English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 111, 112, 113  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.10.2006 19:08    Post subject: Reply with quote

Hehe, tviler ikke, han har jo noe å slekte på der også. Hva pondus angår, mener jeg Razz
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2006 10:44    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Steffen Andreassen (16) fra Silsand har ikke hatt en optimal start i Rosenborg. Men han stortrives med sitt nye liv.

Hele artikkelen:

RBK-Steffen har god tid

SILSAND: Steffen Andreassen (16) har ikke hatt en optimal start i Rosenborg. Men han stortrives med sitt nye liv.

Troms Folkeblad - Troms Folkeblad papirutgave, 14.10.06

Forrige fredag opererte han menisken på Rosenborg-klinikken etter et uhell på trening. Hjemme på høstferie har han god tid til å restituere etter operasjonen, og han regner med å være tilbake på fotballbanen snart. - Det er deilig å være hjemme hos mor og far. Jeg slapper av og besøker kjente. I morgen reiser jeg tilbake til Trondheim, og om noen uker regner jeg med å trene for fullt igjen. Kneet er ikke vondt, men beveligheten er litt nedsatt, forklarer junior-keeperen. trenere Det nye livet i Trøndelag er han storfornøyd med. - Det har gått veldig bra til nå. Jeg trives godt både på og utenfor fotballbanen. Jeg bor i et kollektiv sammen med fire trivelige lagkamerater like ved Lerkendal stadion, så det er helt topp. Apparatet rundt oss spillere er også veldig bra, og trenerne Kåre Ingebrigtsen og Bent Skammelsrud er flinke til å følge oss opp, sier Andreassen og kommer med et eksempel. - Etter operasjonen ble jeg `lagt` inn til overvåking hos Kåre Ingebrigtsen, og tidlig neste morgen kjørte han meg til flyplassen da jeg skulle reise hjem, forteller han. Overgangen fra FK Senja til Rosenborg ballklubb har vært problemfri for talentet. - Både nivået og tempoet er høyere i RBK enn hjemme, og det var uvant til å begynne med. Men tilpasningen har gått bra, mener 16-åringen. @Én blemme i debuten Han går første året på KVT i Trondheim, en videregående skole som har et samarbeid med RBK. Kontrakten med storklubben varer så lenge han går på skolen, til sommeren 2009, og det gir han ro til å satse på keeper-yrket. - Dette er en guttedrøm som har gått i oppfyllelse og en kjempemulighet til å utvikle meg videre. Jeg tar det i gradvise steg. Tid er det nok av, så det er ingen grunn til å stresse. Det er nok ennå noen år til jeg kan utfordre Lars Hirschfeld om plassen på førstelaget, smiler Andreassen. Hans eneste kamp for RBK hittil er en kamp for 3. laget i 3. divisjon. - Debuten gikk greit. Én liten blemme, men ellers spilte jeg bra, sier Andreassen. Han har ennå ikke sluppet til på juniorlaget, som i begynnelsen av november spiller finale i cupen mot Start. Det er det flere årsaker til. glad i oppmerksomhet - Den første cupkampen var ikke overgangspapirene mine i orden, og den siste tiden har jeg vært skadet. Men konkurrentene mine er gode og det er ikke lett å spille seg inn heller. Men de er to år eldre enn meg, så sjansen kommer vel, sier keepertalentet som ikke er overbegeistret for oppmerksomheten som kommer når en spiller for `Troillongan`. - Jeg liker ikke å stikke meg fram, og vil heller la prestasjonene på fotballbanen tale for meg, sier han beskjedent. Bent Skammelsrud har dessverre ikke fått sett så mye av Andreassens keeperferdigheter. - Gutten ble skadet etter kort tid her og nylig operert. Jeg håper han kommer snart tilbake, så jeg får sett mer av han, sier storspilleren som la opp høsten 2002.
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 15:35    Post subject: Reply with quote

For mye party i helga til at jeg la merke til det i Lørdagsavisa Confused .
2mas
Sjef

PostPosted: 27.10.2006 13:24    Post subject: Reply with quote

Lars Gunnar Johnsen og hans foreldre er også invitert til Rosenborg, for å se på forholdene i den klubben. Rosenborg ønsker å vise fram forholdene rundt klubben, slik som skoletilbud og boforhold. Også Tromsø vil ha Senja-talentet.

Les mer: Invitert til eliteserien
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 27.10.2006 15:56    Post subject: Reply with quote

Så det blir en eventuell overgang, eller får vi ham gratis?
2mas
Sjef

PostPosted: 27.10.2006 16:04    Post subject: Reply with quote

RBK betaler vanligvis rundt 50 000 for juniorspillere?
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 27.10.2006 16:23    Post subject: Reply with quote

OK, ikke dårlig pris det for en landlagsspiller (vet det er U16 eller noe).
Makkverk
Veteran

PostPosted: 27.10.2006 18:08    Post subject: Reply with quote

G15. Vi på Finnsnes anser han som en klyse Cool , mye på grunn av hans temperament. Imidlertid er det jo mulig han skjerper seg i Trondheim.
2mas
Sjef

PostPosted: 01.11.2006 00:20    Post subject: Reply with quote

Phillip Warnö (1989) på prøvespill: Spennende keepertalent
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 01.11.2006 01:21    Post subject: Reply with quote

RBK.no blir bedre og bedre! Tommel'n opp!
2mas
Sjef

PostPosted: 01.11.2006 12:32    Post subject: Reply with quote

- De yngste er virkelig spennende. Pål André Helland har mye talent, men trenger naturligvis litt tid etter benbruddet. Even Larsen er god, og ikke minst Erik Tønne med sin gode teknikk og fart med ball, skryter Per Winsnes til rbk.no.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.11.2006 18:25    Post subject: Reply with quote

Ifølge Winsnes blir skjebnen til 87-gjengen (Skjelbred og Nordvik naturligvis utenfor) avgjort i uka som kommer. Det gjelder følgende fem spillere:

Sivert Lund
Aksel Skjølsvik
Leif Zahl
Miron Dimas
Markus Midtsjø

Det er vel ikke helt umulig at de to førstnevnte kanskje vil motta litt lønn fra RBK for å spille for Ranheim; altså gjennom utlån.

PS! Regner vel med at utleide Vegard Skorstad fortsetter i Strindheim.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 20.11.2006 23:38    Post subject: Reply with quote

Rart Sivert Lund ikke får fortsette.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.11.2006 11:25    Post subject: Reply with quote

Det har vel vært klart lenge. Ble derimot overrasket over at han hadde seniorkontrakt ut 2007. Det visste jeg ikke.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 21.11.2006 14:35    Post subject: Reply with quote

Har også blitt imponert over det lille jeg har sett av Sivert Lund. Håper, siden han ikke får lov til å bli i Rosenborg, at han får utviklet talentet sitt videre i en annen tippeligaklubb eller ihvertfall i vikarligaen.
Brady
Veteran

PostPosted: 21.11.2006 18:26    Post subject: Reply with quote

Sivert Lund kan nok bli en ok spiller, men kommer sannsynligvis aldri opp til norsk landslagsklasse pga en del åpenbare svakheter, og da er det riktig av RBK å la ham gå.
Back to top
jkrakene
Senior

PostPosted: 24.11.2006 14:32    Post subject: Reply with quote

Kan jo oppdatere litt om de to som har prøvespilt på juniortreningene til rbk siste måneden:

Lars Gunnar, 91-spiller fra Senja. prøvepilte for rbk sist vinter og imponerte spesielt på en internkamp vi hadde. Han har vokst til i løpet av sommeren og har vært god på treningene vi har hatt i uka her. Spennende spiller med bra ballteknikk og bra blikk for spillet til en guttespiller å være.

Svenske Philip: En utrolig god keeper, er vel født i 1989(?)
Flink med beina, fantastiske utkast og meget god i feltet.
Stor og barsk, mer usikker på streken og kommunikasjon.
2mas
Sjef

PostPosted: 24.11.2006 14:46    Post subject: Reply with quote

Svensker er vel generelt usikre på det norske sprog? Cool
Back to top
jkrakene
Senior

PostPosted: 24.11.2006 21:59    Post subject: Reply with quote

det kan du si Smile
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.11.2006 23:51    Post subject: Reply with quote

Hehe, forumstatusen har jo faktisk dobbel betydning i ditt tillfellet Razz
jkrakene
Senior

PostPosted: 25.11.2006 15:45    Post subject: Reply with quote

tja, på sin måte. Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2006 15:13    Post subject: Reply with quote

I fjor spilte han guttefotball for Orkanger. Nå er 15-årige Christian Norgaard i England og prøvespiller for Portsmouth.

Den engelske toppklubben inviterte unggutten til prøvespill etter å ha sett han i aksjon for Norges G15-landslag i sommer og høst. Christian Norgaard spilte alle de fire kampene for Norge, hvor han har ruvet som midtstopper. Han ble blant annet kåret til Norges beste spiller i en treningskamp mot Polen i august.

(...)

10. klassingen ved Skaun ungdomsskole gikk fra Orkanger til Strindheim foran sist sesong, og har overbevist stort. Nå er han klar for Rosenborgs rekruttlag, og blir lagkamerat med Pål André Helland fra Kyrksæterøra.

- Christian har både hurtighet, ro og teknikk som gjør han til en moderne midtstopper. Samtidig har han en veldig fin holdning, er pliktoppfyllende og trivelig. Han har alle forutsetninger for å lykkes som fotballspiller, sier hovedtrener for Strindheims A-lag, Ronald Wenaas.

Les mer: Prøvespiller for Portsmouth
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 28.11.2006 16:14    Post subject: Reply with quote

hvorfor er ikke denne mannen i RBKs juniorstall allerede*?

blir så forbanna provosert av nyheter som dette...
hvorfor klarer vi ikke å sikre oss de største talentene i distriktet tidlig.. æsj..

http://fotball.aftenposte...e70072.ece
Back to top
Klodvig
Junior

PostPosted: 28.11.2006 16:53    Post subject: Reply with quote

Som det fremgår i artikkelen så er han så godt som klar for spill for juniorlaget neste år, men gutten er bare guttespiller da også. Jeg har sett spilleren i flere kamper på juniornivå i høst og jeg vil presisere at han har en lang vei å gå. Disse kampene, i interkrets for g19, er av heller labert nivå og de beste juniorspillerne er enten i lokale klubbers a-staller i 2. eller 3. divisjon eller RBK´s rekruttavdeling. Dermed kan du si at nivået er rett og slett utvannet og blir ikke akkurat et nivå å utvikle seg på for talenter. Etter å ha sett denne Christian må jeg innrømme at han overhodet ikke klarte å markere seg. Den eneste grunnen til at han befinner seg på noe landslag overhodet må være den ekstreme fysikken han har sammenlignet med andre spillere på samme alder. Men når han ikke engang klarer å dominere og markere seg i juniorkamper i interkrets, en meget svak sådan, så har han ingenting å gjøre i RBK´s juniorstall.

Han har nok utviklingspotensiale, men jeg tror nok ikke han blir å se i tippeligaen noengang, til det flyter han for mye på fysikken og er i bunn og grunn en svak spiller, rent fotballmessig.
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 28.11.2006 17:44    Post subject: Reply with quote

Nå kan ikke jeg skryte over å ha sett ham. Men er du ikke litt vel negativ nå, Klodvig? Det er som regel vanskelig å se om en spiller egner seg for tippeligaen eller ikke i så ung alder, det er mye utvikling igjen. Mange gode spillere har ikke fått gjennombruddet sitt før de er godt over 20.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 111, 112, 113  Next
Page 9 of 113

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb