English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 119, 120, 121 ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2080
Location: Lørenskog

PostPosted: 30.05.2019 09:03    Post subject: Reply with quote

Ikke for å forsvare Søder, men har ikke sett så mye kritikk og fokus på kun scorede mål siden jeg spilte Gutter-08
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 30.05.2019 09:40    Post subject: Reply with quote

Kan godt kritisere han for noe annet enn scorende mål;

Han har vært for sent ute i nesten samtlige dueller denne sesongen, møter ikke ball, presser MYE dårligere en hva han gjorde sist periode i RBK, da han faktisk ga full gass i press...han har dårlige mottak og vist meget dårlig ballkontroll...

SÃ¥nn..
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 30.05.2019 10:51    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Ikke for å forsvare Søder, men har ikke sett så mye kritikk og fokus på kun scorede mål siden jeg spilte Gutter-08

11 år du da. Hvorfor slutte så tidlig? Smile
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3906
Location: Oslo

PostPosted: 30.05.2019 12:54    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Ikke for å forsvare Søder, men har ikke sett så mye kritikk og fokus på kun scorede mål siden jeg spilte Gutter-08


Scorede mål er vel faktisk Søders sterkeste side (mest fordi alt annet er enda svakere), og det er fortsatt noe han ikke er bra nok på for oss. By far...
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 416

PostPosted: 30.05.2019 13:17    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
h b wrote:
Ikke for å forsvare Søder, men har ikke sett så mye kritikk og fokus på kun scorede mål siden jeg spilte Gutter-08


Scorede mål er vel faktisk Søders sterkeste side (mest fordi alt annet er enda svakere), og det er fortsatt noe han ikke er bra nok på for oss. By far...
Søders sterkeste side er dytt i ryggen - frispark i mot.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 05.06.2019 20:27    Post subject: Reply with quote

Sterkeste side er media 2 dager før kamp.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3535
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 05.06.2019 20:50    Post subject: Reply with quote

Syns han er direkte svak i media også jeg
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3906
Location: Oslo

PostPosted: 05.06.2019 21:00    Post subject: Reply with quote

La oss slutte å poste her, håper han er solgt hver gang jeg ser en update :/
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 05.06.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

Det er utopi å tro de får solgt han. Han er ubrukelig på dette nivået.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 510

PostPosted: 24.06.2019 12:37    Post subject: Reply with quote

Dette begynner å bli uholdbart.
Mannen har et tøffeltilslag, mursteinstouch, null kontroll på vektingen av pasninger og fullstendig mangel på kloke bevegelser i feltet.
Må være vanskelig for medspillerne å vite at man har et kombinasjonsspillets svarte hull der framme.

Hvorfor skal vi da spille med en "targetspiss" som lager flere unødvendige frispark enn han vinner dueller?
Hver eneste stopper i serien må da sikle etter muligheten til å gå opp mot denne gråsteinskopien av Søderlund anno 2015.

Botheim må da dø litt innvending hver gang han ser Søderlund gampe rundt uten mål og mening utpå der.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6688

PostPosted: 24.06.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

Delvis enig i siste talers konklusjon, men vil tilføye at en relativt stor og tung person vil ha problemer med å være "skarp" i avgjørende situasjoner når han løper i press konstant.

Søder slik vi spilelr i dag ser helt elendig ut offensivt, men om alle hadde telt den defensive jobben han gjør hadde han sett ut som en million dollars.

Tuvær blir en OK TL spiss som Søder svak i det offensive slik vi spiller i dag, og jeg er overbevist om at en liten lettvekter kunne gjort en bedre jobb, slik vi spiller i dag (må bare gjennta det.)

Søder er langt unna både Steffen, Rade, Frode og Sigurd i det offensive selv om han skal ha mye av de samme kvalitetene (tilsynelatende). Men tipper alle de overnevnte hadde vært benket for lengst slik vi spiller i dag, da de hadde vært for dårlige i presset.

Søder er ikke god nok for de ambisjonene vi har mener jeg, og særlig slik vi spiller nå, men han har tross alt, Allround, gjort en grei jobb og generert dollars for klubben, ikke glem det Smile

Håper vi har forhørt oss med Tarik eller kanskje til og med kanskje en spennende afrikaner, for slik jeg ser det bør Søder i bestefall være et alternativ til formasjonsendring/rotasjon.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1252

PostPosted: 24.06.2019 22:14    Post subject: Reply with quote

Etter SKB-kampen sa vel Horneland at Akintola kunne spille spiss.
Neppe en svekkelse det med Dølle på kanten.
Er også bra på huet i box og klarer å rykke seg fri.
-mister litt på dødball imot.
( hvor vi må tørre å stå igjen med Adeg på topp. Holder det ikke med 9 der bak, så holder det heller ikke med 10 - å innlegg nr 2 er dobbelt så farlig når alle rykker ut..)

La han spille der de to neste nå!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6767
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.06.2019 22:26    Post subject: Reply with quote

Så lenge det betyr flere offensive initiativ er jeg positiv. Egentlig er jeg positiv uansett, Søderlund har (bortsett fra VIF-matchen) vært elendig. Dette års Hedenstad, og det i knallhard konkurranse med nettopp Hedenstad.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1548

PostPosted: 24.06.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

Det at vi hentet tilbake Søder viser til fulle inkompetansen til Bjørnebye og Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 24.06.2019 23:55    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Det at vi hentet tilbake Søder viser til fulle inkompetansen til Bjørnebye og Kåre.


I det minste at det skjer endel kron/mynt vurderinger når beslutninger skal tas..
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 25.06.2019 08:07    Post subject: Reply with quote

Akkurat det med kron og mynt er jo veldig i RBKweb's ånd.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3211
Location: Oslo

PostPosted: 25.06.2019 08:34    Post subject: Reply with quote

Synes nå dere er vel harde her med en spiller som på en halv sesong har scoret like mange spillemål som Bendtner gjorde i løpet av en hel sesong Wink

I Bendtner-tråden å gråtes det jo fortsatt jevnlig over vi ikke bruker denne stor-scoreren...
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2735

PostPosted: 25.06.2019 09:32    Post subject: Reply with quote

Når man har to spisser som ikke scorer mål, så foretrekker jeg i hvert fall den som i utgangspunktet er den beste fotballspilleren av de.

Men nå er det en gang slik at Lorden er ferdig, og da er det desto mer fortvilende å se hvor svak Søderlund er.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2884

PostPosted: 25.06.2019 10:15    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke bare om mål, men hvilke egenskaper en spiller tilfører laget. Med Søderlund får du bevegelse og mye løping. Med Bendtner får du spilleforståelse, overblikk, teknikk og ballferdigheter. Bendtner spilte spiss i fjor, scoret få mål men laget vant serien. Søderlund spiller spiss i år, scorer få mål, og laget ligger nærmere nedrykk enn førsteplass! Selvfølgelig er det ikke så enkelt, men personlig tror jeg RBK hadde hatt flere poeng i år, dersom Bendtner hadde spilt spiss i alle kampene! Selvfølgelig en påstand som hverken kan bevises eller motbevises! Vil også presisere at jeg ikke skylder årets fiaskosesong på Søderlund. Ikke hans feil. Søderlund gjør så godt han kan, og spiller selvsagt fordi treneren bestemmer det!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6688

PostPosted: 25.06.2019 16:03    Post subject: Reply with quote

Skulle vi hatt Bendtner eller en lignende spillertype måtte vi sikkert tenkt litt anderledes i presset da vi mister førsteforsvarer, me njeg tror også den omstillingen hadde ført til flere mål offensivt.

Det som er gledelig er at vi virker å ha stabilisert oss defensivt og at indreløperne ikke står like høyt nå slik at vi har flere strenger å spille på bakfra.

At vi nå trener angrep og da helt sikkert en del etablert tror jeg vi vil se etterhvert.

Kanskje ikke så mye å juble for i år, men jeg tror uansett om dette prosjektet blir fiasko eller ikke, at den eventuelt nye treneren får et solid fundament å bygge på.

var litt off topic så kan legge til at jeg tror Søder kan score en del mere om vi henter inn Steffen på feltet og lærer ham å heade :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2019 16:26    Post subject: Reply with quote

Problemet mitt med Søderlund som førsteforsvarer, er at han komplett mangler frekvensen til å lykkes i den jobben. Søderlund er en god førsteforsvarer når ballen er i luften, noe som stort sett kun er nyttig etter at Søderlund har tapt en hodeduell. Langs bakken er han rimelig ubrukelig. Søderlund står så langt uten én eneste ballgjenvinning eller brutt pasning i år. Det eneste Søderlund er bedre enn Bendtner på i praksis, er viljen til å løpe i rett posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 580

PostPosted: 25.06.2019 18:25    Post subject: Reply with quote

Dette presset til Søderlund er totalt ubrukelig. Han er for treg både i hodet og beina til å i det hele tatt greie å stresse en motspiller uten å lage frispark. Det beste en kan håpe på med Søderlund er at motspilleren en gang i blant er enda mer klønete i duellen, slik at Rosenborg får frisparket. Skrekkelig spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 25.06.2019 18:33    Post subject: Reply with quote

Uff, håper det har kommet bud på han hver gang navnet hans ligger på topp i forumet
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.06.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

Ingen utenfor landets grenser som vil handle en RBK spiss som presterer dårligere enn Tommy Høiland, og ingen klubb i Norge er villig til å betale det han krever i lønn, så han blir nok dessverre i klubben til kontrakten går ut (dvs etter neste sesong).
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 26.06.2019 10:28    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Akkurat det med kron og mynt er jo veldig i RBKweb's ånd.


Eller "hipp som happ", som de kaller det på Lerkendal Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 119, 120, 121 ... 140, 141, 142  Next
Page 120 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb