English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Babajide David Akintola
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 01.09.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
kan ikke strafes dobbelt som nevnt i annen tråd.

dommeren har dømt og da går det ikkee å etterprøve det.

Forøverig burde Horneland straffe ham internt for sånn oppførsel. Det skal vi ikke ha noe av i RBK!

Kan ta oss på mye de som misliker oss, men sånn oppførsel skal ikke være en av dem!


Dommer så ikke albuen, derfor kan han og bør han straffes, minst 3 kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 01.09.2019 21:35    Post subject: Reply with quote

Bør vel få fotballpause til lånet går ut. Svineri det han gjør i dag og han er heller ikke en spesielt god spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 01.09.2019 21:39    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Bør vel få fotballpause til lånet går ut. Svineri det han gjør i dag og han er heller ikke en spesielt god spiller.


Å lengere karantene han får, jo bedre for rbk. Beste hadde vært 10 kampers karantene.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2019 21:42    Post subject: Reply with quote

Gi dere nå. Han får sikkert 3/4 kamper i serien, og det er fortjent. Noe verre enn Coly/Bamba var det ikke, og det var ikke akkurat uprovosert heller. Vi trenger han senere både til serie og europaliga.
Back to top
View user's profile Send private message
Haavard
Senior


Joined: 13 Jan 2006
Posts: 106

PostPosted: 01.09.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Akintola har vært stygg med albuen helt siden han kom til Rosenborg. Helt tydelig med vilje, men bedyrer sin uskyld gang på gang. Dårlig spiller er han også. Få han bort fortest mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 01.09.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Klart rødt kort på Akintola, selv om han er provosert i forkant. Man må klare å besinne seg. Mener Adekugbe også bør få karantene etter å ha innrømmet at han prøvde å smashe Akintola inn i en betongvegg, der han i tillegg skadet en fotograf.
Back to top
View user's profile Send private message
kristoffer99
Senior


Joined: 23 Aug 2015
Posts: 173
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.09.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

Jeg fatter ikke hvorfor ikke Horneland setter inn CeIIIID i stedet for Akintola. Til og med Delanley (veik og treg med hodet nedi ballen) kommer inn før CeIIIID mot Zagreb. Det skjer noe hver gang CeIIIID kommer innpå. Nå får vi forhåpentligvis se han minst 3-4 kamper i serien. Men dommer burde tatt første albuen og ikke siste (hedenstad), den eneste som ble skadet i dag var en fotograf. Der han skyver Akintola over dødlinja er bevisst den også.

Akintola ødelegger i første omgang 2 overganger, alene med keeper etc, som andre gode kontringslag i TL setter i mål.

SEND TILBAKE TIL DANMARK Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 01.09.2019 22:24    Post subject: Reply with quote

kristoffer99 wrote:
CeIIIID


Seriøst? Er nivået der?
Back to top
View user's profile Send private message
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 01.09.2019 22:27    Post subject: Reply with quote

Nå er svinet ute og erklærer seg uskyldig. Fy faen altså, vær i det minste mann nok til å stå for det du har gjort. Håper jeg aldri ser han i rbk drakt.
https://www.adressa.no/10...9175b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 01.09.2019 22:48    Post subject: Reply with quote

Det fins en mellomting mellom det Akintola sier; at han bare prøvde å komme forbi/rundt Adekugbe og på en måte "armet" seg rom, og det mediene har bestemt seg for; at han bruker albuen og bevisst slår etter hodet på Adekugbe. Jeg kjøper forsåvidt Akintolas forklaring, men metoden blir uansett feil og voldsom.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 01.09.2019 22:54    Post subject: Reply with quote

Uten å unnskylde Akintola i intervjuet, så er det nesten litt dårlig gjort at han skal forklare seg på engelsk. Ikke akkurat set beste ordforrådet. Lett å bli misforstått og mistolket når man må forklare seg på et språk man ikke behersker veldig godt. Tenkte det samme etter intervjuet med Adegbenro etter Zagreb kampen!
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 01.09.2019 22:55    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg syns Akintola ved flere anledninger i år har gått inn i situasjoner hvor han bevist er ute etter å skade motstanderen.
Selvfølgelig ikke så ille som i dag hvor han mister hodet totalt og burde vært utvist, uansett foranledning så skal våre spillere oppføre seg!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 01.09.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke lagt merke til det. Men mulig du har rett. Da har han i hvert fall gjemt det veldig bra, for han har enda til gode å få kort denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 01.09.2019 23:57    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Uten å unnskylde Akintola i intervjuet, så er det nesten litt dårlig gjort at han skal forklare seg på engelsk. Ikke akkurat set beste ordforrådet. Lett å bli misforstått og mistolket når man må forklare seg på et språk man ikke behersker veldig godt. Tenkte det samme etter intervjuet med Adegbenro etter Zagreb kampen!


Til opplysning er faktisk engelsk offisielt språk i Nigeria. At nigerianere og afrikanere generelt kan ha en annen uttale, betyr ikke at de ikke behersker språket. Føler din «medfølelse» for Akintola som «ikke behersker engelsk veldig godt» blir bare veldig feil og off topic her.

Det sagt trenger man ikke store ordforrådet for å beklage sin oppførsel. Å stå på sitt etterpå og ikke innrømme at han gjorde det med overlegg, får han bare til å fremstå som mindre moden. Uttalelsene til Adekugbe i pausen likeså.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 01.09.2019 23:59    Post subject: Reply with quote

Greit å straffe denne situasjonen, men jeg tror faktisk Akintola litt på at han faktisk er så keitete at dette kan skje når han blir for ivrig. Selvfølgelig helt håpløst. Det jeg har reagert på ved ham tidligere er at jeg synes han sutrer for mye på banen når det går ham imot. Lager for mye drama på enkeltsituasjoner. Kroppsspråk og ansiktsmimikk. For meg virker det som om han ikke er helt i balanse på generell basis. Trives han i Trondheim og glir han godt inn i gjengen? F.eks.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 02.09.2019 06:31    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Greit å straffe denne situasjonen, men jeg tror faktisk Akintola litt på at han faktisk er så keitete at dette kan skje når han blir for ivrig. Selvfølgelig helt håpløst. Det jeg har reagert på ved ham tidligere er at jeg synes han sutrer for mye på banen når det går ham imot. Lager for mye drama på enkeltsituasjoner. Kroppsspråk og ansiktsmimikk. For meg virker det som om han ikke er helt i balanse på generell basis. Trives han i Trondheim og glir han godt inn i gjengen? F.eks.


Godt poeng. Men dette er vel noe trenerteamet har kontroll på?

Jeg synes ikke han skal måtte pakke og reise pga dette som skjedde, selv om jeg er stolt av at Mike sier han skjems av sitt rødt, og irritert over at Akintola ikke tar noe kritikk da fokuset forsvant fra kampen og garantert påvirket Mike også, som er ganske "høyt" oppe i kampene fra før.

Jeg synes derimot at han viser at han har en teknikk med ball på avslutninger og innlegg som ikke bedrer seg. Og kanskje er det bedre å avsutte kontrakt 31.12 som da utgår, og bruke Ceide, vår egen mann MED teknikk istedet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 02.09.2019 07:13    Post subject: Reply with quote

Jeg er tydeligvis djevelens advokat her, men synes ikke denne er så stygg som de fleste tydeligvis synes. Tror han på at han sier at han forsøkte å komme seg forbi, men han må selvsagt ta konsekvensen av hvor han har albuen så rødt hadde sikkert vært riktig. Han prøver å få armen over motspillere for å overta (overtake?) han, noe som er et ganske vanlig triks og som nesten alltid ender med frispark imot. Problemet oppstår jo når han treffer motspiller i bakhodet. Ser utrolig keitete ut hele situasjonen.

Synes uansett det blir helt fjollete å snakke om denne i samme åndedrag som Bamba og Coli, de to var vesentlig grovere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 02.09.2019 07:38    Post subject: Reply with quote

Støtter Hedon. Ting skjer i kampens hete. Gi han en liten karantene.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 02.09.2019 08:15    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:


Synes uansett det blir helt fjollete å snakke om denne i samme åndedrag som Bamba og Coli, de to var vesentlig grovere.


Der er jeg helt enig, som jeg også har gitt uttrykk for et par ganger. Du ser jo at de ønsker å skade, den hensikten ser du ikke hos Akintola.

Men idiotisk, det er det.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2019 08:20    Post subject: Reply with quote

Jeg blir overrasket om det blir mer enn 2 kamper. I all den tid det skjer i kamp om ballen.

Retningslinjer for disiplinærsaker 2019
Quote:
3. Karantene i 2 kamper gis normalt ved noe grovere forseelser, som bl.a.:
a) å sparke eller slå i kamp om ballen


Med andre ord 2 kamper. Syns RBK bør anke om det kommer 3, og i alle fall 4 kamper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2019 08:43    Post subject: Reply with quote

Dommer blåser jo i situasjonen, NFF har vel ikke noen historie på å dele opp en hendelse dommer har sett for å åpne muligheten for å gi karantene? Hvis det ikke blir en pågående vond mediesak, så tipper jeg det blir null karantene.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 02.09.2019 08:48    Post subject: Reply with quote

Synes å huske han hadde en ganske brutal albue på Lerkendal for ikke så lenge siden også?
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 02.09.2019 09:12    Post subject: Reply with quote

Akintola slipper nok straff. Ville vært uhyggelig dumt av forbundet å bryte sine egne prinsipper i denne saken.

Jeg kunne vært med på å diskutere om man i etterkant skal kunne ilegge straff til enkeltspillere som gjør svært farlige ting selv om dommeren har blåst og vurdert situasjonen, men det kan de ikke starte med midt i sesongen.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.09.2019 09:18    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Dommer blåser jo i situasjonen, NFF har vel ikke noen historie på å dele opp en hendelse dommer har sett for å åpne muligheten for å gi karantene?


De lærde strides. NFF kan i praksis ikke gripe inn i en situasjon hvor dommer har dømt, men så er det de som mener at når dommeren dømte for holding og ikke så albuen, så kan det gis reaksjon allikevel. Jeg er rett og slett blitt litt usikker da dette på en måte er snakk om samme situsjon, men to forskjellige hendelser "i situasjonen".
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 02.09.2019 09:33    Post subject: Reply with quote

Etter å kvilt litt på den og hvis man skal gi han benefit of the doubt:

Akintola prøver å brøyte seg forbi og skal gjøre det ved å sette albuen i brystet (Litt usportslig) og ender opp med å slå ham i hodet på grunn av bevegelsene de begge to gjør.

Så intensjonen var litt røft spill, men endte opp med å bli mye verre enn tenkelig. I stor kontrast til han som albua en fyr som lå nede fordi han var sint.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Next
Page 12 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb