English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 158, 159, 160 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 09:01    Post subject: Reply with quote

For min del syns jeg dette var mye piss. Fikk ikke meg som ny fan av siden der hvertfall Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 10:28    Post subject: Reply with quote

Jeg derimot synes det er en god oppsummering av grunnene til at Horneland må ut av klubben så fort som mulig og selvsagt aldri burde vært ansatt i det hele tatt.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 11:35    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ingen her inne vet hva Horneland-fotball er, og man kan nesten lure på om han vet det selv også. Jeg mistenker at det er en god dæsj NFF-søl i mixen her, for en som fanatisk har holdt med Liverpool i noenogførti år ser lite eller ingen ting til den Klopp-fotballen man visstnok skal spille.

Stallen har klare mangler når det kommer til å spille "moderne" fotball. Da tenker jeg på fotballen som f.eks Tottenham, Liverpool og Southampton spiller. Fellesnevner i tillegg til høyt press er at de legger ned 10 % mer løping enn de andre lagene i divisjonen. Som er HELT nødvendig for at presset skal fungere.

En annen ting er at INGEN kan slurve i den defensive jobben. Det er her spillere som Bendtner er fullstendig på bærtur. Man kan også selvsagt føye på stort sett det vi har av kanter (kanskje med unntak av Yanni), halve midtbanen og han høyrebacken vår.

Og da vil aldri den "moderne" fotballen fungere.

En one trick pony som Horneland er avhengig av å ha en offensiv og spillende keeper + 10 Roar Strand for å få det her til å fungere. Han har per i dag en venstreback som fyller kriteriene, og mangler per i dag 10 spillere for å få til den fotballen han ønsker å spille.
Jtronsda
Junior

PostPosted: 25.05.2019 12:29    Post subject: Reply with quote

Ut fra det Horneland selv har sagt om sin optimale fotball, synes jeg den ligner på en norsk versjon av det Klopp står for. Derfor er presspillet hovednøkkelen for å lykkes.

Når det gjelder Liverpool og Klopp, må man også huske at det endte med 8.-plass i hans første (3/4) sesong i 2015/16. Ikke var det festfotball og ikke var det et spillermateriale som passet hans filosofi. Men med store utskiftinger i stallen de påfølgende år og langsiktig jobbing ble det etter hvert bedre og bedre.

Litt slik er det også i Rosenborg nå. Vi har en for dårlig stall - ja, de har vunnet mye - men hvor mange titler hadde vi tatt de siste årene uten André Hansen i mål? Når han ikke tar alt lenger og vi sliter offensivt med dertil lavere og lavere selvtillit, en aldrende spillerstall, samt en god dose bråk både sportslig og utenomsportslig, så blir vi dermed en middelmådighet. Det er ikke akkurat så rart når problemene tårner seg opp samtidig.

Min påstand er at de fleste trenere ville slitt kraftig med å få gull ut av RBK-mannskapet denne sesongen, med alt som har skjedd samtidig av negative faktorer. Derfor syns jeg også det er altfor tidlig å avskilte Horneland; det vi har gjort til nå er slettes ikke det han står for. Jeg mener Horneland må få tid til å sette sitt preg på mannskapet gjennom to overgangsvinduer, for deretter å få en hel sesongoppkjøring til å påvirke treningshverdagen nok. Det tar tid å legge et godt treningsgrunnlag når det tydeligvis har blitt slurvet over lang tid.

Med tanke på spillermaterialet må det selvsagt utskiftinger til, men i første omgang tror jeg vi kommer et godt stykke på vei ved å få inn en ny høyreback, en spiss og en sentral midtbane. Får vi dette på plass i sommervinduet, kan ting se lysere ut allerede i høstsesongen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 25.05.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

Stallen er ikke for dårlig . Men de løper ikke nok og riktig. I tillegg brukes feil spillere i feil posisjon og spillere som ikke skal brukes i den taktikken Horneland liker.

Vi møter Elendig motstand hver helg. Liverpool måtte ha tid til å komme seg opp når de møter god motstand hver helg.

Hadde vi møte gode lag hver helg hadde ting vært litt mer forståelig. Men vi møter jo pissdårlige lag hele tiden og skaper knapt sjanser.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 12:41    Post subject: Reply with quote

Til jotrondsda: Det er så naivt. Stallen har klart forbedringspotensial, men ble den plutselig så dårlig i løpet av en vinter? Vant serien klart i fjor, nå dumpekandidat uten vesentlige endringer i stallen. Jeg tror mange andre trenere ville fått mye mer ut av dette laget, samtidig som de hadde spilt underholdende fotball. Klubbens sjel og fremtid dør med Horneland ved roret.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 25.05.2019 12:42    Post subject: Reply with quote

Dette handler jo ikke om at man forventer full klaff med en gang. Selvfølgelig skulle han fått tid om man så noen tendeser til at han satt sitt preg på laget med positivt fortegn. Han har spilt 1/3 av sesongen og vi ligger på 12.plass grunnet tidenes heldigste seier sist runde.

Du mener dette ikke er hans verk altså? Det er ettermelet til Coolen og Kåre, selv om laget spilte markant annerledes i fjor? Joda, det var rævvafotball av rang det og, men dette er jo rævvafotball på en helt annen måte. Så han har jo tydelig satt sitt preg på laget. Hvorfor skal dette få fortsette? Hva i all verden er det med det vi har sett av Horneball nå som tilsier at dette skal bli bra til slutt? Eller enda viktigere, hva i all verden er det med laget pr i dag som vitner om at dette ikke kan bli noe bedre ganske kjapt med en ny trener?
Back to top
SverreTrd
Senior

PostPosted: 25.05.2019 12:49    Post subject: Reply with quote

Jeg synes RBKweb er både lærerikt og underholdende. Noen ganger må jeg le for meg selv gitt beskrivelsene at hvordan tingenes tilstand er/har vært.

For eksempel er det smått utrolig at vi har vunnet noe som helst de siste 4-5 årene med elendige trenere og spillere! Jeg aner et anstrøk av "Monty Python Live at Hollywood Bowl" hvor det diskuteres hvor hard oppvekst den enkelte hadde hatt Very Happy

Spøk til side så er ikke dagens situasjon særlig lystig: Jeg er blant dem som tror Horneland er et feilgrep, men blir overlykkelig om jeg tar feil.
RBK RBK RBK RBK
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 13:43    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Stallen er ikke for dårlig . Men de løper ikke nok og riktig. I tillegg brukes feil spillere i feil posisjon og spillere som ikke skal brukes i den taktikken Horneland liker.

Vi møter Elendig motstand hver helg. Liverpool måtte ha tid til å komme seg opp når de møter god motstand hver helg.

Hadde vi møte gode lag hver helg hadde ting vært litt mer forståelig. Men vi møter jo pissdårlige lag hele tiden og skaper knapt sjanser.

Stallen er ikke bedre enn at det er ganske lite som skal til for at vi faller ned på nivå med resten av landet, det har vi jo fått bevist i år.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 14:16    Post subject: Reply with quote

Classiker har flere gode poeng i innlegget han linker, men kan påpeke at Besim IKKE er fryst ute, men som jeg tidligere har nevnt er ute med en Ryggskade i 6 uker (da) er vell ute en drøy mnd enda.

(16. Å legge talentet Besim Serbecic på is – uten forklaring)

Også nevner han også punkt:
- 30. Å ikke se verdien av ZXY, når det blir brukt som datagrunnlag for utviklingen 2016-2018. som også klan linkes til punkt:
- 25. Å ikke inneha noe ønske om å utvikle eller bruke teknologi i noen form treningshverdagen.

ZXY blir ikke benyttet akkurat nå pga det er ingen i klubben nå ei heller har vært, som kan analysere data fra det.

Så kan man peke på at det er skikkelig teit at vi ikke bare får en avtale med noen til å fikse dette.

Horneland har sagt at dette gjelder NÅ, men at i fremtiden vil de ta opp tråden igjen enten med ZXY eller lignende verktøy.

Tror dette hovedsakelig har med å spare penger der vi kan akkurat nå å gjøre.

-51. Å vrake dataanalyseverktøyet, mot ledelsens beslutning og alle andres erfaring og råd.
Dette kan jeg ikke spesifikt kommentere rundt hvem som bestemte hva her, men jeg viser til hva han sa ovenfor angående ZXY.

Så har jeg lyst til å kommentere rundt punkt 37:

- 37. Ã… spille primitiv, langballfotball

Jepp vi spiller primitiv langfotball til tider, men det er ikke slik han ønsker laget skal spille.
Konkret som jeg vet å kan si for sikkert er at det jobbes med å jsutere ned indreløperne så vi har flere muligheter i oppspilsfasen så vi slipper å stenge rom offensivt for hverandre å tvinges til å slå langt. For å bruke Hornelands egene ord: " Vi jobber med det. Endring av adferd krever bare litt tid"

av de 102 poengene fra Classiker så er det mange meget gode poeng og meninger jeg er helt enig i, men det er jo ikke så enkelt.
Mye skyldes alt som foregår i kulissene, ting vi ikek har oversikt over enda.

Jeg mener bestemt vi helt sikkert kunne hentet en bedre trener og ikke mindst en mere "riktig" trener, men når ha ner ansatt så føler jeg han fortjener en fair sjangse og selv om sikkert flertallet mener at 1 kamp var nok så minner jeg om at Nils engang var nobody han også, misslyktes, men kom tilbake og skapte historie.

Meget mulig Horneland ikke er den som har evner eller visjoner til å bli en sånn mann, men når ståa er som den er så er det bare å håpe at ting faller på plass og kommer seg etterhvert.

Jeg er oppriktig glad i RBK, men ser ikke poenget med å sparke Eirik nå for å peise inn Rekdal eller Skrullerud..

Og til sist vil jeg bare si at jeg håper virkelig styret har en plan!

RBK
Neeskens, trenger du å låne en tampong?

Last edited by moomoo on 25.05.2019 14:30; edited 1 time in total
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 14:21    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Classiker har flere gode poeng i innlegget han linker, men kan påpeke at Besim IKKE er fryst ute, men som jeg tidligere har nevnt er ute med en Ryggskade i 6 uker (da) er vell ute en drøy mnd enda.

Problemet er at denne lista inneholder mer svada enn gode poeng.

-1 av 6.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 14:58    Post subject: Reply with quote

nå prøvde jeg å være positiv her da KIT :p

Å ha meninger å tørre å stå for dem fortjener jo litt respekt og om man ser på poengene så er jo flere isolert sett riktige, men det er så mye mere rundt det at det blir litt for enkelt å kalle en spade en spade akkurat nå (synes jeg).

Enhver har rett til å mene det han/hun vil og jeg synes at å lufte de sånn viser karakter og Classiker er jo en oppegående fyr, men som flere av oss sikkert veldig følelsestyrt akkurat nå, for ingen av oss liker Status Q akkurat pr.i dag.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 25.05.2019 15:59    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å glede alle, Kit Wink

Innrømmer gladelig at lista kan framstå som en smule tabloid, og at ikke alle poengene er like gode.

Takk for fine ord, moomoo... Må ikke ta noe av dette for mer enn det det er, en kanal for å ytre meninger. Påstår ikke at dette er fasit, eller udiskutabelt. Nettopp det motsatte som var hensikten med å poste den her.
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 16:02    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne sett en liste med 102 grunner for å beholde Horneland. Eller 5 grunner. Eller 2.
Back to top
bommel1
Rutinert

PostPosted: 25.05.2019 16:16    Post subject: Reply with quote

Personlig har jeg ingenting i mot å gi Horneland lengre tid.
Man kan ikke snu en spillerstalls mentalitet og fysikk på 1-2-3.

Et punkt som ble nevnt på "rasmus og saga" er spesielt interessante i denne konteksten.
-Horneland ville trene mer og hardere i vinter, men spillerstallen tålte det ikke. Etter et par år med fysisk nedtrapping er ikke dette rart, og minner litt om Liverpool under Klopp i starten. Dette er noe som må jobbes med over tid. Den fysiske underlegenheten til nesten alle andre lag så vi også i fjor.
Se på Haugesund, laget Horneland bygget med gråstein og et håp. De hadde langt større kapasitet enn det vi hadde når vi spilte.

Et par andre punkter:
-En spillerstall trenger fornyelse forut for enhver sesong, selv om det var suksess i forrige. Her har vi feilet totalt. Panikkjøp aside, troppen må føle at det er reell konkurranse om plassene. Enten det er av nye kjøp eller unggutter som kommer opp. I lang tid har man kjøpt spillere for å fylle opp en stallplass -og knapt gitt disse eller våre unggutter en reell sjanse når det presumptive førstevalget har vært på plass.

-Bendtner sin situasjon. Denne ble kastet i hendene på Horneland etter at KI, EH og SIB bare lot det skure og gå.Hva skal han gjøre når halve troppen er lei av ham og han ikke får deltatt i oppkjøringen på grunn av en voldsdom? Bendtner skulle vært kastet ut for lenge siden, og hadde antageligvis vært det om man ikke hadde brukt så jækla mye penger på ham.

Det er på tide med en stallfornyelse, og denne sesongen ser ut til å være perfekt for det. Ut med overbetalte og underpresterende spillere som Bendtner, Søder, Helland, Hovland osv - gi Denic, Serbecic, Ceide, Johnsen og Botheim en reell sjanse til å få god spilletid.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 25.05.2019 16:45    Post subject: Reply with quote

Spiller ingen rolle hvor godt eller dårlig trente vi er når vi uansett spiller måkeball. Selv FKH som sto løpet mye bedre enn oss oppnår ingenting med å være i god form. Hva skal liksom gråsteinen vi har med å komme seg i form? Kjempe om 3 plassen om et par år? Er så mye piss fra Hornelandpatriotene at det ikke ligner grisen.

[Fjernet sitering av hele innlegget til bommel1 --OP]
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 17:57    Post subject: Reply with quote

Skinnvesten: Det singler i glass så det høres fra Trondheim til Drammen
Back to top
Jtronsda
Junior

PostPosted: 25.05.2019 19:33    Post subject: Reply with quote

vingback wrote:
Til jotrondsda: Det er så naivt. Stallen har klart forbedringspotensial, men ble den plutselig så dårlig i løpet av en vinter? Vant serien klart i fjor, nå dumpekandidat uten vesentlige endringer i stallen. Jeg tror mange andre trenere ville fått mye mer ut av dette laget, samtidig som de hadde spilt underholdende fotball. Klubbens sjel og fremtid dør med Horneland ved roret.

Mulig du synes dette er naivt, men mitt poeng er: I toppfotballen er det små marginer. Senker man seg 2-3 %, er det gjerne forskjellen på seier og tap. Når det da har skjedd så utrolig mange negative ting i klubben samtidig, er det klart at disse prosentene har blitt oppfylt og vel så det, og dermed gjort jobben til Horneland tilnærmet umulig nå i starten. Derfor mener jeg han nå må få tid til å sette sitt preg på laget under noenlunde normale omstendigheter, så kan vi dømme prosjektet etter det.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 21:04    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke helt å se at man trenger mer enn 10 kamper for å vurdere hvilken retning dette prosjektet går i. Han kom inn til et relativt godt dekket bord, men foreløpig har laget han leder levert spill og resultater på samme nivå som et hvilket som helst annet bunnlag i Eliteserien. Men dette virker å være helt akseptabelt og akkurat som forventet for klubbledelsen og da tenker jeg Horneland-prosjektet faktisk vil få den tiden som trengs til å potensielt bli erklært som tidenes RBK-fiasko. (Håper jeg tar feil)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
media
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

Kampen mot Brann er vel første kamp med relativt skadefri midtbane og angrep. Vi starta sesongen flere uker etter resten, så i min bok har Horneland fortsatt en del å gå på.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 21:51    Post subject: Reply with quote

Var vel omtrent først i cupfinalen i fjor troppen var "helt" skadefri også og det gikk jo sånn "tålelig greit" med omtrent samme spillerstall. Samme sesong byttet vi som kjent også trener midt i sesongen...

Passe håpløst i seg selv å prøve å legge om formasjon og spillestil når man kommer inn så sent før sesongstart. Nå er vi tilbake i 4-3-3, men man har fortsatt ikke peiling på hvilket lag som starter neste kamp eller hva slags prestasjon og innsats man får servert. Nei vi får se hva dette blir til, håper mot slutten av sesongen at man iallfall sitter igjen med noen kamper man husker med positive fortegn.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 25.05.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Vi vet hva slags prestasjon og innsats vi blir servert. Det blir hodeløs springing til de er kjørte, elendig presisjon, elendig førsteforsvarsjobb etter en haug ballmiss og uforståelig elendige mottak, og en og en som presser, mens brann enkelt spiller gjennom oss. Det er den samme møkka vi har fått servert runde etter runde, men null selvskapte målsjanser og en haug med sjanser mot i dette kriseforsvaret.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

Bør få sparken om det blir tap mot Brann. Men spørs om styret som ansatte treneren orker å gjøre det i frykt for at de også må gå.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 25.05.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

Som nevnt tidligere. Tilliten til Horneland er ikke resultatbasert. Den er tidsbasert. Horneland sitter minimum ut sesongen. Rykker vi ned er det garantert at han blir, pga budsjett. Blir vi værende kan det hende at man begynner å vurdere ny mann til neste sommer. At dere aldri skal lære av denne åndssvake ledelsen vi har sett år etter år.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 25.05.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Dårlig stemning på alle fronter. Det er ca. 10 brukere her som er kronisk negative og lanserer konspirasjonsteorier på løpebånd. Garderoben er splittet og media er søppel. Kanskje på tide å ta en karsk og glede seg over RBK igjen...
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 158, 159, 160 ... 335, 336, 337  Next
Page 159 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb