View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.11.2019 03:37 Post subject: |
|
|
For å sitere vår gode venn Kroken: Dette får du ikke til Horneland. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 08.11.2019 06:17 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Mistenker at Horneland utgir klippekort basert på hvem han anser som tro til prosjektet, ikke nødvendigvis hvem som presterer best. |
dette er nok ganske nær sannheten, Horneland har snakket mye om det han ser i øynene til spillerne og jobben de legger ned på feltet (antall meter). |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 08.11.2019 08:01 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | FÃ¥ Koteng ut av klubben. |
Ja takk. Helst i forigårs. Så lenge Koteng og Bjørnebye skal ansette Hornelands etterfølger ender vi vel sikkert opp med Otto Ullsokk eller Ivar Huff.. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.11.2019 08:36 Post subject: |
|
|
Pirlo wrote: | Det er helt krise. Ledelsen har sviktet.
Før var frykten at vi aldri kommer til å spille i CL igjen. Nå tror jeg vi aldri kommer til å se et tilskuersnitt på over 17000 igjen.
Tror som mange sier at løsningen er å starte på nytt igjen med yngre sultne spillere, og selvsagt en trener som ønsker og evner å spille fotball. Det var jo slik vi fikk frem Svensson, Henriksen, Midtsjø, Selnæs mv. (de to sistnevnte takket være KI). |
RBK vil aldri få 17000 på Lerkendal slik det er nå. Folk orker ikke innkast, Lundemo, dårlig innsats, ingen sjanser. Koteng og co tror jo det, men sannheten er at folk er drit lei. Ingen gidder å bry seg. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.11.2019 10:09 Post subject: |
|
|
Jeg tror dessverre vi er stuck med Horneland til sommeren neste år. Ingen i styret som tør å innrømme hvor grundig feil de har tatt, og Horneland har ikke nok selvinnsikt til å gå selv.
Jeg anbefaler alle å fokusere på "ordentlig fotball" i premier league eller lignende til dette endrer seg.
Kanskje en tilskuerboikott kunne gjort seg.
INGEN møter opp første 15 min mot Bodø. Tom stadion |
|
Back to top |
|
 |
guda Junior
|
Posted: 08.11.2019 10:36 Post subject: |
|
|
Godt forslag, styret må ta grep når publikum ikke møter opp. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 08.11.2019 11:06 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Jeg tror dessverre vi er stuck med Horneland til sommeren neste år. Ingen i styret som tør å innrømme hvor grundig feil de har tatt, og Horneland har ikke nok selvinnsikt til å gå selv.
Jeg anbefaler alle å fokusere på "ordentlig fotball" i premier league eller lignende til dette endrer seg.
Kanskje en tilskuerboikott kunne gjort seg.
INGEN møter opp første 15 min mot Bodø. Tom stadion |
Tilskuerboikott? Ser ut som den går av seg selv... _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.11.2019 11:17 Post subject: |
|
|
Seriøst svar på muligens useriøst spørsmål, men:
1) i kontringsfasen
2) på dødball
3) i etablert spill
Da kan man saktens lure på om det i det hele tatt fins en fase av angrepsspillet der vi ikke er for dårlige. Og om vi egentlig trener på det. Og om det fins noen troverdig plan. Og det slår meg at dette har vært mantraet for hele sesongen, og det er november nå, og vi var faktisk bedre enn dette i treningskamper før sesongstart, før vi hadde fått øvd inn hva nå enn det er vi prøver å gjøre nå. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 08.11.2019 11:22 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: |
|
Ser heller et ræva Rosenborg enn Premier League 10 av 10 ganger.
-
Horneland blir sittende frem mot neste sesong. Å tro/håpe på noe annet er bortkastet energi.
Men det er vel liten tvil om at han må vise god fotball allerede fra første serierunde neste år (og kanskje allerede i løpet av treningskampene). |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 08.11.2019 11:34 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Seriøst svar på muligens useriøst spørsmål, men:
1) i kontringsfasen
2) på dødball
3) i etablert spill
Da kan man saktens lure på om det i det hele tatt fins en fase av angrepsspillet der vi ikke er for dårlige. Og om vi egentlig trener på det. Og om det fins noen troverdig plan. Og det slår meg at dette har vært mantraet for hele sesongen, og det er november nå, og vi var faktisk bedre enn dette i treningskamper før sesongstart, før vi hadde fått øvd inn hva nå enn det er vi prøver å gjøre nå. |
Stusset på det samme. Igjen, det er helt ufattelig at trenerens posisjon ikke virker å bli diskutert etter denne sesongen.
Man skulle tro at varsellampene begynte å ringe når man ser på tilskuertallene. Og ikke minst når man ser på oppmøtet. Ikke snakk om at det var 11000 til stede mot Sporting. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 08.11.2019 11:50 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | zaphod81 wrote: | Seriøst svar på muligens useriøst spørsmål, men:
1) i kontringsfasen
2) på dødball
3) i etablert spill
Da kan man saktens lure på om det i det hele tatt fins en fase av angrepsspillet der vi ikke er for dårlige. Og om vi egentlig trener på det. Og om det fins noen troverdig plan. Og det slår meg at dette har vært mantraet for hele sesongen, og det er november nå, og vi var faktisk bedre enn dette i treningskamper før sesongstart, før vi hadde fått øvd inn hva nå enn det er vi prøver å gjøre nå. |
Stusset på det samme. Igjen, det er helt ufattelig at trenerens posisjon ikke virker å bli diskutert etter denne sesongen.
Man skulle tro at varsellampene begynte å ringe når man ser på tilskuertallene. Og ikke minst når man ser på oppmøtet. Ikke snakk om at det var 11000 til stede mot Sporting. |
Det er enda mer utrolig at Adressa og andre media ikke kjører Koteng voldsomt på hvorfor Horneland får fortsette mtp begrunnelsen de (han) ga for å sparke Kåre Ingebrigtsen... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.11.2019 11:51 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: |
Ser heller et ræva Rosenborg enn Premier League 10 av 10 ganger.
|
Etter å ha tittet på utviklingen i tilskuere på Lerkendal denne sesongen blir du snart den eneste som tenker slik.
PÃ¥ den lyse siden kan du sitte akkurat hvor du vil  |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 08.11.2019 12:02 Post subject: |
|
|
Da får jeg holde setet ditt varmt da i mellomtiden, så kan du heller komme tilbake hvis Rosenborg noen gang blir gode igjen. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.11.2019 12:08 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: |
Det er enda mer utrolig at Adressa og andre media ikke kjører Koteng voldsomt på hvorfor Horneland får fortsette mtp begrunnelsen de (han) ga for å sparke Kåre Ingebrigtsen... |
Dette er jeg helt enig i!
For eksempel denne kommentaren fra Birger Løfaldi etter gårdagens kamp:
"En 2020-sesong med konsentrasjon på kun serie og cup kan gi Eirik Horneland større ro til å bygge lag og samhandlingsmønster. Vel å merke hvis resultatene kommer på vårparten og prosjektet hans har overlevd sommeren. Den hardt pressede RBK-sjefen er helt avhengig av å starte sesongen med gode resultater."
https://www.adressa.no/10...2465b.html
Altså... han skriver som om det er en selvfølge at Erik Horneland blir sittende. For de fleste er dette et helt ulevelig scenario. |
|
Back to top |
|
 |
HMBrattbakk Senior
|
Posted: 08.11.2019 12:12 Post subject: |
|
|
Rosenborg trenger nye koster.
Skaftet er muligens solid, men kvasten av hår er rimelig nedslitt og pjuskete. _________________ Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 08.11.2019 12:14 Post subject: |
|
|
Det er hva som blir kommunisert i media. Uhyggelig tydelig.
Horneland har riktig attityd, men viser so far nada på banen som tilsier at han skal få sitte. Han overtok et gullag og ender antakelig utenfor topp 3. Hallo? Grenser for hva man skal tolerere fordi man "har trua".
Horneland er avhengig av å avslutte sterkt, ellers tror jeg han er på nav ved sesongslutt. Utrolig dårlig sesong! |
|
Back to top |
|
 |
HMBrattbakk Senior
|
Posted: 08.11.2019 12:22 Post subject: |
|
|
De har bundet seg til masten og vil gå ned med skipet. _________________ Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 08.11.2019 12:54 Post subject: |
|
|
Rosenborg i 2019 under Horneland kan sammenlignes med en langrennsløper som bruker klassisk stil når det skal gås friteknikk. Alt er feil fra A til Å! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 08.11.2019 12:56 Post subject: |
|
|
Hva kan vi, som supportere, gjøre? Hvor mange varsellamper skal lyse før Ivar Koteng og co forstår at de har gjort en feil?
Fra i fjor ser vi:
- Langt svakere resultater
- Svakere prestasjoner
- Det er murring i spillergruppa (ref Bendtner, og nå Helland)
- Langt lavere oppmøte på stadion
Og det verste er at det ikke ser ut til å bli bedre. Det er fortsatt vondfot å spille med én ving i 4-3-3 når du har tre-fire vinger på benken. Det er fortsatt ikke appellerende for publikum å se "kick and run"-fotball. Hva mer skal lyse og alarmere før Koteng forstår/tør å innrømme at han og styret har tatt RBK på helt feil kurs? |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 08.11.2019 13:18 Post subject: |
|
|
Jeg har fortsatt håp om at Kotengs utsagn om Horneland som "Norges desidert beste trener" ikke forteller oss at Horneland blir, men heller hvordan avgangen hans skal formidles. Vi vet jo at Horneland selv i utgangspunktet var tydelig på at han ikke var klar for å være hovedtrener i en klubb som RBK, og bare ville være assistent. Så ble han etter hvert, når andre takket nei, overbevist av RBKs (Bjørnebyes) insistering på at han var perfekt - og tok sjansen. Dette i kombinasjon med
1) en spillergruppe som (i følge Horneland) ikke ville høre på en trener uten "RBK-CV"
2) løftet om Bendtner-salg ved ansettelsen
3) manglende kjøp av spillere som passer Horneball
4) alt som har blitt kommunisert om at trenerbyttet handlet om å ta det neste steget
gjør at jeg tror den eneste måten styret kan forklare et nytt trenerbytte nå er å si noe sånt som at "Horneland er veldig dyktig, men vi feilvurderte hvordan spillestilen hans passer inn i RBK-systemet. Vi har også mislyktes i å legge tilrette for at Horneland kunne oppnå suksess her. En ny trener vil hentes med tanke på å gjøre overgangen fra akademiet kortest mulig - og gi oss en tydeligere rød tråd i klubben framover". |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 08.11.2019 15:31 Post subject: |
|
|
Jeg tror aldri i livet at Horneland blir sparket som trener, av klubben. Jeg tror imidlertid at der er en sjanse for at Horneland selv "innser" at jobben ikke har lykkes, og trekker seg... offisielt. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
geirmykl Junior
|
Posted: 08.11.2019 15:41 Post subject: |
|
|
Man kan ikke sparke en mann som er nominert til "Årets Trønder"...
https://www.adressa.no/ku...349702.ece _________________ Grimsby Town - We only sing when we are fishing! |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 08.11.2019 15:52 Post subject: |
|
|
Haha jo, men den lista der er jo Facebook-versjonen av når forumet skal hoste opp en ny trener/SD/whatever. Det er jo egenlig bare en liste over de mest kjente trønderne folk kom på i farta og ikke en liste over folk som har gjort noe for å fortjene en utmerkelse. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 08.11.2019 16:21 Post subject: |
|
|
Horneland ut-inn med Rikard Norling!Han vil bruke ungdommene. |
|