| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 16.12.2019 15:33 Post subject: |
|
|
| Når skal vi få sparka ut de sportslig ansvarlige i styret lurer nå jeg på. Det bør være de neste. Bratseth inkludert. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.12.2019 15:35 Post subject: |
|
|
| kek wrote: | Valgkomiteen har vel en kandidat som de mener er bedre enn Koteng. Spennende det da.
Vanskelig å si seg enig eller uenig når man ikke vet hvem forslaget deres er. |
Den kandidaten bør være veldig bra. De kan godt finne en som er kan dette med styre og stell, men vi vet ingenting om hvilken retning denne styrelederen ønsker å ta fotballklubben Rosenborg BK i.
Her bør medlemmene være årvåkne! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.12.2019 15:37 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Når skal vi få sparka ut de sportslig ansvarlige i styret lurer nå jeg på. Det bør være de neste. Bratseth inkludert. |
Og hvem skal være det sportslige albiet i styret etter å ha fjernet det gamle, lurer jeg på ... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.12.2019 15:40 Post subject: |
|
|
| Sevenseven wrote: | | senador wrote: | | Bakklandia wrote: | | RBKtaus wrote: | | en styreleder bør aldri sitte veldig lenge. |
Prinispiellt enig. Men, det var dette med kontinuitet, da. Nå blir det veldig mye nytt på en gang... |
Kontinuitet er RBK sitt skalkeskjul fort ansette inkompetanse og kamerater. Vi må ikke la det bli sånn i styret også. Kontinuitet fører også til nepotisme når det går for langt.
Når Bratseth mener at valgkomiteen har gjort en dårlig jobb nå, så er det tydelig at Bratseth og knektene hans har fått fritt spillerom. Vi ser jo resultatet. Elendig sportslig utvikling. |
Ikke ofte du får den her Senador:) Men jeg er helt enig!  |
Kontinuitet er viktig for mest mulig effektiv drift! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 16.12.2019 15:45 Post subject: |
|
|
Hmm, usikker på hva jeg mener om dette.
En ting er jo at det kan være greit med nye inn, men det blir jo veldig mange på en gang nå.
Og så er det jo prosessen som dette styret har startet, hvordan vil den gå videre nå. Vil ny styreleder/styre
fortsette den, eller ha helt egne tanker.
Kan fort bli uklarheter og enda mer usikkerhet her.. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 16.12.2019 15:47 Post subject: |
|
|
Blir jo mye på de gjenværende folkene ( Tove etc ) når alt blir nytt.
Tove har vel signalisert at hun også går mot slutten. Virker i så måte litt rart å bytte styreformann nå. Koteng, Benum og Heggem ut fra styret. Alstad, Bjørnebye og Geert ut fra adm / sport. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.12.2019 15:48 Post subject: |
|
|
Jeg er skeptisk til endring bare for endringens skyld. Håper og forventer at valgkomiteen har klart for seg hvem de innstiller som styreleder og at vedkommende faktisk allerede har sagt tydelig ja på at han stiller. Ser i VG at Eggen selv er veldig kritisk. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 16.12.2019 15:49 Post subject: |
|
|
Huff, veldig negativ til denne avgjørelsen. At Koteng er handlekraftig er viktig, og han er også ambisiøs på vegne av klubben og tøff nok til å stå i en rolle med stor slitasje.
Trondheim er en liten by og Rosenborg er en liten klubb, en må dra nytte av de få vi har med ambisjoner, kompetanse og personlighet til å få ting til å skje. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 16.12.2019 15:50 Post subject: |
|
|
Yes, herlig! Dette viser at ingen er større enn klubben, og at vi fortsatt har organer som får drive fritt og med integritet. At Bratseth uttaler seg som han gjør er bare et symptom på den type gutteklubben- grei- mentalitet som har fått råde på brakka de siste årene. På tide å få inn en styreleder som klarer å innta rollen som styreleder, og som klarer å holde seg unna andre sportslige roller i klubben. Bare så synd at Horneland henger igjen som et resultat at cowboy- virksomheten som har foregått fra styrehold de siste årene. Får håpe det i hvert fall kan komme inn noen som er fristilt fra den stolthet og prestisje som Koteng og gjengen har blandet inn i dette.
Dette er en god dag for Rosenborg!  |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 16.12.2019 15:52 Post subject: |
|
|
Jøss. Ambivalent til denne.
Men dette betyr at Horneland ikke er fredet lengre. Koteng hadde brent så mye sosial kapital på sparkingen av Kåre, ansettelsesprosessen og treårsfredingen av Horneland, at det var nesten utenkelig at han skulle gi han fyken. En ny styreleder derimot...
Tror vårhalvåret er helt avgjørende for om Horneland fortsatt er trener. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 16.12.2019 16:01 Post subject: |
|
|
| AndreasR wrote: | | orkdal,n wrote: | | Styret bør ha et sterkt kort på hånda når de vraker Koteng. Frykter dette er en dårlig avgjørelse. |
Så om de kommer opp med for eksempel Roar Strand til å ta klubba. Vil du fortsatt ha Koteng? |
Roar Strand har mange gode kvaliteter. Men usikker på hva han har som gjør ham til en kandidat for denne jobben.
RBK er en stor bedrift, jeg mener Koteng har kvalifikasjonene som behøves der, det har han vist både gjennom sitt eget selskap og som styreleder i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:31 Post subject: |
|
|
| Denne avgjørelsen er enkel å svelge om det betyr at Hornelands posisjon i klubben er svært utsatt etter dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:35 Post subject: |
|
|
| Har ingen tro på at en ny styreleder skal starte jobben med å sparke Horneland og sette RBK i en situasjon der de ikke har en plan for noe som helst. Ingen ny trener i kikkerten, helt ny SD, og en kaotisk situasjon både i administrasjon og garderobe. Veldig spent på hva som skjer fremover. Kan plutselig starte 2020 uten en eneste kontinuitetsbærer. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 16.12.2019 16:37 Post subject: |
|
|
Det har vært utallige trenersparkinger i eliteserien de siste ti årene. Samtlige har blitt gjennomført på mer finurlig måte enn hva som skjedde i Ingebrigsten-tilfellet. Selvsagt var det også litt uflaks at dette endte med det største mageplasket av en trenersparking som er mulig, men Kotengs manglende evne til å lese risiko og avverge konsekvensen er stor skyld i hvorfor klubben sliter med å gjenskape den kontakten den for få år siden hadde med publikum.
Om vi hadde latt Ingebrigsten sitte til forrige romjul, og løst saken på bakrommet - hadde man sluppet brente broer, store advokatutgifter og en supportergruppe som er delt i to.
Synes Koteng er en dyktig styreleder, med pondus og kvaliteter, men støtter valgkomiteen i ønske om at klubben trenger en ny samlende styreleder på dette tidspunktet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.12.2019 16:39 Post subject: |
|
|
| frank wrote: | Jøss. Ambivalent til denne.
Men dette betyr at Horneland ikke er fredet lengre. Koteng hadde brent så mye sosial kapital på sparkingen av Kåre, ansettelsesprosessen og treårsfredingen av Horneland, at det var nesten utenkelig at han skulle gi han fyken. En ny styreleder derimot...
Tror vårhalvåret er helt avgjørende for om Horneland fortsatt er trener. |
Jeg tror stikk motsatt, faktisk. Horneland sitter nokTRYGGERE nå - og han satt ganske trygt på forhånd. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:44 Post subject: |
|
|
Vil tro det finnes andre trøndere med samme pondus (figurativt) og kvalifikasjoner å ta av.
Så har han ledet et styre som ansatte Perry, Bjørnebye og Horneland og Kåre sin avgang ble håndtert slik den ble på hans vakt. Det kan være greit med et nytt fjes, men forhåpentligvis så blir det ikke en som er mer opptatt av å ikke gjøre noe feil enn å ta kalkulert risiko.
Koteng har i seks år ikke vært redd for å ta sjanser for å prøve å komme oss videre, og det må vi fortsette med, men kanskje burde det være et par kjipinger som kan si ifra når det begynner å gå litt vel fort i svingene. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:45 Post subject: |
|
|
| Mighty wrote: | | Det har vært utallige trenersparkinger i eliteserien de siste ti årene. Samtlige har blitt gjennomført på mer finurlig måte enn hva som skjedde i Ingebrigsten-tilfellet. Selvsagt var det også litt uflaks at dette endte med det største mageplasket av en trenersparking som er mulig, men Kotengs manglende evne til å lese risiko og avverge konsekvensen er stor skyld i hvorfor klubben sliter med å gjenskape den kontakten den for få år siden hadde med publikum. |
Jeg klarer fortsatt ikke helt å se hvordan skylda for dette ligger på kotengs skuldre alene. Det kan selvsagt hende at Koteng er helt cowboy og gjør som han vil som styreleder, men det tror jeg ikke. Avgjørelsen om både sparkingen av Kåre og ansettelsen av Horneland vil jeg tro hovedsakelig kom fra det sportslige alibiet til styret. Koteng er riktignok formidler og får derfor mye oppmerksomhet, men "don't shoot the messenger" osv. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:47 Post subject: |
|
|
| Mighty wrote: | Det har vært utallige trenersparkinger i eliteserien de siste ti årene. Samtlige har blitt gjennomført på mer finurlig måte enn hva som skjedde i Ingebrigsten-tilfellet. Selvsagt var det også litt uflaks at dette endte med det største mageplasket av en trenersparking som er mulig, men Kotengs manglende evne til å lese risiko og avverge konsekvensen er stor skyld i hvorfor klubben sliter med å gjenskape den kontakten den for få år siden hadde med publikum.
Om vi hadde latt Ingebrigsten sitte til forrige romjul, og løst saken på bakrommet - hadde man sluppet brente broer, store advokatutgifter og en supportergruppe som er delt i to.
Synes Koteng er en dyktig styreleder, med pondus og kvaliteter, men støtter valgkomiteen i ønske om at klubben trenger en ny samlende styreleder på dette tidspunktet. |
Noen i styret dumma seg ut litt i forkant med sine smser som burde vært tatt som samtale.
Bortsett fra det, så var dette en helt standard trenersparking.
Styret ytret misnøye.
Ingen bedring, så han møter styreformannen.
Her får han valget mellom å trekke seg eller bli sparket.
Han valgte sparken.
Avtalt sluttpakke blir utbetalt.
Slik foregår alle sparkinger. Ingen kunne forutsi at Kåre som den rbker han var, skulle være så hevngjerrig og grådig at han gikk til sak. |
|
| Back to top |
|
 |
meheeco Junior
|
Posted: 16.12.2019 16:51 Post subject: |
|
|
| Prates? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.12.2019 16:55 Post subject: |
|
|
Trist, jeg hadde i det minste håpet at medlemmene skulle få lov til å avgjøre dette direkte selv. Men da er i hvertfall de som har sittet på ræva i flere år og skreket om at noen andre må ta ansvaret fornøyd.
Nå er jeg jævlig spent på hva som kommer inn. Det forplikter litt å vrake Koteng, for å si det mildt. Nok en aktør med hendene i fanget har vi null bruk for.
Da er vi vel i det minste kvitt alle kontroversielle navn i ledelsen? (Sett bort fra trenerne, naturligvis.) _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:55 Post subject: |
|
|
Ahhh, en GLEDENS DAG!
Det virker som om mange her er misfornøyd med at Koteng tilsynelatende ikke får fortsette. Hovedargumentasjonen blant de fleste her er at det er synd fordi Koteng var en sterk leder. Hva er dette, Russland? Selvfølgelig må en leder tørre å ta vanskelige avgjørelser som styret sammen har blitt enige om, men vi vil ha en demokratisk og åpen leder, som er et godt forbilde og som spiller folk gode, ikke som skal stå alene i stormen, ta egne avgjørelser og diktere klubben som en bedrift. Rosenborg er ikke Rema 1000. Det står ingenting i RBKs postulater om "sterk". Godfot, folkelighet og åpenhet er derimot tre ord som står der. På alle tre mener jeg Koteng brutalt har sviktet iløpet av de siste atten månedene. Hadde Koteng opptrådt så ryddig som flere her inne mener, så hadde det ikke blitt tull med både Ingebrigtsen, Hoftun og ansettelsen av Horneland. Grunnlaget for å 'sparke' Koteng er langt større enn da vi f.eks sparket Ingebrigtsen. Her er f.eks noen parametre jeg mener bør gjelde:
Resultater: Totalt sett veldig svakt. Cup står til stryk. I serien var vi meget svake og reddet på overtid en tredjeplass. E-cup-kvalikken var en kort og liten opptur i en ellers mørk, mørk sesong. De økonomiske resultatene reddes av e-cup.
Prestasjon: Året hadde vært godkjent om vi kunne se bak resultatene og se et spennende lag med tydelig angrepsmønster. Dessverre er det faktisk prestasjonskurven gjennom året som gjør meg mest skeptisk. Har vi noen sinne vært lengre unna "artig og angrepsvillig fotball i 4-3-3?". Utenom åtte kamper har laget vært dårligere enn på mange år. Det er ingen fremgang å spore fra Ingebrigtsens regime. Forskjellen er at vi står uten cup- og seriegull.
Omdømme: Stryk. Trenger jeg å nevne rettsakene, bråket rundt avskjedigelsen og nyansettelsen?
Appell: Stryk. Hva forventer de når de (på en tilsynelatende uryddig måte) sparker en 'altvinnende' trøndersk trener og får inn en ukjent trener som står for 4-4-2 og gampefotball - og som i tillegg benker trønderne for lånesoldater fra Danmark.
Jeg mener derfor det er helt fullstendig korrekt, og strengt tatt på overtid, at Koteng går ut av styret. Det er ikke heldig at så mange byttes ut samtidig, men når vi nå har hatt atten såpass turbulente måneder bak oss så må selvfølgelig øverste leder stå til ansvar for det og gå videre. Sånn er fotballen. Jeg mener også at Koteng må kunne kritiseres for å ikke ha sett de lange linjene og vært proaktiv i å sikre kontinuitet i RBK. Han har selv snakket om at han gjør det, sist i intervju i VG dag, at han ser RBK på en annen måte enn andre - altså over et større tidsperspektiv. Så, da lurer jeg på hva som er de lange linjene her? Flere i styret gir seg, sportsdirektøren har gitt seg, organisasjonsjefen har gitt seg. Hvem er den lange linja - Koteng og Horneland?
Til de som er bekymra for hva vi finner nå. Jeg håper neste styreleder har sportslig kompetanse, økonomisk sans og gode lederegenskaper som harmonerer med verdiene i klubben (les: et godt forbilde). Det er nok av tidligere RBKere å velge mellom, men jeg tror også det finnes andre der ute. Det virker som om det eneste kriteriet blant mange her i RBKweb er "sterk" og økonomisk sans - da kan styret sette inn en eller annen tilfeldig næringslivstopp som måler resultater i debet og kredit. Å erstatte Koteng bør ikke være vanskelig, men å erstatte han med noe bedre kreves mer leting. Jeg håper de tar seg tid til det.
Last edited by LarsG on 16.12.2019 17:08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2019 17:04 Post subject: |
|
|
LarsG:
Du gir Koteng skylda for at Kåre, som alltid sa han ville få sparken, ikke respekterte den avtalen han hadde signert.
Du gir Koteng skylda for at en styreleder i Haugesund først la inn en mnd oppsigelse i kontrakten til Horneland, så sa nei til å få betaling for overgangen og deretter ble vonbråten for at Horneland benyttet klausulen.
Ser dumikke at pressens ønske om å ta den største klubben i Norge er hovedårsaken til bråket? |
|
| Back to top |
|
 |
KastnUT Junior
|
Posted: 16.12.2019 17:07 Post subject: |
|
|
Ikke er han sterk heller. Han har rotet oss inn i rettsaker og mediasurr uten sidestykke, og har nesten klart å drepe engasjementet for klubben så til de grader, at man nå er nær ved å gjøre et foreløpig ikke-eksistrende Rosenborg-Damelag til den største agendaen for klubben, uten at noen i det heletatt gidder å løfte et øyenbryn.
Klubben ligger død og begravd. Pr i dag er det få av oss som bryr oss nevneverdig om det skrælet av et daglig virke som urettmessig bærer den kjære klubblogen vår som et skalkueskjul av å likesom være Rosenborg.
Flere skal se til helvete å forsvinne fra denne klubben utover vinteren. Deriblant Tove og en 2.divisjonstrener som har forviltret seg inn i feil landsdel og liga.
Dette får markere starten på en ny vind i Rosenborg. Vi må starte på nytt, med unge, sultne, lokalespillere, og videreføre akademisatsingen opp til seniornivå. Det tullet vi har holdt på med de siste årene har sendt oss strake vegen mot denne uunngåelige situasjonen. Nå er det faen meg nok. Hvem som helst kan overta hans rolle, bare det gis rom og tid til å starte opp dette prosjektet på nytt. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 16.12.2019 17:13 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | LarsG:
Du gir Koteng skylda for at Kåre, som alltid sa han ville få sparken, ikke respekterte den avtalen han hadde signert.
Du gir Koteng skylda for at en styreleder i Haugesund først la inn en mnd oppsigelse i kontrakten til Horneland, så sa nei til å få betaling for overgangen og deretter ble vonbråten for at Horneland benyttet klausulen.
Ser dumikke at pressens ønske om å ta den største klubben i Norge er hovedårsaken til bråket? |
Jeg mener ikke å gi ham all skyld for det, men han har vært styreleder i en periode der de tre sakene var altoverskyggende. Jeg er i en viss grad enig i at store deler av norsk media vil "ta" RBK, men i sakene RBK vs Ingebrigtsen, Hoftun og Haugesund blir det for mange kameler å svelge for min del. Og om Ingebrigtsen, Hoftun og Haugesund rett og slett lyver og at alt har vært helt etter boka fra RBKs side (merkelig da at de inngår et kompromiss i retten) - så har i så fall Rosenborg håndtert hele saken feil opp mot media. Uansett hvordan man snur på det så kunne de sakene vært håndtert på en langt bedre måte av RBK - altså RBKs styre, altså RBKs styreleder. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 16.12.2019 17:17 Post subject: |
|
|
Eggen støtter Koteng.
https://www.vg.no/sport/f...tent=row-1
Jeg tror ikke siste ord er sagt.. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
|