English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
AndreasR
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Nja. Han er ikke helt uskyldig Gjersvold da. Droppa jo å bygge ut i Meldal der han selv er fra. Og med en arrogant holding ovenfor meningsmotstandere er han ikke en styreleder vi trenger.
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 11:42    Post subject: Reply with quote

Koteng sin støtte til Horneland gjør det umulig å stemme på han.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 11:44    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Dette dreier seg ikke bare om lokalpolitikk på Frøya, Gjersvold har satt i gang tidenes rasering av trøndersk natur i hele Trøndelag. Vinnerne er tysk kapital. Nå har det selvsagt ikke noe å gjøre med Rbk, men det har noe med hva Rbk ønsker å bli assosiert med. Rbk,s medlemmer og supportere får dette rett i fleisen.

Jeg vet ikke hvem jeg vil stemme på. Men enkelte vil hevde at det er mer betimelig å si at Koteng raserte omdømmet til rbk i prosessen med trenerne.

Godt valg alle sammen.
Eru
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:
Nja. Han er ikke helt uskyldig Gjersvold da. Droppa jo å bygge ut i Meldal der han selv er fra. Og med en arrogant holding ovenfor meningsmotstandere er han ikke en styreleder vi trenger.

Og du har selvfølgelig grunnlag for å antyde at det er en sammenheng mellom hans tilhørighet til Meldal og valget om å droppe utbygging?

Når det gjelder holdning i diskusjoner så forstår jeg at han har hatt en litt kjip oppførsel på Facebook? I følge ham selv så har han fått fin feedback fra meningsmotstandere på ryddighet og saklighet i møtene, selv om uenigheten om sak har vært sterk. Han kan selvsagt ikke opptre som en dust i sosiale media om han skal være styreleder i RBK.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.02.2020 11:58    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:

Vet vi om Koteng støtter horneland mer enn resten av styret? Og mer enn hav en ny styreleder kommer til å gjøre? Spørs oppriktig nysgjerrig, jeg klarer ikke å lande på en konklusjon om Koteng støtter fordi han er forpliktet til å gi 100% tillit helt til treneren ikke har tiullit, eller om han faktisk er den som beskytter Horneland
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 12:07    Post subject: Reply with quote

Da blir det å møte opp på årsmøtet i år for å støtte benkeforslaget.

Såvidt jeg har forstått har klubben fått mange nye medlemmer de siste månedene så dette kan bli spennende!
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:

Han kan ikke gå ut i media å si at treneren har 60 % støtte i styret, selv om han kanskje har det. Alle vet at Horneland går inn i sitt siste år som trener nå, hverken RBK eller Koteng tåler en oppsigelse til på trener mht. omdømme og seriøsitet. Han blir ut kontraktstiden eller trekker seg selv om det ikke blir noen bedring, men da er man enige om det, ingen ny rettsak...

Hadde han hatt 100% støtte ville de vel forlenget kontrakten hans nå, men det gjøres selvfølgelig ikke.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 12:43    Post subject: Reply with quote

Det er ett spørsmål som må stilles til alle som er på valg: Vil du gå inn for å avskjedige Horneland i morgen? (dagen etter årsmøtet).

De som svarer ja får min stemme!

Så enkelt kan årets valg bli gjennomført.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 13:05    Post subject: Reply with quote

Så enkelt er det ikke. Lov å tenke lengre
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 13:05    Post subject: Reply with quote

Her blir det full fyr i teltet! Hørte rykter om at 300 frøyværinger hadde meldt seg inn i klubben...
Greit med kamp om lederklubba, verre hvis de hadde slitt med å finne kandidater
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.02.2020 13:11    Post subject: Reply with quote

Håper for guds skyld ikke dette skal kuppes av noen politiske vindmølleaktivister som skyter på feil blink!
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 04.02.2020 13:14    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Herregud. Gjersvold har vært leder for et selskap som har søkt konsesjoner for utbygging. Hadde han ikke søkt disse konsesjonene hadde han mistet jobben på dagen. Det er ikke Gjersvold som har satt igang "Tidenes rasering av trøndersk natur". Initiativet kommer fra stortinget, lokalpolitikerne har gitt sin velsignelse (Så får det være at de prøver å trekke det tilbake i ettertid) og NVE har gitt konsesjonene.

Les hva jeg skrev, jeg skrev ikke at Gjersvold hadde bestemt dette egenhendig, men han har stått i spissen for dette. Det har han som blir assosiert med tidenes rasering av trøndersk natur. Og som det skrives lengre opp i tråden, han satt på Facebook og skrev i en Meldal-gruppe at de ikke hadde noen planer om å bygge ut vindkraft i fjellene der på grunn av at de hadde en stor naturverdi. Altså underforstått, hans hjemtrakter er mere verdifulle enn andres. Denne fyren bør Rbk holde seg langt unna.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 13:15    Post subject: Reply with quote

Horneland får ikke fyken med det første uansett hvem som blir valgt som styreleder. Det skjer ikke noe rundt trenerteamet før vi evt. havner i bakleksa i gullkampen.

Personlig heller jeg mot å stemme på Koteng hvis (når) det kommer benkeforslag. Ser man på hva som er utrettet i hans periode, så er økonomien i klubben drastisk forbedret (og det er ett av områdene hvor han har sin spisskompetanse) og styret har vist seg handlekraftig under hans ledelse. At det formelle rundt sparkingen av Kåre/Hoftun kanskje kunne vært gjort smidigere betyr lite for min del, og ansettelsen av Horneland tillegger jeg først og fremst Bjørnebye og de sportslige alibiene i styret (med Bratseth i spissen).
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 13:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig.
Barney
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 13:28    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Personlig heller jeg mot å stemme på Koteng hvis (når) det kommer benkeforslag. Ser man på hva som er utrettet i hans periode, så er økonomien i klubben drastisk forbedret (og det er ett av områdene hvor han har sin spisskompetanse) og styret har vist seg handlekraftig under hans ledelse. At det formelle rundt sparkingen av Kåre/Hoftun kanskje kunne vært gjort smidigere betyr lite for min del, og ansettelsen av Horneland tillegger jeg først og fremst Bjørnebye og de sportslige alibiene i styret (med Bratseth i spissen).

Helt enig. Han har vært ansvarlig for en sportslig og økonomisk gullalder. Sparkingen av Kåre var i utgangspunktet helt uproblematisk.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 13:44    Post subject: Reply with quote

Veldig fornøyd med Koteng. Føles risikabelt å gå for noen andre.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 13:56    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Og du har selvfølgelig grunnlag for å antyde at det er en sammenheng mellom hans tilhørighet til Meldal og valget om å droppe utbygging?

Når det gjelder holdning i diskusjoner så forstår jeg at han har hatt en litt kjip oppførsel på Facebook? I følge ham selv så har han fått fin feedback fra meningsmotstandere på ryddighet og saklighet i møtene, selv om uenigheten om sak har vært sterk. Han kan selvsagt ikke opptre som en dust i sosiale media om han skal være styreleder i RBK.

Jeg noterer meg at de droppa å bygge ut der hvor han selv er fra ja. Og tviler på at det bestandig er vindstille der.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2020 14:00    Post subject: Reply with quote

Koteng <3
larenim
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 14:12    Post subject: Reply with quote

Koteng <3
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2020 14:34    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Spørs oppriktig nysgjerrig, jeg klarer ikke å lande på en konklusjon om Koteng støtter fordi han er forpliktet til å gi 100% tillit helt til treneren ikke har tiullit, eller om han faktisk er den som beskytter Horneland

Dette vil du neppe noen gang få svar på, i hvert fall ikke før valget skal tas. En hvliken som helst styreleder ville uttrykke støtte til sittende trener uavhengig av egen overbevisning og hvor trygt treneren sitter. Det må jo liksom en styreleder gjøre frem til det eventuelt smeller; det er jo håpløst om en leder uttrykker manglende tillit til sine nærmeste offentlig.

Nok en gang er jeg ganske overrasket over at folk legger så mye i denne uttalelsen. Det er jo akkurat slik det nødvendigvis må være frem til et flertall i styret eventuelt vil ha treneren fjernet.
Barney
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 14:50    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/10...6656b.html

Gjersvold uttrykker en viss overraskelse over situasjonen som har oppstått.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 15:01    Post subject: Reply with quote

Kan det tolkes som at Gjersvold åpner for å trekke seg?

Det hadde jo vært det beste. Det er siste mulighet nå for Horneland og med en suksess på banen i 2020 så er det rett og rimelig at det er Koteng som får være med å feire.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 15:03    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig Gjersvold vil være sjanseløs mot Koteng i en votering uansett. Så lenge sterke og inflytelsesrike folk som Nils Arne Eggen og Rune Bratseth åpent støtter Koteng sitt kandidatur, så har jeg vanskelig for å se at flertallet av medlemmene vil gå i mot det.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2020 15:06    Post subject: Reply with quote

For meg som ikke har noen sterke meninger om hvem av de to kandidatene som er best skikket, så tror jeg også det kunne vært en god løsning å avklare dette på forhånd, i stedet for å bruke Rosenborgs årsmøte til en stedfortrederkrig om vindmøller. Det er langt under klubbens og medlemmenes verdighet.

For meg er det viktigste at man får inn nye stemmer som kan stille noen ubehagelige spørsmål ved det etablerte i klubben, for noe sier meg at det har blitt farlig nært et ekkokammer over tid. Om Gjersvold er den mannen vet jeg ikke overhodet, men hvis man kan løse dette ved å få inn en person i styret som av valgkomitéen anses som engasjert og kompetent nok til å være styreleder, så lever jeg godt med det. Det er jo heller ikke helt feil å ha to år som styremedlem som ballast før et potensielt fremtidig styrelederverv.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2020 15:23    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:

Jeg noterer meg at de droppa å bygge ut der hvor han selv er fra ja. Og tviler på at det bestandig er vindstille der.

For noe fjas.
Bestandig vindstille? Nei. Men det betyr ikke at det blåser nok til at en utbygging av vindkraft er økonomisk lønnsom.

Det blåser av og til på Østlandet også. Likevel trenger man ikke å være Einstein for å forstå at at det blåser mer, og er mer lønnsomt å bygge ut vindkraft langs kysten fra Lindesnes til Nordkapp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 41, 42, 43  Next
Page 14 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb