English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anders Trondsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 45, 46, 47  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 25.12.2019 20:58    Post subject: Reply with quote

Er vi der igjen at vi selger våre beste for 15 mill?

30 mill eller no deal!
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1545

PostPosted: 25.12.2019 21:01    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig kan han selges for en god sum, men jeg vil heller kvitte meg med Kon, Mike og Lundemo. Gjerne alle tre og inn med Skjelbred/Rambo junior samt at de unge i stallen satses på.
Trondsen har mye inne. Han og Doffen med Skjelbred som sittende midtbane kan bli sterk. Så kan Tags og Johnsen være dekning.
Back to top
View user's profile Send private message
Henry Kosemonster
Junior


Joined: 12 Nov 2014
Posts: 20

PostPosted: 25.12.2019 22:48    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne att noen kan være negative til å få hjem Ciljan. Er akkurat sånne spillere vi trenger, trøndere som blør for drakta. Alder? So what! Er heller andre oppe i åra som bør bort.

Midtbane med Ciljan-Trondsen-Doff er meget sterk.
Husk att Zacchariassen og Trondsen har spilt sammen med stor suksess før.
Mike bør spille 2. fiolin på midten. Så har vi Tagseth i bakhånd her. Konradsen, Denic, Lundemo er til overs.

Vi trenger trøndere på banen! Ciljan, Litj-Rambo hadde vært perfekt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.12.2019 13:18    Post subject: Reply with quote

Per dags dato trenger vi ikke eldgamle trøndere som skal avslutte med en sesong eller to i RBK. Særlig trenger vi ikke en midtbanespiller uten kjempe god pasningsfot, fart, målteft eller gjennombruddskraft. Vi har altfor mange slike fra før av. Sats på talenter og spill flott fotball. Havner vi da på 3.plass er det greit.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 26.12.2019 13:48    Post subject: Reply with quote

Dersom Trondsen ut, sammen med Denic og Lundemo, baner vei for Per og Markus, så er det et heidundrandes ja. Hadde vært fantastisk. Ja, Trondsen har potensiale, men han har ikke klart å være i nærheten av å få det til...da er det greit å ta pengene og la noe annet komme inn...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.12.2019 15:21    Post subject: Reply with quote

Mange nye saker i tyrkiske nettaviser om Trabzonspor-interesse for Trondsen i dag, men uklart for meg om de har egne kilder.

Se f.eks. Hürriyet og Haber ne Diyor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.12.2019 15:55    Post subject: Reply with quote

Etter det Adresseavisen erfarer har tyrkerne fulgt Trondsen en god stund allerede.

(...)

Nå er det altså klubben som i dag har Alexander Sørloth i stallen som er på midtbanejakt. Nettopp Sørloth er for øvrig en meget god kompis av Trondsen - blant annet fra deres felles tid på aldersbestemte landslag.

Les mer: Tyrkisk storklubb jakter RBK-profil Trondsen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 26.12.2019 16:03    Post subject: Reply with quote

Får vi mer enn vi betalte så selg! Skadeplaget med følgende dårlige prestasjoner. Smile

MÃ¥ rydde plass til Skjelbred og Henriksen Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 26.12.2019 17:21    Post subject: Reply with quote

Håper i utgangspunktet at vi beholder han, men får vi gode penger og Skjelbred inn så tenker jeg vi har såpass mye spennende unge spillere at det kanskje er like greit.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 26.12.2019 20:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker som så at jeg ikke ville brukt 15 millioner på å kjøpe en spiller som Trondsen slik resten av stallen ser ut nå. Så da er det isolert sett greit nok å selge ham til den prisen.

Men han er sammen med Doff den av de etablerte som jeg helst ser at satses på framover, så jeg kunne heller tenkt meg kontraktsforlengelse og kanskje bytte ut noen av de eldre istedenfor. Men det er også en risiko for at han ikke får ut det undertegnede tror han er god for og deretter å dra til Belgia eller noe på bosman, så får vi tilbudt 15+ så er ikke det en dårlig deal synes nå jeg. Ikke en spesielt god deal siden vi kunne ha fått 30 ifjor, men nå er det 1.5 år mindre igjen av kontrakten hans og antall midtbanespillere i klubben har jo økt siden da.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 26.12.2019 21:14    Post subject: Reply with quote

Jeg blir ikke jentesur om vi selger han. Vi har flere spennende unggutter på gang så han bør vi kvitte oss med.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2084
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 26.12.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Jeg vi svært gjerne beholde han som spillertype, men tror det er lurt å selge. Vi trenger penger, og han er en av ganske få som er salgbare for en brukbar sum nå. Vi trenger å vise at vi kan selge gode spillere hvis vi skal lokke gode spillere hit. Det må være moment i spillergjennomstrømminga i klubben. De siste åra har vi solgt litt for lite og det er for langt mellom de virkelig innbringende salgene.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 26.12.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Da er det bekreftet at Xhaka får forlate Arsenal til fordel for Hertha, noe som igjen kan åpne opp for Skjelbred til RBK og igjen Trondsen til Tyrkia. Hadde vært flott om alt dette gikk i orden og vi satt igjen med en liten slump cash Smile
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.12.2019 22:47    Post subject: Reply with quote

En selgende klubb som RBK skal aldri hente en 33 år gammel spiller for å erstatte en lovende 24 åring. Det er ikke sånn RBK skal drive. RBK skal ikke bli et gamlehjem. Det er mange som ønsker det, men det er ikke riktig vei.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 26.12.2019 23:16    Post subject: Reply with quote

Regner med du syntes de 5 siste årene til Roar Strand også var helt horrible da eller? Huff!! Ha lokale spillere som skaper engasjement som også løfter laget..nei, noe så ille....

Det skal være en fin miks av lokal tilhørighet, erfaring og talent! En midtbane med Doff, Skjelbred, Henriksen, Johnsen, Konradsen, Tagseth og Mike er langt mer balansert og på et høyere nivå en hva vi har hatt på LENGE...Men om 2 av de er over 30 så er jo det helt horribelt selvfølgelig...
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 26.12.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

er jo helt håpløst å påstå at det er feil å hente SKjelbreid hvis vi har mulighet til det. Er han god nok som sentral midt på Hertha, er han jammen meg god nok for oss også. Vi trenger tross alt noen til å beholde roen, vise autoritet og erfaring, og binde sammen et lag som forhåpentligvis i skal forynges.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 27.12.2019 00:53    Post subject: Reply with quote

Håper på ingen måte at vi selger Trondsen, hvis vi i tillegg får inn Skjelbred, så ville det vært en veldig bra midtbane.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 27.12.2019 00:56    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
En selgende klubb som RBK skal aldri hente en 33 år gammel spiller for å erstatte en lovende 24 åring. Det er ikke sånn RBK skal drive. RBK skal ikke bli et gamlehjem. Det er mange som ønsker det, men det er ikke riktig vei.


Hvordan KLARER DU å være helt negativ til dette?
ikke en positiv tanke rundt det heller?

ser du virkelig ikke hva annet hvor elendig han må være om 2 år han vil være???

Det hender du har god konstruktiv kritikk, men nå har du fått ribba i øyet asså.

det er helt klart at en signering av en godt voksen spiller ikke er noe som er positivt for ungutta i henhold til spilletid, men det er så mye mere innen fotball og utvikling enn kun spilletid, herregud har du aldri vært del av et treningsmiljø?

Det blri bare for dumt Senador, skjerpings!! Neutral
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.12.2019 10:55    Post subject: Reply with quote

Nå høres det ut som du har drukket maling. Hva er egentlig argumentet ditt her? Det er jo bare kjeft og klaging i det innlegget. Som jeg har sagt før:

1. RBK sin stall består av flere eldre spillere på vei ned. Hvorfor skal vi da hente enda en? Dette forsterker problemet om få år. Jeg har også snakket om dårligere treninger med flere eldre spillere grunnet økt restitusjonstid.
2. Klubbens økonomi er truet. Da må man hente spillere som har et potensial for videresalg. Erstatter man Trondsen med Skjelnred har vi veldig lite potensiale for videresalg i fremtiden.
3. Vi må satse på talenter. Det er kritisk.
4. Skjelbred har ikke målteft, eksepsjonell pasningsfot eller fart. Han er midtbanespiller som er god til å løpe og rive opp spillet til motstander. Han er ingen erstatning for Selnæs som mange tror. . Vi må bruke penger på nye midtstoppere og vinger.
5. Jeg er redd han vil bli brukt som ving under Horneland vondfot.
6. Har vi hatt noen suksess tidligere med å hente hjem gamle travere? Nei, jeg synes ikke det.

Jeg har ikke noe mot Skjelbred, men når klubben har satt seg i en situasjon hvor ingenting er bærekraftig og troppen har en snittalder på nesten 30 år så er ikke dette veien å gå. Grådigper skal også ha millioner i en lønnspakke som ikke er fordel RBK .

Trondsen kan for all del selges hvis prisen er bra, men da må man hente inn noe lovende. Ikke lag et gamlehjem som Molde knuser neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2085

PostPosted: 27.12.2019 13:56    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
En selgende klubb som RBK skal aldri hente en 33 år gammel spiller for å erstatte en lovende 24 åring. Det er ikke sånn RBK skal drive. RBK skal ikke bli et gamlehjem. Det er mange som ønsker det, men det er ikke riktig vei.


Det å selge spillere i midten av 20-årene er streng tatt nøyaktig det selgende klubber skal gjøre. Det optimale hadde selvfølgelig vært å få ut ett år eller to til, men med tanke på kontrakten så kan det blir vanskelig.

Slik jeg ser det så er det heller ikke PCS som er å se på som erstatteren, men f.eks. Tagseth. PCS blir bare ett "bindeledd" mellom de to.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 27.12.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er også skeptisk til at laget skal bli eldre, men jeg er positiv til Skjelbred til RBK. Vel og merke så lenge han er motivert og ønsker å spille for klubben. Tror han kan bli en ypperlig mentor for våre unge midtbanespillere. Man bør heller kvitte deg med andre eldre spillere, slik at snittalderen går ned. Ikke et problem med noen eldre spillere, problemet er at snittalderen er høy på grunn av mange gamle spillere. Ut med Søderlund, Lundemo, Hovland og Konradsen og inn med Islamovic, Serbesic, Zachariassen og Henriksen så er plutselig snittalderen gått ned, og kvaliteten opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.12.2019 15:05    Post subject: Reply with quote

Nå er det dette med etterspørsel og kontrakter da. Eldre spillere som har underprestert grovt det siste året er ikke bare å kvitte seg med. Og det er heller ingen selvfølge at spillerne er villig til å gå ned betydelig i lønn for å spille for mindre klubber.

Trondsen har bidratt relativt lite siden han kom, mest pga gjentakende skadeproblemer. Får vi et greit bud er det bare å selge. Ung alder betyr ikke like mye om man likevel er ute med skader store deler av sesongen. Vi har hatt alt for mange dyre spillere med omfattende skadeproblematikk de siste par sesongene. Det fører til mange utskiftninger fra kamp til kamp, og bidrar til å svekke relasjoner og samhandling.
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 27.12.2019 15:28    Post subject: Reply with quote

Hvem faen er Doff?
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 27.12.2019 15:51    Post subject: Reply with quote

senador wrote:


Nå høres det ut som du har drukket maling. Hva er egentlig argumentet ditt her? Det er jo bare kjeft og klaging i det innlegget. Som jeg har sagt før:

1. RBK sin stall består av flere eldre spillere på vei ned. Hvorfor skal vi da hente enda en? Dette forsterker problemet om få år. Jeg har også snakket om dårligere treninger med flere eldre spillere grunnet økt restitusjonstid.
2. Klubbens økonomi er truet. Da må man hente spillere som har et potensial for videresalg. Erstatter man Trondsen med Skjelnred har vi veldig lite potensiale for videresalg i fremtiden.
3. Vi må satse på talenter. Det er kritisk.
4. Skjelbred har ikke målteft, eksepsjonell pasningsfot eller fart. Han er midtbanespiller som er god til å løpe og rive opp spillet til motstander. Han er ingen erstatning for Selnæs som mange tror. . Vi må bruke penger på nye midtstoppere og vinger.
5. Jeg er redd han vil bli brukt som ving under Horneland vondfot.
6. Har vi hatt noen suksess tidligere med å hente hjem gamle travere? Nei, jeg synes ikke det.

Jeg har ikke noe mot Skjelbred, men når klubben har satt seg i en situasjon hvor ingenting er bærekraftig og troppen har en snittalder på nesten 30 år så er ikke dette veien å gå. Grådigper skal også ha millioner i en lønnspakke som ikke er fordel RBK .

Trondsen kan for all del selges hvis prisen er bra, men da må man hente inn noe lovende. Ikke lag et gamlehjem som Molde knuser neste år.


Det er jo nettopp dette jeg sikter til.
Flott argumentasjon for dine synspunkter og vanskelig å være uenig med deg, men ser du virkelig null positivitet med å hente hjem PCS?
i punkt 1 viser du til dårligere treninger grunnet økt restitusjon.
Trening er kvalitet ikke kvantitet, og selv om en eldre spiller kanskje er mere sårbar så er dette helt individuelt. Å anta PCS skal, pga alder, senke kvaliteten på treningene blir for dumt

Punkt 2 er det vanskelig å være uenig i, men PCS i klubben kan påvirke utvikling til f.eks Tagseth på en sånn måte at hans verdi vil øke også i takt med prestasjonene til laget. Men som sagt poenget ditt står her.

3. Helt enig, men man må bruke hue.

4. PCS er ingen Pirlo det er sant, men han er en fantastisk kombinasjonsspiller og ei trenger han være spesielt målfarlig om han skal spiller anker.

5. Den frykten er jeg med på, me ntror han vil bli tenkt som sentral.

6. Du mener at f.eks Iversen ikke bidro med noe når han kom tilbake?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 27.12.2019 16:27    Post subject: Reply with quote

Kafanskavimedhan wrote:
Hvem faen er Doff?
. Doff er klengenavnet til Kristoffer Zachariassen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 45, 46, 47  Next
Page 39 of 47

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb