|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
tantalos Junior
|
Posted: 22.10.2004 07:39 Post subject: Godt sagt! |
|
|
Quote: | - Selv kunne jeg heller ha vært meg sjøl nærmest, og sagt: "Fanken heller, det generasjonsskiftet får noen andre ta seg av." Jeg kunne uten problemer ha spilt inn en førsteellever med de etablerte i januar, og brukt den hele sesongen. Jeg hadde ikke tapt på det, men det hadde klubben, slår Ola By Rise fast. |
Hear hear!!! Ola tok tak i det som forgjengerne kviet seg for aa gjoere, og dermed har desverre spillet denne sesongen naturlig nok vaert under pari. Hadde vi bare gitt mannen litt tid hadde det garantert bedret seg betraktelig... Kan ikke annet enn aa synes synd paa den mannen naa! Ola er en knakandes fin fyr og en straalende trener. Desverre saa skjoenner ikke de konservative oldingene (inkludert noen av spillerne) paa brakka det. Supporterne er stolte av deg! Lykke til videre i karrieren!
TOM |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 22.10.2004 09:01 Post subject: |
|
|
Jeg ser at Ola og mange andre bruker "generasjonsskiftet" som forklaring på den "dårlige" sesongen. Men er det så mange nye spillere som er forsøkt drillet inn i førsteelleveren, da?
Johnsen
Basma, Hoftun, Riseth, Dorsin
Strand, Winsnes, Berg (Solli)
Brattbakk, Johnsen, Storflor
Dette er vel den vanligste førsteelleveren i år, og det er da sannelig ikke så mange utskiftinger siden i fjor? Vi kan vel ikke legge all skyld på Dorsin, som er den eneste nye av de nevnte spillerne?
Jeg mener det er kritikkverdig av spillerne å gå bak ryggen til Ola og sutre til Rune Bratseth. Men det overskygger likevel ikke det reelle problemet - spillerne har IKKE tillit til Ola - da må noe gjøres. Ledelsen i RBK signaliserte allerede ved ansettelsen av Ola at de var noe usikre på hans kvaliteter, "bør trene et annet lag først" -"for mye kompis", de tok et lett valg i stedet for rett valg - og håpet det skulle ordne seg. Spillere som Hoftun og Brattbakk er voksne nok til at de nå bør vite hva som skal til for å prestere på høyt nivå - det at de trenger en som "kapper av dem fotan" når de ikke leverer på trening kan sammenlignes med en 20-åring som ennå bor hjemme og må ha kjeft av mor før han gidder å rydde rommet sitt.
ERGO: Alle har sin del av skylda for at Ola måtte gå - og RBK-kulturen har fått en ripe i lakken. Nå får vi bare håpe at alle krefter samles og sesongavslutningen blir så god som mulig. Lykke til! |
|
Back to top |
|
 |
tantalos Junior
|
Posted: 22.10.2004 09:24 Post subject: |
|
|
Vi faar haape at den ripen er saapass liten at vi klarer aa fjerne den i loepet av de 7? kampene som er igjen. Toer ogsaa paastaa at Ola har vaert veldig uheldig med skader, spesielt naa paa tampen av sesongen (Berg, Basma, Strand). Har ogsaa inntrykk av at det generasjonsskiftet alle snakker om skjer mere paa treningsfeltet enn kampene i seg selv, og det er vel der spillerene ogsaa har vist mest misnoye. For som spillerene sa for noen uker tilbake; "Naar vi hadde Nils som trener, drillet vi inn en foerste-11er allerede i Januar". Det ligger vel kanskje noe i det, at spillerne ikke likte maaten Ola drev treningene paa. Vet ikke helt jeg, mest synsing kanskje Kanskje de skulle begynne aa tv oerfoere treningene...  |
|
Back to top |
|
 |
Bjarte Junior
|
Posted: 22.10.2004 10:25 Post subject: |
|
|
Ola er en fin fyr ja. Men han har ikke fungerts som hovedtrener for Nordens Beste Fotballag, og selv om han hadde fått neste år på seg så ville det ikke gått bedre. Ola er for "snill" i sin måte å trene på, forstå meg rett. Ta Eggen; gjorde du en feil, så var han på deg med en gang. Hos Ola sjedde ikke dette. I tillegg har han ikke vært klar nok i måten han ville at laget skulle spille. Værst var det for de nye spillerne som kom inn i år. Som du har sett i kampene, så har laget blitt løpende oppå hverandre av og til, og det forklarer det. Ola har heller ikke hatt den respekten en trener skal ha. På trening er det han som betsemmer, uansett. Og der kan en del ting ha slått litt feil igjen. Men vi må ikke glemme Per Joar Hansen. Hvilken rolle har han spilt oppi dette? I vinter snakket jeg med en av norges beste trenere som kjenner Perry. Han fortalte meg at han var en veldig hyggelig person, men som trener var han rett og slett en "tullekopp". Og de fleste som har følt med på RBK i år, kan se det at han har hvertfall ikke respekt.
Alt i alt har dette vært et rotete år for å bruke det ordet. Men også lærerikt for Ola, Perry, bratseth, skutle og spillerne. Ola og Perry har fått prøvd seg, og Rune og Nils fikk se hvordan det gikk med det trenerteamet. Dette skjer ikke flere ganger.
Lykke til videre. Vi klarer 13 på rad
Med
Sportslig hilsen
Bjarte Christensen
-fotballtrener- |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.