter en av aksjonistene og svarer for seg (https://tv.nrk.no/se?v=NN...mp;t=1913s). Personlig liker jeg handlekraften til Koteng, men han hadde nok fått større støtte i Trøndelag om han hadde en liten dose Gjersvold i seg i media.
(I fare for å bli beskyldt for å ha en agenda ved å legge ved denne linken, dette er kun for å belyse vindmøllesaken for de utenforstående samt få et innblikk i hvordan Gjersvold er som person i media). Selv er jeg i "Pro Koteng til tross for at ting kunne definitivt vært gjort annerledes i enkelte saker, men svært usikker etter at budsjettene ble lagt frem og må derfor avvente til å høre fra begge kandidater på årsmøtet"-kategorien. _________________ To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok! |
|
Back to top |
|
 |
|