English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Linz - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
35%
 35%  [ 20 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
3%
 3%  [ 2 ]
Hovland
33%
 33%  [ 19 ]
Meling
1%
 1%  [ 1 ]
Jensen
17%
 17%  [ 10 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 1 ]
Søderlund
3%
 3%  [ 2 ]
B. Johnsen
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 56

Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 18.09.2019 13:48    Post subject: Reply with quote

1) så da kan vi like godt kjøre karadasmetoden og lempe randomly mot to svære menn?
2) med samme logikk burde vi droppe mike og birger for valsvik og lundemo - CM over kvalitet Very Happy
3) Å si at det er en fordel å ha SØDER jmf (INSERT ENHVER SPILLER MED FART/TEKNIKK HER) når vi blir spilt lavt skjønner jeg fint lite av. vi har ett oppspillspunkt, alle andre må jo kontre om det skal være noe vits å spille opp.. Om oppspillspunktet er godt nok er en annen diskusjon, men vi har nå engang de spissene vi har.
Back to top
View user's profile Send private message
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 18.09.2019 14:04    Post subject: Reply with quote

Ser for meg at Maars Johnsen kan være ganske god med Akintola, egentlig. Han har jo vist at han har et bra overblikk og evner å spille på få touch. De gjennombruddspasningene gir mer mening med en lynkjapp kant enn med en metafor-for-et-eller-annet-tregt i Søderlund.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 18.09.2019 14:53    Post subject: Reply with quote

Tror det er mest eff med Søders muskler enn Bjørnens finspill her.
Større sjangser for at Søder fikser ball til Hedenstad enn Maars som kommer til å bli taklet/brutt ganske lett.

Vi må dessuten håpe på at Adegbenro skaper cornere og der er jo også Alex def best.
Johnsen er dessuten ikke helt i kampform og kan komme innpå når stopperne er mer slitne.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 18.09.2019 15:14    Post subject: Reply with quote

Helland er friskmeldt. Så da har vi enda en mulighet på høyresiden. Akintola, Helland og Søder får ta en runde med stein-saks-papir for å finne ut hvem som skal starte. Jeg synes de Lanlay er for rusten nå og Ceïde har vel litt lite erfaring med voksenfotball til å starte (men jeg håper han kommer innpå Smile ).
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 18.09.2019 16:02    Post subject: Reply with quote

Har akkurat meldt meg inn i foreningen « Samuel og Ceide på hver sin kant».
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 18.09.2019 16:56    Post subject: Reply with quote

Den litauiske kampdommer Donatas Rumšas har dømt noen få kvalikkamper, og får sin debut i et europeisk gruppespill.

https://www.transfermarkt...saison/ges
https://www.uefa.com/uefa...ml?iv=true
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 18.09.2019 17:40    Post subject: Reply with quote

Tror dette blir en lang kveld om vi ikke skremmer dem litt innimellom. Søder kan med hell settes inn siste 10 om vi skal ri et resultat (og det skal vi ikke Smile)
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Crimp
Senior


Joined: 31 Dec 2017
Posts: 229

PostPosted: 18.09.2019 18:12    Post subject: Reply with quote

Merkelig fokus fra journalistene under dagens pressekonferanse. De spør om hvor mange år Mike har igjen av karrieren, samt om han savner å ha flere dansker i troppen... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 18.09.2019 19:52    Post subject: Reply with quote

Har journalister noen gang ikke stilt merkelige og irriterende spørsmål.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 18.09.2019 20:15    Post subject: Reply with quote

Ja, en av de merkeligste pressekonferansene jeg har sett. Mike fikk ett spørsmål som var relevant for temaet (morgendagens kamp), ellers en masse spørsmål som kunne vært stilt i en helt annen sammenheng. Hørtes nesten ut som dette var første gang på lang tid Mike var tilgjengelig for journalistene.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.09.2019 21:18    Post subject: Reply with quote

Tenkte på det samme. Blir ofte sånn når Oslo-avisene dukker opp, men nå slengte også Adressa seg med.

Viktigere: At RBK varter opp med intervju med Lundemo tyder på at han starter lell?

Forresten måtte hele charterflyet vente fordi B. Johnsen hadde glemt passet sitt. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bunkersct
Junior


Joined: 10 Aug 2016
Posts: 25

PostPosted: 18.09.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

Klosterhof kan være et greit samlingssted før kampen imorgen. 20min gange fra stadion med vannhull på veien
Back to top
View user's profile Send private message
rbk’er
Junior


Joined: 16 Sep 2019
Posts: 4

PostPosted: 18.09.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

På de 4 siste oppgjørene mellom LASK Linz og Red Bull Sallzburg står Linz bokført med 1 seier - 1 uavgjort og 2 tap. Så det er et godt lag vi skal ut mot.

Når det er sagt skjønner jeg ikke helt den greia med Søderlund og Maars på banen samtidig. Linz (ut fra det lille jeg har sett de) er ikke et lag som stormer i angrep med alle mann. Virker mer som et maskineri, som prioriterer defensiv trygghet og kjører kontra.

Basert på ene kampen mellom Linz og Salzburg som endte 3-3, var Linz veldig effektive når de først fikk sjansen. Litt av det samme jeg fikk inntrykk av da de slo Basel i kvalik. I den første kampen tror jeg de hadde 3 avslutninger på mål, og scoret på 2 av de. I hjemmekampen hadde de 4 avslutninger på mål, og scoret på 3 av de.

Men jeg sitter ikke på noen fasit. Men hadde jeg vært trener hadde jeg ikke brukt en spiller som Søderlund fra start mot denne type motstander.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 18.09.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

Starter nok med Lundemo, og holder Trondsen i bakhånd om noen i midtbane-trioen eller Meling må ut eller det trengs taktiske justeringer.

Og til senador, jada vi taper 2-0, akkurat som vi tapte hvert enda kvallik-oppgjør i år, som du sa. Mer om det her.
Back to top
View user's profile Send private message
Silkesvarten
Proff


Joined: 03 Nov 2015
Posts: 277

PostPosted: 19.09.2019 00:23    Post subject: Reply with quote

Stinker vondfot av søder på vingen...
Føles nesten som Horneland gjør det bare for å holde han blid.

Synes han har blitt litt vel kjapp på avtrekkeren når det kommer til klaging i media.
_________________
In Bjørnbye we thrust
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2019 00:48    Post subject: Reply with quote

Klagde han ikke allerede før LSK-kampen? Må nesten være ny rekord selv til Søder å være.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2019 07:28    Post subject: Reply with quote

Tja, Søder er en av hovedgrunnene til at vi i det hele tatt spiller europacup i morgen så hadde vel i grunn vært merkelig om han ikke skulle starte siden han ikke har "spilt seg ut av laget" heller.

Sist mot Zagreb var han vel blant lagets beste.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 19.09.2019 07:50    Post subject: Reply with quote

Silkesvarten wrote:
Stinker vondfot av søder på vingen...
Føles nesten som Horneland gjør det bare for å holde han blid.

Synes han har blitt litt vel kjapp på avtrekkeren når det kommer til klaging i media.

Minner veldig om det som skjedde i Haugesund i 2014 var det vel. Nikola Djurdic ble foretrukket som midtspiss og Søderlund skøvet ut på kanten, var endel sutring da også. Horneland var vel assistenten til Grindhaug da.
Back to top
View user's profile Send private message
Silkesvarten
Proff


Joined: 03 Nov 2015
Posts: 277

PostPosted: 19.09.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Tja, Søder er en av hovedgrunnene til at vi i det hele tatt spiller europacup i morgen så hadde vel i grunn vært merkelig om han ikke skulle starte siden han ikke har "spilt seg ut av laget" heller.

Sist mot Zagreb var han vel blant lagets beste.


Selv om han skulle være hovedgrunnen til at vi er i Europa, betyr ikke det at han skal spille koste hva det koste vil. Men enig i at han har vært viktig, håper bare at vi ser han på spissplass hvis han først spiller.. så vi slipper tullet fra forrige kamp.
Dølle kan umulig signere ny kontrakt slik køen på vingplass er for øyeblikket (ikke at han på død og liv skal).

Tror vi taper denne da vi undervurderer Linz. Tipper de er nærmere energidrikken enn hva vi er, og de hadde maltraktert oss
_________________
In Bjørnbye we thrust
Back to top
View user's profile Send private message
apekatt
Senior


Joined: 11 Jul 2006
Posts: 116
Location: Trondheim

PostPosted: 19.09.2019 11:55    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Og til senador, jada vi taper 2-0, akkurat som vi tapte hvert enda kvallik-oppgjør i år, som du sa. Mer om det her.


Nuvel. Han har nok lest den der allerede.

"When you find yourself believing the negative and pessimistic things your inner voice says, it's time to stop and write them down."
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.09.2019 12:01    Post subject: Reply with quote

Hahahahaha Very Happy
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2019 12:05    Post subject: Reply with quote

Silkesvarten wrote:

Selv om han skulle være hovedgrunnen til at vi er i Europa, betyr ikke det at han skal spille koste hva det koste vil. Men enig i at han har vært viktig, håper bare at vi ser han på spissplass hvis han først spiller.. så vi slipper tullet fra forrige kamp.


Er vel ingen som mener at noen skal spille koste hva det koste vil. Bare at det er et bra pedagogisk prinsipp at de som er pluss-spillerne på et lag; De som går i krigen og utgjør en forskjell slik Søder faktisk har gjort i kvalifiseringen, ikke mister plassen på laget på bekostning av en nyinnkjøpt spiller. Samtidig ser jeg at det ikke er lett å ta ut midtspiss siden Maars Johnsen ser veldig bra ut og kanskje har gjort det bra på trening for alt jeg vet.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.09.2019 12:13    Post subject: Reply with quote

Men Søder er ikke en pluss-spiller lenger når han ikke spiller spiss. Hvis man alltid skal belønne de som har vært... til tider avgjørende, med fast startplass/klippekort videre, så får man unngå å hente inn konkurrenter i sesong. Gitt at det er kun to vinduer i året så synes jeg ikke det er spesielt bærekraftig.

Dessuten velger jeg å se slik på det: Søderlund scoret noen viktige mål for oss i kvaliken. Han ble belønnet med startplass i playoff mot Zagreb, i stedet for at vi hentet en forsterkning inn mot de kampene. Der klarte han ikke å være tungen på vektskåla, brant en enorm sjanse, og laget puttet bare ett mål på to kamper. Da er klippekortet inndratt, og gjelden betalt.

Nå har vi hentet en forsterkning, for å spille kamper på et nivå der Søderlund også tidligere har slitt med å markere seg. Vi skal, bør, og vil bruke ham, og da må Søderlund vurderes opp mot andre alternativer på ving. For eksempel Akintola, som scoret sist kamp mot Zagreb. Gjelder ikke reglene for ham?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3195
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Har ikke skrevet noen steder at Søder skal spille sidespiss eller at noen skal ha klippekort så vennligst putt ordene i munnen på noen annen.

Vi spilte en av våre beste kamper på år og dag hjemme mot Zagreb og Søder var konge i rollen som møtende spiss selv om han ikke skorte.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 19.09.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

rbk’er wrote:
På de 4 siste oppgjørene mellom LASK Linz og Red Bull Sallzburg står Linz bokført med 1 seier - 1 uavgjort og 2 tap. Så det er et godt lag vi skal ut mot.

Når det er sagt skjønner jeg ikke helt den greia med Søderlund og Maars på banen samtidig. Linz (ut fra det lille jeg har sett de) er ikke et lag som stormer i angrep med alle mann. Virker mer som et maskineri, som prioriterer defensiv trygghet og kjører kontra.

Basert på ene kampen mellom Linz og Salzburg som endte 3-3, var Linz veldig effektive når de først fikk sjansen. Litt av det samme jeg fikk inntrykk av da de slo Basel i kvalik. I den første kampen tror jeg de hadde 3 avslutninger på mål, og scoret på 2 av de. I hjemmekampen hadde de 4 avslutninger på mål, og scoret på 3 av de.

Men jeg sitter ikke på noen fasit. Men hadde jeg vært trener hadde jeg ikke brukt en spiller som Søderlund fra start mot denne type motstander.


Det er jo Dinamo Zagreb 2 med andre ord. Passer RBK veldig dårlig .
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Next
Page 3 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb