| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sevenseven Proff
|
Posted: 16.12.2019 13:59 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Sevenseven wrote: | @bakklandia:
Nr.1:
Når man er Styremedlem så skal man ikke sende SMS til den ansatte i klubben om at jobben som utføres ikke er god nok. Dette handler om profesjonalitet! Man jobber i styrerommet ikke på SMS som styremedlem. |
Hvor er dette styrerommet ditt?
Styrerommet samles vanligvis en gang pr. måned. Mener du da helt seriøst at man de 29 andre dagene i hver måned skal holde helt kjeft, og ikke skal kunne uttale seg om klubben man bryr seg såpass mye om at man har sagt ja til å påta seg klubbens tyngste verv?
Det er ikke logisk i hodet mitt, i hvert fall.
For det øvrige kan du lese innlegget til humma en gang til. |
Det er mulig å avholde styremøter utenom en gang per mnd. jfr. det ekstraordinære møtet de hadde ifb. sparkingen.
Om det er et Styre i en fotballklubb eller kiosken på hjørnet så er det den samme aksjeloven som gjelder. Så frekvensen av antallet møter, ekstra ordinære møter og form styres ut i fra hvilke vedtekter bedriften har.
Men nå skrev jeg en kommentar til deg basert på min mening rundt "God skikk" som Styremedlem og ikke som et forsvar for KI og EH.
Tråden her handler vel om Erik Horneland:) og etter min mening bør han få begrenset handlingsrom og tid med bakgrunn av prestasjonene i 2019. Dette vil jeg tro han har fått beskjed om også, for det er krise når Norges største klubb har 5-6000 på stadionen på de siste kampene. Da har ikke publikum noe tiltro til underholdningsproduktet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.12.2019 14:19 Post subject: |
|
|
Ja, som jeg sa - "vanligvis". men selvfølgelig med høyere frekvens hvis det føles påkrevd, som ved en personalendringsprosess, f.eks., ja.
Ellers er det registrert at du ikke en gang forsøker å faktisk forholde deg til, eller besvare, spørsmålene du blir stilt, verken fra meg elelr andre... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.12.2019 15:14 Post subject: |
|
|
Hvis folk tror at Horneland sitter mer utrygt etter at Koteng har blitt kastet bør tenke seg nøye om.
Nå kan prosjekt tilbake til røttene bli forkastet, den nye lederen kan stake ut en ny kurs der man forkaster den røde tråden i hvordan RBK skal se ut, i Eggens ånd.
For alt vi vet så vil den nye styrelederen stille seg 100% bak Horneland, og at ambisjonene vil senkes og RBK i fremtiden blir Haugesund v. 2.0.
Gratulerer folkens.  |
|
| Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 16.12.2019 15:16 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | Ja, som jeg sa - "vanligvis". men selvfølgelig med høyere frekvens hvis det føles påkrevd, som ved en personalendringsprosess, f.eks., ja.
Ellers er det registrert at du ikke en gang forsøker å faktisk forholde deg til, eller besvare, spørsmålene du blir stilt, verken fra meg elelr andre... |
Hvis du har noen spørsmål du eller andre føler at jeg skal besvare rundt det jeg har skrevet om emnet får nesten ta dette via PM.
Som jeg skrev, dette er ikke "styretråden", dette er "Eirik Horneland tråden". Da må vi nesten forholde oss til det:) |
|
| Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 16.12.2019 15:26 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Det er riktig. Men hvis du fikk ansvaret for å følge opp restaurantsjefens problemer og dere hadde hatt mange møter og samtaler og feilene var der fortsatt, så er det ikke sikkert det er så feil likevel.
Det du siterer skiller ikke mellom styrer som deltar i den daglige driften, og styrene i større organisasjoner, som har en distanse til driften. |
Har jeg hatt mange møter/samtaler med min restaurantsjef så har jeg ville kalt han innpå et møte der han fikk 3mnd. med oppsigelsestid(i henhold til kontrakten hans). Jeg kommer ikke til å sende en SMS til han å klage på maten mens han står på kjøkkenet(ikke at det er nødvendig heller). |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.12.2019 15:32 Post subject: |
|
|
| Sevenseven wrote: | | Bakklandia wrote: | Ja, som jeg sa - "vanligvis". men selvfølgelig med høyere frekvens hvis det føles påkrevd, som ved en personalendringsprosess, f.eks., ja.
Ellers er det registrert at du ikke en gang forsøker å faktisk forholde deg til, eller besvare, spørsmålene du blir stilt, verken fra meg elelr andre... |
Hvis du har noen spørsmål du eller andre føler at jeg skal besvare rundt det jeg har skrevet om emnet får nesten ta dette via PM.
Som jeg skrev, dette er ikke "styretråden", dette er "Eirik Horneland tråden". Da må vi nesten forholde oss til det:) |
Ja, jøss. Så når du har fått spydd ut det du vil si, da skal man liksom la deg være i fred å holde seg til temaet - selv om det altså var du som dro inn styret til å begynne med. Syns du det virker logisk?
Gud forby at man skal backe opp eller utdype meningene sine... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.12.2019 15:34 Post subject: |
|
|
| Sevenseven wrote: | | PerO wrote: | Det er riktig. Men hvis du fikk ansvaret for å følge opp restaurantsjefens problemer og dere hadde hatt mange møter og samtaler og feilene var der fortsatt, så er det ikke sikkert det er så feil likevel.
Det du siterer skiller ikke mellom styrer som deltar i den daglige driften, og styrene i større organisasjoner, som har en distanse til driften. |
Har jeg hatt mange møter/samtaler med min restaurantsjef så har jeg ville kalt han innpå et møte der han fikk 3mnd. med oppsigelsestid(i henhold til kontrakten hans). Jeg kommer ikke til å sende en SMS til han å klage på maten mens han står på kjøkkenet(ikke at det er nødvendig heller). |
Hva hvis det i denne resturantsjefens kontrakt stod det at han kunne sies opp på dagen mot ett års etterlønn, da?
For øvrig er en sammenligning mellom en restaurantsjef og en fotballtrener i beste fall søkt... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
selleck Senior
|
Posted: 16.12.2019 15:40 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Hvis folk tror at Horneland sitter mer utrygt etter at Koteng har blitt kastet bør tenke seg nøye om.
Nå kan prosjekt tilbake til røttene bli forkastet, den nye lederen kan stake ut en ny kurs der man forkaster den røde tråden i hvordan RBK skal se ut, i Eggens ånd.
For alt vi vet så vil den nye styrelederen stille seg 100% bak Horneland, og at ambisjonene vil senkes og RBK i fremtiden blir Haugesund v. 2.0.
Gratulerer folkens.  |
Horneland sitter nok mer trygt akkurat nå - fordi det ikke er folk i organisasjonen med ryggdekning til å foreta forandringer, med en nyansatt SL og en styreleder "på oppsigelse". Forsvinner Horneland nå, er det fordi han trekker seg. Det kan jo skje, hvis han allerede nå får beskjed om at han mangler tillit - og ikke vil få forlenget kontrakten etter 2020. Men hvem skal gi den beskjeden?
Men ansettelsen av Dorsin kan tyde på at noen vil holde fast ved "røttene". Ansettelsen av Horneland fremstod som ulogisk i en slik strategi. Og slutten av årets sesong - med sterk publikumsnedgang - setter ekstra press på de sportslige prestasjonene i 2020. Med en svak vårsesongen, eller kanskje til og med det holder med svak inngang til sesongen - blir det hardt å snu trenden. Da går luften ut av prosjektet - som allerede nå har "pustevansker". |
|
| Back to top |
|
 |
selleck Senior
|
Posted: 16.12.2019 15:42 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
For øvrig er en sammenligning mellom en restaurantsjef og en fotballtrener i beste fall søkt... |
Hvorfor er det søkt? Gjør AML forskjell på restaurantsjef og fotballtrener? |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 16.12.2019 15:46 Post subject: |
|
|
| selleck wrote: | | Horneland sitter nok mer trygt akkurat nå - fordi det ikke er folk i organisasjonen med ryggdekning til å foreta forandringer, med en nyansatt SL og en styreleder "på oppsigelse". |
Vel, man kan jo også se på det motsatt, at første steg for å få fjerna Horneland er å fjerne de som nekter å fjerne ham. At han fremdeles sitter som trener er et mysterium i seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 16.12.2019 16:19 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Sevenseven wrote: | | PerO wrote: | Det er riktig. Men hvis du fikk ansvaret for å følge opp restaurantsjefens problemer og dere hadde hatt mange møter og samtaler og feilene var der fortsatt, så er det ikke sikkert det er så feil likevel.
Hva hvis det i denne resturantsjefens kontrakt stod det at han kunne sies opp på dagen mot ett års etterlønn, da?
For øvrig er en sammenligning mellom en restaurantsjef og en fotballtrener i beste fall søkt... |
Og bilen går bra? |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:44 Post subject: |
|
|
Eggen:
– Det har vært en middelmådig sesong for Rosenborg ...
– Ja, men det er ikke Koteng som trener laget. Og det går opp og ned i fotball. Det må du lære dine yngre journalistkolleger også! Det har vært et trenerskifte i Rosenborg, sier Eggen – og legger til at klubben har «en egen kultur». |
|
| Back to top |
|
 |
KastnUT Junior
|
Posted: 16.12.2019 16:58 Post subject: |
|
|
| Det er Koteng som gang etter gang har klart å provosere på seg hele fotball-Norge så fort han åpner gapet til media. Det er hans elendige utførelse av treneravganger og ansettelser som har ført oss inn i dette uføre og til syvende og sist har drept entusiasmen for klubben og ført til et Lerkendal tilsvarende Ullevål da Lyn spilte der. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2019 17:09 Post subject: |
|
|
Kastnut:
Koteng si skyld at Kåre som den første topptreneren i Norge går til sak når han har avtalt 1 års etterlønn.
Koteng si skyld at Haugesund la inn 1 mnd oppsigelse for treneren sin.
Koteng si skyød at Haugesund sa nei til overgangsbetaling enda de visste om klausulen.
Koteng si skyld at Horneland benyttet klausulen som styret i Haugesund insisterte på.
Ikke tro alt du leser i VG, Dagbladet og hører på TV2. De har en agenda. |
|
| Back to top |
|
 |
KastnUT Junior
|
Posted: 16.12.2019 17:13 Post subject: |
|
|
| Ja, det er Koteng sin skyld. Det er Koteng sin skyld at han brenner broer rundt seg og truer fram som en bajas som gjør seg uspiselig fra alle kanter bortsett fra de som kan bruke han til å ta fokuset vekk fra seg selv og sin egen udugelighet. For eksempel Bratseth |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2019 17:16 Post subject: |
|
|
| MortenP ? |
|
| Back to top |
|
 |
Humma Proff

|
Posted: 16.12.2019 17:16 Post subject: |
|
|
En stor del av fotball-Norge var ganske provosert av Koteng for noe som ikke har med Rosenborg å gjøre - nemlig at han våget å stille spørsmål ved kanapéforbruket og reiseregningene til noen av NFF-pampene.
Morten P har jo aldri tilgitt ham for å ha gått etter kompisene hans, og klarer ikke engang å skjule agendaen sin når blodtåka senker seg over tastaturet. "Norge Herrer A". Knis.
Ansettelsen av Horneland (altså, det juridiske, ikke det sportslige valget) ser jeg ingenting galt i. Haugesund trodde de var lure og skulle omgå normalkontrakten, fikk det rett i trynet i stedet. Når folk som er "kreative" med avtaleinngåelser opplever kosmisk karma, synes jeg personlig det er ganske festlig. At media velger å ta den vinklingen som genererer mest klikk er ikke Koteng sin feil. Vi er Rosenborg, vi er vant til å være den store stygge ulven i rikspressen. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 16.12.2019 18:33 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Hvis folk tror at Horneland sitter mer utrygt etter at Koteng har blitt kastet bør tenke seg nøye om.
Gratulerer folkens.  |
skremmende tanke. kan godt være at Eggen blir frosset ut av klubben igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.12.2019 18:51 Post subject: |
|
|
Jepp.
Derfor er det viktig for medlemmene å være årvåkne ovenfor valgkomiteens begrunnelse for at de kaster styrelederen, og spesielt hvem de innstiller som ny styreleder.
Jeg kan ane en ny maktkamp der fremme og utkommet av denne maktkampen vil være viktig for hvordan fotballklubben Rosenborg vil se ut i fremtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Gnafs Senior
|
Posted: 16.12.2019 21:38 Post subject: |
|
|
Altså, det å ansette Horneland i seg selv er grunn nok til å ikke få fortsette.
Treneransettelsen må ha vært en forferdelig prosess når den best kvalifiserte vi kan få er en militær-ledertype uten sjarm eller noe å vise til.
Koteng har gjort en god jobb, men har også gjort noe grove feilskjær på veien. Man må tørre å prøve noe nytt for å ta steg videre, noe som også gjelder styreledere og trenere, da tenker jeg vel mest på å se til sydligere strøk fra Tyskland og nedover når det kommer til trenersiden.
En merittert trener kan slippe unna med lederstilen til Horneland fordi spillerne vet at han har peiling, når man ikke har noe som helst å vise til forstår jeg at spillegruppen kan bli ustabil.
Uansett. Koteng ut, fair enough. Største problemet etter at SIB takket for seg stiller nok fortsatt i Abrahallen neste år  |
|
| Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 16.12.2019 21:49 Post subject: |
|
|
| KastnUT wrote: | | Ja, det er Koteng sin skyld. Det er Koteng sin skyld at han brenner broer rundt seg og truer fram som en bajas som gjør seg uspiselig fra alle kanter bortsett fra de som kan bruke han til å ta fokuset vekk fra seg selv og sin egen udugelighet. For eksempel Bratseth |
Jeg er enig med KastnUT i sin beskrivelse av Koteng her. Men jeg tenker at det er dem som står bak beslutningene til Koteng (Bratseth?,...) og som hvisker Koteng i øret som er det største problemet. Dårlige råd pluss Kotengs korte lunte har vært en dårlig kombo det siste drøye året.
Samtidig er det underlig å skulle skifte ut alt på en gang. Koteng har så absolutt bidratt til RBKs bedrede økonomi, men han har prøvd å rasere det i denne siste perioden. Skift rådgivere i stedet kunne vært mitt råd! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.12.2019 21:56 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | selleck wrote: | | Horneland sitter nok mer trygt akkurat nå - fordi det ikke er folk i organisasjonen med ryggdekning til å foreta forandringer, med en nyansatt SL og en styreleder "på oppsigelse". |
Vel, man kan jo også se på det motsatt, at første steg for å få fjerna Horneland er å fjerne de som nekter å fjerne ham. At han fremdeles sitter som trener er et mysterium i seg selv. |
Det er jo klin umulig å sparke Horneland nå fordi halvparten av beslutningstakerne er på oppsigelse. At Koteng fikk beskjed om at han er på vei ut forklarer på lang vei hvorfor Horneland ikke fikk sparken hverken etter serieavslutning eller PSV-kampen.
Når vi har et styre på plass henger Horneland i en syltynn tråd. Det vet sikkert Horneland også. Og det skal han ha - han står stødig i motgang. Jeg håper han finner seg en 4-4-2-klubb hvor han føle seg hjemme. Han kan bli en klubblegende i feks Lillestrøm. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 16.12.2019 21:59 Post subject: |
|
|
Koteng har gjort en stort sett ok jobb som styreformann, men det er kanskje greit at man bytter nå. Det har vært en del rare "prosesser" i Rosenborg det siste halvannet året. Og Koteng har jo ansvaret for hvordan mye av det er håndtert.
Men (stort men), det spørs jo hvem som kommer inn og overtar da... Kan fort hende at man ønsker Koteng tilbake igjen etter hvert også dersom den nye ikke fungerer. Man vet hva man har, men ikke hva man får osv.
Et eller annet er feil nå i RBK - folk slutter eller kastes ut i et bankende kjør. Slik som det har vært nå i de siste ukene er ikke normalt. Får håpe at Dyrhaug holder ut over vinteren - så blir det litt kontinuitet i ledelsen i hvert fall.
Det er ikke kjedelig å være RBK-supporter i hvert fall... Her må man henge med dersom man skal få med seg nyhetene. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 16.12.2019 22:01 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: | | Får håpe at Dyrhaug holder ut over vinteren - så blir det litt kontinuitet i ledelsen i hvert fall. |
Ditto: Tror dette er aller viktigst! |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2019 22:03 Post subject: |
|
|
Horneland er det engelskmenna kaller dead man walking.
Alle venter på riktig tidspunkt for avskjeden. Men gode resultater i ventetida kan gjenopplive mannen.
Dette har nok vært situasjonen en stund. Men bråket etter Kåre, skifter i sportslig ledelse etc gjør at tidspunktet er til våren.
Helt uavhengig av hvem som er styreformann. |
|
| Back to top |
|
 |
|