English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 08.08.2019 09:02    Post subject: Reply with quote

synes han har gjort en god jobb som oppspillspunkt i CL kval
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 412
Location: Hallingdal

PostPosted: 08.08.2019 09:25    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
DonRevie wrote:
Grei nok spiss i Eliteserien, men thats it.


Helt utrolig timing på denne påstanden.

Har du ikke sett ecup-kampene i år? Søderlund har jevnt over vært vår beste, og har spilt to monsterkamper på rad nå mot BATE og Maribor. Skulle vi kjøpt en spiss som hadde gjort en bedre jobb i disse kampene enn Søderlund, måtte vi tømt kontoen fullstendig.


Enig, basert kun på disse kampene..Det spilles jo også flere kamper .

Som jeg nevnte mener jeg at han er for ustabil og trenger alt for mange sjanser før ballen sitter i nota totalt sett. Når det er sagt så betyr ikke det at han ikke har gode kvaliteter som fotballspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 08.08.2019 09:26    Post subject: Reply with quote

Selvsagt spilles det flere kamper, men er det noe han i sommer har bevist - så er det at han duger også på et høyere nivå enn Eliteserien. Når han er i form, selvsagt. Ute av form er han jo ikke god nok for ES, en gang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 412
Location: Hallingdal

PostPosted: 08.08.2019 09:29    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Selvsagt spilles det flere kamper, men er det noe han i sommer har bevist - så er det at han duger også på et høyere nivå enn Eliteserien. Når han er i form, selvsagt. Ute av form er han jo ikke god nok for ES, en gang.


Tror vi er relativt enig jeg, samtidig som jeg mener han er for ustabil i prestasjonenen med tanke på alder og erfaring.
Back to top
View user's profile Send private message
Naaerdetnok
Junior


Joined: 27 Apr 2019
Posts: 68

PostPosted: 08.08.2019 09:56    Post subject: Reply with quote

Det er utrolig hvordan spillere kan løfte seg når de har en leder som forteller de hva de skal gjøre og hvordan. Say no more.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.08.2019 11:48    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvor mye penger vi får for Søderlund denne gangen, litt synd vi ikke fant ham tidligere i karrieren. Hvis vi får til enda en pump-and-dump med Søderlund så dør jeg av latter. Det blir for sykt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.08.2019 12:47    Post subject: Reply with quote

Jeg tror heller ikke vi bare skal anta at Søderlund nå banker inn frispark og headinger i kamp etter kamp, og at absolutt alle oppfatninger og analyser fra tidligere nå er bevist feil. Jeg vil gjerne minne om at den samme spissen brant en heading fra to meter mot BATE, og fra fire mot Maribor, og fortsatt uforbederlig trenger fem sjanser for å putte ett mål. Selv om han riktignok scoret med hofta på tilbakespill (??) mot BATE.

Han har fått tilbake fysisk fitness, og er nå tilbake som en uteknisk og ineffektiv spiss som river og sliter og kriger og løper på alt. Så er spørsmålet om dette er viktig nok til at vi ikke vil ha et førstevalg med større ferdigheter når laget har ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.08.2019 14:10    Post subject: Reply with quote

Gode betrakniger der Zaphod. Og målet mot BATE var etter at Helland fyrte av en suser som traff Søderlund.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 08.08.2019 14:21    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Selv om han riktignok scoret med hofta på tilbakespill (??) mot BATE.

PÃ¥ en defleksjon av en forsvarspiller vel.

Søder er ekstremt sterkt på å vinne dueller og sette opp medspillere. Gull verdt. Såfremt resten av laget konsekvent sikter på hodet til Søder når han skal avslutte så er Søder god nok som førstevalg.


Er forørvrig uenig med deg i betraktningene av Lundemo kontra Trondsen (ref. Troillprat). Lundemo spiller med en trygghet som sprer seg i laget, mens Trondsen pdd. er langt ifra å være i form til å bidra som førstevalg som sentral.
Trondsen har også en lei tendens til å sette noen feilpasninger som blir direkte målsjans til motstander.

På sikt håper jeg selvfølgelig Trondsen spiller seg i form og viser et høyere toppnivå enn Lundemo, men akkurat nå er Lundemo god nok.

Han er langt bedre i det defensive enn Trondsen, og det trenger vi virkelig med en så svak stopper som Hovland. Jeg tar heller den defensive tryggheten enn 2 x hjerneblødninger fra Trondsen og Hovland. Så får man heller etterlate de store offensive bidragene til indreløperne mfl.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.08.2019 15:04    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
PÃ¥ en defleksjon av en forsvarspiller vel.

Søder er ekstremt sterkt på å vinne dueller og sette opp medspillere. Gull verdt. Såfremt resten av laget konsekvent sikter på hodet til Søder når han skal avslutte så er Søder god nok som førstevalg.


Er forørvrig uenig med deg i betraktningene av Lundemo kontra Trondsen (ref. Troillprat). Lundemo spiller med en trygghet som sprer seg i laget, mens Trondsen pdd. er langt ifra å være i form til å bidra som førstevalg som sentral.
Trondsen har også en lei tendens til å sette noen feilpasninger som blir direkte målsjans til motstander.

På sikt håper jeg selvfølgelig Trondsen spiller seg i form og viser et høyere toppnivå enn Lundemo, men akkurat nå er Lundemo god nok.

Han er langt bedre i det defensive enn Trondsen, og det trenger vi virkelig med en så svak stopper som Hovland. Jeg tar heller den defensive tryggheten enn 2 x hjerneblødninger fra Trondsen og Hovland. Så får man heller etterlate de store offensive bidragene til indreløperne mfl.


For ordens skyld siktet jeg til at han nok var i offside dersom det ikke var "tilbakespill". Enig i at duellstyrken, i tillegg til arbeidskapasiteten, er fordelen Søder har hvis man skal velge seg ham, men jeg synes som sagt ikke han er noen fantastisk goalgetter med hodet heller. Lite kontroll.

Jeg er ikke uenig i at Lundemo er et tryggere valg enn Trondsen akkurat nå (og jeg overdrev åpenbart negativiteten min på Troillprat), men poenget mitt er nettopp det at vi må tørre å spille på Trondsen selvtillit og erfaring i den rollen hvis vi vil at han skal utkonkurrere Lundemo - slik jeg, og tydeligvis du også, håper at han har nivå til å gjøre, og gi oss en ekstra dimensjon. Det henger litt sammen med hvilken spiller jeg tror Trondsen kan være, og litt med hva jeg har sett av Lundemo mot litt sterkere motstand tidligere. På kort sikt forventer jeg at Trondsen spiller hele kampen mot Tromsø, også for å få Lundemo helt fit til Maribor-returen.

Kamp på to fronter mellom såpass jevne konkurrenter bør gi muligheter til å bevise at man bør spille, og hvis Trondsen ikke 'tar' rollen selv med vesentlig spilletid, ja da er det Lundemo som må bevise at han holder nivået i europeisk gruppespill. Ellers må vi på shopping til vinteren.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 08.08.2019 15:09    Post subject: Reply with quote

Det er jo kjempebra med konkurransen mellom Lundemo og Trondsen, men det jeg savner hos begge er det offensive spillet deres. Forventer ikke at sentral midtbane er like mye i boks som indreløperne men jeg synes de skal klare å komme seg til mye mer skudd. Trondsen har jo ei slegge som man sjelden ser noe til f.eks.

Men nå skal jeg ikke klage mer. Jeg er veldig fornøyd for tida.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 08.08.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
På kort sikt forventer jeg at Trondsen spiller hele kampen mot Tromsø, også for å få Lundemo helt fit til Maribor-returen.

Kamp på to fronter mellom såpass jevne konkurrenter bør gi muligheter til å bevise at man bør spille, og hvis Trondsen ikke 'tar' rollen selv med vesentlig spilletid, ja da er det Lundemo som må bevise at han holder nivået i europeisk gruppespill. Ellers må vi på shopping til vinteren.


Jepps, da er vi vel egentlig enige. Men jeg synes Lundemo fortjener skryt. Han har ikke vært glimrende, men han har vært solid nok til at han har utgjort en meget viktig forskjell for laget.

Jeg tror begge er så gode at hvis begge er i form og kun én får spille så kan fort vedkommende bli misfornøyd med å sitte på benken. Om det skjer; på kort sikt et luksusproblem, i lengden antageligvis uholdbart og vi bør selge om vi får et godt tilbud (om et år eller to).

Edit: Innser at dette egentlig er i feil tråd. Om mod vil, gjerne flytt til en mer passende tråd.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 09.08.2019 08:46    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/10...7801b.html

Quote:
Kontrasten er stor fra i vår, da en iskald Søderlund fikk masse pepper fra både eksperter og fans. Det toppet seg med banneret på Øvre Øst i forbindelse med hjemmekampen mot Haugesund, da han fikk beskjed om å reise hjem til Haugalandet sammen med bortelaget.

Dette forteller Søderlund selv nå om den tunge tiden, og årsakene til at det ble slik: – Det var utrolig fint å komme tilbake til Rosenborg de første fire-fem månedene. Men så skjedde det noen episoder som jeg ikke var fornøyd med. Det var mye utenomsportslig som gikk ut over fotballen. Ting henger sammen. Dersom man har det bra utenfor banen, så har man det bra på banen også. Det har vært litt for rotete, rett og slett, sier han, uten å ville utdype noe ytterligere.


Har hørt han snakke vagt om problemer utenfor banen tidligere i sesongen også. Nysgjerrig på hva det kan være han snakker om. Tolker det mest som at han har hatt problemer på privaten, men kan jo selvsagt også være relatert til klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 09.08.2019 09:10    Post subject: Reply with quote

Han drev jo og startet opp bedrift sammen med dama(?) i fjor, noe vanntankbad-greier. Mulig det var mer strabasiøst enn han hadde planlagt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 09.08.2019 09:42    Post subject: Reply with quote

Det kalles Floating som han har startet opp med dama Very Happy
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
3rl3nd
Rutinert


Joined: 13 May 2007
Posts: 617

PostPosted: 09.08.2019 09:53    Post subject: Reply with quote

Som saksopplysning kan jeg presisere at Søderlund kun er med som investor i det floating-prosjektet. Daglig drift er det andre som tar seg av.

Forøvrig kan jeg melde at Søder-sangen som spontant ble til under Viking-kampen (kudos til de som fant opp den!) har blitt nynnet på jevnt og trutt.

Skåre mål, skåre mål
Vi ælske Søder når han skåre mål
Skåre mål, skåre mål
Vi ælske Søder når han skåre mål
_________________
Troillan i tykt og tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 14.08.2019 20:22    Post subject: Reply with quote

Observerte han på Gardermoen for halvannen time siden. Sittende med en ukjent fyr, ukjent fyr hadde bærbar og de satt å så på den sammen. Trenger selvsagt ikke å være fotballrelaterte, men virka i alle fall buisenessrelatert av noe slag.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.08.2019 20:35    Post subject: Reply with quote

En som viste ham hvordan man blokkerer på Facebook?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 14.08.2019 20:39    Post subject: Reply with quote

Jepp, via Microsoft Word.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 14.08.2019 20:44    Post subject: Reply with quote

Netflix kanskji??!

Hadde jeg blitt hetsa og hengt ut av kjernen, så hadde faen meg jeg også tatt første fly ut når formen var god og muligheten for grønnere gress kom.

Får håpe han blir, men må være tidenes flaueste banner. I tillegg til de som hang opp ned da.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 14.08.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

Han er i god form nå, men får vi solgt søder for en god slump vil jeg si at vi må slå til. Han begynner å dra på åra
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 14.08.2019 20:50    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
Observerte han på Gardermoen for halvannen time siden. Sittende med en ukjent fyr, ukjent fyr hadde bærbar og de satt å så på den sammen. Trenger selvsagt ikke å være fotballrelaterte, men virka i alle fall buisenessrelatert av noe slag.


Ny flytetankinvestor?
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 14.08.2019 20:51    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Netflix kanskji??!

Hadde jeg blitt hetsa og hengt ut av kjernen, så hadde faen meg jeg også tatt første fly ut når formen var god og muligheten for grønnere gress kom.

Får håpe han blir, men må være tidenes flaueste banner. I tillegg til de som hang opp ned da.


Hetsa? Lol.

Beta-male.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 14.08.2019 21:08    Post subject: Reply with quote

Du har jo mer skjeggvekst enn de fleste her inne, så skjønner at du ikke ser på hatske SMSer og tilrop som hets.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 14.08.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

Ã… bruke "beta-male" uironisk...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 140, 141, 142  Next
Page 125 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb