View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sidney Veteran
|
Posted: 08.08.2019 18:35 Post subject: |
|
|
Veldig glad om vi kommer igjennom vinduet uten at noen skal restartes. Kampen i går viser at vi har jevnt god dekning. Mitt største ønske er at vi unngår å signere problemer. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
Back to top |
|
 |
steinmetz Rutinert
|
Posted: 08.08.2019 19:15 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | Birkir Bjarnason er nå sluppet fri av Aston Villa. Veit vi egentlig ikke trenger han, men vi trenger spillere av hans kaliber. Kanskje ikke mange åra igjen av karrièren, men kan nok gjøre en mer enn god nok jobb for oss i et par år |
Aftenbladet skriver:
«Etter det Aftenbladet kjenner til, finnes det interesse for Bjarnason i Italia, Frankrike og Russland. Han har heller ikke hastverk, som klubbløs kan han signere utenfor overgangsvinduene.
I mai uttalte 31-åringen at han ønsker å fortsette i utlandet i flere år til. Han gjorde det også klart at det det på grunn av anklene hans ville bli vanskelig å spille for Viking igjen etter at de la kunstgras på SR-Bank Arena.»
Tipper dette betyr at Norge er ganske uaktuelt. Russland eller Kina kanskje?
Edit: overgangsvinduet i Kina er vel stengt...? |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.08.2019 21:03 Post subject: |
|
|
Er vel litt kunstgress i Russland da? Måtte de ikke legge en gressmatte oppå der i en CL-finale i Moskva en tid tilbake? |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 08.08.2019 22:04 Post subject: |
|
|
Skal vi tippe at det blir presentert et nytt fjes eller to i pausen på tirsdag? Ville vært et godt tidspunkt, med forhåpentligvis et utsolgt Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 08.08.2019 22:07 Post subject: |
|
|
https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Joacim Jonsson synser om Rosenborgs situasjon og strategi for spillerkjøp.
Enig i at må må vi fleske til på et litt vassere nivå enn Islamovitch. Og vi må gøtse litt mer enn om vi ikke fikk de ekstra pengene. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.08.2019 22:09 Post subject: |
|
|
Bør jo ikke være allverdens risiko heller nå, med mindre vi går på en sjokksmell i returkampen. Med EL sikret vil jeg tro vi kan ta i litt ekstra i allefall. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 08.08.2019 22:31 Post subject: |
|
|
Synd vi ikke var litt frempå angående Vidar Örn Kjartansson i sommer. Han ble lånt ut fra Rostov til Rubin Kazaan den 20. juli.
Vi husker vel alle hvordan han herjet i Eliteserien for Vålerenga  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 09.08.2019 00:00 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Joacim Jonsson synser om Rosenborgs situasjon og strategi for spillerkjøp. |
Ofte mye rart som kommer fra det holdet, men her synes jeg Jonsson er på ballen. Både Skjelvik og Rosted bør være spillere vi forhører oss om. Litt mer usikker på vingene og midtbanespillerne han nevner. Synes vi er godt forspent der. Bjørn Maars ser jeg også gjerne i hvitt og svart. _________________ It's hope in a hanging snore |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.08.2019 00:07 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Bør jo ikke være allverdens risiko heller nå, med mindre vi går på en sjokksmell i returkampen. Med EL sikret vil jeg tro vi kan ta i litt ekstra i allefall. |
Bør komme greit med midler inn nå ja, om det ikke rakner helt på tirsdag.
En smell som man gikk på økonomisk i fjor bør det være mulig å unngå siden det nå er det budsjettert med et saftig underskudd i år. Selv om utgifter kan bli større så bør jo Europa League dekke over underskuddet og gjerne sitte igjen med noen kroner ekstra. Så har man i tillegg de 50 mill man får om man ryker i CL play off.
Så er det jo ikke umulig med CL som vi vet, da snakker vi helt andre summer. Da burde man sitte igjen med i hvert fall 100 mill ekstra i overskudd (150 totalt) da man trolig får inn rundt 250 mill. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 09.08.2019 00:28 Post subject: |
|
|
Hadde gjerne sett Mars Johnsen som spissalternativ. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.08.2019 01:01 Post subject: |
|
|
Mars Johnsen. Meeehh. Ligner for mye på Søder sin måte. Vil ha en annen type spiss. |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 09.08.2019 01:28 Post subject: |
|
|
Skal vi hevde oss i CL gruppespill så trenger vi en rask spiss! |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 09.08.2019 07:13 Post subject: |
|
|
hvis vi skal hevde oss i CL så må vi ha mer enn en rask spiss   |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 09.08.2019 07:40 Post subject: |
|
|
Maars Johnsen er ingen forsterkning, da kan man heller bruke Botheim.
En ny spiss må klare å skape ting på egen hånd og ikke minst hurtighet. En annen type spiller en Søder.
Trenger helt sÃ¥rt en stopper alla Stadsgaard. Hurtighet, god 1 mot 1 og duellsterk. Rake motsetningen av Hovland👍🏻
En Skjelvik hadde vært gull. Stopper og backup på back. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 09.08.2019 07:57 Post subject: |
|
|
skjønner ikke at det snakkes om midtbane, det er våres beste lagdel og vi har flere lovende unge spillere på vei opp som vi skal satse på. kant posisjonen er litt det samme. forsvarsfireren og spissplassen må forsterkes. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 09.08.2019 08:18 Post subject: |
|
|
number10 wrote: | Maars Johnsen er ingen forsterkning, da kan man heller bruke Botheim. |
En spiller som scoret 19 mål i Eredivisie for et relativt elending ADO Den Haag er selvfølgelig en forsterkning for Rosenborg. Hvertfall når du tenker i forhold til Botheim. |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 09.08.2019 08:38 Post subject: |
|
|
möllenbergs wrote: |
Ofte mye rart som kommer fra det holdet, men her synes jeg Jonsson er på ballen. Både Skjelvik og Rosted bør være spillere vi forhører oss om. Litt mer usikker på vingene og midtbanespillerne han nevner. Synes vi er godt forspent der. Bjørn Maars ser jeg også gjerne i hvitt og svart. |
Jonsson vil jo ha nye spillere i samtlige ledd unntatt keeper....
"Min mening er at de bør prioritere en stopper og spiss fra øverste hylle, spillere som kan gå inn og forsterke laget. [...] I tillegg bør de ha inn en back, kant og midtbane, men det er da spillere som først kan spille i gruppespillet."
Er jo alltid kjekt med forsterkninger, men føler ikke helt at kant og midt er der vi trenger prioritere, OK spillere som fungerer i laget, og grei dekning.
Men Jonsson trekker frem noen interessante navn, det skal han ha. Bjørkan bør vi gjøre et fremstøt på, såfremt ikke Meling går ut og sier at han vil være karrieren ut i Trondheim tror jeg ikke vi beholder ham etter et eventuelt gruppespill. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 09.08.2019 08:59 Post subject: |
|
|
Laget skriker etter en, kanskje to, solide midtstoppere. Hvis Tore får en stygg kakk, eller en lei strekk, har vi seriøse problemer når vi møter lag med fart i angrepet, og det gjør vi enten det blir EL eller CL. Midtbanen er god, vi har dobbel dekning på kant, så etter midtstopper kommer back, midtstopper2, så spiss. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.08.2019 09:04 Post subject: |
|
|
Ja, er enig. Vi trenger to midtstoppere. Hovland kan vi gi bort til Sogndal eller Molde, så kan Valsvik bli igjen som en variant-spiller de gangene vi skal spille mot tunge lag (Maribor) som satser mye på kraft og dueller.
Tre stoppere på Tore-nivå, eller gjerne litt over, som rullererer + Valsvik i bakhånd for spesielle anledninger. Disse midtstopperne bør gjerne være av en så teknisk habil karakter at de også kan fungere som backup på backene (Hei Skjelvik).
Vi har mye dekning på kant, men jeg synes dessverre nivået er jevnt over for dårlig. Akintola, Helland, De Lanlay er alle habile, men jeg kunne tenke meg en som er mye bedre enn dem. Akintola er snart tilbake til Danmark, og de Lanlay sin kontrakt er utgående, så jeg ser for meg store endringer her i løpet av de neste 6 mnd. Samuel kan også finne på å bli solgt. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 09.08.2019 09:11 Post subject: |
|
|
Kan ikke tenke meg at vi går ut overgangsvinduet uten en 4. stopper. De kan umulig sende Lundemo til stopperplass slik han presterer på midten nå.
Jeg forstår at vi leide ut Serbecic- han trenger spilletid for å bli bedre, 4. valg holdt ikke i lengden..
Kanskje vi bør leie inn en rutinert stopper som ikke får spille i sin nåværende klubb? Korttidslån ut sesongen kunne gitt oss flere stringer å spille på nå i verste "rushen". |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.08.2019 10:37 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Samuel kan også finne på å bli solgt. |
Egentlig enig med hele innlegget her, men dette har slått meg også, spesielt etter intervjuet som skisserte stor interesse idet han brakk beinet. Jeg tror slett ikke interessenter i Samuel har lukket chrome-fanen og lagt excel-fila på den eksterne harddisken, og han er jo strengt tatt på vei til et hvassere nivå nå enn han var da. Bare et spørsmål om tid før målpoengene tikker inn, der tror jeg han har fått dårlig betalt av lagkameratene så langt.
Han er en spiller som vi plutselig kan få et 75 millioners bud fra Ajax eller Galatasaray på, slik at vi må selge uansett sportslig situasjon. Vil overraske meg om han er her i to vinduer til, så lenge han holder seg skadefri. |
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 09.08.2019 10:42 Post subject: |
|
|
Da tar vi de 75 millionene og henter en yngre utgave for 10 mill. Rinse and repeat  _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.08.2019 11:29 Post subject: |
|
|
Ja, men hva får vi vanligvis når vi legger ti millioner på bordet? Levi? Hovland?
Hadde vi vært en klubb som klarte å jevnlig kjøre rinse and repeat på Samuel-er, så hadde ikke vi snakket om hvorvidt vi har råd til å gamble på gruppespill etter 3-1 borte. |
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 09.08.2019 12:21 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Ja, men hva får vi vanligvis når vi legger ti millioner på bordet? Levi? Hovland? |
Ja, med dagens oppsett på spillerlogistikk! Her må det ryddes kraftig i rekkene, styret må ta grep _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 09.08.2019 15:20 Post subject: |
|
|
Kan jo alltids høre med solskjær om vi får låne Darmian og Rojo, de får vell iallefall E cup spill hos oss :p _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
|