English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Linz
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
27%
 27%  [ 11 ]
Hedenstad
5%
 5%  [ 2 ]
Hovland
2%
 2%  [ 1 ]
Valsvik
2%
 2%  [ 1 ]
Meling
7%
 7%  [ 3 ]
Jensen
5%
 5%  [ 2 ]
Lundemo
5%
 5%  [ 2 ]
Trondsen
25%
 25%  [ 10 ]
Akintola
2%
 2%  [ 1 ]
B. Johnsen
7%
 7%  [ 3 ]
Adegbenro
10%
 10%  [ 4 ]
Total Votes : 40

Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.11.2019 00:40    Post subject: Reply with quote

[quote="fjærnShjitn"]
senador wrote:
fjærnShjitn wrote:
Joestlaachmkr wrote:


Neste år vil nok snittet være 10000 hvis vi er heldig slik ståa er nå, så ingen vits i å skryte av historie her.


Det er ikke engang alkoholservering her, som i sverige og danmark. Dyrere kampbiletteter, større reiseavstander, elendige kamptidspunkt, og ikke minst utdaterte fasiliteter, snittet er meget bra når du tenker på det.

Svenske tall er kunstige grunnet stadion hype de siste årene. Når en av de dårlgie stockholmsklubbene rykker ned og det har gått noen år vil vi se mer naturlige tall derfra og.


Når snittet var 17/18000 og så går det ned til 10000. Det er Elendig uansett hva snittet er hos en plastikklubb i Danmark eller i Sverige.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.11.2019 00:42    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
senador wrote:

Neste år vil nok snittet være 10000 hvis vi er heldig slik ståa er nå, så ingen vits i å skryte av historie her.

Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men her tror jeg faktisk du er litt for optimistisk Senador. Om det fortsetter sånn her tipper jeg vi ender på 8000 i snitt neste år.


Ja, kan fort bli 8000. FÃ¥r man 10000 er man heldig.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 29.11.2019 00:44    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
RbkUrge wrote:
senador wrote:

Neste år vil nok snittet være 10000 hvis vi er heldig slik ståa er nå, så ingen vits i å skryte av historie her.

Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men her tror jeg faktisk du er litt for optimistisk Senador. Om det fortsetter sånn her tipper jeg vi ender på 8000 i snitt neste år.


Ja, kan fort bli 8000. FÃ¥r man 10000 er man heldig.


Snitt på 8000? Vi har jo hatt flere kamper mot slutten med mindre en 5000, ingen grunn til at det skal snu til neste år, så tror ikke vi greier å dra snittet over 8000 selv om enkeltkamper vil være bedre besøkte..
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 29.11.2019 00:46    Post subject: Reply with quote

fjærnShjitn wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Macha wrote:
Joestlaachmkr wrote:

Både FCK og MFF har et profesjonelt strye som tenker utenfor boksen, de har bedre spillere, bedre trenere også har de bedre fans som er med og motgangssupportere. That`s the difference.
.

Liten korrigering på det siste; FCK har knapt tilskuere på kampene sine. Relativt godt besøkt i EL sikkert men snittet i serien de siste årene ligger meg bekjent på rundt 12000. For øvrig skriver du forferdelig mye rart.

FCK har høyest antall tilskuere på hjemmekampene sine i Superligaen med et gjennomsnitt på 12.000 og maksimalt 25.000 i 19/20 sesongen. Tid var det 25.000 tilskuere på en Rosenborg kamp eller en annen kamp i Eliteserien?

Jeg skriver fakta.


Du er ikke en veldig smart fyr du.

Det at de også fyller arenaen med tilskuertall vi ikke har kapasitet til, gjør det generelle snittet deres enda dårligere, da vi ikke har 25 000 å øke snittet vårt med i enkeltkamper. Det er ingen hemmelighet at mange fck kamper har godt under 10 000 tilskuere. Det er ingen klubb i skandinavia som har et så godt snitt som rosenborg, vanligvig, når du i tillegg legger til at vi ikke har høyere besøkelsestall enn 20 000. Vi ville også hatt kamper med 25 000 -30 00 enkeltvis om vi hadde hatt stadion til det.

Har heller aldri påstått at jeg er en veldig smart fyr, men tydeligvis så har jeg høyere IQ enn deg.

Riktig at vi ikke har stadioner i Norge som har en kapasitet på 30, 40 eller 50.000 tilskuere som både Danmark og Sverige har, men tror du ikke at det finnes en grunn til det? Sverige og Danmark er tradisjonsrike fotballnasjoner også har de ekte fans.

Men vi hevder jo oss i verdensidretter som langrenn og skiskyting også har (hadde) vi jo den verdensberømte superstjernen Petter Northug jr.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
fjærnShjitn
Junior


Joined: 28 Nov 2019
Posts: 8

PostPosted: 29.11.2019 00:47    Post subject: Reply with quote

[quote="senador"]
fjærnShjitn wrote:
senador wrote:
fjærnShjitn wrote:
Joestlaachmkr wrote:


Neste år vil nok snittet være 10000 hvis vi er heldig slik ståa er nå, så ingen vits i å skryte av historie her.


Det er ikke engang alkoholservering her, som i sverige og danmark. Dyrere kampbiletteter, større reiseavstander, elendige kamptidspunkt, og ikke minst utdaterte fasiliteter, snittet er meget bra når du tenker på det.

Svenske tall er kunstige grunnet stadion hype de siste årene. Når en av de dårlgie stockholmsklubbene rykker ned og det har gått noen år vil vi se mer naturlige tall derfra og.


Når snittet var 17/18000 og så går det ned til 10000. Det er Elendig uansett hva snittet er hos en plastikklubb i Danmark eller i Sverige.


Det er jo det som er poenget. Ingen av de snørrungene her inne skjønner hvor jævla bra snittet vårt var, og forventer at det skal være sånn når vi er så rævva som vi er. 17/18 000 i snitt er jo egentlig uhørt i en så miniputt fotballnasjon som vi er i en by som ikke har 200 000 innbyggere en gang. Det er jo spinnville talll, også kommer noen skjiitunger her inne og syter fordi vi ikke har 22 000 i snitt som i stockholm, der billettene går for 50 lappen og stadionene er helt splitter nye. Få dere perspektiv
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2075

PostPosted: 29.11.2019 00:47    Post subject: Reply with quote

Det ble rimelig tungt å se på hva vi presterer i andre omgang. Kjenner jeg er på tannkjøttet nå mhp interesse for det som skjer på Lerkendal nå.
Klubben består for det meste av folk som har sin hovedinteresse i posisjoner og/ eller lønna og som egentlig ikke bryr seg så mye. Det er selvsagt unntak, men når klubbens eneste toppidrettsutøver er banemester Øien så er det åpenbart at skuta tar inn vann som Titanic.
Å være ansvarlig for revidert budsjett for 2020 nå er ikke en oppgave jeg ville ønsket meg, det må kuttes vesentlig mer enn opprinnelig antatt.
Back to top
View user's profile Send private message
fjærnShjitn
Junior


Joined: 28 Nov 2019
Posts: 8

PostPosted: 29.11.2019 00:50    Post subject: Reply with quote

Det finnes en grunn til at vi ikke har 50 000 arena her, og det er fordi vi ikke er 200 000 boende her en gang.

Om du ikke forstår ting som byggeår og korrelasjonen med hype, så forstår du kanskje folketall?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3682
Location: Oslo

PostPosted: 29.11.2019 00:52    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig at det diskuteres tilskuertall sammenlignet med andre land på en kveld som dette. Neste år har vi lavere tilskuertall enn Viking.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.11.2019 01:11    Post subject: Reply with quote

VM i å overdrive hvor dårlig det går for oss er godt i gang ser jeg.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3682
Location: Oslo

PostPosted: 29.11.2019 01:26    Post subject: Reply with quote

Basert på siste halvdelen av sesongen tipper jeg at vi og viking er ganske jevne i tilskuersnitt. Selvsagt fordi optimismen og interessen i Stavanger er enorm til Stavanger å være og at interessen er ekstremt lav i Trondheim til Trondheim å være. Jeg mener oppriktig at om det fortsetter sånn så skal vi ikke se bort i fra at vi fort er jevnbyrdige til neste år. Snittet vårt i år er jo kunstig høyt mtp sesongkortene, og jeg tviler på at de 4000 sesongkortinnehaverne som ikke dukker opp nå kommer til å fornye sesongkortet til neste år om ikke noe skjer.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 29.11.2019 01:38    Post subject: Reply with quote

Tilskuersnitt 2019:
RBK: 12 823
Brann: 10 796
Viking: 8 933

RBK ned 3600 fra 16 423 i 2018. Kan bli litt for jevnt neste år, ja Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 845

PostPosted: 29.11.2019 06:27    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har jo i veldig mange år hatt fantastiske tilskuertall. I år ser vi kanskje starten på nedgangen. Dersom ikke grep gjøres, føler jeg meg også trygg på at tallene vil se langt styggere ut neste år og klubben vil kanskje ikke lenger ha størst snitt.

Men... Jeg tror Horneland er ferdig etter Ranheim-kampen, uavhengig av resultat, rett og slett fordi styret også ser at dette funker ikke, dette fenger ikke, dette er det absolutt ingen som vil ha og det koster millioner av kroner. Dårligere bilettinntekter, spillere som faller i verdi pga spill, bare så vidt vi klarte Europaplass (forhåpentligvis). Da handler det om å få inn en ny trener, nye spillere og skape ny entusiasme igjen - tilskuertallene går fort opp igjen da.

Men helt siden sparkingen av Kåre (og jeg sier ikke den var feil), så har det kun vært negativitet og en ond spiral. Slikt skaper ikke entusiasme. Og når laget spiller som vi gjør under Horneland i tillegg... Hverken morsomt spill eller resultater... Det er et dolkestøt for entusiasme.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.11.2019 08:14    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
VM i å overdrive hvor dårlig det går for oss er godt i gang ser jeg.


Eller VM i å være mest nedsnødd.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.11.2019 09:57    Post subject: Reply with quote

Wow, for en comeback... Very Happy

Når postene går såpass ned i kvalitet som dine har gjort i tandem med nedgangen i kvalitet på banen så kan du like gjerne ta en pause. Jeg kan være vikar for deg til nyttår.

Jeg lover at jeg skal kommentere minst tre negative poster hver dag til du er tilbake, fem på kampdag.

Deal?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6263
Location: Skottland

PostPosted: 29.11.2019 10:20    Post subject: Reply with quote

Nei vi trenger Senador. Han er RBKwebs Jimmini Cricket.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.11.2019 11:00    Post subject: Reply with quote

Vi trenger gamle Senador ja, nå er det som et sammensurium av Konnosauruser med for trang schjinnwest og med snørr i bart1.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 29.11.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er mange av oss her inne som har hakk i plata for tida. Blir ikke noe bedre av at vi diskuterer oss imellom hvem som har det værste hakket.

Min betraktning er den at Senador faktisk har moderert sine profetier den siste tiden, parallelt med at flere andre her inne kunne gått Nostradamus i læra.

Om vi skal være litt konstruktive, så tror jeg det er to observasjoner vi kan ta med oss fra siste kampen. Den ene er at laget spilte for tomme tribuner. Det er et signal som styret forstår. Tåkepratet til Koteng er avslørt som keiserens nye klær, og er det noe både Koteng og ledelsen forstår, så er det inntektsstap og de konsekvensene dette får for den videre driften av klubben. Da må det tas tak, og endringer på trenersiden er da et enkelt grep å ta. Symbolsk, og med god tro på at man kan snu den sportslige trenden.

Den andre observasjonen er fraværet av uttalelser fra styret og andre sentrale personer i og rundt klubben inkludert NAE. Det er ingen støtte til laget og treneren i mdeia nå, og det tror jeg kan være et stilltiende dødskyss. Man ønsker å avslutte sesongen uten mer ståhei, men rett etter blir det en evaluering, hvor det vil bli tatt tak på en såpass ryddig måte at også Horneland - om han må gå fra jobben - kan gå med blikket hevet, fordi han virkelig prøvde siitt aller beste og alle i Rosenborg ønsket at han skulle lykkes. Noe sånt.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2603
Location: Heimdal

PostPosted: 29.11.2019 12:18    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per du har rett. HÃ¥per virkelig at du har rett.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3682
Location: Oslo

PostPosted: 29.11.2019 14:03    Post subject: Reply with quote

Jeg har også lagt merke til at det har vært veldig lite uttalelser fra NAE i det siste. Tolker det som et godt tegn!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.11.2019 14:31    Post subject: Reply with quote

Fikk sett andre omgang først nå. Og. Det nivået vi viser er fullstendig uakseptabelt. Vi er, i langt større grad enn i fjor, et fjompelag. Et høkkertlag. Vi ser ut som en cupmester som har snublet inn i gruppa ved en ren tilfeldighet, som kun er 'skumle' på litt tilfeldige greier når man ikke er konsentrert. I fjor var vi i det minste et litt sedat lag med glimt av klasse, nå er vi et lag helt uten kvalitet som fortsatt blir fraløpt og utduellert, og i tillegg er ute av stand til å treffe med to pasninger på rad.

Vi har så mange spillere som ikke er i nærheten av å beherske nivået. Hovland spesielt, selvsagt, han har 6-7 skrekkelige pasningsfeil alene, men også kjente hoggestabber som Valsvik, Hedenstad og Lundemo viser at de ikke henger med når det går litt fortere. Generelt er våre spillere fornøyde med å lempe ballen opp mot en spiss, og det holder bare ikke mål.

Legg til latterlige baklengs, så blir det ganske pinlig. Vi kunne fort tapt 5-1. Og jeg synes ikke LASK er spesielt gode, de er bare mye bedre enn dette tafatte, planløse, karikert norske laget vi sender utpå. Det er null og niks å ta vare på fra det som skjer nå.

NÃ¥ er det opp til klubbledelsen om de er til for seg selv og sine posisjoner, eller om de er til for klubbens beste.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 29.11.2019 14:39    Post subject: Reply with quote

Jeg orket ikke å se mer etter at LASK tok ledelsen igjen i 2. omgang...

Jeg er "fan" av Horneland... i den forstand at jeg liker fyren. Jeg liker mye av det han har gjort, men innser at dette ikke er godt nok. Jeg tror ikke lenger på prosjektet, dessverre.

For å være helt ærlig, så mener jeg at vi trenger ikke disse pinlige Europe League-kampene neste år. Jeg håper faktisk at Ranheim berger plassen i Eliteserien.

SÃ¥ ille har det blitt - for meg Sad
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 29.11.2019 15:08    Post subject: Reply with quote

Tror ikke du er alene om det...

Ny trener må få tid til å bygge et nytt lag fra bunnen av. En sesong uten EL er i såfall perfekt mtp. belastning og treningsmengde.

Vi får heller komme sterkere tilbake i 2022 eller lignende, jeg orker heller ikke se på dette makkverket slik det fremstår nå.

Ut med Horneland, og ut med minst 50% av stallen. Full reboot!

Neste år får vi heller kose oss med å se at Molde ryker i CL kvaliken mot et eller annet Kasakhstansk eller Armensk lag Smile
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 29.11.2019 15:56    Post subject: Reply with quote

En stor ulempe dersom Horneland nå skulle "velge" å gi seg, er at det kan bli fryktelig vanskelig å få tak i spillere uten at hverken trener- eller sportslig leder-spørsmålet er avklart.

Det så vi allerede i fjor, da f.eks. Fonn Witry valgte bort RBK på grunn av uavklart trenersituasjon.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1058

PostPosted: 29.11.2019 16:11    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
En stor ulempe dersom Horneland nå skulle "velge" å gi seg, er at det kan bli fryktelig vanskelig å få tak i spillere uten at hverken trener- eller sportslig leder-spørsmålet er avklart.

Det så vi allerede i fjor, da f.eks. Fonn Witry valgte bort RBK på grunn av uavklart trenersituasjon.


Kan godt hende det ikke er så mye enklere å skaffe spillere til en klubb alle kan se ligger med brukket rygg, og hvor treneren ikke har fått til noen verdens ting på ett år heller...
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 29.11.2019 16:14    Post subject: Reply with quote

gjør vondt å se det greiene vi holder på med. vi spiller på det laveste ferdighetsnivået som er mulig å få til, læmp ball høyt i banen, overbefolk området rundt duellen slik at vi kan vinne andreball. hvis vi skal prøve på en kontring så er det å bare slå ballen mot Samuel og håpe at han klarer å skape noe på egenhånd.
oppmøte på Lerkendal sier alt om hva folk synes om det greiene vi holder på med.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb