English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 265, 266, 267 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 10.02.2020 11:35    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Merkelig det der du, da jeg ikke fikk lov til å regne inn f.eks. verdien av bilen mi nda jeg søkte lån.


Nå vet jeg ikke hvilken bil du har, men generelt er ikke bil ansett som gangbar valuta for banker, annet enn når du tar opp billån med høy rente. Årsakene er mange, mest av alt at biler taper seg voldsomt og noen ganger plutselig i verdi, mens eiendom som hovedregel stiger i verdi.

Alle biler over 8 år er null verdt for banker, og nyere biler enn det synker dramatisk i verdi for hvert år som går. Ergo gjør det seg veldig dårlig som sikkerhet i et lån.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.02.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

Derimot er jo bilen en eiendel som du kunne solgt på det tidspunktet, og brukt pengene som egenkapital.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.02.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Men jeg tar min del av skylden for at denne tråden i det siste har handlet litt lite om Horneland.

Mer Horneland, takk.

Uten at det legges noen begrensning for dem som mener "mindre Horneland, takk," altså.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3904
Location: Oslo

PostPosted: 10.02.2020 11:58    Post subject: Reply with quote

Ser Brann snakker varm om gjenvinning og høyt press som den taktikken de skal "endre" seg til.
Kanskje vi kan overtale dem til å ta over Hornis? Burde være en god match. De har ca like lite selvinnsikt og bakkekontakt som vår kjære "Klopp" Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 10.02.2020 12:14    Post subject: Reply with quote

Kan vel bli slik at når Brann har fått nok av Nilsen iløpet av året så henter de Horneland når vi har fått nok av ham iløpet av året.

Jeg tviler på at vi velger å forlenge med Horneland gitt at det blir valgt inn et nogenlunde kompetent styre og Dorsin er den vi håper han er. Jeg tviler også på at vi vil sparke ham iløpet av sesongen.

Det kan hende at Horneland klarer å bevise at vi bør ta sjansen på å forlenge, jeg tviler, men det kan hende.

Jeg anser det egentlig som mer sannsynlig at vi tar gull i år men likevel bør la Horneland dra sin vei enn at spillet han evner å få ut av laget tilsier at han bør få bli.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 10.02.2020 16:59    Post subject: Reply with quote

Er fortsatt styremedlem i "vente-og-se" - klubben mtp Horneland. Utvalget norske trenere på toppnivå er heller ikke hva man kunne ønske det var. Jeg liker at han åpenbart er i stand til å ta de tøffe grepene når det trengs, og så er jeg mer usikker på om han er flink nok til å ta laget et skritt videre - men jeg føler på ingen måte at han har bevist det motsatte heller. Ikke glem den fantastiske sommeren hvor laget spilte gnistrende god fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Batty
Junior


Joined: 05 Dec 2019
Posts: 15
Location: Trondheim

PostPosted: 10.02.2020 17:42    Post subject: Reply with quote

Hvilken sommer referer du til?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.02.2020 17:50    Post subject: Reply with quote

CL-kvaliken i fjor, vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2761

PostPosted: 10.02.2020 17:55    Post subject: Reply with quote

Folk glemmer fort. Å argumentere mot at Horneland gjorde og sa det meste feil da han begynte i jobben er et minneproblem. Han gjorde å sa alt galt fra starten av. Når det er sagt så betyr jo ikke det at han ikek kan få det til nå. Siden ingen av oss bestemmer om han sitter eller går er det bare å akseptere at han får et forsøk til.
Back to top
View user's profile Send private message
Batty
Junior


Joined: 05 Dec 2019
Posts: 15
Location: Trondheim

PostPosted: 10.02.2020 17:57    Post subject: Reply with quote

Ble litt forvirret av "gnistrende god fotball".
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.02.2020 18:18    Post subject: Reply with quote

Husker du ikke den kampen der Søderlund spilte skikkelig bra?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10943

PostPosted: 10.02.2020 18:25    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Han gjorde å sa alt galt fra starten av.


Nei. Han sa blant annet at vi måtte opp på et høyere nivå fysisk. Det stemte.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3475
Location: Trondheim

PostPosted: 10.02.2020 18:54    Post subject: Reply with quote

Vet vi at vi er på et høyere nivå fysisk?
Har vi fått bekreftet det i noen målinger. ?
Kan det være at spillestil også har noe å si for hvordan vi ser ut fysisk ?
Jeg vil tro Guardiolas spillestil krever en helt annen fysisk form enn hvordan Rbk spillte i fjor ihvertfall!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10943

PostPosted: 10.02.2020 19:01    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vet vi at vi er på et høyere nivå fysisk?
Har vi fått bekreftet det i noen målinger.


Jeg vet ikke, men det er ting som tyder på det. Uansett var det riktig at det fysiske nivået var for dårlig. Det kan det fortsatt være.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.02.2020 21:12    Post subject: Reply with quote

Veldig beleilig at måleinstrumentene har blitt bannlyst av Amish-Eirik. Men han kan jo se om spillerne løper tilstrekkelig selv, så det er lugnt. Alt er under kontroll.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2020 21:26    Post subject: Reply with quote

Forsvarstale i årsmeldinga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 10.02.2020 21:46    Post subject: Reply with quote

Hvis man bruker øynene litt, så vi et helt annen løpskraft gjennom hele den forrige treningskampen enn vi så noen gang i fjor, og i alle fall gjennom hele Kåre-tiden.

Vi har dessuten aldri sittet på disse tallene på dette forumet, så hvorfor dere plutselig skal trenge dem for å kunne mene noe rundt dette, viser hvor gjennomsyret dette Horneland-hatet er blitt.

Edit: Ja, og så blir det vel fortsatt hentet inn tall fra kampene ….


Last edited by ola. on 10.02.2020 21:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 10.02.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

Jeg synes fortsatt at laget imponerte i CL-kvallen i fjor. Ellers var sesongen bekmørk og nitrist. Avventer en 2-3 seriekamper før jeg tør håpe igjen.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.02.2020 22:20    Post subject: Reply with quote

Tror nok du taler på vegne av mange der - det er liksom all grunn til å vente og observere hvordan laget faktisk kommer til å spille i serien.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.02.2020 22:34    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Vi har dessuten aldri sittet på disse tallene på dette forumet, så hvorfor dere plutselig skal trenge dem for å kunne mene noe rundt dette, viser hvor gjennomsyret dette Horneland-hatet er blitt.



Men det er jo ikke vi som trenger disse tallene, det er jo klubben. Veldig greit å ha noen konkrete tall å jobbe med, samtidig som man observerer på trening og i kamp. Men hvis ikke Kjello får jobb i klubben så kommer ingen huske disse observasjonene to-tre eller ti år senere hvis det ikke samles inn data. Det var liksom det som var poenget og grunnen til at enkelte var bekymret og fortsatt er det mtp Hornelands litt antikvariske innstilling til "det moderne". Horneland-hat? Mulig folk sitter og hater, jeg mener bare at han ikke er god nok for å trene oss.

Men du begynner å få dreisen på hersketeknikkene ola. det skal du ha.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.02.2020 22:44    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Utvalget norske trenere på toppnivå er heller ikke hva man kunne ønske det var.


Dette er jo en håpløs begrensning klubber tilsynelatende legger på seg selv. Det er en liten håndfull land som utdanner trenere med filosofien vi ønsker, og alle disse er bedre fotballnasjoner med mangegangen av vårt innbygger- og trenerantall. Allikevel insisteres det på Norge, til nød Skandinavia når det skal signeres trener.

Uavhengig av Hornelands virke ansatte vi altså en relativt ung og umerittert trener med bakgrunn fra en helt annen type enn den fansen romantiserer. Det går an å utvide horisonten en tanke.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 82

PostPosted: 11.02.2020 08:39    Post subject: Reply with quote

!!!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.02.2020 08:50    Post subject: Reply with quote

Når rekrutteringsstrategien er «ekte rosenborger» er det begrenset hva man har å velge i. Tove Dyrhaug og styret står til stryk når det gjelder ansettelser. Derfor er klubben der den er. Det er ingen overraskelse. Man er avhengig av tilfeldigheter og flaks slik RBK holder på.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 11.02.2020 18:13    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
ola. wrote:
Vi har dessuten aldri sittet på disse tallene på dette forumet, så hvorfor dere plutselig skal trenge dem for å kunne mene noe rundt dette, viser hvor gjennomsyret dette Horneland-hatet er blitt.



Men det er jo ikke vi som trenger disse tallene, det er jo klubben. Veldig greit å ha noen konkrete tall å jobbe med, samtidig som man observerer på trening og i kamp. Men hvis ikke Kjello får jobb i klubben så kommer ingen huske disse observasjonene to-tre eller ti år senere hvis det ikke samles inn data. Det var liksom det som var poenget og grunnen til at enkelte var bekymret og fortsatt er det mtp Hornelands litt antikvariske innstilling til "det moderne". Horneland-hat? Mulig folk sitter og hater, jeg mener bare at han ikke er god nok for å trene oss.

Men du begynner å få dreisen på hersketeknikkene ola. det skal du ha.


Fakta er vel at data fra trening er meningsløst hvis de ikke analyseres i nåtid. De må systematiseres ihht treningsdagboka til den enkelte. Hvis ikke er de kun meningsløse tal..

Kamp er derimot lett å etteranalysere, og de dataene samler klubben fortsatt inn.

Så Horneland kunne velge mellom to fornuftige og et meningsløst alternativ. Han kunne insistere på analysekapasitet, eller legfe vekkk syatemet på trening. Han valgte det siste.

Den meningsløse innsamlingen klubben bedrev før Horneland ble heldigvis lagt bort.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 11.02.2020 19:23    Post subject: Reply with quote

Å få beskrevet en utvikling krever historiske tall. Neppe verdiløst.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 265, 266, 267 ... 335, 336, 337  Next
Page 266 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb