View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RBKtaus Junior
|
Posted: 16.12.2019 15:24 Post subject: |
|
|
Koteng kom inn og ryddet. Men en styreleder bør aldri sitte veldig lenge. Så uansett hva man mener om jobben Koteng har gjort den siste perioden, er det på tide at han byttes ut. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.12.2019 15:26 Post subject: |
|
|
RBKtaus wrote: | en styreleder bør aldri sitte veldig lenge. |
Prinispiellt enig. Men, det var dette med kontinuitet, da. Nå blir det veldig mye nytt på en gang... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 16.12.2019 15:29 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | Benkeforslag? Noen mulighet for at styret ikke følger denne åpenbart uriktige beslutningen? |
Styret har vel ingen verdens myndighet over dette - heldigvis.
Om noen, så må det vel være medlemsmassen som tar affære, men jeg ser ikke for meg at Koteng gidder å lage bråk for klubben for å holde på denne posisjonen (i motsetning til visse andre), og utfordre forslaget fra valgkomitéen.
Selv er jeg veldig spent på hva de kommer opp med som alternativ. Skeptisk, fordi jeg mener Koteng var av de bedre vi har hatt. Muligens litt klønete med kommunikasjonen, men handlekraftig. Beslutningen om å sparke Kåre var helt rett, prosessen ikke like heldig, men jeg liker
Får vi inn en type Finn Haugan, er jeg ikke brennsikker på om for eksempel åpenhetskulturen løftes til nye høyder. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.12.2019 15:31 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | RBKtaus wrote: | en styreleder bør aldri sitte veldig lenge. |
Prinispiellt enig. Men, det var dette med kontinuitet, da. Nå blir det veldig mye nytt på en gang... |
Kontinuitet er RBK sitt skalkeskjul fort ansette inkompetanse og kamerater. Vi må ikke la det bli sånn i styret også. Kontinuitet fører også til nepotisme når det går for langt.
Når Bratseth mener at valgkomiteen har gjort en dårlig jobb nå, så er det tydelig at Bratseth og knektene hans har fått fritt spillerom. Vi ser jo resultatet. Elendig sportslig utvikling. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.12.2019 15:33 Post subject: |
|
|
ZOOlander wrote: | Jeg tror ikke Koteng er en kar som kan 'roes ned'.. Jeg tror han er den bulldoseren han gir uttrykk for å være og jeg tror mange avgjørelser er tatt mer eller mindre solo uten for mye innspill fra styret ellers. Jeg tror han er veldig vanskelig å jobbe med og at han er vant til å få det som han ønsker. |
Du tror mye du. Samtidig er Bratseth ute og støtter Koteng. I forbindelse med sparkingen og ansettelsen av hovedtrener ble det klart at det var fotballgutta i styret som tok styringa på dette. Dette kom både fra Koteng og fra de. Hvilken avgjørelse mener du han har tatt solo?
Eneste jeg kan tenke meg er sparkingen av Hroar.
Last edited by Hedning on 16.12.2019 15:34; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.12.2019 15:33 Post subject: |
|
|
Jeg ville beholdt Koteng. Han kan oppleves som en «løs kanon» som tar harde og vanskelige avgjørelser på strak arm. Men det er bedre å ha en styreleder som ikke er redd for å ta vanskelige avgjørelser, eller en som er konfliktsky og følger strømmen. De aller fleste avgjørelsene som er tatt de siste årene er riktige, i mine øyne. Det eneste som kan karakteriseres som bom er ansettelsen av Horneland (basert på 1 sesong) og måten Ingebrigtsen ble sparket på. At Kåre fikk sparken, mener jeg derimot var rett. Frykter vi får inn en styreleder som vil gå stilt i dørene, og være mest mulig usynlig. Det tror jeg klubben ikke er tjent med for øyeblikket. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2019 15:39 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Bakklandia wrote: | RBKtaus wrote: | en styreleder bør aldri sitte veldig lenge. |
Prinispiellt enig. Men, det var dette med kontinuitet, da. Nå blir det veldig mye nytt på en gang... |
Kontinuitet er RBK sitt skalkeskjul fort ansette inkompetanse og kamerater. Vi må ikke la det bli sånn i styret også. Kontinuitet fører også til nepotisme når det går for langt.
Når Bratseth mener at valgkomiteen har gjort en dårlig jobb nå, så er det tydelig at Bratseth og knektene hans har fått fritt spillerom. Vi ser jo resultatet. Elendig sportslig utvikling. |
Du har åpenbart ikke jobbet i en organisasjon hvor det har skjedd for mange endringer samtidig og opplevd det vakumet og kaoset som blir når ingen har ledelsen eller egentlig vet hva som foregår.
Med alle skiftene som kommer nå, så står klubben i fare for å komme i en slik situasjon. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 16.12.2019 15:47 Post subject: |
|
|
Styret bør ha et sterkt kort på hånda når de vraker Koteng. Frykter dette er en dårlig avgjørelse. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 16.12.2019 15:56 Post subject: |
|
|
Hvis det kommer inn en kompetent person med gjenomføringsevnen til Koteng og samtidig er veldig god på kommunikasjon og orker like mye så kan det gå bra dette. Men jeg også tenker på om det blir litt kaos med så mange endringer. Men vil tro klubben er profesjonell nok til å ta en bra handover. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:00 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | ZOOlander wrote: | Jeg tror ikke Koteng er en kar som kan 'roes ned'.. Jeg tror han er den bulldoseren han gir uttrykk for å være og jeg tror mange avgjørelser er tatt mer eller mindre solo uten for mye innspill fra styret ellers. Jeg tror han er veldig vanskelig å jobbe med og at han er vant til å få det som han ønsker. |
Du tror mye du. Samtidig er Bratseth ute og støtter Koteng. I forbindelse med sparkingen og ansettelsen av hovedtrener ble det klart at det var fotballgutta i styret som tok styringa på dette. Dette kom både fra Koteng og fra de. Hvilken avgjørelse mener du han har tatt solo?
Eneste jeg kan tenke meg er sparkingen av Hroar. |
Hmm.. En forsiktig måte å uttrykke at jeg vet.. Eller i alle fall har fra relativt sikre kilder i sponsormiljøet inn mot RBK.. Mer enn det har jeg ikke lyst til å si. _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:01 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | ZOOlander wrote: | Ja- de to klarer ikke å la andre slippe til. Salmar har blitt styrt på samme måte som RBK.. |
Hvis Nordhammer er slik er han stikk motsatt av Koteng... |
Ja jeg er uenig da.. Begge sitter på toppen og klarer ikke la andre slippe til eller andres meninger få gjennomslag. _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:01 Post subject: |
|
|
Total mangel på kunnskap å sparke Koteng i følge Eggen:
https://www.adressa.no
Og hvem er Stig Westerhus? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.12.2019 16:10 Post subject: |
|
|
ZOOlander wrote: | Bakklandia wrote: | ZOOlander wrote: | Ja- de to klarer ikke å la andre slippe til. Salmar har blitt styrt på samme måte som RBK.. |
Hvis Nordhammer er slik er han stikk motsatt av Koteng... |
Ja jeg er uenig da.. Begge sitter på toppen og klarer ikke la andre slippe til eller andres meninger få gjennomslag. |
Det er det du TROR.
Hadde det vært sannhet i det, hadde Kåre forlatt klubben seks måneder TIDLIGERE enn han gjorde... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.12.2019 16:10 Post subject: |
|
|
ZOOlander wrote: |
Hmm.. En forsiktig måte å uttrykke at jeg vet.. Eller i alle fall har fra relativt sikre kilder i sponsormiljøet inn mot RBK.. Mer enn det har jeg ikke lyst til å si. |
Så sponsorer er bedre kilder på samarbeidet innad i styret enn det medlemmene av styret er? Er det sponsormiljøet som har fortalt deg at Helland er feit også? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.12.2019 16:11 Post subject: |
|
|
ZOOlander wrote: | Hedning wrote: | ZOOlander wrote: | Jeg tror ikke Koteng er en kar som kan 'roes ned'.. Jeg tror han er den bulldoseren han gir uttrykk for å være og jeg tror mange avgjørelser er tatt mer eller mindre solo uten for mye innspill fra styret ellers. Jeg tror han er veldig vanskelig å jobbe med og at han er vant til å få det som han ønsker. |
Hmm.. En forsiktig måte å uttrykke at jeg vet.. Eller i alle fall har fra relativt sikre kilder i sponsormiljøet inn mot RBK.. Mer enn det har jeg ikke lyst til å si. |
Flott. Enda en som forsøker å kjøpe seg kredibilitet via-vvia-viå, når påstandene hans er imøtegått å påpekt feil.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.12.2019 16:19 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | Total mangel på kunnskap å sparke Koteng i følge Eggen:
https://www.adressa.no
Og hvem er Stig Westerhus? |
Og jeg er selvsagt 100% enig med Eggen her.
Hvem helvete er valgkomiteen, spør jeg? |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:21 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: |
Hvem helvete er valgkomiteen, spør jeg? |
https://www.rbk.no/om-rbk...-og-utvalg
Valgkomité
Stig Arne Westerhus, Leder
Kenneth T. Kjelsnes, Medlem
Hege Møllevik, Medlem
Nina Straume Stene, Medlem
Nina Karlsen, Medlem _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.12.2019 16:21 Post subject: |
|
|
orkdal,n wrote: | Styret bør ha et sterkt kort på hånda når de vraker Koteng. Frykter dette er en dårlig avgjørelse. |
Så om de kommer opp med for eksempel Roar Strand til å ta klubba. Vil du fortsatt ha Koteng? _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.12.2019 16:27 Post subject: |
|
|
Hva har Roar Strand å komme med som gjør han til en god styreleder?
Ikke at Roar Strand kommer til å bli innstilt som styreleder uansett, men ja - soleklart Koteng før Strand i rollen. No-brainer. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:27 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | ZOOlander wrote: | Hedning wrote: | ZOOlander wrote: | Jeg tror ikke Koteng er en kar som kan 'roes ned'.. Jeg tror han er den bulldoseren han gir uttrykk for å være og jeg tror mange avgjørelser er tatt mer eller mindre solo uten for mye innspill fra styret ellers. Jeg tror han er veldig vanskelig å jobbe med og at han er vant til å få det som han ønsker. |
Flott. Enda en som forsøker å kjøpe seg kredibilitet via-vvia-viå, når påstandene hans er imøtegått å påpekt feil.. |
Nå vil ikke jeg si at påstandene mine overodnet er 'imøtegått å påpekt feil' bare fordi du mener Koteng er en demokratisk og samarbeidsvillig leder da... Dette er en stor sponsor som er nært knyttet opp til RBK og det som skjer i klubben. At jeg ikke vil ut med navn får du bare tåle- påstanden min er ikke feil av den grunn. _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.12.2019 16:29 Post subject: |
|
|
Nå siktet jeg ikke til meg selv, heller, da... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 16.12.2019 16:31 Post subject: |
|
|
Valgkomiteen har vel en kandidat som de mener er bedre enn Koteng. Spennende det da.
Vanskelig å si seg enig eller uenig når man ikke vet hvem forslaget deres er. |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 16.12.2019 16:32 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Bakklandia wrote: | RBKtaus wrote: | en styreleder bør aldri sitte veldig lenge. |
Ikke ofte du får den her Senador:) Men jeg er helt enig!  |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 16.12.2019 16:33 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | ZOOlander wrote: |
Så sponsorer er bedre kilder på samarbeidet innad i styret enn det medlemmene av styret er? Er det sponsormiljøet som har fortalt deg at Helland er feit også? |
Ja- jeg tror andre kilder (inkludert sponsorer av en viss størrelse) kan være en vel så god kilde til informasjon som styret. Jeg håper du ikke blir veldig overrasket når jeg foreslår at styret nødvendigvis ikke alltid forteller den absolutte sannhet om arbeidsmiljøet innad!?
Nei- at Helland er noe overvektig (feit har jeg aldri sagt) ser jeg helt fint på TV. _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
|