View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 24.06.2019 13:32 Post subject: |
|
|
Den ble reversert. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 24.06.2019 17:45 Post subject: |
|
|
Odd-Æven wrote: | Fra dagens Adressa / Aftenposten :
– Viser denne kampen at RBK er nødt til å hente en spiss i sommer?
– Nei, slik tenker jeg ikke. Jeg tenker at det er masse som er uforløst hos dem som allerede er her, så jeg tror vi skal klare å få det til med dem som er her. |
Bare kommentarer som ikke betyr noe. Selvfølgelig skal det komme en spiss i sommer. Vi har spilt med 1 1/2 spiss i troppen i det siste. Med Bendtner på vei ut så er det jo en selvfølge at det kommer inn en ny spiss.
Kan ikke fortsette slik med Søder som er håpløs og en Botheim i back up som bare er på benk av og til og som vel heller ikke kan sies å ha nivået inne enda til å spille på topp for RBK. Selv om Horneland sier at han kan få mer ut av de to som er her så er det som sagt gitt at en nye spiss kommer inn uansett for å utfordre dem. 1 etablert spiss og 1 unggutt er for lite for Norges største klubb. Skulle det ikke komme en ny spiss så er det bare for alt og alle i toppen av RBK å pakke sammen å dra hjem. |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 24.06.2019 19:34 Post subject: |
|
|
Vi må ha en ny spiss. Punktum. _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 24.06.2019 22:15 Post subject: |
|
|
Og den nye spissen bør være klar når overgangsvinduet åpner 1. August og ikke 1 dag før stengetid |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.06.2019 22:28 Post subject: |
|
|
Da blir det nok Bendik Bye en halvtime før overgangsvinduet stenger. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 24.06.2019 23:00 Post subject: |
|
|
De har prøvd seg på Wadji. Så ny spiss er nok førsteprioritet i sommer.
Ser da også for meg at det er en slik type spiss man ser etter. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.06.2019 23:14 Post subject: |
|
|
Det vi har fått inn i år er en Krim-Jim-smøring, en lånespiller Horneland hadde i fjor, og nå forsøkte vi oss på nok en spiller i sistnevnte kategori. Jeg er ikke fryktelig positiv til overgangsvinduene med Bjørnebye ved roret. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 25.06.2019 01:21 Post subject: |
|
|
Skulle til å foreslå Fred Friday, men ser nå at han har stoppet helt opp etter han dro fra LSK for 3 år siden. Var på utlån fra AZ til Twente andre halvdel av årets sesong og klarte ikke å score på 11 kamper på nivå 2 i Nederland for ligaens klart beste lag. |
|
Back to top |
|
 |
selleck Senior
|
Posted: 25.06.2019 16:21 Post subject: |
|
|
number10 wrote: | De har prøvd seg på Wadji. Så ny spiss er nok førsteprioritet i sommer.
Ser da også for meg at det er en slik type spiss man ser etter. |
Hvorfor skal vi hente Wadji? Hvis vi leter etter de ferdighetene til en midtspiss, kan man jo like gjerne sette Adegbenro i midten. Funket rimelig bra på et håpløst Viking-lag, og var vel grunnen til at han ble hentet. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 25.06.2019 19:24 Post subject: |
|
|
https://www.tv2.no/sport/10682018/
Bjørn Maars Johnsen åpner for et Norgesopphols. Burds jo kunne passe bra inn i Hornelands system? Fordrer nok at vi selger Bendtner og Søderlund, ref ikke for mange konkurrenter. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 25.06.2019 20:14 Post subject: |
|
|
Personlig hadde jeg vært veldig fornøyd om vi byttet ut Bendtner og Søderlund med Maars Johnsen. Bortsett fra spissplass og på backene så føler jeg egentlig at troppen ikke er så aller verst. Vi har relativt gode spillere i alle posisjoner, samt unge lovende talenter i de fleste posisjoner. Så blir det spennende å se hva som skjer med Akintola. Sitter med en liten følelse av at Wadji egentlig var tiltenkt å erstatte Akintola og ikke Søderlund. Kunne gjerne kvittet oss med Valsvik spør du meg, men det er vel heller usannsynlig bare et halvt år etter at han kom. Også spørs det vel hva som skjer med Helland, virker vel kanskje som han er på vei ut?
Hansen/Faye Lund
Hedentstad/NY - Reg/Ogbu/Serbecic - Hovland/Valsvik - Meling/NY
Jensen/Johnsen/Denic - Trondsen/Lundemo - Konradsen/Ã…sen
Akintola/De Lanley - Maars Johnsen?/Botheim - Adegbenro/Ceide
Edit: Så spørs det vel om Horneland er positiv til en 24-mannstropp ref det han sa tidligere i år: Quote: | Nå gjentar Horneland at det ikke er noe prinsipp for ham at det skal være «en spiller ut, en spiller inn».
– Å ha en god balanse i troppen er ikke ensbetydende med dobbel dekning på alle plasser. Det kan godt hende at noen kan bekle flere posisjoner, sier Horneland.
– Hvor mange spillere er det i en Horneland-tropp?
– Vi må ha et fornuftig antall, uten at jeg vil svare på hvor mange spillere som er optimalt. Men stallen kan ikke være så stor at noen reelt sett ikke konkurrerer om en plass i elleveren. Vi har også et ansvar for å få opp noen unge trøndere i A-stallen, sier Horneland. |
_________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 25.06.2019 21:54 Post subject: |
|
|
Maars Johnsen havner nok i Molde de trenger flere spisser har vel bare 5stk i dag. Ellers tror jeg det er et typisk Enga kjøp |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 25.06.2019 22:04 Post subject: |
|
|
Johnsen har vel selv uttalt at det kun er aktuelt med toppklubber i Norge, så da kan vi vel utelukke Enga. (Og oss p.d.d. ) _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.06.2019 22:10 Post subject: |
|
|
Bjørn på vei mot Lerkendal?
Da kan vi krysse fingre og tær om det er Maars vi ønsker oss.
Personlig hadde jeg mye heller sett en type som Tarik, men det kommer mest av at jeg er usikker på arbeidskapaasiteten til Johnsen.
NÃ¥r det er sagt, navnet Johnsen har gitt bra uttelling i RBK tidligere ^^ _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 25.06.2019 22:37 Post subject: |
|
|
Noen som følger Afrikamesterskapet? Kanskje ikke veldig aktuelt med spillere derfra men Thomas Agyepong på Ghana virker veldig frisk i dagens kamp mot Benin. Virker som en teknisk god, driblesterk og kjapp ving som er litt mer ortodoks en f.eks Adegbenro men også mer taktisk skolert og bedre uten ball og i kombinasjonsspillet.
Han var forrige sesong utlånt til Hibernian fra Man City men slet med skader. Tipper han blir frigitt av Man City snart da han tydeligvis ikke holder PL nivå ennå og han allerede er 22 år gammel, men kanskje kan TL være riktig steg. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 26.06.2019 08:57 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Noen som følger Afrikamesterskapet? Kanskje ikke veldig aktuelt med spillere derfra men Thomas Agyepong på Ghana virker veldig frisk i dagens kamp mot Benin. Virker som en teknisk god, driblesterk og kjapp ving som er litt mer ortodoks en f.eks Adegbenro men også mer taktisk skolert og bedre uten ball og i kombinasjonsspillet.
Han var forrige sesong utlånt til Hibernian fra Man City men slet med skader. Tipper han blir frigitt av Man City snart da han tydeligvis ikke holder PL nivå ennå og han allerede er 22 år gammel, men kanskje kan TL være riktig steg. |
Har vi ikke kunnet satset litt på egen talentutvikling istedefor å hente afrikanere etc. ?
et eks. er et kjøp av Akintola, nok en spiller som koster penger og er ikke fra vår talentutvikling, vi har et alt. i Ceide der.
Talenter fra vår egen bakgård velger andre klubber pga. vår manglende talentsatsning. Vi har 5 av 24 stk. i A-lagstroppen som er "egenutviklet" da er Botheim, Helland og Åsen tatt med tatt med. halvetroppen er forøvrig norske spillere. hvis vi kjøper to nye spillere vil to av våre egne talenter bli flyttet bak i "køen".
Jeg vil gjerne ha noen med pass utenfor Norge som løfter klubben eks.: Samuel og Jensen. Men å ha 3 stk på topp som ikke er norske høres for meg ut som en utvikling jeg ikke ønsker for klubben min.
Så for førstegang håper jeg vi ikke henter en eneste ny spiller og satser på TJ, Ceide, Botheim. Samt Denic, Serbecic og Ogbhu.
Rett tråd, men feil mening? |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 26.06.2019 09:02 Post subject: |
|
|
SÃ¥ lenge vi holder oss langt unna Jim Solbakken! FOR en grisk psykopat av en kjeltring!
https://www.vg.no/sport/f...tent=row-7 _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Scout1 Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 27.06.2019 15:40 Post subject: |
|
|
Nå burde Rosenborg faktisk ha litt is i magen. Kjøper man nye spillere i sommervinduet nå, så kan det slett ikke bli dyre spillere. All tid neste års økonomi kommer til å gå i dass.
Økonomien er antagelig i fritt fall. Liten interesse. Ikke Europa (neste år). En dyr spiller for å redde sesongen nå - som uansett er over og ut, er ikke nødvendigvis så heldig, det kan fort bli en smell økonomisk de neste årene. Bruk heller juniorspillere. (De kan vel spille X antall kamper per sesong), samt behold de man kan av de man har.
Jeg var tidligere for at man burde hente inn spillere (i flere posisjoner), men nå er jeg altså mer lunken til det. Tror det kan bli en økonomisk smell som kan vare i flere år i alle fall. Med mindre interessen plutselig blir større osv... |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 27.06.2019 15:53 Post subject: |
|
|
Blir nok ikke mye shopping i sommer nei. En spiss kommer inn men annet enn det blir det nok ikke så mye. Eventuelt en backup eller to på backene (selv om man bør hente erstatter/utfordrer til Hedenstad og ikke backup).
Last edited by Vegard2711 on 27.06.2019 15:59; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 27.06.2019 15:59 Post subject: |
|
|
Backup til Meling og en høyreback som gjør Hedenstad til backup. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.06.2019 16:09 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | Blir nok ikke mye shopping i sommer nei. En spiss kommer inn men annet enn det blir det nok ikke så mye. Eventuelt en backup eller to på backene (selv om man bør hente erstatter/utfordrer til Hedenstad og ikke backup). |
Sa ikke Horneland at det ikke skulle handles noe spiss i et intervju nylig ? Kan ikke ha noen utfordrer til 20-mål-Søder må vite. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 27.06.2019 16:49 Post subject: |
|
|
Sa vel at han var fornøyd med de han hadde. Men når Bendtner drar og vi var ute etter Wadji så er det ganske åpenlyst at en spiss skal inn.
Må forøvrig nevne at det kan bli interessant i juli, for da skal Botheim (og MTJ) til G19 EM, hvilket betyr at vi kun har Søderlund som spissalternativ. Dersom han skulle bli skadet/suspendert så må enten Bendtner hentes inn igjen eller så blir nok Adegbenro eller Akintola spiss da det neppe er noen juniorspisser som er nære nok enda. Ikke at det trenger å ha så mye å si da når man ser hvordan Søder spiller om dagen. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 27.06.2019 17:50 Post subject: |
|
|
Det utspillet forstod jeg som en ny måte å si «ingen kommentar» på heller enn en oppriktig kommentar. Ny spiss og ny høyreback må vi ha fort som faen. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.06.2019 10:13 Post subject: |
|
|
Økonomien er på tur ned, midler til spillerkjøp må trolig omdisponeres for å dekke tapte inntekter. Tror RBK bør lete etter gode Bosmanspillere eller snart Bosmannspillere som ingen større klubber vil ha. Det er en vanskelig øvelse, som dog andre mindre klubber har behersket bra. Uansett krevende. |
|
Back to top |
|
 |
|