English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Maribor - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

RBKs beste?
Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Valsvik
0%
 0%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
3%
 3%  [ 5 ]
Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Lundemo
2%
 2%  [ 4 ]
Ã…sen
1%
 1%  [ 2 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Alexander Batistuta
89%
 89%  [ 132 ]
Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 147

Author Message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4398
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.08.2019 00:10    Post subject: Reply with quote

Akintola er en helt fantastisk defensiv wing. Helt håpløs når han står rundt noe som ligner på et mål, men jobber som et jævla urverik hjemover. Burde vurdere en karriere som vingback
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 08.08.2019 00:22    Post subject: Reply with quote

Akintola scoret fra alle mulige vinkler i fjor og var en fantasyfavoritt. Tålmodigheten med ham vil lønne seg, han kommer til å ta av også offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 08.08.2019 00:29    Post subject: Reply with quote

Deilig deilig kamp! Nok en gang i Europa i år ser vi ut som et gjennomført profesjonelt lag som rett og slett maler motstanderne i senk. Vi har selvfølgelig en _stor_ fordel av å være i sesong. RBK i april hadde ryket ut mot både BATE og Maribor, tror jeg. Tror som andre her inne også peker på at Eliteserien ikke er så halvgal på alle punkter - jeg føler vi ofte i Europa ser at vi får mer rom å boltre oss i og de ekstra tidelene som spillere som f.eks Lundemo trenger for å blomstre i større grad. ES er dårlig på mye, men løpsstyrken og intensiteten tror jeg er på et ganske OK nivå. Synes i hvert fall både BATE og Maribor sine lag løp vesentlig mindre og mindre intensivt enn de fleste motstanderne vi møter i ES.

Jeg orker ikke lage en børs, men jeg har lyst å legge til en ting. Jeg stusser nemlig over at noen her inne gir Akintola en dårlig karakter. Ja, han har noen dårlige valg og avleveringer på siste tredjedel, men han er et konstant uromoment med sin enorme fysikk. Vinner _mange_ baller i dag og skaper farligheter med fint kombinasjonsspill. Er langt hurtigere enn han ser ut til å være og parkerte både back og midtstopper før 1-3 målet (?). Jobber som en helt defensivt også. Hedenstad skinner jo når han har Akintola foran seg. Med Søder og Akintola på topp har vi to okser som jager på alt og stresser motstanderne. Noen justeringer på Akintolas avleveringer så går dette fra bra til veldig, veldig bra. Synes han helt klart var vår beste ving i dag.


Last edited by LarsG on 08.08.2019 00:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 08.08.2019 00:52    Post subject: Reply with quote

Akintola har sålangt vært litt dårligere versjon av Milan Jevtovic. De er ganske like spillere, bare at sistnevnte er ekstremt målfarlig.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.08.2019 01:27    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Haha, Ã…sen!!! Gratulerer Maribor, gratulerer!


Herregud, du e en vits! Knallresultat. Gratulerer til alle, også sutrehuene.

Og til Dere som mener Maribor og Bate er så elendige - det er RBKs energiske defensive jobbing som reder grunnen for dette (i høyeste grad inkl Akintola). Hornelands åpenbare fortjeneste.

I det hele tatt gjør vel stort sett alle forumets hatobjekter en svært solid kamp. Merkelig det der. Va itj så ille læll.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 08.08.2019 05:11    Post subject: Reply with quote

En morsom og deilig kamp. Her og nå vil jeg hylle alle i RBK. Ting snur fort og kanskje er det krise igjen om pr mnd men i dette magiske øyeblikket da laget presterer på bortebane i Europa, supporterne igjen samles over gleden av lagets prestasjoner, og utskjelte spillere og trenere reiser seg opp av asken som fuglen føniks så er det fantastisk å kunne glede seg over denne klubben og denne sporten. Jeg gleder meg stort over at rbk-spillere, VÅRE spillere, hever seg og viser at de er verdige å bære den fineste fotballtrøyen fotballnorge har å by på. Vi skal huske på at de bare er mennesker de også, og de har helt sikkert fått med seg hvor frustrerte supporterne har vært over en del av dem i lang tid, (Hedenstad, Lundemo, til dels Jensen og ikke minst Søderlund, samt sikkert noen flere) og derfor er det så utrolig morsomt når de den siste perioden har hevet seg mange hakk og flere av dem spiller bedre enn noen gang eller på lang, lang tid. Jeg kan bare tenke meg den deilige følelsen de må ha, og derfor unner jeg dem all den hyllesten de får fra supporterne for de er sikkert innom og leser, og særlig nå som det går så bra. Det gir sikkert stor glede som igjen gir den større motivasjon slik at de kan fortsette å prestere på samme eller høyere nivå. Her og nå ser fremtiden lysere ut enn på lenge og det skulle man ikke trodd for noen mnd. siden.

Håper den fine stemningen som har vært på forumet i det siste holder seg. Fotball er bare en sport og en liten flukt fra de daglige rutinene, men gud for en morsom hobby for de som er interessert og fasinerende hvordan noe som egentlig er så uviktig i det store sammenheng kan sette så sterke følelser i sving.

80% av jobben er gjort men de siste 20% gjør seg ikke av seg selv. Vi skal ikke ta en Barcelona, men avslutte med stil. For min del er jobben gjort ved å slå Maribor sammenlagt. Siste runde blir ren bonus med en veldig fin trøstepremie dersom det ikke skulle gå hele veien.

RBK
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 08.08.2019 06:08    Post subject: Reply with quote

helt sykt hvor deilig det er å se at Rosenborg har gått fra å skulle forsvare seg til Europa, til å faktisk gå på banen i ekte RBK-stil og bare ta tak i kampen. det er denne helt grunnleggende endringen her som gjør at vi klarer å slå ut BATE og forhåpentligvis Maribor.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 809

PostPosted: 08.08.2019 07:19    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
helt sykt hvor deilig det er å se at Rosenborg har gått fra å skulle forsvare seg til Europa, til å faktisk gå på banen i ekte RBK-stil og bare ta tak i kampen. det er denne helt grunnleggende endringen her som gjør at vi klarer å slå ut BATE og forhåpentligvis Maribor.


Kunne ikke vært mer enig! Smile
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 08.08.2019 07:34    Post subject: Reply with quote

I fjor på samme tid var Hansen den eneste grunn til at de så vidt karret oss videre mot Skhendija... ser en stor forskjell.....
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 08.08.2019 08:21    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:

Jeg orker ikke lage en børs, men jeg har lyst å legge til en ting. Jeg stusser nemlig over at noen her inne gir Akintola en dårlig karakter. Ja, han har noen dårlige valg og avleveringer på siste tredjedel, men han er et konstant uromoment med sin enorme fysikk. Vinner _mange_ baller i dag og skaper farligheter med fint kombinasjonsspill. Er langt hurtigere enn han ser ut til å være og parkerte både back og midtstopper før 1-3 målet (?). Jobber som en helt defensivt også. Hedenstad skinner jo når han har Akintola foran seg. Med Søder og Akintola på topp har vi to okser som jager på alt og stresser motstanderne. Noen justeringer på Akintolas avleveringer så går dette fra bra til veldig, veldig bra. Synes han helt klart var vår beste ving i dag.


Personlig ser jeg helt klart at Akintola har gode kvaliteter, spesielt på det fysiske.
Men jeg river meg i håret når jeg ser de saftige sjansene som bare glir ut i ingenting pga svak avslutningsteknikk.. og det blir veldig synlig på en ving som er i mange situasjoner foran mål. At han kommer i de situasjonene er jo hans egen fortjeneste.

Jeg vet ikke hvor mye han øver på dette, men om han får avslutninger både med beina og hode på plass vil han bli livsfarlig. For han er en bedre lagspiller enn f.eks samuel som helst gjør ting selv og han har mer trøkk i boksen.
Kombinasjonen av et målfarlig beist på høyre, et annet målfarlig beist i midten med Søder i form og en tekniker på venstre så kan europa bli gøy i år.

I denne kampen var Søder den store stjerna offensivt mens vingene gjorde en god jobb.

Søder - 8
Akintola og Samuel - 6
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 08.08.2019 09:01    Post subject: Reply with quote

RBK_1917 wrote:
Jondahl wrote:
helt sykt hvor deilig det er å se at Rosenborg har gått fra å skulle forsvare seg til Europa, til å faktisk gå på banen i ekte RBK-stil og bare ta tak i kampen. det er denne helt grunnleggende endringen her som gjør at vi klarer å slå ut BATE og forhåpentligvis Maribor.


Kunne ikke vært mer enig! Smile


Tiltredes!

Fantastisk innstilling til kampen. Vi gønner på selv om vi leder. Alle blør for drakta. Horny står og pisker fra sidelinja. Fantastisk!
Enda bedre er det å lese på AIK forumet hvor imponerte de er over RBK og vår "attityd". RBK
I dag heier vi på Molde og Haugesund, har trua på at hvertfall Molde karrer seg inn i gruppespillet i år
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 08.08.2019 09:07    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
En morsom og deilig kamp. Her og nå vil jeg hylle alle i RBK. Ting snur fort og kanskje er det krise igjen om pr mnd men i dette magiske øyeblikket da laget presterer på bortebane i Europa, supporterne igjen samles over gleden av lagets prestasjoner, og utskjelte spillere og trenere reiser seg opp av asken som fuglen føniks så er det fantastisk å kunne glede seg over denne klubben og denne sporten. Jeg gleder meg stort over at rbk-spillere, VÅRE spillere, hever seg og viser at de er verdige å bære den fineste fotballtrøyen fotballnorge har å by på. Vi skal huske på at de bare er mennesker de også, og de har helt sikkert fått med seg hvor frustrerte supporterne har vært over en del av dem i lang tid, (Hedenstad, Lundemo, til dels Jensen og ikke minst Søderlund, samt sikkert noen flere) og derfor er det så utrolig morsomt når de den siste perioden har hevet seg mange hakk og flere av dem spiller bedre enn noen gang eller på lang, lang tid. Jeg kan bare tenke meg den deilige følelsen de må ha, og derfor unner jeg dem all den hyllesten de får fra supporterne for de er sikkert innom og leser, og særlig nå som det går så bra. Det gir sikkert stor glede som igjen gir den større motivasjon slik at de kan fortsette å prestere på samme eller høyere nivå. Her og nå ser fremtiden lysere ut enn på lenge og det skulle man ikke trodd for noen mnd. siden.

Håper den fine stemningen som har vært på forumet i det siste holder seg. Fotball er bare en sport og en liten flukt fra de daglige rutinene, men gud for en morsom hobby for de som er interessert og fasinerende hvordan noe som egentlig er så uviktig i det store sammenheng kan sette så sterke følelser i sving.

80% av jobben er gjort men de siste 20% gjør seg ikke av seg selv. Vi skal ikke ta en Barcelona, men avslutte med stil. For min del er jobben gjort ved å slå Maribor sammenlagt. Siste runde blir ren bonus med en veldig fin trøstepremie dersom det ikke skulle gå hele veien.

RBK


Enig i at mange har hevet seg betraktelig i Europa-kvalik, men det er én spiller som fremdeles ikke viser tegn til forbedring selv i en kamp hvor resten av laget briljerer. Hovland. Når Valsvik spiller såpass solid som han gjorde i går, hvorfor i all verden er Hovland før ham i køen? Det er Hovland og Søder som har fått mest kritikk her inne, og Søder viser jo utrolig nok tegn til stor forbedring. Hovland? Nada.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21964

PostPosted: 08.08.2019 09:19    Post subject: Reply with quote

Hovland var meget god i hjemmekampen mot BATE, det skal sies. Hans beste kamp i RBK-drakt.

I går var det ikke like imponerende, men Maribor-spillerne var jo omtrent like treg som Hovland selv, så han slapp billig unna. Det gjelder nok Valsvik også. Går ikke an å bedømme midtstopperne mot dette siruplaget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 08.08.2019 09:23    Post subject: Reply with quote

Ny midtstopper og spiss står høyt på min liste.
Back to top
View user's profile Send private message
kristoffer99
Senior


Joined: 23 Aug 2015
Posts: 173
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.08.2019 09:36    Post subject: Kanonkula Reply with quote

Morsomt å se og høre Saga kommentere i forkant av 1-0 av Søder: "Dette tror jeg ikke på, jeg snur meg vekk" Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6618
Location: Heaven

PostPosted: 08.08.2019 09:43    Post subject: Reply with quote

Fantastisk deilig seier! Vi skal være glad maribor er lag som elsker og bruke tid og slå støttepasninger.
Hadde vi møtt et kontringslag hadde vi slitt.

Men er så deilig at vi er så strukturerte..så får heller presisjon komme neste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 08.08.2019 09:45    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hovland var meget god i hjemmekampen mot BATE, det skal sies. Hans beste kamp i RBK-drakt.

når han ikke blir utfordret på svakhetene sine så ser han ut som en god eliteseriespiller. han hadde en helt latterlig situasjon igår , max speed bakover når spissen kom imot, som lett som ingenting bare dro seg litt til siden og fikk skudd fra farlig hold.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 08.08.2019 10:06    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Fantastisk deilig seier! Vi skal være glad maribor er lag som elsker og bruke tid og slå støttepasninger.
Hadde vi møtt et kontringslag hadde vi slitt.

Men er så deilig at vi er så strukturerte..så får heller presisjon komme neste kamp.


Kontringshold mødte vi vel mod BATE?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 08.08.2019 10:17    Post subject: Reply with quote

Aaaah.....FOR en nydelig dag dette er! Nå skal jeg ut å knuse stein! RBK

For en Europaforvandling fra i fjor! Fra Kåres individuelt baserte pisseibuksaforåholdesegvarm-fotball til viking-fotball med full innsats, samhandling og kollektive ferdigheter.

Må si jeg er imponert over hvor gode endel av de avskrevne spillerne fremstår i dette laget nå. Minus S08 -kampen har det vært jevn bedring. Særlig Lundemo, Hedenstad og til dels Søderlund imponerer. I går var første kamp Åsen har gitt meg positive vibber.

Lundemo er i ferd med å bli en gigant. Får Sander Berge- vibber av ham. Hedenstad spiller med en selvsikkerhet og tæl plutselig som jeg ikke trodde bodde i ham. Den tekniske ball-i-hatt-oppvisningen han hadde i andre omgang der sier alt om akkurat det. Imponerende reisning. Hvis det er lov å si.

Men det må handles.

Sitter med en uggen følelse av at forsvaret vårt ikke har blitt satt på de største prøvene enda. Hadde vi møtt Ajax nå kan det hende vi hadde sett behovet for bedre og raskere stoppere tydeligere.

Så trenger vi en ny PricaCarewBrattbakk der fremme. Søder er viktig som førsteforsvarer, men det er nesten blitt sånn at han får mer skryt for forsvarsjobben han gjør enn spiss-oppgaven.

Nå har han begynt å skape noe i det siste, men han har litt å gå på. Jobben i går var enestående isolert sett.

Vi trenger en topp klassespiss som kan score flere mål.

Akintola har jeg gitt opp. Fra å være positiv har jeg i det siste mistet trua. Det er liksom ikke tegn til fremgang. Ja han jobber som en pisket hest men det blir jo nesten som å ha en friidrettsutøver der, ikke en fotballspiller. Innsatsen i går var sterk innsatsmessig men han bommer jo på omtrent alt. Innlegg, pasninger og særlig avslutninger.

Det ser bra ut! Men jeg ønsker meg bedre stoppere, spiss, bedre dekning på back. RBK
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
pfff
Senior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 110
Location: Eksil på østlandet

PostPosted: 08.08.2019 10:18    Post subject: Reply with quote

For en deilig kamp! Resultatet var litt tilfeldig, men vi var aldri truet, og jeg følte at vi var på et klart høyere nivå enn Maribor. Bare vi er påskrudd til hjemmekampen skal dette gå veien. Nesten prikkfritt gjennomført, men litt skuffa over at vi lar Maribor spille oss så lave mot slutten. Det tyder på at jobben Søderlund gjør som førsteforsvarer har mye å si for resten av laget.

Jeg synes Akintola får for mye tyn av enkelte her inne. Ja, han avslutter håpløst, men han gjør en meget god jobb med å komme i avslutningsposisjon, og han jobber fantastisk begge veier.

Morsomt å tenke tilbake på hva mange mente om stallen og spillerne i fjor høst og vinter. Det er fascinerende å se hvor stor forskjell treneren kan utgjøre. Kudos til Horneland og Emberland - måtte framgangen fortsette!
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 08.08.2019 10:23    Post subject: Reply with quote

Synes Valsvik fortjener ros for kampen i går. Omtrent uten kamptrening med dette laget og kommer inn tidlig i en ganske avgjørende bortekamp i Europa og spiller veldig godt og header 100% av innleggene ut igjen. Litt passiv på målet, men det er greit! Står ihvertfall ikke noe tilbake for Hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2317

PostPosted: 08.08.2019 10:45    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Akintola har jeg gitt opp. Fra å være positiv har jeg i det siste mistet trua. Det er liksom ikke tegn til fremgang. Ja han jobber som en pisket hest men det blir jo nesten som å ha en friidrettsutøver der, ikke en fotballspiller. Innsatsen i går var sterk innsatsmessig men han bommer jo på omtrent alt. Innlegg, pasninger og særlig avslutninger.


Fotball er mer sammensatt enn som så. Har det ikke slått deg at Hedenstad, for første gang på 3 sesonger, framstår som en god offensiv RBK-back når han spiller med Akintola foran seg? Mye av det tror jeg har med det arbeidet Akintola legger ned defensivt.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.08.2019 11:23    Post subject: Reply with quote

Jeg er ekstremt godt fornøyd med resultatet vårt i denne, nå ville jeg ikke satt ei eneste krone på at vi ryker ut. Med mindre Luka Zahovic kommer tilbake i monsterform, og det gjør Maribor til et helt annet lag, så er det ikke sjans i havet for at de scorer tre på Lerkendal, og jeg blir tilsvarende sjokkert dersom ikke vi putter minst ett sjøl.

Likevel synes jeg det er mange som forveksler en borteserier i en ekstremt viktig kamp med et borteseier mot et godt fotballag. Jeg synes, hånda på hjertet, at Maribor holdt cirka nivået til Aalesund, eller kanskje helst Vålerenga på en dårlig dag. Noen spillere med spissferdigheter, men med tilsvarende store svakheter, og generelt så lite trøkk og innsats at de blir veldig bleke. Jeg synes vi gjør en nervøs og dårlig førsteomgang mot en enda dårligere motstander, før vi tar oss sammen og viser at vi er et bedre lag i andre omgang.

Det som er litt bekymringsverdig, om noe, er at vi skaper veldig lite gjenkjennbare angrep som gir klare sjanser. Vi scorer jo på et frispark som kanskje er en 0,1% sjanse, på en dødballretur etter en dårlig dødball, og på en merkelig, kaotisk situasjon etter at vi ikke klarte å skape en klar sjanse på en overgang. I det hele tatt sliter vi med å spille oss fram til åpne avslutninger på en kontrollert måte, og de avslutningene vi faktisk kommer til er ganske stressede og dårlige (Akintola??)

Men det er altså ingen tvil om at hovedplanen med å øke vår fysiske kapasitet for å hevde oss i Europa fungerer. Vi løper BATE i senk, vi løper Maribor i senk, og uansett om vi møter Ferencvaros eller Zagreb i playoff vil vi nok se tegn til at vi er sterkere enn de også. Og da kan man godta at enkelte av spillerne våre ikke er tekniske vidunder, og spiller med tresko og crocs (før Søderlund dundrer inn frispark fra 30 meter), at vi aldri klarer å slå innlegg forbi første stolpe (før Åsen plutselig gjør det), at vi ikke har ordentlig fart på topp (før Akintola løper fra alt og alle) og at vi ikke har dekning i midtforsvaret (før Valsvik rusler innpå og dominerer).

Og bare det øyeblikket der man går fra å gjemme ansiktet i hendene fordi vi har satt oss i en situasjon der Søderlund, av alle, tar offensive frispark, til å stå i sofaen med armene i været mens man teller antall øl på bordet og vurderer muligheten for epileptisk anfall eller hallusinasjon, for DET DER skjedde vel ikke?? - det var jo verdt hele E-cuphøsten alene.

Børs:

Hansen 5 - Får ikke veldig mye å jobbe med, og løser det meste fint. Utfordres på en av sine få svakheter i ren rekkevidde på 2-1; bør en keeper på vårt nivå ta den der, når skuddet er såpass svakt?

Hedenstad 5 - Gjør en solid opptreden uten å ta særlig sjanser. Uvanlig oppmerksom bakover. Trekk for dårlige dødballer.

Reginiussen - Ut med skade uten å markere seg

Hovland 4 - Rygger og feiger ut hver gang han settes under moderat press, og tør aldri rettvende seg med ball.

Meling 5 - Viktig i at han både klarer å bryte pasninger og beholde ballen etterpå. Litt sein i sideforflytningene defensivt. Aktiv offensivt, men veldig ineffektiv i boksen.

Jensen 7 - Løper skjorta av seg, og er flink til å frigjøre seg i mellomrommet. Gjør en typisk Jensen-scoring samtlige andre spillere hadde bommet grovt på. Pluss for scoringen.

Lundemo 5 - Balanserer laget trygt og greit, og fanger opp mange av de upresise framspillene til Maribor. Mister litt oversikten når Maribor sender fram spillere, og faller veldig lavt. Bør fange opp og støte på Tavares på 1-2, og slipper også Kronaveter til på samme måte i mellomrommet.

Åsen 6 - Flink til å beholde kontroll på ballen, og velger enkle og konstruktive løsninger. Noen dårlige avleveringer på siste tredel før innlegget til Søder leveres med melisglasur og regnbuestrøssel.

Akintola 5 - Løper som en helt, og vinner mange dueller på lange oppspill. Rett og slett elendig i boksen, dårlige valg og dårlig utførelse. Kanskje den spilleren som er nærmest å ta Søderlunds rolle, men er dette egentlig en back?

Søderlund BB 8 - Du Søder, du Søder. Var klar til å avskilte ham da han headet i stolpen upresset fra fire meter, men han viser igjen at det er de små sjansene som er hans daglige brød. Jobber som et dyr, og da betyr det mindre at det alltid ser ut som han fører en ballong gjennom steinete krattskog når han har ballen. Helt og totalt avgjørende.

Adegbenro 6 - Får utfordre backen sin mye uten sikring, og det er mest feighet fra dommeren som gjør at han ikke spiller på ham rødt kort. Mangler en klar plan for hvor innlegget skal gå hen når han runddribler seg til linja (hint: den bør på bakre). Bør trekke inn og skyte mer.

--------------------

Valsvik 7 - Kommer inn til et refreng av mumlende banning fra Rosenborgsupportere fjern og nær, men spiller med stor ro og autoritet. Flink til å holde strukturen. Bør ha gitt sjefen noe å tenke på når Tore er klar for aksjon igjen.

Helland - Klarer nok en gang å gjøre seg viktig med en fin frispilling av Akintola før 3-1. Veldig, veldig dårlig valg med ballen når vi kontrer i overtall med få minutter igjen.

Trondsen - Kommer inn for å ta krigen defensivt, og lykkes greit med det.

---------------------

Horneland 7 - Treffer godt med kampplanen, vi virker godt forberedt, og har god kontroll på Maribor. Tør å gjøre grep for å spare spillere og sikre løpskraft ut kampen, og lykkes med det.

---------------------

Dommer hvemdetnåvar 5 - Lettlurt type som konstant brukte spillerens reaksjon (auauau, hodet/ankelen/ansiktet mitt) som mål på hvorvidt det skulle blåses frispark eller ikke. Lot Maribors høyre back felle Adegbenro en mot en sju ganger på rad med gult kort uten å reagere. Blir ellers ikke stilt på store prøver.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18528

PostPosted: 08.08.2019 11:51    Post subject: Reply with quote

Satan så gøy dette var, det er nesten ikke til å tro. Spillerne gjentar stadig at den viktigste forvandlingen siden i vår er at avstandene er riktig nå, da kommer vi raskt i press på ballfører, er sjeldnere på etterskudd og vinner ballen i gunstigere posisjoner. Så enkelt er det tydeligvis.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 08.08.2019 12:48    Post subject: Reply with quote

pfff wrote:
Nesten prikkfritt gjennomført, men litt skuffa over at vi lar Maribor spille oss så lave mot slutten. Det tyder på at jobben Søderlund gjør som førsteforsvarer har mye å si for resten av laget.

Vil heller tro det er jobben han gjør som oppspillspunkt som var den viktigste faktoren som forsvant når han gikk av banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Next
Page 33 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb