English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ola og Ã…ge osv

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jenssenc
Senior


Joined: 22 Sep 2004
Posts: 114

PostPosted: 21.10.2004 09:02    Post subject: Ola og Ã…ge osv Reply with quote

I år har RBK skapt utrolig lite målsjanser i forhold til det de har gjort i tidligere år. Denne utviklingen startet allerede i fjor, under Hareide. Hareides fokus på defensiv organisering gjorde RBK til et langt kjedeligere lag, og By Rise har ikke klart å snu denne trenden i år. Når Hareide på TV3 i går hevder at det må ligge et defensivt fundament i grunn for gode RBK-prestasjoner, vil jeg si meg bare delvis enig. Jeg synes det er mye morsommmere å se et RBK-lag spille underholdende og ende opp med 2-2 mot et sterkt Inter-lag, enn å se et RBK som prioriterer defensiv trygghet og håper på en 1-0-seier mot et ordinært PSV. Jeg mener dessuten at RBK i fjor ikke var noe særlig bedre spillemessig enn det RBK var første halvdel av sesongen i år. Åges "suksess-sesong" var ingen ubetinget suksess, dersom Rune Bratseth benytter de samme kriteriene for vurdering som han benytter i dag - det vil si at det SKAL spilles BEDRE fotball.

Som utenforstående er det lett å utbasunere hva som er galt med Ola By Rise, og jeg er intet unntak. Men ved nærmere gjennomtenkning slår det meg at det er de samme sentrale personene som ga Ola tillit før seongen, som nå nekter å uttale seg om trenerspørsmålet til neste sesong. Greit for å "roe gemyttene", men overhodet ikke avklarende og svært distraherende for en allerede presset Ola By Rise. I fjor bannet hele Trøndelag fordi Åge Hareide vinglet og ikke klarte å bestemme seg - "jeg er RBK-trener, jeg vet ikke osv". Nå er det RBK-sjefene som opptrer tilnærmet like klønete. Vær ærlige da, for søren, er det ikke åpenhet og ærlighet RBK er tuftet på?

Kanskje er ikke Ola By Rise riktig mann for RBK, men jeg tror sannelig at om Hareide hadde blitt her for lenge hadde det blitt lite å glede seg over spillemessig - han ledet jo Brøndby til seriegull, men fikk fyken fordi de spilte for kjedelig fotball.......ikke helt tilfeldig når man sammenligner med hvordan RBK ble et langt svakere lag offensivt etter at han tok over.

Tilbake til gladfotballen! Jeg tror Knut Torbjørne Eggen kan være mannen.....
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.10.2004 09:09    Post subject: Reply with quote

Forsåvidt var det ikke altfor mye å juble av i Eggens siste sesong heller. Det tok jo et halvt år før laget begynte å spille bra. Nei, dette er ikke noe som har kommet over natta. En epoke er på hell.

Ellers synes jeg at ledelsen forsåvidt er ærlige og åpne: Ola sitter på en toårskontrakt og skal evalueres etter sesongen. Etter sesongen. Knappest noe poeng i å evaluere direkte til media når evalueringsprosessen ikke er i gang.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.10.2004 09:40    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Ellers synes jeg at ledelsen forsåvidt er ærlige og åpne: Ola sitter på en toårskontrakt og skal evalueres etter sesongen. Etter sesongen. Knappest noe poeng i å evaluere direkte til media når evalueringsprosessen ikke er i gang.

Men når er etter sesongen?
Sett at vi nå snur trenden i CL og kommer f.eks. til UEFA-cupen. Da er vi midt i e-cup, Royal League når jula kommer. Jeg mener de bør ta dette etter bortekampen mot PSV. Da er vi ferdige med den norske sesongen, samtidig som vi får trukket linjene mot videre spill i da kanskje spesielt RL. Og så er det en intern sak. Evalueringene kan være så mangt.
Det sitter helt sikkert både negative og positive ting om Ola i klubben. Uansett om han fortsetter eller må gå er ikke dette noe VG har noe med. VG kan få vite konklusjonen og så ferdig med det.
Back to top
View user's profile Send private message
sander a
Senior


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 135

PostPosted: 21.10.2004 14:50    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Forsåvidt var det ikke altfor mye å juble av i Eggens siste sesong heller. Det tok jo et halvt år før laget begynte å spille bra. Nei, dette er ikke noe som har kommet over natta. En epoke er på hell.


Så skal det jo også nevnes at han ikke hadde noen takknemlig oppgave mhp. at han ble tvunget til å skifte ut halve førstelaget pga skader i starten av sesongen.

Deretter gikk de til det nødvendige skrittet å kjøpe inn en rekke forsterkninger, og det vitner om gode trenerferdigheter at han på så kort tid har klart å få til et samspilt kollektiv som spiller artig og underholdende fotball.

Til sist har han vist teft på spillerkjøpene ved bl.a. å hente inn klassiske vinger som Dagfinn Enerly og den uhyre kjappe Brian West som passer perfekt inn i systemet. Det samme kan ikke sies om RBK som henter inn Torstein Helstad for deretter å bruke ham som ving.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.10.2004 14:54    Post subject: Reply with quote

sander a wrote:
haavarl wrote:
Forsåvidt var det ikke altfor mye å juble av i Eggens siste sesong heller. Det tok jo et halvt år før laget begynte å spille bra. Nei, dette er ikke noe som har kommet over natta. En epoke er på hell.


Så skal det jo også nevnes at han ikke hadde noen takknemlig oppgave mhp. at han ble tvunget til å skifte ut halve førstelaget pga skader i starten av sesongen.

Deretter gikk de til det nødvendige skrittet å kjøpe inn en rekke forsterkninger, og det vitner om gode trenerferdigheter at han på så kort tid har klart å få til et samspilt kollektiv som spiller artig og underholdende fotball.

Til sist har han vist teft på spillerkjøpene ved bl.a. å hente inn klassiske vinger som Dagfinn Enerly og den uhyre kjappe Brian West som passer perfekt inn i systemet. Det samme kan ikke sies om RBK som henter inn Torstein Helstad for deretter å bruke ham som ving.


Her tror jeg det er forskjellige Eggener dere snakker om. RBK hadde en dårlig start under Nils A. i 2002, og det hadde Fredrikstad under Knut T. i år.
Men poenget ditt er jeg enig i sander a. RBK har vært litt for opptatt av navn når de henter spillere, i stedet for kvalitetene de innehar.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb