| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2019 08:14 Post subject: |
|
|
| Det er han nok også garantert. Vet ikke helt hvorfor Zap gjør et nummer av hvor treg han er, for det er han da ikke. Han er vesentlig raskere enn Bendtner også. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.06.2019 09:40 Post subject: |
|
|
Om han er raskere enn Bendtner (og da ser jeg bort fra den famøse hurtighetstesten) på hundremeteren vet jeg ikke, men han er bra treig i vendingene og på små flater. God teknikk, det klarer jeg ikke ta seriøst. Minst ett nivå over Bendtner? Da er det mange forbehold i spill, vet jeg. Og førti millioner fra AZ er jo nærmest skambud for nummer to på toppscorerlista, så det kan ikke sammenlignes med hva de er villige til å betale oss for en spiller. Annet marked.
Selvsagt er han ikke Kenneth Kvalheim, og jeg har ikke sagt at han er dårligere enn Søderlund, men jeg tror han er en spiller som hadde en flytsesong der alt gikk inn, og framover vil vise sitt egentlige nivå. Den nedturen er jo allerede godt i gang.
Kanskje han er Clayton Zane da, om noen. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 21.06.2019 09:44 Post subject: |
|
|
| Bjørn Maars er uten tvil et steg opp fra Søder og er vel litt bedre på det meste. Dersom vi får Maars inn og Søder ut, blir hvertfall jeg fornøyd. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2019 09:48 Post subject: |
|
|
Relativt sett god teknikk, skrev jeg. Har da hansyntatt at han er stor som en tanks og ikke har fysiske forutsetninger for å være noen Messi i tyngdeoverføringene. For å si det på en annen måte: Han har en bedre teknikk enn man skulle tro. Han har også et rent treff på ballen, noe som har vært mangelvare i RBK etter Steffen.
At nedturen er godt i gang er kanskje å dra på litt. Han har hatt en sesong preget av at han har vært andrevalg både på klubb og landslag, men står likevel med 10 mål på rundt 1200 minutter med fotball i Nederland og på landslaget. Om det er hans "egentlige nivå" så gjør vi et scoop om vi får han. |
|
| Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 21.06.2019 09:52 Post subject: |
|
|
| Mike har vel det reneste treffet på ballen i moderne Rosenborghistorie |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2019 09:58 Post subject: |
|
|
Tenkte på midtspisser.
Vil forøvrig rangere Kanan Ya sitt tilslag som det vakreste, etterfulgt av Marek Sapara og Helland (2015-edition). |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 21.06.2019 09:59 Post subject: |
|
|
Rade prica traff vel ganske godt mot Aalesund...? _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2019 10:03 Post subject: |
|
|
| Ja, dessverre. Etter det skuddet prøvde han seg på 50 frispark uten å treffe mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Jan Erik Rutinert
|
Posted: 21.06.2019 18:55 Post subject: |
|
|
| Brooklynlol wrote: | | Mike har vel det reneste treffet på ballen i moderne Rosenborghistorie |
Altsååå, Mike har scoret noen susere (ca 5?). Men gud bedre hvor mange ganger jeg har ergret (tiltet) meg over skuddfoten hans. Den ene lefsa etter den andre, flaff flaff flaff. 49 av 50 skudd triller inn til keeper. _________________ Det står då før svarte faen ingen mål i skauen! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.06.2019 19:44 Post subject: |
|
|
| Tom KÃ¥re Staurvik. Ferdig snakket. |
|
| Back to top |
|
 |
Jan Erik Rutinert
|
Posted: 21.06.2019 19:58 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Tom KÃ¥re Staurvik. Ferdig snakket. |
Aahhh, den tiden. Var vel mest Glimt som fikk gleden av den foten. Husker også Tromsø scoret fra utenfor 16 med skudd i 300 km/t i annenhver kamp. Sjelden vare i Norge i dag. _________________ Det står då før svarte faen ingen mål i skauen! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.06.2019 08:14 Post subject: |
|
|
Jeg vil slå et slag for Runar Berg her. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 22.06.2019 20:24 Post subject: |
|
|
| Det ryktes at klubben ikke har mye penger til forsterkninger. Samtidig så har man et mål om å komme seg ut i Europa. En meget vanskelig kombinasjon. Jeg lurer på om ledelsen i klubben HAR kontroll på klubbløse spillere rundt omkring i Europa. Det er mange spillere med mye kvalitet som ikke har klubb å spille for. Har klubben sjekket ut noen av disse, og fått nei, eller er de ikke interessert i å forsøke? Må vel være mer interessant å spille for RBK mot andre europeiske klubber, enn ikke å spille i det hele tatt. Dersom spillerne er gratis, bør det være mulig å gi litt mer lønn, og bedre signeringsbonus. Vet at vi spiller i Norge, og at hverken det økonomiske eller sportslige nivået er veldig bra, men den som ikke prøver, vil ikke lykkes. Selv tipper jeg at klubben ikke kikker på disse spillerne en gang. For den speidingen som klubben har vist den siste tiden, er i beste fall bekymringsverdig. Panikkbud på middelmådigheter som de kan følge i kamp hver dag hele året, viser hvor man ligger for øyeblikket. Har gått fra bud på Chirivella og Steven Caulker, til bud på Aasbakk og Våge Nilsen. Resultatet ble det samme, ingen signeringer! |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 23.06.2019 20:33 Post subject: |
|
|
Ny spiss...
Så lenge Bendtner er i fryseboksen og Botheim ikke blir satset på, må vi ha en ny spiss. Søder holder rett og slett ikke nivået. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 23.06.2019 21:49 Post subject: |
|
|
At vi må fortsette med denne stallen en måned til fremover er til å få fnatt av. Ny spiss og høyreback kan ikke komme fort nok. Jeg tror dog at vi nok må se Hedenstad på back også ut denne sesongen dessverre.
Tror det kommer en spiss eller to i sommer, men hva annet RBK ser på er ikke godt å si. Drømmen er jo en back som ikke er tiltenkt en rolle som back up til Hedenstad, men en lovende back som kan utfordre Hedenstad med engang.
Andre posisjoner må man nok ha noen ut før noen kommer inn. Med unntak av en back up på venstreback. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.06.2019 22:39 Post subject: |
|
|
For de som så kampen i dag.
Søder gjorde en kjempejobb defensivt, men tror vi som så kampen fant ut at den eneste positive involveringen offensivt var at han kanskje vant ett innkast...
joda han hadde noen avslutningsforsøk, men det var triste greier gitt...
Meget mulig disse hadde vært en smule bedre om han ikke hadde så tungt defensivt ansvar.
som Cruyff sa, om Van Nistelrooy skulle spille spiss var det ikke som dyp spiss, det var som avslutningspunkt.
vi lider av at A) avslutteren vår er gjennomsnittelig dårlig og B) at avslutteren vår nesten spiller indreløper til tider..
Veldig få spisser som kan beherske den rollen vi har i laget i dag og fra norsk perspektiv så vil jeg tro at fyrtårnmessig kan vi glemme det da det er sinnsykt vanskelig å ha en stor tung box spiss som er effektiv om han må jobbe mye defensivt.
vi må velge! Skal vi ha et avslutningspunkt som er god i boksen eller skal vi ha en som jobber steinhardt og kanskje klarer bidra mere offensivt enn Søder.
Tarik er nok en som kunne gjort en brukbar jobb, men spørs om han vil. innlegg til et lavere oppspillspunkt er ikke det vanskeligste å justere.
Boli likedan, men jobber han like mye defensivt?
Skal vi hente Maars så får vi definetivt IKKE et arbeidsjern, men et oppspilspunkt saom er jevnt over bra på det meste, men ikke outstanding.
hva er det vi vil ha egentlig? det må vi bli enig om!
Se på de beste lagene som bruker sånne spisser.. Firmino på Liverpool... en fantastisk undervurdert spiller som om ikke scorer mange mål har spillere rundt seg som kan benytte seg av den jobben å arbeidet han gjør, men vi har ikke 700mill å blåse på en spiss så vi må tenke og finen veien.
Jeg vil tippet at blokka som er framme nå har et par navn.
1. Tarik
2. Maars
3. Satse på Søder/Botheim
4. Boli
5. ukjent
og så får vi virkelig håpe at vi finner den beste løsningen for kamper som mot TIL skal vi ikke reise hjem uten poeng! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 24.06.2019 08:05 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha en spiss som kan dempe en ball, god nærteknikk og med nogenlunde avslutningsegenskaper.
Han vi satser på akkurat nå har ingen av de egenskapene. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 24.06.2019 09:01 Post subject: |
|
|
| Jeg vil ha en spiss som kan dempe en ball, god nærteknikk, med nogenlunde avslutningsegenskaper, og jager ball som et uvær. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 24.06.2019 09:38 Post subject: |
|
|
| EGA wrote: | Jeg vil ha en spiss som kan dempe en ball, god nærteknikk og med nogenlunde avslutningsegenskaper.
Han vi satser på akkurat nå har ingen av de egenskapene. |
Den spissen du beskriver her er allerede i klubben, men han sitter på tribunen! |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 24.06.2019 10:03 Post subject: |
|
|
| Hva sier Horneland om ny spiss i dagens Adressa+? |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 24.06.2019 10:23 Post subject: |
|
|
Tipper:
"Vi trenger ikke speider, jeg kan se hvem som klarer å score mål"
eventuelt:
"Jakob ingebritsen hadde vært en bedre spiss på mitt RBK enn H. M. Brattbakk" |
|
| Back to top |
|
 |
Odd-Æven Junior
|
Posted: 24.06.2019 10:48 Post subject: |
|
|
Fra dagens Adressa / Aftenposten :
– Viser denne kampen at RBK er nødt til å hente en spiss i sommer?
– Nei, slik tenker jeg ikke. Jeg tenker at det er masse som er uforløst hos dem som allerede er her, så jeg tror vi skal klare å få det til med dem som er her. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 24.06.2019 11:16 Post subject: |
|
|
| Få det til med Søderlund. Ok. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 24.06.2019 12:05 Post subject: |
|
|
| Søderlund kommer vel bare til å prøve å presse ut spilleren og sutre til media om vi henter ny spiss uansett, så hva er egentlig vitsen? Blir jo bare dårlig stemning. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.06.2019 12:19 Post subject: |
|
|
| Hva skjedde med pausen din? |
|
| Back to top |