| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Blodstrupmoen Veteran
|
Posted: 27.12.2019 18:09 Post subject: |
|
|
Da jeg leste at han var treg.... gi meg styrke.
Har vi egentlig noen på laget med internasjonal fart??
Hvis vi skal ha noe som helst sjanse i europa er kontringer mot antatt bedre lag et svært viktig våpen.
Vi må finne spillere som hvertfall har en x-faktor, fek luftstyrke, dueller, dødelig effektiv osv. Skal vi ha råd til en slik spiller er han sannsynligvis svak på andre områder eller vi beholder denne spilleren bare 1 år eller 2.
Men da har man hvertfall noe å spille på.
Spillere som Søderlund og kanskje denne spilleren blir fullstendig usynlige i kamper hvor RBk ikke dominerer.
HÃ¥per han overrasker. |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 27.12.2019 18:19 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | Det Hammarby-lånet skulle i utgangspunktet vare i 5 måneder, ut agust måned. Men allerede i Juli forsvant han tilbake til Russisk Eliteserie, til Rubin Kazan på lån ut sesongen.
Selv om klubben som eier han, FC Rostov, ikke virker veldig ivirge på å beholde han, tviler jeg på at vi har råd til å hente Kjartansson. |
Ja jeg ser han har kontrakt ut 2022 også. Så det blir nok ingen billig mann. Rostov betalte ca 25 mill for han. Så det er vel bare å glemme. En våt dröm som aldri blir mer enn det. _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 28.12.2019 09:15 Post subject: |
|
|
https://www.expressen.se/...a-mot-afc/
Fra 00:45 sek
Han er helt klart en mye bedre avslutter en Søderlund.
Men er han en god førsteforsvarer, mangler han såppas tempo at han ikke kan passere en motspiller, er avhengig av innlegg etc??! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 28.12.2019 13:30 Post subject: |
|
|
Trenger ikke å være hurtig til beins hvis han evner å ta ned ballen i duell med stoppere og sende den videre til medspiller. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.12.2019 16:23 Post subject: |
|
|
Tror ingen nevnte denne oppdateringa 2. juledag:
Etter det Adresseavisen forstår er RBK på Islamovic-jakt, men flere skal snuse på angriperen akkurat nå, og ingenting skal være endelig avklart.
Les mer: Svensk avis hevder at angriper er klar for Rosenborg
Merkelig nok har ikke Östersunds-Posten kommet med egen sak utover sitatsaken fra Expressen. Får dog tro at sistnevnte har god(e) kilde(r). |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.12.2019 17:52 Post subject: |
|
|
Det er selvfølgelig billig å si det i ettertid, men jeg syntes fra første artikkel i Expressen andre juledag, om nært forestående RBK-overgang, at det luktet spill fra Östersunds FK sin side for å få andre interessenter på banen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 28.12.2019 19:57 Post subject: |
|
|
Om vi ikke kvitter oss med kladden fra haugesund så er det bare tull å hente ei ny snegle fra nabolandet. Da er det bedre at vi henter en ving som kan slå ett innlegg som treffer annet enn månen _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 29.12.2019 02:01 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Om vi ikke kvitter oss med kladden fra haugesund så er det bare tull å hente ei ny snegle fra nabolandet. Da er det bedre at vi henter en ving som kan slå ett innlegg som treffer annet enn månen |
+1 _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 29.12.2019 13:43 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Om vi ikke kvitter oss med kladden fra haugesund så er det bare tull å hente ei ny snegle fra nabolandet. Da er det bedre at vi henter en ving som kan slå ett innlegg som treffer annet enn månen |
Ikke for å være nebbete, men det er vingen som bør ha fart/teknikk nok til å passere motstander og slå inn. Enten langs bakken eller i lufta. Og da er det om å gjøre at spissen faktisk har duellstyrke og plasseringsevne mer enn fart.
Man kan ha all den farta man vil, men fart har lite å si om du vil ha "en ving som treffer annet enn månen". Da bør nesten spissen vinne duellene inne i feltet når innlegget kommer. Steffen Iversen vant det som var av dueller inne i feltet, det samme gjorde Frode Johnsen og Sigurd Rushfelt, men det er en overdrivelse å kalle noen av dem utpreget rask. De tre nevnte gjorde jobben i CL mot de store lagene. Brattbakk var etter norsk målestokk rask, men han ble sørgelig avkledd på farta han også mot de beste lagene i Europa.
Gi meg en spiss som har gode avslutninger, er sterk i kroppen og som kombinerer godt og som evt. kan stikke inn i bakrom. Om det er Islamovic eller noen andre er meg revnende likegyldig, bare det ikke er Søder. Han bør være ferdig. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 29.12.2019 13:59 Post subject: |
|
|
| @wiseblood du beskriver Botheim med et års erfaring. Håper han blir leid ut til Bodø eller tilsvarende i 2020. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 29.12.2019 14:01 Post subject: |
|
|
Poenget mitt er vel heller at vi, om vi beholder Søderlund, skal hente en ny spiss så burde vi heller gå for en spiss som gir litt mer uforutsigbarhet enn å hente enda en spiller som kan demmes opp for med en bestemor med rullator. Helst ser jeg fortsatt at vi heller henter en innleggsving som kan treffe en medspiller. _________________ Grilldress er også en dress:)
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 29.12.2019 16:59 Post subject: |
|
|
| Kai88 wrote: | | @wiseblood du beskriver Botheim med et års erfaring. Håper han blir leid ut til Bodø eller tilsvarende i 2020. |
Bare å håpe at du får rett Kai88!  _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 29.12.2019 22:46 Post subject: |
|
|
Botheim bør vel få seg noen kilo til med muskler for å være der isåfall. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 30.12.2019 14:35 Post subject: |
|
|
- Rosenborg har funnet en meget spennende spiss i Sverige:
https://www.sporten.com/r...i-sverige/
| Sporten.com wrote: | | Går overgangen som Expressen skriver om i dag vil Rosenborg hovedtrener Eirik Horneland sitte med et meget godt angrepskort på hånden før neste sesong. |
| Sporten.com wrote: | | Dino Islamovic som er 25 år gammel vil trolig være for «stor» for Rosenborg i løpet av et par år. – Noe som de sikkert skjønner i og med at de er på ballen og ettersom den svenske avisen skiver kun har et besøk til legen igjen. |
| Sporten.com wrote: | | «Vinner» Rosenborg overgangen er det en meget god nyhet for mål-kontoen neste sesong og en god nyhet for klubbkassen om et år eller to. |
Kan ikke skjønne annet enn at dette må være et bra kjøp?  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.12.2019 14:40 Post subject: |
|
|
| Sporten.com er noe av det verste vrøvlet på nett når det komme sportsnyheter. Mye tull og dårlig skriving. Er vel for det meste utenlandske saker som blir oversatt med translate program. Var i hvert fall slik før. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 30.12.2019 14:44 Post subject: |
|
|
Ser at flere her inne er negative til Islamovic, men på hvilket grunnlag? Jeg har ikke sett mye til han, så jeg har egentlig ikke noe grunnlag for å mene noe stort. I følge de du referer til RBK_1917, så virker det som ei bra signering. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 30.12.2019 15:14 Post subject: |
|
|
| Ja jeg lurer også på det. Tror ikke folk vet så veldig mye om ham. Jeg har nå en kompis som er veldig fotball interessert, en svenske. Han skryter av Islamovic og sa "grattis" til meg og mente det var en veldig målfarlig spiller med bra frispark teknikk, gode avslutninger. Ifht alder, hvis potensialet er bra så kan dette være et bra kjøp. Velger å avvente å se selvsagt men tiden der vi kunne kjøpe de beste spillerne i Skandinavia er definitivt over. |
|
| Back to top |
|
 |
Wlffrsether Junior
|
Posted: 30.12.2019 15:17 Post subject: |
|
|
Jeg har heller ikke sett nok av ham i aksjon til å gjøre opp noen velbegrunnet mening, men for å sammenligne tall:
2019:
Islamovic: 27 kamper, 2054 minutter, 7 mål
Sørderlund: 28 kamper, 2142 minutter, 8 mål
2018:
Islamovic: 22 kamper, 1500 minutter, 9 mål
Søderlund: 27 kamper, 1656 minutter, 8 mål
Islamovic var marginalt mindre effektiv en Søderlund i 2019 og marginalt bedre i 2018. Søderlund hadde for øvrig flere assist i både 2018 og 2019.
Så foreløpig er det litt avventende begeistring fra denne kanten, men han er tross alt 6-7 år yngre og spiller på et dårligere lag som produserer færre sjanser totalt, så det kan jo fort bli en solskinnshistorie. Ser frem til å se han i aksjon i pre-season. |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 30.12.2019 15:25 Post subject: |
|
|
Blir litt feil å sammenligne statistikk, flere faktorer som spiller inn. Men er heller lunken til denne overgangen. Hadde dette vært en spiss med 15/20 mål regelmessig hadde han aldri gått til RBK. Vi må gamble litt og satse på at det holder mål. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 30.12.2019 15:47 Post subject: |
|
|
Men da må vel Søder være ferdig i RBK? Eller så må enten Botheim eller Horneland ha løyet når Botheim sier han blir en av to spisser neste sesong.
Uansett, hopper ikke i taket av denne overgangen, men av det lille jeg har sett han han, har han litt bedre avslutningsegenskaper enn Søder i tillegg til å være litt høyere. Forhåpentligvis er denne Dino mer effektiv foran mål enn det Søder var/er. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 30.12.2019 15:47 Post subject: |
|
|
| Vi må se det positive. Horneland ser i alle fall at Søder ikke er god nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 30.12.2019 15:57 Post subject: |
|
|
Uansett positivt at (om) vi får inn ny spiss til sesongoppkjøringen byner. Må innrømme at jeg er litt skeptisk på bakgrunn av bare middels målpoeng-stats og at han ikke skal være den som løper/jobber mest. Men håper det er rapporteringsfeil  |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 30.12.2019 16:02 Post subject: |
|
|
Er Søder her når vi skriver 04.04.20 så er han førstevalg. Han har selv sagt at han mest sannsynlig ikke drar noen steder om det ikke kommer et umulig å takke nei til bud og Horneland trenger tross alt en annen Haugaleinding på banen så vi ser nok neppe noe annet en ballgutt tendensene til Søderlund på spissen om ikke noen er dumme nok til å gi idiotpenger til ballbingen _________________ Grilldress er også en dress:)
|
|
| Back to top |
|
 |
|