View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.12.2019 22:53 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Dau fotball da Hareide var trener? Han hadde vel rekord for mestscoredne RBK-lag intill KÃ¥re kom... |
Asså, du satt jo nettopp å snakket om at folk har dårlig husk og så sitter du her ti minutter senere og har glemt den Legendariske Nittenhundre og Nittisju-sesongen?! (87 mål btw)
Skamme seg.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.12.2019 23:16 Post subject: |
|
|
Altså, Hareide er 66 år, han gidder ikke 24x7 jobb i årevis med oss. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 01.12.2019 23:18 Post subject: |
|
|
Horneland får garantert frem til sommeren. Ingenting kommer til å skje før den tid. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.12.2019 23:21 Post subject: |
|
|
SÃ¥nn som Perry med andre ord... |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 01.12.2019 23:29 Post subject: |
|
|
Ikke at jeg tror Knutsen er treneren vi bør gå for, men å sammenligne han og Horneland er spesielt. Knutsen sitt Bodø/Glimt spiller vanvittig flott fotball, også mot etablert forsvar som er det vanskeligste i fotball. De har hatt flere poengtap som har vært svære ran fra motstanderen. De har rett og slett uflaks som ikke ender mye nærmere Molde.
Horneland har aldri vært i nærheten av å få til noe lignende. Ser man kun på resultater er kanskje ikke forskjellen så stor, men ser man på fotballen de står for er det vanvittig forskjell. Knutsen ville passet langt bedre i Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 01.12.2019 23:31 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Bran har 1-11 på siste to. Synes ikke vi ligner veldig. |
Ikke på banen nei, men Brann har lang tradisjon på å drepe alt talent som nærmer seg byen. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 02.12.2019 05:57 Post subject: |
|
|
Jeg fatter bare ikke hvorfor styret og alle supportere er så innstilte på at vi må ha en trener som har erfaring fra norsk fotball, i Tyskland, Holland så finnes det tonnevis av trenere som er mye mer kompetente enn hva noen trener i Eliteserien er, Brøndby slet i mange år før de ansatte tyskeren Alexander Zorninger som trener i 2014, Zorninger hadde kun vært juniortrener og trener for klubber i de lavere divisjonene før han kom til Brøndby. Et annet eksempel er Daniel Farke i Norwich, Farke var juniortrener også var han trener for BvB 2 i 2 sesonger før han fikk jobben i Norwich og rykket Norwich opp til PL i sin første sesong. Norsk fotball ligger så langt bak i utviklinga sammenlignet med store fotballnasjoner at det ikke kan beskrives, og derfor så bør RBK kikke utenfor Norge/Skandinavia i søket av en ny trener hvis Horneland får kicken. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.12.2019 23:10 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Bakklandia wrote: | Dau fotball da Hareide var trener? Han hadde vel rekord for mestscoredne RBK-lag intill KÃ¥re kom... |
Asså, du satt jo nettopp å snakket om at folk har dårlig husk og så sitter du her ti minutter senere og har glemt den Legendariske Nittenhundre og Nittisju-sesongen?! (87 mål btw)
Skamme seg.  |
I '97 var jeg 11 år gammel. tror det ligger noe der, rent husk-messig. men jeg må uansett ha lest feil, ja. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 02.12.2019 23:12 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Altså, Hareide er 66 år, han gidder ikke 24x7 jobb i årevis med oss. |
Skryter ikke Hareide om at han går på VitaePro, og at det "funker for meg"? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 02.12.2019 23:29 Post subject: |
|
|
Haha, en RBKweb-klassiker den VitaeProen altså, en favoritt hos spesielt Zorac om jeg ikke husker feil. Men det er jo også tradisjonellt et tegn på at karrieren er over når man må "juice" VitaePro for å spe på pensjonen så det rimer jo sånn sett..
(Gjør han det forresten? Jeg ser minimalt med linjær-TV og enda mindre norsk sådan) _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 02.12.2019 23:35 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | I '97 var jeg 11 år gammel. tror det ligger noe der, rent husk-messig. men jeg må uansett ha lest feil, ja. |
Ja det gikk sikkert litt mer i ett om man var en liten pjokk på nittitallet kan jeg tenke meg. Det var jo en vanvittig karusell for de fleste av oss, og vi skjønte jo egentlig ikke hvor sykt det var fordi Nils Arne hadde hjernevasket oss til å tro at det var helt normalt å feie over Europas fotballelite. Vi hadde jo til og med en feier på laget! but l digress... _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
LaBs Junior
|
Posted: 03.12.2019 00:57 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: | Jeg fatter bare ikke hvorfor styret og alle supportere er så innstilte på at vi må ha en trener som har erfaring fra norsk fotball, i Tyskland, Holland så finnes det tonnevis av trenere som er mye mer kompetente enn hva noen trener i Eliteserien er, Brøndby slet i mange år før de ansatte tyskeren Alexander Zorninger som trener i 2014, Zorninger hadde kun vært juniortrener og trener for klubber i de lavere divisjonene før han kom til Brøndby. Et annet eksempel er Daniel Farke i Norwich, Farke var juniortrener også var han trener for BvB 2 i 2 sesonger før han fikk jobben i Norwich og rykket Norwich opp til PL i sin første sesong. Norsk fotball ligger så langt bak i utviklinga sammenlignet med store fotballnasjoner at det ikke kan beskrives, og derfor så bør RBK kikke utenfor Norge/Skandinavia i søket av en ny trener hvis Horneland får kicken. |
Er helt enig, jeg håpet i det lengste på Hannes Wolf når de kvittet seg med Kåre, men var sikkert ikke et navn på blokka Så håper jeg inderlig at de kan se mot Tyskland, på andrelagene og på juniorlagene. Min personlige favoritt er Benjamin Hoffmann som leder U19 laget til Mainz. |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 03.12.2019 01:39 Post subject: |
|
|
Hvor er Bob Bradley? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.12.2019 07:23 Post subject: |
|
|
Kan vi ikke bare bygge en tribune på treningsbanen, også gir vi Nils Arne en ropert? Så kan han sitte der å styre. Hadde sikkert gjort det bedre enn Horneland i en alder av snart 80  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 03.12.2019 09:19 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: | , Brøndby slet i mange år før de ansatte tyskeren Alexander Zorninger som trener i 2014, Zorninger hadde kun vært juniortrener og trener for klubber i de lavere divisjonene før han kom til Brøndby. Et annet eksempel er Daniel Farke i Norwich, Farke var juniortrener også var han trener for BvB 2 i 2 sesonger før han fikk jobben i Norwich og rykket Norwich opp til PL i sin første sesong. |
Problemet er at du ser bare på de eksemplene med suksess. Hvor mange klubber har prøvd det du nevner over, men har mislykkes? |
|
Back to top |
|
 |
LaBs Junior
|
Posted: 03.12.2019 11:02 Post subject: |
|
|
Huddersfield rykket opp og overlevde første sesongen i PL med en tidligere BVB2 trener, både Arne Slit(AZ) og van Bommen(PSV) har kun erfaring som junior og assistent trenere.
Gert Heerkes hadde nok gjort en bedre jobb enn Horneland ved roret.
En annen man som kunne vært aktuell er Peter Hyballa som er på utgående kontrakt i FC DAC i Slovakia, 43år og har erfaring med klassisk 4-3-3 i Nederland dog ente det i fjasko men har over 2p i snitt i sin tid nå i Slovakia, har tidligere forvaltet spillere som Mario Götze på U19 nivå i Dortmund |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 03.12.2019 11:22 Post subject: |
|
|
Oddis wrote: | Joestlaachmkr wrote: | , Brøndby slet i mange år før de ansatte tyskeren Alexander Zorninger som trener i 2014, Zorninger hadde kun vært juniortrener og trener for klubber i de lavere divisjonene før han kom til Brøndby. Et annet eksempel er Daniel Farke i Norwich, Farke var juniortrener også var han trener for BvB 2 i 2 sesonger før han fikk jobben i Norwich og rykket Norwich opp til PL i sin første sesong. |
Problemet er at du ser bare på de eksemplene med suksess. Hvor mange klubber har prøvd det du nevner over, men har mislykkes? |
CherryPicking.png _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 03.12.2019 11:28 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: | Jeg fatter bare ikke hvorfor styret og alle supportere er så innstilte på at vi må ha en trener som har erfaring fra norsk fotball, |
Trur nok de fleste supporterne ønsker seg trener med erfaring utenfor Norge, men mens det ble snakket om både den ene og den andre så var jo de eneste vi hørte noe om i media Bosz (som jeg personlig trur var spekulativt fra en presse som hadde plukka opp ønsketenkning her) og Kasper Hjulmand (har vel aldri vært bekrefta, men i det minste mer realistisk) samt at det ble spekulert i at Wenger var på lista ganske tidlig. Det var vel kanskje en observasjon av en av DeBoer brødrene på et tidspunkt også, men det var jo så tidlig i prosessen at jeg trur det er større sjanse for at han var her for å hilse på Coolen enn noe annet.
Fakta er at de eneste vi faktisk hørte noe konkret rundt var Bakke og Horneland. I grunn trur jeg det er mer en oppgitthet over supporterne som gjør at spekulasjonene går mer mot Rekdal enn Rehhnagel (ja han er pensjonist, men går ann å bruke som eksempel uansett). Selv trur jeg nok vi kommer til å se flere fra NFF skolen enn fra utlandet i årene fremover, men samtidig tviler jeg på at vi ser et bytte før neste jul og da etter en god prosess som endte med Nils Johan Semb eller noe av den spenningsklassen. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 03.12.2019 12:09 Post subject: |
|
|
Chuck Horneland wrote: | Rånny wrote: | Også ender vi opp med Ingebrigtsen som trener, Hoftun som assistent og Alstad som SL  |
Det han sa. Faen ass. Jævla amatørfitter. Ikke snakk om å gjøre noe seriøst bare ta det billigste faens alternativet. Helvet.,e |
Fant denne perlen fra 2014. Fortsatt aktuelt  _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 03.12.2019 15:09 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke noe imot trenere med erfaring fra Norge jeg. Problemet er bare at omtrent samtlige sitter fast i NFF sin vranglære. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.12.2019 15:51 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Haha, en RBKweb-klassiker den VitaeProen altså, en favoritt hos spesielt Zorac om jeg ikke husker feil. Men det er jo også tradisjonellt et tegn på at karrieren er over når man må "juice" VitaePro for å spe på pensjonen så det rimer jo sånn sett..
(Gjør han det forresten? Jeg ser minimalt med linjær-TV og enda mindre norsk sådan) |
Stemmer det. God husk på folk.
Ironisk nok leste jeg at Hareide havnet på sykehus relativt kort etter at han begynte å reklamere for snake oil. Garantert urelatert og tilfeldig, men jeg bruker det jeg kan mot en bransje som kynisk utnytter folks mangel på kunnskap og ønske om å få et bedre liv. Dette er jo i grunnen bare VisjonNorge og Sjaman Durek i en litt mer etisk og kommersiell salgbar innpakning. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 03.12.2019 18:00 Post subject: |
|
|
Bare for å poengtere det, VitaePro har en del ting som kroppen trenger. Mesteparten av det er sånt som man trenger, men som man får i seg nok av i løpet av dagen så det eneste du gjør er å generere et overskudd som kroppen ikke trenger og dermed kvitter seg med igjennom bla. urin.
Da kan vi avslutte vitaepro diskusjonen for denne gang _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 03.12.2019 19:36 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Oddis wrote: | Joestlaachmkr wrote: | , Brøndby slet i mange år før de ansatte tyskeren Alexander Zorninger som trener i 2014, Zorninger hadde kun vært juniortrener og trener for klubber i de lavere divisjonene før han kom til Brøndby. Et annet eksempel er Daniel Farke i Norwich, Farke var juniortrener også var han trener for BvB 2 i 2 sesonger før han fikk jobben i Norwich og rykket Norwich opp til PL i sin første sesong. |
CherryPicking.png |
Greia er den at det finnes svært få lignende eksempler som ikke ble suksess. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 03.12.2019 20:28 Post subject: |
|
|
Hvabehager, skal det liksom være vanskelig å finne juniortrenere som ikke har lyktes på A-lagsnivå?  _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.12.2019 23:00 Post subject: |
|
|
Sevenseven wrote: | Hvor er Bob Bradley? |
Los Angeles FC. Bare å glemme, den lønna matcher vi ikke. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|