|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 23.05.2019 15:11 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | etter rapportene fikk jo "alle" denne behandlingen under KÃ¥re |
Dette stemmer jo ikke. Oppslaget gjør det klart at Bendtner har fått leve i sin egen verden i lang tid. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:14 Post subject: |
|
|
Spillergruppa har i tur og orden klaget på media, på styret, trenerne, på Bendtner og nå ser vi også at det murres mot Bjørnebye. Man har skyldt på relasjoner, tunge bein, manglende selvtillit for elendige kollektive og ikke minst individuelle prestasjoner på banen.
Når skal spillerne være voksne nok til å peke også på seg selv?
- Beklager, i dag traff jeg bare med én av ti pasninger, forårsaket gjentatte brudd imot, og satte mine lagkamerater i store vansker (Konradsen)
- Sorry, jeg mistet kontrollen på vingen/spissen min fem ganger i løpet av kampen, uheldigvis medførte det tre mål imot som vi aldri klarte å reise oss fra (Hedenstad/Hovland)
- Dessverre klarte jeg ikke å ta imot ballen og spille en medspiller gjennom i rom én eneste gang i kampen. Jeg tar selvkritikk for at jeg rett og slett ikke er god nok for dette nivået, verken i kamp eller på trening (Søderlund)
- Jeg er enig med kritikerne og børssetterne i at slik spillet mitt er nå er jeg nok ferdig som toppspiller - en klubb som Rosenborg fortjener bedre (Helland)
Nå er vi snart ferdige med sirkus Bendtner, men det denne saken avslører er en dyp ukultur i klubben som handler om langt mer enn en dansk stjerne på nedadgående kurve. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:15 Post subject: |
|
|
Oppslaget gjør det klart at det er bevegelser i spillergruppa når treneren ikke klarer å skape kultur i prestasjonsgruppe der vi får ut det beste av hver enkelt.
Go'fot teori. Spille hverandre gode. Det er ikke en floskel men seriøst prinsipp. Hvor mange ganger under Nils Arne var det noe sånt som utartet så langt? Null ganger. |
|
Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 23.05.2019 15:20 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Oppslaget gjør det klart at det er bevegelser i spillergruppa når treneren ikke klarer å skape kultur i prestasjonsgruppe der vi får ut det beste av hver enkelt.
Go'fot teori. Spille hverandre gode. Det er ikke en floskel men seriøst prinsipp. Hvor mange ganger under Nils Arne var det noe sånt som utartet så langt? Null ganger. |
Skammelsrud forklarte i Rasmus&Saga at det samme skjedde da Carew ikke dukket opp til flyet på vei til treningskamp. Han sier det var flaks at budet fra Valencia kom noen dager etterpå. |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 23.05.2019 15:22 Post subject: |
|
|
VÃ¥r Herre wrote: | Altitude wrote: |
At enkelte idioter her inne har forsvart ham helt til nå vitner om fullstendig manglende forståelse, eller enda verre, fornektelse av virkeligheten.
Kanskje det er like så greit at dere går tilbake til å dyrke deres helter i Keeping Up with the Kardashians og Paradise Hotel? |
Voksen kommentar. Men du har naturligvis den hele og fulle forståelsen av klubbens dynamikk og tilstand, så får vi andre se på Kardashians. Det som foregår i både RBKs og de øvrige nevnte seriespill denne sesongen er forsåvidt like blåst. |
Sannheten svir litt?
Mange på dette forumet har vært så blendet av Bendtners navn og kjendisstatus at de over lengre tid har forsvart en umotivert, lat, dyr, ikke-presterende voldsdømt spiller i stedet for å innse at denne spilleren faktisk gjør stor skade på den klubben de sier de elsker.
Hadde ikke fyren hett Bendtner, men for eksempel Gytkjær eller Søderlund, hadde han vært slaktet fullstendig her inne. Men han har av mange fått fripass nettopp fordi han er Bendtner. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:23 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Ratatosk wrote: | Alle er gode venner, og spillet flyter som aldri før! |
Nei. Alle er ikke gode venner ennå. Mange er meget frusturerte ennå både blant spillere og sportslig ledelse i klubben.
Kreftbyllen(ne) er langt ifra fjernet ennå men det jobbes med det med de verktøyene de kan få lov til å bruke. |
Så der er flere som skal ut? Er vel Adegbenro som ryker da, siden han ikke forstod noen ting av at Bendtner var vraket. Jensen virket heller ikke å støtte avgjørelsen. Mulig det står noe i artikkelen, men jeg har ikke adressa +, så vanskelig å vite sikkert. Det jeg er sikker på er at årets RBK lag, er det gråeste RBK - laget siden jeg begynte å følge med, som er over 30 år siden. RBK har alltid hatt en spiller eller to, som har vært i stand til å gjer noe eksepsjonelt. Enten forløsende og geniale pasninger, eller avslutningsegenskaper av høy kvalitet. Det har også vært folk som har kunnet passere en mann eller to med ball, og ta med seg ballen i høy hastighet. Hvem er dette i dagens lag? Adegbenro kunne vært en slik, men han er ikke inne i laget. Ser ikke så mange andre. Tørset Johnsen har kanskje kvalitetene til å få et godt driv med ball. Ceide har i mine øyne ikke vist stort, men så har jeg heller ikke mulighet til å se andrelagskamper.
Last edited by Ratatosk on 23.05.2019 15:23; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:23 Post subject: |
|
|
Skammelsrud snakket vel også om den gangen spillergruppa protesterte så mye at Eggen trakk seg. Spillergruppa henta han ikke inn igjen, han måtte godta å endre seg  |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:24 Post subject: |
|
|
Nils Arne var streng på at det beste laget stiller. Ikke sjanse i havet for at Carew hadde havnet i fryseboksen. Nils Arne ordna opp med å la kjeftsmella jobbe. Det å fryse ut er typisk destruktiv passiv-aggressiv oppførsel. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:29 Post subject: |
|
|
Altitude wrote: | Hadde ikke fyren hett Bendtner, men for eksempel Gytkjær eller Søderlund, hadde han vært slaktet fullstendig her inne. Men han har av mange fått fripass nettopp fordi han er Bendtner. |
Hans toppnivå den første sesongen gikk langt utenpå hva Gytkjær og Søderlund noen gang har prestert. Hans historiske nivå var enda høyere.
Jeg kan fint leve med en lat og dyr spiller, hvis han er verdt det sportslig sett. Håpet om at han kunne prestere som han gjorde i våre beste internasjonale kamper i hans første sesong gjorde meg overbevist om at det var verdt å gi han tillit, iallefall foran våre tilgjengelige alternativer på spissplassen.
Nå forsvinner han, og det er selvsagt det beste for alle. Dessverre skjer nok dette uten vederlag, slik at dette ble en kostbar affære for klubben til slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:32 Post subject: |
|
|
Oxbailla er on point som faen. |
|
Back to top |
|
 |
Frøken Fransen Senior
|
Posted: 23.05.2019 15:32 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Jotronsda wrote: | Fra Adressasaken: "Etter det Adresseavisen erfarer har spissen ved flere anledninger vært på vei av feltet i frustrasjon under trening, for så å måtte bli overtalt tilbake." |
Helt normal oppførsel. Individet skjønner ikke sin rolle i gruppa, og forstår ikke hvordan det skal innfri det som forventes fordi det som kommuniseres ikke kan forstås entydig.[...] |
Vel, denne delen av artikkelen står kronologisk mellom Kåre og Coolen sin tid, og antar det derfor ikke gjelder under Hornelands tid og han burde derfor vite godt hva rollen hans var.
ballbingen wrote: | Men det er ikke Bendtner alene som har sylden for at det endte som det gjorde (han har selvsagt skylden for sin egen oppførsel). [...]
Rydd opp nå (selg Bendtner), siden det viser seg at de ikke klarer å ordne dette på andre måter. Men få fjernet årsaken til at dette ikke ble håndtert før det eskalerte med treningsboikott samtidig. Kåre er allerede vekk, kanskje bør SIB følge etter. |
Helt enig, få fristilt Bendtner (får jo ikke solgt han nå), men selg gjerne Søder og for min del og hent inn noen andre.
Spørsmålet som kommer da, er jo hvilken spiller har lyst til å komme til et slikt miljø som det er i RBK akkurat nå..?! |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 23.05.2019 15:33 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Altitude wrote: | Hadde ikke fyren hett Bendtner, men for eksempel Gytkjær eller Søderlund, hadde han vært slaktet fullstendig her inne. Men han har av mange fått fripass nettopp fordi han er Bendtner. |
Hans toppnivå den første sesongen gikk langt utenpå hva Gytkjær og Søderlund noen gang har prestert. Hans historiske nivå var enda høyere.
Jeg kan fint leve med en lat og dyr spiller, hvis han er verdt det sportslig sett. Håpet om at han kunne prestere som han gjorde i våre beste internasjonale kamper i hans første sesong gjorde meg overbevist om at det var verdt å gi han tillit, iallefall foran våre tilgjengelige alternativer på spissplassen.
Nå forsvinner han, og det er selvsagt det beste for alle. Dessverre skjer nok dette uten vederlag, slik at dette ble en kostbar affære for klubben til slutt. |
Det hjelper lite med et høyt toppnivå hvis holdningene over tid ikke er til stede. Dessverre fikk RBK lite igjen i forhold til hva de investerte i Bendtner.
Heldigvis er denne sagaen over nå. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:36 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: |
Alt for defensivt og alt for passivt. Det er ikke tilfelle at Bendtner per nå ikke har noe å tilføre klubben, og at han er null verdt. Han tilfører ikke klubben nå i den situasjonen vi nå står i ja. Det betyr ikke at han har ingenting å tilføre når det er utført tiltak og klubben kan se opp mot horisonten og ikke glo ned i bakken som det gjøres per i dag.
Det må brettes opp ermene rundt Brakka. Det må konkluderes med at Horneland er dysfunksjonell og står i veien for at vi har en bedre trener. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:40 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Jeg tror Bendtners dårlige sesong i fjor, voldsdommen, og soningen som gjorde at han ikke kunne være med på sesongoppkjøringen gjorde at klubbens ledelse (fra A til Å) sannsynligvis hadde gått lei av prosjekt Bendtner, og tenkte at nå koster han mer enn det smaker, både økonomisk og omdømmemessig.
I tillegg kan det tenkes at flere av spillerne hadde sett seg lei på Bendtners klippekort, og at en spiller ikke presterte bedre samtidig som han tjente så mye bedre enn de fleste andre på laget. I siste podcasten med Rasmus og Saga trekkes det paralleller tilbake til da Carew spilte i klubben, og hvor Roar Strand påpeker at det var greit (for en sesong) å gi en spiller som Carew særbehandling, fordi han var så god som han var. I likhet med Northug, du har lov til å være eplekjekk eller spesiell om du presterer. Bendtner gjorde det sommer og høst 2017, men fra han ble skadet og mistet VM for Danmark, så hr han underprestert. Slikt skaper slitasje på sikt, både for klubb og laget. En voldsdom på toppen av det hele var spikeren i kista.
Derfor forsøkte de å selge Bendtner mens de enda kunne få penger for ham. Denne prosessen foregikk parallelt med ansettelsen av Horneland og rettssaken.
Så ble ikke Bendtner solgt, og han returnerte til Trondheim mens laget var i sesongoppkjøring, sikkert ivrig etter å fortsette som førstevalg på spissplass, for å sikre seg litt kamper og forhåpentligvis noen mål før han (endelig) blir solgt til sommeren.
Dessverre for Bendtner er Rosenborgs nye trener såkalt 'old school', som har fått som mandat å vise at ingen kan vente å få spille basert på gamle meritter eller navn, og det finnes ikke noe bedre eksempel å dra enn å sette ut spilleren med det største navnet, som ikke presterte i hele fjorårssesongen, og som klubben forsøkte å kvitte seg med allerede før Horneland ble ansatt og startet sesongoppkjøringen. Vinn/vinn for klubb og trener, men ikke Bendtner, som ikke får vist seg frem før han forlater klubben.
Enden på visa blir nok at Bendtner fristilles av klubben, og Bendter får gå gratis til hvilket som helst lag som vil betale lønna han krever, slik at Rosenborg kan kutte lønnskostnader.
Horneland har sagt at Bendtner ikke nødvendigvis har spilt sin siste kamp. Det tolker jeg dit hen at det skal gis inntrykk av at veien tilbake til laget er der om Bendtner jobber knallhardt og gjør seg fortjent til en plass (gitt Hornelands mandat om å kjøre en tøff linje), mens i realiteten vil de bare bruke Bendtner om det er skader på Søderlund/Botheim, eller behov for å rotere i et tett kampprogram. Samtidig så bryter ikke et slikt utsagn med Rosenborgs ansvar som arbeidsgiver og Rosenborgs omdømme ifht. å gi Bendtner en fair sjanse.
Jeg blir overrasket om Bendtner kommer tilbake, får sjansen fra start, og spiller fast under Horneland. Ettersom Bendtner uansett skal bort så fort neste overgangsvindu starter, og Horneland har mandat til å bygge et nytt lag med spillere som skal fortsette i Rosenborg gjennom sommeren og høsten, så er nok Bendtner ferdig.
Selv tror jeg konkurranse i laget er sunt, og Bendtner er neppe dårligere enn Botheim eller Søderlund. Nå trenger vi poeng, og da må vi bruke de spillerne vi har som kan utgjøre en forskjell. En motivert Bendtner kan utgjøre den forskjellen. Ergo blir det feil å ikke ta ham med på benken i det minste (gitt eventuell skade på Botheim/Søderlund i kampen mot Lillestrøm). Han ble ikke solgt i januar, og plan B bør da være å la Bendtner konkurrere om en plass.
At Bendtner forsøker å sutre seg til startplass, snakker med journalister og legger ut smiske-bilder på Instagram, det burde han forholde seg for god til. Etter fjorårsformen, voldsdommen og en forkortet sesongoppkjøring må han finne seg i å konkurrere på lik linje med Søderlund og Botheim.
Så får vi se om Horneland og/eller klubben gir ham den sjansen. |
Synes jeg traff rimelig bra på denne kommentaren 12. mai. Det eneste jeg ikke skjønner helt i denne sagaen er hvorfor Bendtner fortsatte å trene med laget gjennom april og mai måned. Klubben ville nok vært bedre stilt med å si offentlig at Bendtner er ferdig i klubben, og så latt ham reise tilbake til København frem til han fant seg en ny klubb. Kanskje forsto ikke Bendtner selv og hans rådgivere at han var 100% ferdig og ikke fikk spille flere kamper, eller kanskje han håpet at bedre treninger fra ham eller et trenerskifte kunne endre ledelsens standpunkt?
Nå som Adressa har skrevet om saken, og det ligger i kortene at han har store deler av spillergruppa imot seg, så vil han kanskje slutte å trene med laget. Det kan ikke være kjekt å gå på jobb og vite at flere av de du trodde var kompiser og kolleger lenge har ønsket deg ut av laget og bort fra klubben.
Saken etterlater dog flere spørsmål enn svar. Hvorfor fikk denne misnøyen fortsette over så lang tid når man på forhånd kjente til Bendtners historie i de klubbene han hadde spilt i de siste årene? Hvorfor har Bjørnebye vært så passiv? Og, ikke minst, hva vil det koste klubben å fristille heller enn å selge NB? Må vi ut med et beløp tilsvarende flere månedslønninger?
Klubben bør ta lærdom av hele Bendtner-saken. Stjerner større enn laget og forskjellsbehandling kan bare fungere for en kortere periode, og man må sikre seg klausuler. For eksempel at etter en voldsdom, så burde Rosenborg ha muligheten til å terminere kontrakten umiddelbart og fristille spilleren, uten å betale etterlønn. Det å ikke stille opp på arrangement som en fotballskole er heller ikke bra, og ved gjentatte lignende forseelser burde dette også utløse en fristilling av spilleren. Vi har opplevd det samme med Nicki Bille tidligere, og Bendtner hadde også et frynsete rykte før han kom til Rosenborg for en serie utenomsportslige opptredener.
Til sist. Alle midler brukt på NB burde vært brukt på akademiet og å bygge ut det sportslige støtteapparatet, for eksempel med fagfolk som kan å bruke XZY, fysisk trener m.m., slik som Ranheim gjør. Om Bjørnebye var arkitekten også bak NB-prosjektet, så er det enda mer som taler for at Bjørnebye bør være ferdig nå. Hans spillerlogistikk, manglende styring av prosjekt Bendtner og ansettelsen av Horneland har - forunderlig nok - kostet klubben enda mer enn det netto-brutto-kongen klarte i sin tid som sportslig leder. Møtes? |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:43 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Alt for defensivt og alt for passivt. Det er ikke tilfelle at Bendtner per nå ikke har noe å tilføre klubben, og at han er null verdt. |
Isolert (og sportslig) sett har han selvsagt mye å tilføre, men hvis det går på bekostning av 7-8 (jeg vet ikke hvor stor denne gruppen av medspillere som boikottet trening i mars pga han) andre spillere så sier det vel nesten selv hvem som må bort. Ledelsen har hatt 2 år på å ordne opp i disse problemene nå, de har tilsynelatende gjort null og niks. Når spillere ikke er istand til å ha Bedntner som lagkamerat, og ledelsen ikke istand til å gjøre noe med situasjonen så sier det seg selv i mitt hode iallefall.
I forhold til hans verdi så skal det bli vanskelig å finne en klubb som ønsker å betale noe for han nå. Årene i RBK føyer seg fint inn i hans karriere, hvor han tilsynelatende føkker det opp for seg selv i klubb etter klubb. Er vi heldige, kan vi få noen få millioner for han fra en klubb i USA, Kina eller fra arabisk fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Jtronsda Junior
|
Posted: 23.05.2019 15:45 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Nils Arne var streng på at det beste laget stiller. Ikke sjanse i havet for at Carew hadde havnet i fryseboksen. Nils Arne ordna opp med å la kjeftsmella jobbe. Det å fryse ut er typisk destruktiv passiv-aggressiv oppførsel. |
Det tror jeg ikke. Ut fra det Skammelsrud sa i forrige R&S-podcast, kom budet fra Valencia idet spillerne nærmest måtte si til Eggen: "Velg ham eller oss.."
Om Carew ikke hadde blitt solgt hadde det garantert blitt et giftig miljø i RBK-garderoben. Da måtte han ha blitt plassert i fryseboksen.
Og dette skjedde altså på en tid der Carew var en ren klassespiller, som tross alt er noe helt annet enn dagens situasjon, der det er en middelmådighet med spesialbehandling som ikke gjør jobben. Det sier seg selv at Bendtner ikke hadde hatt en sjanse på Eggens tid. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:46 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Synes jeg traff rimelig bra på denne kommentaren 12. mai. Det eneste jeg ikke skjønner helt i denne sagaen er hvorfor Bendtner fortsatte å trene med laget gjennom april og mai måned. Klubben ville nok vært bedre stilt med å si offentlig at Bendtner er ferdig i klubben, og så latt ham reise tilbake til København frem til han fant seg en ny klubb. Kanskje forsto ikke Bendtner selv og hans rådgivere at han var 100% ferdig og ikke fikk spille flere kamper, eller kanskje han håpet at bedre treninger fra ham eller et trenerskifte kunne endre ledelsens standpunkt? |
Typisk passiv-aggressiv oppførsel fra Hornelands side. Typisk anti-klar-tale fra Horneland. Bare lar det skure og gå uten tydelighet, men med en fiendtlighet som ikke er uttalt. Reflekteres godt gjennom Bendtner som signaliserer at han ikke forstår, men han vet jo at det er noe. |
|
Back to top |
|
 |
RBKtaus Junior
|
Posted: 23.05.2019 15:46 Post subject: |
|
|
Dette utklippet fra artikkelen viser meg all tydelighet at klubben har et stort ledelsesproblem:
Quote: | Alle Adresseavisen snakker med er tydelig på at Bendtner oppfattes som en fin person i garderoben. Det har han ifølge flere kilder vært hele veien. Men uten prestasjoner på banen ble holdningene hans i treningshverdagen i større og større grad et tema. Særlig vurdert opp spilletid, ifølge kildene.
Adresseavisen vet for øvrig at det spillergruppa skal ha reagert kraftigst på, er at Bendtner ikke møtte opp under en fotballskole på Lerkendal i fjor høst. Det skjedde noen uker etter den mye omtalte voldsepisoden i København. Uten at det skal ha fått konsekvenser for spilleren fra ledelseshold. |
Artikkelen ligger også ute som abbonementssak på Aftenposten.no: https://www.aftenposten.n...-Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:49 Post subject: |
|
|
Jotronsda wrote: | Konesseur wrote: | Nils Arne var streng på at det beste laget stiller. Ikke sjanse i havet for at Carew hadde havnet i fryseboksen. Nils Arne ordna opp med å la kjeftsmella jobbe. Det å fryse ut er typisk destruktiv passiv-aggressiv oppførsel. |
Det tror jeg ikke. |
Nils Arne Eggen er veldig lite passiv aggressiv, og veldig tydelig på hvem som har hvilken rolle. Det var da vitterlig spilleropprør under Eggen i 93. Ingen ble kastet i noen fryseboks. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:49 Post subject: |
|
|
Dersom det skal være noe poeng i å sammenligne spillere som Søderlund, Gytkjær og Bendtner, så nå man se på hva de tilfører spillet og laget. Ikke sammenligne hva de gjør. Det er nemlig tre vidt forskjellige fotballspillere. I lagsport er det vanlig at de ulike personene på laget har ulike oppgaver, og ulike vilkår. Ta sykkel foreksempel. Der er det ryttere som arbeider ræva av seg hver eneste dag, for at kapteinen skal prestere. Folk kan ikke navna på den engang, men de er vel så viktige som kapteinen selv. I fotball har man også ulike roller. Jeg synes det er snodig at voksne folk blir så frustrerte over andre i treningssammenheng at de går til «streik». Skal alle være like? Skal alle behandles likt? Skal alle ha de samme forventningen til seg? Det er godt mulig at Bendtner jobber mindre på trening enn mange andre. Kanskje irriterende lite. Men han presterer ikke dårligere i kamp enn sine medspillere. I tillegg har han evnen til å gjøre noe brilliant. Det hjelper ikke å være kjempegod på trening, hvis du ikke presterer i kamp. Ingen poeng blir utdelt på trening! Nå mener jeg ikke at man skal sluntre unna trening. Tvert imot. Men man skal akseptere at folk er forskjellige. Noen skiløpere trener hundrevis av timer mer enn andre, men blir likevel slått hver gang. Urettferdig? Ja, det er det. Men sånn er livet. Noen lærer seg å lese og skrive uten å måtte streve, andre bruker årevis på å mestre deg. Urettferdig? Ja, men sånn er livet. Mulig at Søderlund og Hovland presterer fantastisk på trening, men de presterer ikke i kamp. Det mest urettferdige man kan gjøre, er å behandle alle likt. Man må bruke hverandres styrker. Disse styrken bør helst være litt forskjellige fra spiller til spiller, slik at laget får et større samlet repertoar. |
|
Back to top |
|
 |
RBKtaus Junior
|
Posted: 23.05.2019 15:50 Post subject: |
|
|
Edit: dobbeltpost
Last edited by RBKtaus on 23.05.2019 15:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
apekatt Senior
|
Posted: 23.05.2019 15:51 Post subject: |
|
|
Mye kognitiv dissonans på deg nå Konneseur, noe som bevitnes i de 20 innleggene de siste 30 minuttene hvor du prøver desperat å skape en alternativ virkelighet som frigir all skyld fra Kåre og flytter den over på Horneland. Haha.
Occams Razor sier at den enkleste forklaringa er som ofteste den rette. Da skal du ikke trenge hundre innlegg for å forklare hvorfor dette er Horneland sin feil, som nettopp kom inn i klubben og satte Bendtner ut av laget.
Last edited by apekatt on 23.05.2019 15:57; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Jtronsda Junior
|
Posted: 23.05.2019 15:53 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Jotronsda wrote: | Konesseur wrote: | Nils Arne var streng på at det beste laget stiller. Ikke sjanse i havet for at Carew hadde havnet i fryseboksen. Nils Arne ordna opp med å la kjeftsmella jobbe. Det å fryse ut er typisk destruktiv passiv-aggressiv oppførsel. |
Det tror jeg ikke. |
Nils Arne Eggen er veldig lite passiv aggressiv, og veldig tydelig på hvem som har hvilken rolle. Det var da vitterlig spilleropprør under Eggen i 93. Ingen ble kastet i noen fryseboks. |
Vel, så hadde ikke Eggen noen "Bendtnere" i stallen i 93.. Kan ikke sammenligne situasjonene i det heletatt. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:54 Post subject: |
|
|
apekatt wrote: | Mye kognitiv dissonans på deg nå Konneseur, noe som bevitnes i de 20 innleggene de siste 30 minuttene hvor du prøver å legge skylda for dette over fra Kåre til Horneland. Haha. |
Dette Må si jeg koser meg nå. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.05.2019 15:55 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Dersom det skal være noe poeng i å sammenligne spillere som Søderlund, Gytkjær og Bendtner, så nå man se på hva de tilfører spillet og laget. Ikke sammenligne hva de gjør. Det er nemlig tre vidt forskjellige fotballspillere. I lagsport er det vanlig at de ulike personene på laget har ulike oppgaver, og ulike vilkår. Ta sykkel foreksempel. Der er det ryttere som arbeider ræva av seg hver eneste dag, for at kapteinen skal prestere. Folk kan ikke navna på den engang, men de er vel så viktige som kapteinen selv. I fotball har man også ulike roller. Jeg synes det er snodig at voksne folk blir så frustrerte over andre i treningssammenheng at de går til «streik». Skal alle være like? Skal alle behandles likt? Skal alle ha de samme forventningen til seg? Det er godt mulig at Bendtner jobber mindre på trening enn mange andre. Kanskje irriterende lite. Men han presterer ikke dårligere i kamp enn sine medspillere. I tillegg har han evnen til å gjøre noe brilliant. Det hjelper ikke å være kjempegod på trening, hvis du ikke presterer i kamp. Ingen poeng blir utdelt på trening! Nå mener jeg ikke at man skal sluntre unna trening. Tvert imot. Men man skal akseptere at folk er forskjellige. Noen skiløpere trener hundrevis av timer mer enn andre, men blir likevel slått hver gang. Urettferdig? Ja, det er det. Men sånn er livet. Noen lærer seg å lese og skrive uten å måtte streve, andre bruker årevis på å mestre deg. Urettferdig? Ja, men sånn er livet. Mulig at Søderlund og Hovland presterer fantastisk på trening, men de presterer ikke i kamp. Det mest urettferdige man kan gjøre, er å behandle alle likt. Man må bruke hverandres styrker. Disse styrken bør helst være litt forskjellige fra spiller til spiller, slik at laget får et større samlet repertoar. |
Veldig bra innlegg, og mye enig, men det mangler en tilsvarende lang tekst om rollen til lederen av prestasjonsgruppen ang. dette. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |