English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Christer Basma
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nero
Proff

PostPosted: 21.11.2006 13:02    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Det var Lund-Hansen som konstruerte den skumle situasjonen som førte til 0-1 mot HIF, så han må ta over halvparten av skylda. Viss dere ser på opptak av denne situasjonen vil dere oppdage at Henki kom helt opp i føttene til Basma når denne fikk ballen. Det var knapt tid til å pælme ballen bort.

Men det skyldtes igjen at Strand sentret tilbake til Lund Hansen i en ugunstig posisjon, som igjen skyldtes at det var for lite bevegelse i laget kombinert med press fra Helsingborg som gjorde at Strand valgte å spille bakover istedet for framover. Strand har uansett hovedskylden i mine øyne til at akkurat den situasjonen ble skapt.

Angående diskusjonen om Basma: Det beviser vel at vi må styrke stallen i forsvarsrekka i løpet av vinteren. Skal vi ha sjans til å kvalifisere oss til/eller ihvertfall gjøre det bra i mesterligaen tror jeg vi må styrke laget på flere steder.
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran

PostPosted: 21.11.2006 13:30    Post subject: Reply with quote

Håpløst av Basma. Har aldri likt fyren, heller ikke på fotballbanen, men dette tar kaka. Ta tilbake Lago, kjøp Stoor - bare sørg for at vi ikke ser denne mannen i Rosenborgdrakt igjen.
Gina Krog
Senior

PostPosted: 21.11.2006 14:08    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

For øvrig kom han med et skikkelig gullkorn på RBK-medlemsmøtet i september:

- Jeg driver med kunst, og trenger like mye inspirasjon som kondisjon.

Laughing

Det CB ikke vet er at kunst/kreativitet først og fremst består av hardt arbeid og lidenskap. Få om noen kunstnere presterer på bakgrunn av inspirasjon. De har en indre sterk drivkraft som gjør at de jobber dag/natt med sine uttrykk. Vel og merke de vellykkede kunstnerene. De som faller gjennomm er det som venter på insprasjon.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 21.11.2006 14:27    Post subject: Reply with quote

En gang var du stopper av klasse,
og på backen der bidro du masse.
Selv om beina går fort,
så hjelper det ikke stort,
når tida har løpt fra deg Basse.

Stoor hilsen fra Kristobal Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.11.2006 15:24    Post subject: Reply with quote

Jammen lad da bare idioten holde pause. Samme med Iversen, som ser ud til at have samme indstilling.
De skal bare ikke græde snot når sæsonen begynder igen og de stadig sidder på bænken, fordi andre har fået chancen og slået til.
Det er akkurat sådanne holdninger som ødelægger Royal league. Hvorfor skal vi supportere betale penge, for at se snarligt pensionerede Basma spille på et niveau som er på højde med spillere fra 6 division. Ikke at hans normale niveau er meget højere, men alligevel.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 21.11.2006 15:47    Post subject: Basma Reply with quote

Vel, Basma er ute med "sin" versjon på RBK´s hjemmesider, har vel fått beskjed av Bratseth om å komme med en uttalelse.
Her er det : http://www.rbk.no/incomin...e69630.ece

Jeg har lest igjennom det han forsøker å si i artikkelen 5 ganger nå, men skjønner ikke hvilke poeng han prøver å få fram.
Ja, du har vært med lenge, ja du har vært med på mange fine stunder på Lerkendal, og ja, 9 år er lenge....
Kanskje er det FOR lenge....ihvertfall kommer det som en overraskelse på meg at man ikke kan innse at tida er løpt ifra . Det er ikke nok å være rask, man må ha mottak og pasningsfot også for å klare seg i disse dager...
Diktet til Kristobal over her er en fin avskjed Basma.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.11.2006 16:01    Post subject: Reply with quote

- Jeg merker en endring hvor man krever stadig mer på festdagene, og ikke i hverdagene. For meg klarer jeg dette skilllet. Jeg prøver derfor å være best mulig forberedt hver eneste dag en kommer på trening/kamp - festdag/hverdag. Når jeg var yngre klarte jeg dette hver dag. Og takk for det, ellers hadde jeg aldri kommet så langt som jeg har gjordt. Dessverre orket ikke hodet å jobbe seg opp helt dit det skulle være i denne Royal League-kampen.

Les mer: - Selvfølgelig min skyld!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Roamer
Veteran

PostPosted: 21.11.2006 16:05    Post subject: Reply with quote

Christer Basma wrote:
(..)Jeg har aldri vært best og kommer aldri til å bli best(..)

Det har du hjertelig rett i, Christer, men det betyr vel ikke at du behøver å være dårligst hele tiden heller? Både holdning og prestasjoner har manglet de siste årene, og det er vel på tide at du takker for deg.

Takk for lojalitet og mange sesonger midt på, eller rett under, treet skal du ha - det må sies...
Henri
Legende

PostPosted: 21.11.2006 16:39    Post subject: Reply with quote

Basma hadde mye på hjertet, gitt. Hva alt det hadde med RL og motivasjon er litt uklart, men det får så være. Godt å høre at han tar selvkritikk for 0-1 målet i alle fall.
Back to top
Balder
Proff

PostPosted: 21.11.2006 17:30    Post subject: Reply with quote

Herlig Basse! Tommel'n opp!

Endelig noen som åpent kritiserer den visse avisas delvis meget dårlige journalistikk dette året. TO ganger har spillere selv måtte gå ut med rettelser etter direkte feilsitering og løgn om hva som har blitt sagt, og én gang måtte styrelederen selv kommentere avisas bruk av kilder og vridning av sannheten.

Også bra at Basma kommenterer (rett fra levra) motivasjonen rundt RL og hvordan han selv er lei av å bli oppfattet som en som ikke gir alt for klubben bare innleggene ikke stemmer...

Håper flere åpner kjeften i fremtida om avisa fortsetter sitt Se&Hør-opplegg...
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.11.2006 17:44    Post subject: Reply with quote

Men han klarer åbenbart ikke at give alt for klubben i RL? Hvad er meningen ved at skrive det i artiklen?
Klarer du ikke motiverer dig Basma så hold dig hjemme. Da vil jeg hellere se unggutter, som forhåbentligvis har lettere ved at finde motivationen, end dig. Fint at du skriver ikke alle kan holde sig hjemme, men hvis du alligevel ikke kan motivere dig ordentligt, er det bedre at du bliver hjemme. Så slipper vi for at spilde vores penge på invalide pensionister, når vi kan se på unggutter som brænder for at spille.

Medlem nr. 2477
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.11.2006 17:47    Post subject: Reply with quote

Syns Basma kommer med en grei oppklaring. Den eneste 'feilen' han har gjort er at han har tatt en 'Eli Hagen' og vært litt for åpenhjertig ærlig.

Selvsagt må det være lov til å si og mene at Royal League ikke er det helt store for en som har vært med på så mye som det de eldste RBK-spillerne har. Det skjønner jeg veldig godt, spesielt når den norske sesongen er så lang som den er. Etter serieslutt og cupfinale burde spillerne fått en lang pause fra alt som het fotball, og begynt opptreningen til en ny sesong på nyåret etter å ha hatt like lang ferie som andre europeiske proffspillere har midt på sommeren. Royal League kunne blitt brukt som en oppkjøring til seriestart. Da hadde det nok gitt mer mening for de mest etablerte spillerne også.

Syns Basma virker reflektert i uttalelsene sine og tenker litt lengre enn hva den gjennomsnittlige fotballsparkeren gjør. At han ser på seg selv som en kunstner syns jeg bare er flott, og kan da umulig være negativt selv om ikke alle er overbevist over kvalitetene hans ute på banen.

Det som er viktigst er at han gjør sitt beste på trening og ute på banen. Hva mer kan man forlange? Jeg har aldri følt at Christer Basma ikke har gjort sitt beste under kamp, selv om jeg ikke bestandig har syntes han har vært bra rent spillemessig. Jeg har heller ingen grunn til å tro at han skulker unna på treningene, og jeg syns det er flott å lese hans egen beskrivelse av holdninger på dette feltet.

At han så kritiserer noe han er uenig i og er ærlig om hva Royal League betyr for ham skal vi bare være glad for. For ukritiske spillere som bestandig er enig, også i media, blir fort kjedelig, og full åpenhet også utad har bestandig vært viktig i RBK. Iallfall frem til for noen år siden.

Her har Basma min fulle støtte. Jeg syns han får ufortjent mye dritt etter å ha tjent klubben i åtte år, og dette utspillet står det respekt av.
Back to top
Balder
Proff

PostPosted: 21.11.2006 17:59    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Men han klarer åbenbart ikke at give alt for klubben i RL? Hvad er meningen ved at skrive det i artiklen?
Klarer du ikke motiverer dig Basma så hold dig hjemme. Da vil jeg hellere se unggutter, som forhåbentligvis har lettere ved at finde motivationen, end dig.

Basma: "Allikevel var dette fantastisk trening for de yngre som var med på denne turen. De trenger disse kampene; jeg trenger de ikke."

Med andre ord så er dere enige?
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.11.2006 18:04    Post subject: Reply with quote

Nej. Hvis ikke han trænger kampene og ikke klarer og motivere sig, så hold dig forhelvede hjemme. Da vil jeg hellere se Nordvik fra start på Højrebacken end Basma som åbenbart er for udslit til RL.
Jeg har også svært at se hvordan Basma gjorde sit bedste, jeg ville i hvertfald finde det svært når jeg ikke engang kunne finde motivation for at spille kampen.

Medlem nr. 2477
Back to top
Gina Krog
Senior

PostPosted: 21.11.2006 18:12    Post subject: Reply with quote

Basma lønnes med 2 mill i året(?) for å bidra til at RBK når sine mål. Ett av RBKs mål er å vinne RL og inkassere 7-8 mil på veien.

Kanskje Basma skal innvilges ferie uten lønn, en ulønnet permisjon ?
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 21.11.2006 18:23    Post subject: Basma Reply with quote

Mye surr her nå, mulig man bør "gå ut for å se inn" ?
Henke Larson har også åpenhjertig sagt at RL er tull, både pga. banenes beskaffenhet og tidspunktet. Men viste han det på banen ?
Banens beste spiller var Henke Larson. Med tanke på hva kunstneren Basma har vært med på i forhold til Henke, er det stor forskjell. Henke´s fotballkarriere er et kapittel for seg, i Celtic er han et ikon, den samme statusen har han i Barcelona, som ønsker ham tilbake. Hvorfor har Henke denne statusen ?
Fordi han er profesjonell. Idet ligger det å selv sørge for å være i så god form at han presterer på et høyt nivå når han først spiller.
Er man ikke motivert, vel så ikke spill....Å være ærlig med seg selv , laget og støtteapparatet er vel bud nr.1. Ikke komme etter 2 fiasko-opptredener å "innrømme" det alle RBK fans ser . Det er å ha null respekt for fansen i tillegg.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 21.11.2006 20:12    Post subject: Reply with quote

Brady,
ditt forrige innlegg vil jeg støtte til jeg stuper!
Helt enig! (regner ikke med at det var ironi)...

Som jeg skrev på side 3, så må det være lov å si at man trenger en pause. Hvor ofte har han tatt pause i løpet av årene sine i RBK?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.11.2006 20:21    Post subject: Reply with quote

Enig, Basma må få lov til å være ærlig. Og til dere som vil skifte han ut, så tror jeg Basma blir viktig neste år, også i Champions League. Han har faktisk enorm rutine til de som ikke vet det. Foryngelse av laget kan ikke skje for fort heller, all rutinen må ikke forsvinne. La Basma holde på i minst en sesong til, Rosenborg trenger han.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 21.11.2006 20:53    Post subject: Reply with quote

Etter tabben som Chrissebass gjør,
står journalister i mixedzone og spør
Vil du sove i natt?
Han avfeier det glatt...
Jeg har rutine, har vært med på det før.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 21.11.2006 21:49    Post subject: Reply with quote

Basma er erlig.Er dere kritikere like motiverte og opplagte,hver dag dere går på skolen eller jobben.Og enda viktigere går dere dit hver dag?Basma har etter min mening gjort en god sesong.Han er rutinert,har spilt mot de beste i mange år,og er fortsatt meget hurtig."ALLE"suppertere er ikke negativ til Basma.Selv ble jeg skuffet over hele laget,minus Roar og Per mot Brann.Dårlig innstilling av mange.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.11.2006 21:55    Post subject: Reply with quote

Sier meg litt enig med siste innlegg. Tror ikke forumreaksjonene hadde vært like sterke om ordene hadde kommet fra Sapara, for å si det sånn.

Uansett er nok uttalelsene med på å fyre opp bålet med tanke på kravet om å ta avskjed.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 21.11.2006 22:23    Post subject: Reply with quote

Basma har hatt minst et par middelmådige sesonger og en dårlig sesong, men i likhet med de fleste andre fikk han en opptur i høst. Det handler litt om marginer også, for i den flyten RBK har hatt har det ikke blitt så synlig de gangene det er gjort personlige feil, og de har heller ikke blitt avgjørende.

Fordi han har fått et kortvarig oppsving skal vi ikke nødvendigvis belønne ham med klippekort og kanskje en ny 18-månederskontrakt neste sommer.

Mange av de aldrende spillerne fikk et liknende oppsving da Åge Hareide tok over foran 2003-sesongen. Etter et par middelmådige sesonger der flere ble beskyldt for å være for gamle/dårlige i 2001 og 2002 hadde mange spillere en god sesong i 2003 (blant annet Erik, Ståle og Ørjan).

Det resulterte i at Åge, som stadig gjentar at han startet foryngelsen av RBK, ga Ørjan 3-årskontrakt sommeren 2003... Erik Hoftun ble fortsatt ikke regnet for å være for gammel foran 2004-sesongen og flere av de etablerte fikk fortsette...så var de ikke gode nok lenger og så ville Ola forynge, men så tok spillerne makta og kastet Ola og så var sirkuset i gang...

Nå må vi fortsette det gode arbeidet vi har startet på, og gjennomføre hele generasjonsskiftet. Jeg har sagt i andre tråder her at jeg helst så at Roar ga seg nå mens han ennå på et vis er på topp.

Roar, Basse og Beto bør ut i løpet av 2007 iallfall.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.11.2006 23:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er ligeglad med om det er Basma, Sapara, Skjelbred eller en anden spiller. Greit at han ikke vil spille RL, greit at han vil have en pause.
Men hvorfor så møde op til kampen, meld dig syg ligesom Iversen gør i stedet. Så kan vi sku hellere spille med nogle unggutter som har motivationen.
For mig er det utroligt at han siger at han siger at han ikke har motivation eller lyst til at spille, men så alligevel stiller til kamp. Mere utroligt er det at Tørum udtager ham, men ok, vi var i en lidt speciel situation i forrige kamp.
Når han så spiller dårligt, ikke at mange var bedre, må han tåle kritikken som kommer. Jeg gider ikke høre på at han mangler motivation efeter kampen når han har valgt at spille. Så kan han lige så godt blive hjemme.

Medlem nr. 2477
Back to top
TIL
Junior

PostPosted: 22.11.2006 12:01    Post subject: Reply with quote

Neste sesong bekler nok Stoor høyrebacken.
Koppinen og den nye midtsopperen herjer i midten, mens Dorsin fortsetter på venstreback.

Dette betyr at Basma må motivere seg til innhopp i Koppinens skadefravær...
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 22.11.2006 12:16    Post subject: Reply with quote

TIL wrote:
Dette betyr at Basma må motivere seg til innhopp i Koppinens skadefravær...

Ingen grunn til at Basma skal slutte å jogge, med andre ord Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Next
Page 4 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb