English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.08.2019 14:30    Post subject: Reply with quote

Tiltredes!
Troillongan
Veteran

PostPosted: 19.08.2019 17:15    Post subject: Reply with quote

Er det ikke fantastisk at nå har både Koteng, Dyrhaug og Bratseth stilt opp på rekke og rad i adressa podcasten, etter at vi har tatt oss ok langt i kvaliken? Kjenner jeg får litt vibber til Kåres uttalelser om at enkelte var flinke på å sole seg i glansen når det gikk bra, mens han aldri så nå til dem når det gikk skeis.. (støtter dog ikke noe annet av det Kåre har lirt ut av seg)
Henri
Legende

PostPosted: 19.08.2019 17:31    Post subject: Reply with quote

Tenkte det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
totaltDødball
Junior

PostPosted: 19.08.2019 17:43    Post subject: Reply with quote

Jepp, det meste Kåre har sagt viser seg å stemme.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 19.08.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

Koteng og Dyrhaug har jo vært i media konstant, hele våren. Bratseth ikke så mye men han har jo ikke vært mye i media nå som det går bra heller, en opptreden i en podcast endrer ikke det. Suppe på spiker.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 19.08.2019 17:46    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Er det ikke fantastisk at nå har både Koteng, Dyrhaug og Bratseth stilt opp på rekke og rad i adressa podcasten, etter at vi har tatt oss ok langt i kvaliken? Kjenner jeg får litt vibber til Kåres uttalelser om at enkelte var flinke på å sole seg i glansen når det gikk bra, mens han aldri så nå til dem når det gikk skeis.. (støtter dog ikke noe annet av det Kåre har lirt ut av seg)

Enig. Synes spesielt Koteng oppfører seg så arrogant og langt unna jordnært og åpent (som vel er noen av postulatene til RBK) som det går an. Jeg mener fortsatt hoder bør rulle i styret etter fadesen med den rotete og respektløse avskjedigelsen av Kåre/Hoftun og prosessen rundt ansettelsen av Horneland/Emberland. Tommel'n ned
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 19.08.2019 18:03    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Koteng og Dyrhaug har jo vært i media konstant, hele våren. Bratseth ikke så mye men han har jo ikke vært mye i media nå som det går bra heller, en opptreden i en podcast endrer ikke det. Suppe på spiker.

Litt spikersuppe er det mtp Koteng og Tove.. Har dog heller fått et mer gjedda i sive følelse på hr Bratseth, så det var mer et stikk i den retning..
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2019 18:07    Post subject: Reply with quote

Den følelsen vet jeg enkelte har hatt med Bratseth i mange år.

Jeg er dog ganske sikker på at styret i krisetider har klare instrukser om at styreleder skal stå for håndtering av media, så slakker de litt opp i medgang. En grei praksis det, selv om jeg er enig i at det virker litt feigt. Skal sies at både Bratseth og Heggem var ute i media og uttrykte full støtte også da det sto på som verst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
batigol
Veteran

PostPosted: 19.08.2019 18:54    Post subject: Reply with quote

Noen som har lest hva forskeren sier om seriestarten og hans funn? Han sier at seriestarten var forventet ut ifra funnene hans.
Noen som si hva som stod i adressa?

Link ; https://www.adressa.no/10...8217b.html
BjarneB
Senior

PostPosted: 19.08.2019 19:14    Post subject: Reply with quote

Kort utdrag:

– Vi fikk et bilde av en gjeng og en klubb som var veldig selvkritiske. De var misfornøyde med seg selv og egen innsats. Laget presterte ikke godt, og det interessante er at de så det selv. Det var en gjeng som så at de hadde et betydelig forbedringspotensial. Og det sitter ofte ganske langt inne å si at en selv ikke har gjort en god nok jobb. Det viste en modenhet, og en gjennomgående opplevelse at av dette skulle de få til bedre i 2019. Det ville ta tid, og det ville bli tøft. Men det var grunnlag for at det ville snu igjen, sier Schiefloe.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2019 20:50    Post subject: Reply with quote

Koteng har da på ingen måte stukket hodet i sanden? Han var da så tilgjengelig og aktiv i media at "alle" vet hvem han er og har en mening om ham, som eneste styreleder i norsk idrettshistorie. Han stilte også både i Adressa-podden og Troillprat før ting hadde snudd (skikkelig).

Man kan mene mye om Koteng, men at han gjemmer seg bort i motgang og under press er beviselig feil.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 19.08.2019 20:54    Post subject: Reply with quote

Problemet med Koteng er vel snarere at han er for mye i media, og at han enkelte ganger formulerer seg klønete når han blir presset litt.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 19.08.2019 21:05    Post subject: Reply with quote

Jeg måler styreledere i Rosenborg på følgende kriterium: fungerer klubben sportslig og økonomisk?

Hvis ja er egentlig alt annet revnende likegyldig for meg. At folk er hårsåre og butthurt og er ute etter å "ta" koteng for alt mulig er bare søtt.

Jeg vet ikke om du husker den forrige styrelederen vi hadde?
gisp!
Legende

PostPosted: 19.08.2019 21:08    Post subject: Reply with quote

Interessant det professor Per Morten Schiefloe uttaler. Veldig positivt at de hadde en slik evne til å være selvkritiske, stikke fingeren i jorda og vise at de forstår situasjonen godt.
Så ser jeg at graden av erkjennelse selvfølgelig kan diskuteres hvis man trekker ut utdrag fra den journalistiske artikkelen.
Lundemo er sitert slik:
Adressa wrote:
– Det jeg var overrasket over, var at det gikk så dårlig. At nedturen ble så stor. Sett i ettertid er det kanskje ikke så overraskende, men der og da tenkte vi ikke at vi skulle få en nedtur, sier han.

Hvis det der hadde hatt god grobunn, ville jeg ikke tro professoren kunne konkludere slik han gjorde, så vi får ta det som en ytring av mange hvor graden av situasjonsforståelse/selvkritisk sans kanskje kunne variere.

Så sier kaptein Mike noe som alle som elsker klubben og vil RBK det beste må ta innover seg:

Quote:
– Det vil alltid være ulike meninger, og jeg tror nok at det er klubbens ledere sitt ansvar å hele tiden evaluere. I disse dager er det lett å gå rundt med et stort smil om munnen, men selv i medgang må vi hjelpe hverandre til å pushe videre og se på hvor vi kan bli enda bedre. Der har alle et ansvar, sier Mike Jensen.

Der tror jeg uavhengige RBKweb også kan ha en viktig rolle. En brukerbase med god balanse av konstruktiv kritikk, faktafreaker, fotballautister, noen jublende klakkører, et par ville visjonære, en dæsh grenseløst grinebiteri og oppegående moderatorer er noe av det som kan bidra til å holde klubben på tå hev.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2019 21:28    Post subject: Reply with quote

Orket ikke lese hele posten din, bare fikk med meg konklusjonen at rbkweb snudde lagets motgang i vår. Selvsagt helt enig.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 20.08.2019 10:08    Post subject: Reply with quote

Laughing haavarl Laughing

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 20.08.2019 13:32    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Orket ikke lese hele posten din, bare fikk med meg konklusjonen at rbkweb snudde lagets motgang i vår. Selvsagt helt enig.

rbkweb nå favoritt til årets trenerprisen?
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 24.08.2019 19:30    Post subject: Reply with quote

6 seriekamper på rad nå uten å holde nullen. I tillegg så har man sluppet inn mål i 4 av de 5 siste E-cup kampene. Må få tettet igjen mer bak nå. Var bra en liten periode men så har det blitt borte, og trolig vært med på å koste oss en mulighet til å nå CL.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 24.08.2019 20:05    Post subject: Reply with quote

Helt klart. Holder vi nullen så kan vi ikke unngå å komme til CL.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 24.08.2019 20:16    Post subject: Reply with quote

Må score også.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 24.08.2019 21:13    Post subject: Reply with quote

Da har vi forøvrig etter alle solemerker å dømme berget plassen i Eliteserien. Den kom raskere enn jeg trodde rundt nasjonaldagen...
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 24.08.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

At folk her inne snakket om nedrykk i de tider viser godt mangelen på edruelighet blant "fotballfans".
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2019 21:34    Post subject: Reply with quote

Jeg stemmer helt klart for mer edruelighet!
nidaros997
Veteran

PostPosted: 24.08.2019 21:47    Post subject: Reply with quote

Hacken wrote:
At folk her inne snakket om nedrykk i de tider viser godt mangelen på edruelighet blant "fotballfans".

Tja, la oss si om vi hadde fått 2-3 tap til etter 16. mai og Horneland hadde trukket seg. Hva da? Laget er selvsagt alt for godt til å rykke ned, men det var blottet for selvtillit, så det kunne godt ha hendt at vi ville rotet på nedre halvdel av tabellen lenge etter et trenerbytte, og heller ikke fått det til å stemme i kvaliken til Europa.

Men det snudde, heldigvis.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 24.08.2019 21:48    Post subject: Reply with quote

Ingen fyll der altså?
Fylle stadion?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 68, 69, 70  Next
Page 55 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb