English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 04.11.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Interessant innlegg Zaphod.

Enig i det du skriver i forhold til den gruppa i stallen som sannsynligvis støtter Horneland.

Typisk innsats-spillere med begrensede ferdigheter som Åsen, Konradsen, Lundemo, Horneland favoritten Akintola og Søderlund er nok i denne kategorien.

På samme måte antar jeg at mer kreative spillere som Helland, som du nevner med bakgrunn i sin regionale tilknytning til laget, og Trondsen er lite fornøyd med både spilletid og spillestil i prosjekt Horneland. Adgenebro og Bendtner var udiskutabelt i opposisjon til Horneland tidligere i år.

Hva gjelder kaptein Mike er vanskelig å si, men antar at han befinner seg i gruppe 1, og at han gjennom sin rolle og pondus i gruppa hindrer at dette ender i et spilleropprør mot Horneland.

Til sist er det interessant at laget ved de endringene Horneland har foretatt, har fått et typisk innsats-stempel over seg med begrenset offensivt reportear Ut med Helland, Bendtner, De Lanlay og Trondsen, inn med Åsen, Akintola, Søderlund og Lundemo.

Grått, og særdeles lite Rosenborgsk.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 04.11.2019 21:51    Post subject: Reply with quote

Bendtner og Hellands manglende løpskraft og toveis-spill ble tydelig bemerket av Nils Arne Eggen.

Hvem er mer rosenborgersk enn NAE? Det er ingen motsetning mellom løpskraft og god rosenborgersk fotball. Tvert i mot.

Det er den statiske gåfotballen Bendtner står for som er urosenborgersk.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 04.11.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

Finnes sikkert mer løpskraft i andre spisser vi har hatt enn Bendtner.

Poenget mitt er at Horneland i sum ensidig velger innsats, vilje og duellkraft foran kreativitet som i sum gjør dette laget mer grått enn det hadde trengt å være.

Jeg mener også at Horneland har fått anledning til å sette sitt tydelige preg på dette laget som tok the double senest i fjor; Han har fått inn favoritten sin Akintola, han fikk inn Gjermund Åsen og han fikk nå sist landslagsspissen Maars Johnsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 04.11.2019 22:19    Post subject: Reply with quote

Åsen var ikke Hornelands mann. Han var en over snittet god Trønder. Derfor er han i RBK. Og Rasmus og Saga hevder jo at Horneland ikke visste noe om Maars før han satt på flyet fra Amsterdam. Så den eneste han mannen han har fått inn er i realiteten Akintola.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 04.11.2019 22:27    Post subject: Reply with quote

Feil.

Horneland var med i samtalene med Ã…sen da de hentet ham. Godt mulig det ble applaudert inn fra sidelinjen av sportslig ledelse, men Horneland var som nevnt med i diskusjonene rundt Ã…sen.

Å påstå at Maars kom til klubben i høst uten at det var i Hornelands interesse, har jeg vanskelig for å tro.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.11.2019 22:40    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Bendtner og Hellands manglende løpskraft og toveis-spill ble tydelig bemerket av Nils Arne Eggen.

Hvem er mer rosenborgersk enn NAE? Det er ingen motsetning mellom løpskraft og god rosenborgersk fotball. Tvert i mot.

Det er den statiske gåfotballen Bendtner står for som er urosenborgersk.


Det finnes en mellomting. Dagens RBK-lag er ikke i stand til å spille ut Eliteseriens dårligste lag om de legger seg bakpå, fordi det knapt eksisterer ferdigheter med ball. Utenom Adegbenro så er det syltynt. Midtbanen vår er en ren gampemaskin, totalt blottet for pasningsferdigheter. På topp har vi en elg med trefot, og høyrekanten bidrar mer defensivt enn offensivt. Tar man med at laget atpåtil er ligaens eldste, så sier det seg selv at det trengs en voldsom opprydding. Og den oppryddingen skal gjøres av en trener som ville foretrukket Jakob Ingebrigtsen foran Messi og en sportsdirektør som synes 10mill for Hovland er et røverkjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 04.11.2019 22:47    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Feil.

Horneland var med i samtalene med Ã…sen da de hentet ham. Godt mulig det ble applaudert inn fra sidelinjen av sportslig ledelse, men Horneland var som nevnt med i diskusjonene rundt Ã…sen.

Å påstå at Maars kom til klubben i høst uten at det var i Hornelands interesse, har jeg vanskelig for å tro.


Feil.

Ã…sen var allerede i samtaler med RBK men ville vente til han hadde pratet med den nye hovedtrenere.

Horneland med basiskunnskaper om Åsen og pådriv fra klubben han skulle bli trener i hadde ikke erfaring eller pondus nok til å si nei takk, men beit antageligvis i det sure eple for å blidgjøre sin nye arbeidsgiver og supporterne som ønsket seg flere trøndere.

Akintola eneste Hornemann så langt.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 04.11.2019 22:57; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 04.11.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Det verste er at jeg faktisk tror du har rett. Han ville tatt Jacob foran Messi 7 dager i uken Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

Faen nå ble jeg faktisk litt lei meg Sad
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 08.11.2019 11:22    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/10975118/

André sier hvertfall det han mener, og kan ikke si jeg er uenig.
En ting er jo økonomien uten Europa, men hva sitter spillerene og vi igjen med ved å bli pissa på overalt?
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 08.11.2019 11:27    Post subject: Reply with quote

Hvis de ikke er bedre bør kanskje lønna reflektere det. Er ikke uenig at en sesong uten Europa kan være bra for spillet. Det jeg reagerer på er at Hansen ikke nevner noe om å få inn unggutta. Det handler om å få igang de som trener sykkel.
Dette blir feil for meg.
Selg unna de som ikke tåler å trene fotball og spille to kamper i uka, fyll på med lovende ballspillere. Det betyr adjøss til Lundemo, Helland, antakelig Trondsen mm. Liker spillerne, men de er jo mer skadet enn spilleklar. Får ikke satt noe system eller jobbet opp relasjoner på det viset.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.11.2019 11:53    Post subject: Reply with quote

Jeg liker André Hansen på banen, og setter for så vidt pris på at han er tydelig og oppegående i uttalelsene sine, men:

Dette blir for defensivt for meg. Det er nøyaktig den eksternaliseringen som gjør at treningsgruppa ikke tar noen steg, når de ser på den tredve kamper lange norske sesongen og tenker: her er det umulig å få trent ordentlig hvis vi i tillegg skal spille femten kamper i Europa. Det er jo vitterlig ting man kan gjøre for å styre denne belastningen hvis vi er så gode som vi skal være.

* Man kan rullere på troppen ut i fra hvilken motstand vi har (det er riktignok bortimot umulig med 18+2 totalt i A-stallen).
* Man kan trene med en såpass tydelig retning at man ikke har diverse blindgater og omveier som gjør at man kaster bort månedsvis med trening.
* Man kan ha en ambisjon om å utvikle de spillerne som tar til seg mest av treningen, i stedet for å holde hjulene i gang hos masse eldre spillere.

Som sagt, jeg liker André Hansen på banen, men jeg synes ofte han framstår defensiv og lite endringsvillig når han uttaler seg om dette prosjektet og veien videre for laget. Han maner til større fokus på å holde nullen først og fremst, ser ut til å være en forkjemper både for tanken om å jobbe 'statisk' med den samme gamle spillergruppa, og (kanskje som en konsekvens) for Hornelands idéer generelt.

Å spille positiv og angrepsvillig fotball krever en liten mental revolusjon for de fleste spillere, da det faller mer naturlig for de fleste å tenke trygghet og lav risiko enn å investere i angrepsfotball for å få en større gevinst. Det krever derfor både en trener som faktisk og virkelig tror på at offensiv fotball betaler seg i lengden - i motsetning til de fleste norske trenere som tror at kynisk og effektiv fotball er å mure igjen og pole bort ballen - og en spillergruppe som enten har samme mentalitet eller som kan selges angrepsvillig fotball av en god formidler. Dét er for meg selve essensen i Eggen-fotballen som vi ønsker å definere som vår filosofi, den ubøyelige troen på at egen skaperkraft og angrepsvilje trumfer barrikadering og motspill på motstanderens premisser.

Det er synd hvis det er sånn at vi har en særdeles god keeper, men som trekker i feil retning med sin tilstedeværelse i gruppa, og bygger opp under noe som minner stygt om en defensiv og bortforklarende kultur i spillergruppa.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 08.11.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

Alt for defensiv ja.

Han er jo så jævlig treg til å sette i gang spillet også, i alle fall så lenge det står U eller vi leder. Ingen tanke om å virkelig skynde seg slik at vi kan gå for mål 2,3 4 osv.

den defensive tankegangen gjennomsyrer hele laget, se bare på innkast. 90 % av alle kast går bakover, det er alltid bakover de ser først. Aldri fremover, ikke før det virkelig haster.

Faen altså, jeg er så drittlei defensiv innstilling. Ha dæ hjem Hormeland.

RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.11.2019 13:36    Post subject: Reply with quote

Han har (eller i det minste hadde) det i seg å sette raskt igang. Det var ikke få av de særdeles giftige kontringene i Kåres morsomme tid som startet med igangsetting fra målmannen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 08.11.2019 13:42    Post subject: Reply with quote

Hadde det i seg. Sjeldnere og sjeldnere, og nå nesten bare når vi ligger under.

Tenker ikke bare på det å kaste/sparke i gang raskt når han fanger ballen, men også på at det går så jævlig tregt når han henter ballen bak mål f.eks.
Vi har jo alt å tjene på å "kjøre på" før motstander får organisert seg igjen...men neida, vi skal helst la de få organisere seg og spille mot etablert...for det er vi jo så gode på Confused
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 08.11.2019 13:56    Post subject: Reply with quote

Har vel litt med at resten av laget ikke er så altfor ivrig til å gi ham muligheten til å sette igang hurtig også da. Var vel en trend med at han så seg om og ble oppgitt over å måtte roe ned.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.11.2019 13:58    Post subject: Reply with quote

Ja jeg tror også at den manglende raske igangsettningen fra Hansen snarere er et symptom på problemene i klubben og ikke at Hansen plutselig har blitt dårligere på det.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2019 14:35    Post subject: Reply with quote

Norges beste keeper på igangsettinger har vi jo hatt i troppen en stund, nemlig Arild Østbø. Andre Hansen har aldri vært i nærheten så god som Østbø når det kommer til igangsettinger.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 08.11.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Rimelig tragisk at vår viktigste spiller seriøst synes det er en god ide at vi ikke kvailfiserer oss til Europa. Om Andre Hansen ikke mener det er viktig så bør han skifte klubb. Vi er rosenborg. Om han ikke er mer ambisiøs enn som så har han ingenting i denne klubben å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 09.11.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Ikke fått med meg, men har Hansen virkelig sagt at det er en god ide at vi ikke blir topp 3 så kan han for min del slutte på dagen og bli jurist på heltid.
Trenger folk i klubben som vil vinne noe hele tiden, hver gang! Som vil være best hele tiden!

Ikke folk som ønsker å oppfylle en fiks ide de har om å bli nr 4-13 i serien.

Edit :
(burde tydeligvis lest artikkelen hos TV2 først, står jo der)

" Så du mener det kan være noe positivt dersom ikke Rosenborg kommer til Europa neste år?

– Ja, for nå har du hatt tre sesonger med et veldig jag. Det er fotballkamper hele tiden og du får på en måte ikke stoppet opp og trent. Det er nok litt sånn over tid så blir spillet litt visket ut, mange har vært ute med skader, alt hoper seg opp. Det er ikke sikkert det da er feil å få en sesong med fulle treningsuker, få satt spillet og få trent godt.."

Etter dette kan jeg ikke ta Hansen seriøst. Hvis en lederskikkelse i f.eks Barcelona hadde sagt at det vil være positivt om de ble nr 5 i serien så hadde personen fått sparken tvert.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Bagwell
Rutinert


Joined: 04 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 09.11.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

https://video.eurosport.n...ideo.shtml

Om folk gidder å bruke 10min på dette klippet før man slakter Hansen som en illojal satan, så hadde det vært okey.
Sier ganske tidlig at han og laget selvsagt vil spille EL hvert år, men dersom det mot formodning ikke går så må klubben bruke tiden fornuftig etc.
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 09.11.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

Trur den kommentaren fra Hansen er mer et forsøk på å spinne noe positivt ut av om vi ikke klarer en europa cup enn at han mener at det er positivt Dessuten trur jeg han har kommet med nok "negative" stikkere til klubben at han har fått beskjeden "put a positiv spin on it for once"
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 09.11.2019 13:18    Post subject: Reply with quote

Jeg kan forstå hvor han kommer fra, for ingen virker å være mer skuffa over laget enn André Hansen når vi taper gang etter gang i Europa, men dette blir alt for defensivt.

Hvis han ikke vil bedrive toppidrett på lik linje med de ørti-hundre lagene som spiller i Europa år ut og år inn, så får han trappe ned sjøl da. Det er ikke sånn at belastningen er noe mindre ute i Europa i alle fall, så da kan han legge proffdrømmen død en gang for alle.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 09.11.2019 13:30    Post subject: Reply with quote

Det å legge fokus over på noe positivt i en negativ situasjon er veldig bra. Og det er selvsagt ingen tvil om at Hansen hadde valgt Europa framfor et år uten om han kunne. Kritikken er helt bak mål. Hedersmann.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.11.2019 16:16    Post subject: Reply with quote

Så at en spiller, som over tid har vist han er vår klart beste og blant de mest åpne kritikerne når det går dårlig, evner å se andre dører åpne seg dersom Europa-døra lukkes er altså en ambisjonsløs taper og destruktiv kraft som bør fjernes fra klubben? Jeez Louise. Rart det er krig i verden.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 09.11.2019 18:11    Post subject: Reply with quote

– Ja, for nå har du hatt tre sesonger med et veldig jag. Det er fotballkamper hele tiden og du får på en måte ikke stoppet opp og trent.
-men en del som kanskje hadde trengt ett år der vi virkelig fikk komme oss på rett kjør igjen, og trent god fotball.

kan ikke Rosenborg gi beskjed til UEFA at spillergruppa ikke orker å spille ett gruppespill? vi kan om spillerne føler for det spille noen kval runder med mulighet for å trekke laget om beina er så tunge at vi ikke klarer trene på angrepsfotball på feltet.
det eller få vekk de som tror at Rosenborg er en barnehage.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 70, 71, 72  Next
Page 52 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb