| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Chriz Senior
|
Posted: 20.10.2004 22:54 Post subject: |
|
|
Tenker ikke først og fremst på disposisjonene han gjør, startelveren var grei men solli er ikke noe midtbane general, fikk først fart på han når han ble indreløper, samme med Johnsen, var enig med TV3 der at han kan flyttes ned på midtbanen, fyren mangler teknikk til å holde på ballen, men har løpekraft og en rimelig bra overblikk..
Men det jeg savner først og fremst under Ola er gutsen i laget, husker champions league for 2 år siden, selv om det året ikke var noe drømme år så sprang gutta som faen når de lå under, nå ser det nesten ut som gutta ikke bryr seg så mye, andre målet er jo horribelt, se det i reprise, se 3 spillere som bare går etter ballen når hoftun går i duell, hadde jeg vært på benken da hadde jeg løpt ut og gitt riseth en god smell i bakhodet, det hadde han faen meg fortjent ! |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 20.10.2004 23:13 Post subject: |
|
|
Jævla drillofotball. Spillerne sender jo bare langpassning på langpassning på langpassning, spesielt etter 2-1 målet. Håpløst. Dette er ikke Rosenborg. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
| Back to top |
|
 |
tth81 Junior

|
Posted: 20.10.2004 23:21 Post subject: |
|
|
For en begredelig kamp!
huff og huff!
Jeg merket det fra første spark på ballen, det var ikke noe seiersvilje i laget...
Jeg prøver meg på en liten analse av spillerne
Bråten.... jeg synes han er oppskrytt.... har hatt en kamp... den var tilgjengjeld veldig god... slutt å syte for for lite spilletid!
F.Johnsen... for liten fart, teknikk og styrke for internasjonal fotball
Helstad... ok, men skulla ha hold bredden mer
Russel.... kom mer på løp bakfra
Storflor.... like han mer og mer...
Solli.... Bedre når han ble flyttet ut fra midten
Stensås.... Noen tversoverpassninger som jeg nesten får hjerteattak av...ellers OK! Han er bedre en Dorsin!
Winsnes.... Bra når han kom inn på midten
Hoftun..... Jobbet bra... Han var no ihvertfall i duell på 1-2
Riseth.... Noen bra løp frammover.... Bra lest spill til tider... Står å ser på at motstanderen skorer mål
E.Johnsen.... Mesterlig reding.... Kan ikke noe for at forsvaret sover...
Strand.... Say no more... Kongen av lerkendal.... løper og løper...
Brattbakk.... Skulle kommet inn tidligere.
Jaja....
Det kan godt hende at jeg er J.... frustrert no, min skitt la gå
T _________________ Fotbaill e følelsa, slæpp dæm fri |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 21.10.2004 00:29 Post subject: |
|
|
Jeg skal herved benytte sjansen til å fokusere på noe positivt:
Rosenborg scorer ihvertfall pene mål i CL! Kveldens utligning var ei perle
Samme med målet mot Arsenal!
Og alle tre målene borte mot Maccabi Haifa var skikkelig fine mål ! Og Jan Gunnar scoret et kanon-mål i hjemmekampen!
Hurra for Rosenborg  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 21.10.2004 07:59 Post subject: |
|
|
Ja, Ola kan ta med seg videoen av det målet og vise Dorsin. Akkurat der er det han har MYE å gå på. Han vil jo gjerne få ballen litt tidligere og dra seg inn mot midten rundt 16m. Men Ståle hadde noen tversover som ga grøss ja. Generelt er det dårlig pasningsspill i RBK for tida.
Ellers synes jeg ikke PSV hadde noen stor kamp, men de hadde matchvinnere som stod fram og puttet det som trengtes. Det er vel noe RBK mangler for tida.
Ellers kan en en ikke komme unna dommeren i denne kampen. Det har kanskje ikke avgjørende betydning, men.... Jeg synes det røde kortet er litt billig, det ser ut som de er borti hverandre, kanskje faller han litt lett, men det er da så mye annet usportslig å slå ned på. PSV drar konsekvent med seg ballen og leker litt med den som håndballspillere når det blåses av. Det har som sagt ikke den store betydningen, men reglene er da vel klare. Sånt bør ikke belønnes heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 21.10.2004 08:17 Post subject: |
|
|
Storflor ble målskårer #1000 i champions League da han satte inn målet. Målet var ihvertfall verdig nok til historieboka, for det var helt klart en perle.
Storflor ble historisk _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
| Back to top |
|
 |
teoretikeren Junior
|
Posted: 21.10.2004 11:27 Post subject: |
|
|
Det er tre forhold som preger laget: 1) Dårlig bevegelse, 2) Dårlig bevegelse og 3) Dårlig bevegelse. Samhandlingen er borte. Unntaket var scoringen, typisk nok er det Hoftun og Stensås som gjør forarbeidet. Sidebackenes betydning kan ikke få stor nok betydning. RBK skaper ikke overtall på kantene. I stedet prøver midtbanen å tre umulige pasninger gjennom i midten fordi de mangler alternativer, eller midtstopperne blir nødt til å slå langt. Dette så vi mye av i fjor og enda mer av i år. I går var høyresida helt lam, Russel virker ikke til å skjønne hvordan han skal opptre verken offensivt eller defensivt. Minner mistenkelig om et bomkjøp . Og Helstad er først og fremst midtspiss. Det hjalp ikke å sette inn Daniel Braathen. Han løper som regel først når han får ballen.
Utspillene til Espen Johnsen må gå mer ut på backene, backene må sette i gang ved å spille på en av de tre sentrale på midtbanen og forflytte seg selv raskt framover. Slik får laget flere pasningsalternativ når de krysser midtstreken. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 21.10.2004 12:18 Post subject: |
|
|
| teoretikeren wrote: | Russel virker ikke til å skjønne hvordan han skal opptre verken offensivt eller defensivt. Minner mistenkelig om et bomkjøp . Og Helstad er først og fremst midtspiss. Det hjalp ikke å sette inn Daniel Braathen. Han løper som regel først når han får ballen.
. |
Kan ta med seg Russel også på den videovisninga av målet ja. Det var et skoleeksempel på hvordan det skal gjøres.
Syns ikke vi skal dra konklusjoner for kjapt på de nye spillerne. Godt RBK-spill skal ikke være lett å sette seg inn i. Hadde det vært det ville motstanderne stoppet det også. Det er vel også slik at mange av de kjøpene RBK gjør om sommeren ser ut til å være bomkjøp på høsten. Etter en vinter med trening og terping har imidlertid mange blitt bedre bidragsytere i klubben.
Neste år bør stallen være komplett før sesongstart, så får sommeren brukes til å hente erstatninger dersom noen skulle forsvinne. |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 21.10.2004 14:43 Post subject: |
|
|
Er jo ikke så merkelig bevegelsene blir feil når man starter med en midtspiss som Helstad på høyre ving. Trodde faktisk man lærte fra bortekampen mot Ham-kam at Helstad ikke er noen ving.
Trodde også at man lærte fra feiltrinnene med å benytte Solli og Karadas på vingen at man bør benytte spillerne i de posisjonene de er best.
Optimalt for bevegelsesmønsteret er det heller ikke at man ikke har evnen til å starte med samme lagoppstilling i to kamper på rad.
Etter min mening burde man langt tidligere i år bestemt seg for å satse på Braaten og Storflor på kantene, og holdt fast på det i kamp etter kamp. I tillegg skulle det være en drøm om Helstad kunne ha blitt benyttet til fordel for Frode Johnsen, men det er vel som å tro på julenissen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.10.2004 16:12 Post subject: |
|
|
Er der nogle der kender et sted hvor jeg kan hente målene ? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
|