View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
janus Junior
|
Posted: 31.10.2006 13:42 Post subject: Takk for innsatsen |
|
|
Gratulere med gullet, og lykke til videre Høgmo!
Er ikke sikker på at vi hadde endt på topp i år uten grepene dine i vinter og på våren.
Vi glemmer ikke at du berget skuta fra å havne ned i reserveligaen den mørke sesongen 2005. |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 31.10.2006 13:44 Post subject: |
|
|
Veldig ryddig og greit gjordt av Høgmo dette.
Du vil bli husket for en organisatorisk opprydding innad i RBK,
samt slosskampen for kanskje den viktigste hendelsen for Rosenborg i fremtiden.
Nemelig ansettelsen av Tørum.
Takk for innsatsen og lykke til videre.
 _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 31.10.2006 13:47 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Man må ikke glemme at Høgmo hele tiden, med ledelsens velsignelse, sa at vårsesongen skulle brukes til eksperimentering av spillere og system. |
Han sa det ja... Men han sa også bl.a at det var slutt med å bruke Iversen og Helstad som ving, mens de kampen etter var på plass der igjen.
Han trakk seg også i Tromsø fordi han var lei av fotballen. Det minner litt om NAE og hans assistentrolle for Perry. Motivasjonen og gløden er der når du blir spurt, men når motgangen og kritikken kommer merker en at motivasjonen ikke er god nok. |
|
Back to top |
|
 |
spiralis Junior

|
Posted: 31.10.2006 13:48 Post subject: |
|
|
Respekt Høgmo!
Du tok tak i det hodeløse Rosenborg og strammet opp der pengekulturen og selvgodheten hadde tatt overhånd. Rosenborg sakket akterut i organisasjon og satsning. Dette tok Høgmo tak i og ordnet opp, selv om det tidvis var surmuling blandt toppene på brakka. At Høgmo ble utbrent er ikke rart med den motarbeidingen han måtte leve med!
Tærum tok over et lag på stigende kurs. Men, ære være for at han fullførte løpet . Jeg håper at han kan bevise seg som en god trener i motgang også (selv om ingen med vettet i behold kan ønske motgang for RBK ). Det er faktisk utrolig "lett" å være trener i medgang. Langt verre når det butter... Jeg stoler litt på at Høgmo fant den rette mannen og er dermed litt beroliget. Har selv vært toppidrettsutøver - og det er enorm forskjell på medgang og motgang. "When the going gets tough" osv...
Høgmo har vist at han duger og jeg tror de fleste ser hva han burde gjøre i fremtiden. Vår nåværende Sportsdirektør har dessuten også vært en eksponent for nedturen de siste årene - og vist tildels dårlig dømmekraft i forhold til å dra klubben i riktig retning - sportslig sett. Så jeg sier bare:
Bratseth: Vis din storhet og vit din besøkstid. Gi plassen videre til en som har mer å tilføre klubben enn deg selv. Din æra er over, det har alle sett - du også.
Respekt til deg også - dersom du nå evner å se at det beste for RBK er å gi plass til Per Matthias.
~Spiralis |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 31.10.2006 13:51 Post subject: |
|
|
[quote="Snorkel"] nastynick wrote: | Snorkel wrote: | Da har han gjort det allerede. Hvorfor i helvette skulle han vente til etter serieslutt, når han allerede har vært borte et halvt år? |
Batigol: det er bare natynick som har fått for seg at Høgmo skal ut, uten at det har noe med virkeligheten og gjøre. |
In your face Snorkel! Det var visst ikke bare nastynick som hadde fått for seg at Høgmo skulle ut allikevel. Det hadde nemlig Høgmo selv også fått med seg. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.10.2006 13:51 Post subject: |
|
|
Rett skal være rett. Når Tørum tok over treneransvaret, var det et lag i spillemessig motgang han tok over. Det var ingen tegn på noen opptur i sikte. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 31.10.2006 13:52 Post subject: |
|
|
jeg håper ikke Høgmo forlater RBK, han er en stor ressurs lenger opp i systemet. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 31.10.2006 13:55 Post subject: |
|
|
Ja, kjære vene. Alle som glorifiserer Høgmo. All ære for de grepene han gjorde med klubben, men takk Gud for at han ikke er hovedtrener lenger.
Tørum skal jo selvsagt få fortsette det han har begynt på nå. Regner med at han fortsetter å gi klubbens talenter tillit. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.10.2006 13:56 Post subject: |
|
|
Den avgjørelsen er nok allerede tatt, joko. Høgmo kommer nok til å jobbe med andre ting enn fotball. Tipper på Reitan Gruppen, SAS Braathens eller Olympiatoppen. |
|
Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 31.10.2006 14:00 Post subject: |
|
|
til trondh
Helstad har selv uttalt at han ble innkalt til Høgmos kontor, der han fikk beskjed om at han var 3/4 valg som midtspiss, og at han kunne se seg om etter en annen klubb.
Tilbake til Høgmosaken.
Tørum skal ha all ære for oppturen i høst. Og ja, spillet var ikke det beste i vår. Likevel har Tørum i utgangspunktet gjort 2 grep. Riseth sentralt på midten, og Basma som midtstopper, Strand som høyreback. Disse grepene har fungert. Samtidig må vi være klar over at Tørum var med på den dårlige vårsesongen også. Høgmo har ikke alt ansvar alene for den
NÃ¥r alt kommer til alt.
Høgmo fikk Rosenborg opp igjen. Takk for det.
La oss håpe Tørum kan holde oss der.
Videre er det verdt å bemerke seg at gjennom all turbulensen de siste årene, sitter fortsatt sportsdirektøren tilsynelatende trygt. Jeg tror også dette kontoret kunne vært noe for Høgmo. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.10.2006 14:01 Post subject: |
|
|
Det var Tørum OG Høgmo i felleskap som hadde lekt med tanken om å prøve Riseth som sentral når vårsesongen var over. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.10.2006 14:05 Post subject: |
|
|
Hvorfor prøvde de ham ikke som sentral i vårsesongen, ettersom den skulle være en prøve og feile-periode?
Hvis planen var å prøve Riseth i en ny posisjon på høstparten, faller jo argumentet om at prøveperioden i vår skulle være over i fisk. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.10.2006 14:10 Post subject: |
|
|
Brady,
he he.
Du har nok selektiv hukommelse...
Kanskje du har glemt det Brady, men det var faktisk store skadeproblemer i forsvarsrekka store deler av vårsesongen.
Det var også kanskje mer innlysende å prøve ut de midtbanespillerne de hadde, FØR de hentet forsvarsspillere fra en fra før hardt belastet posisjon (skader).
Brady, tidvis virker det som om du skriver innlegg uten å tenke deg om - eller for å være uenig. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 31.10.2006 14:12 Post subject: |
|
|
TIL wrote: | til trondh
Helstad har selv uttalt at han ble innkalt til Høgmos kontor, der han fikk beskjed om at han var 3/4 valg som midtspiss, og at han kunne se seg om etter en annen klubb.
. |
Det er vel akkurat her Høgmo sviktet. Helstad var et 3. eller 4. valg, han ble i media flere ganger erklært å ikke være et vingalternativ (både etter fjorårssesongen og i vår), likevel var han på banen i 6 kamper av de vel 8 RBK spilte før han ble skadet. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.10.2006 14:16 Post subject: |
|
|
Trondh,
hvilke ving-alternativer hadde vi?
- Braaten var stort sett skadet hele vårsesongen (spilte jo litt, men kunne fort bli byttet ut igjen).
- Solli skulle gis tillitt på midtbanen.
- Jamtfall holdt ikke mål. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 31.10.2006 14:22 Post subject: |
|
|
Uten Høgmo ville vi nå i beste fall være et nyopprykket lag fra Adecco. Nå skal vi ut i Champions Leaguekvalik.
Det er forskjellen... |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 31.10.2006 14:24 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Trondh,
hvilke ving-alternativer hadde vi?
- Braaten var stort sett skadet hele vårsesongen (spilte jo litt, men kunne fort bli byttet ut igjen).
- Solli skulle gis tillitt på midtbanen.
- Jamtfall holdt ikke mål. |
Det er faktisk et poeng TomH, men det vil jeg bruke mot Høgmo heller. Det er greit å si at en spiller passer best som midtspiss, men han sa rett ut (og dette var på TV så ingen journalist har vridd på sannheten) at Iversen og Helstad som ving var et mislykket projekt. Det er vel ikke å gi disse tillit i en uvant posisjon.
Når det gjelder spillere, så var vel ikke Storflor og Essidiri hyppigst på skadelista.... |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 31.10.2006 14:26 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Det var Tørum OG Høgmo i felleskap som hadde lekt med tanken om å prøve Riseth som sentral når vårsesongen var over. |
DÃ¥rlig skjult bitterhet fra TomH,gullgutten din klappa sammen,
det ble for tøft.
Lev med det og kom deg videre,for framtiden heter Tørum. _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.10.2006 14:37 Post subject: |
|
|
Bullseye,
... og det er helt greit for meg.
Jeg er FAKTISK fornøyd med Tørum.
Forøvrig, sannhet og bitterhet må du ikke blande sammen. Jeg er ingen bitter mann. Derimot er jeg svært glad for de månedene RBK fikk ha Høgmo . _________________ Takk.
Last edited by TomH on 31.10.2006 14:40; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 31.10.2006 14:38 Post subject: |
|
|
er lov med litt saklighet Bullseye |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.10.2006 14:48 Post subject: |
|
|
TomH wrote: |
Kanskje du har glemt det Brady, men det var faktisk store skadeproblemer i forsvarsrekka store deler av vårsesongen.
Det var også kanskje mer innlysende å prøve ut de midtbanespillerne de hadde, FØR de hentet forsvarsspillere fra en fra før hardt belastet posisjon (skader).
Brady, tidvis virker det som om du skriver innlegg uten å tenke deg om - eller for å være uenig. |
Må nok skuffe deg, TomH. Jeg skriver innlegg om meningene mine, og ikke innlegg bare for å være uenig med andre.
Du har rett i at det var en del skadeproblemer i forsvarsrekka tidligere i år, men ikke så store at Riseth ikke kunne vært prøvd ut sentralt på midten.
Når det gjelder 'utprøvingen' av den sentrale midtbanerollen fikk Jan Gunnar Solli spille i den posisjonen de ni første kampene, deretter fikk Tettey en kamp og Ørjan Berg tre kamper. I den siste kampen under Høgmo's ledelse forandret han formajson til 4-2-3-1 og lot Tettey og Solli spille sentralt. I den første kampen under Tørum var Riseth flyttet frem, og de var gått tilbake til 4-3-3. Derfor bestrider jeg dine ord om at Høgmo og Tørum var enige om å bruke Riseth sentralt og at dette hadde skjedd hvis Høgmo hadde fortsatt som trener. Hvordan vet du dette? Har du lest det noe sted, eller har du det fra andre kilder?
Hvis det handlet om å prøve ut forskjellige kandidater for å se hvem som passet best, er det merkelig at Solli fikk spille så mange kamper på rad og at Tettey, som har spilt på denne posisjonen for juniorlag og 2-erlag kun fikk prøve seg i én kamp.
Angående vingalternativer hadde Høgmo like mange om ikke flere å velge blant enn Tørum, spesielt ettersom han brukte Iversen som ving også. Han valgte faktisk midtspisser som Helstad og Iversen fremfor Øyvind Storflor, som i flere kamper måtte slite benken.
På meg virker det som om Høgmo gjorde et problem ut av skadesituasjonen, mens Tørum, med en mindre stall og heller ikke uten skader, gjorde det beste ut av situasjonen. |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 31.10.2006 14:54 Post subject: |
|
|
TomH wrote: |
Jeg er ingen bitter mann. Derimot er jeg svært glad for de månedene RBK fikk ha Høgmo . |
I rest my case
joko- wrote: | er lov med litt saklighet Bullseye |
Jeg vil forsvare din rett til å mene hva du vil med livet,men usaklig......
Har da vitterlig vært noen sverdslag om temaet PM her både på godt og vondt,og i den samenhengen har TomH stått beundringsverdig på sitt hele tiden med sleivspark både her og der.
Føler meg meget sikker på at han tåler en siste killevink i så måte.
 _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 31.10.2006 15:10 Post subject: |
|
|
Uansett hva folk måtte mene om PMH, han satte igang en prosess i RBK som var høyst nødvendig. Uten denne prosessen, hadde vi ikke stått som seriemester i dag, tror jeg. Så takk skal du ha PMH og lykke til videre. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 31.10.2006 15:14 Post subject: |
|
|
TIL wrote: | Uten Høgmo ville vi nå i beste fall være et nyopprykket lag fra Adecco. Nå skal vi ut i Champions Leaguekvalik.
Det er forskjellen... |
Nei, det er ikke forskjellen. Vi hadde ikke rykket ned uten Høgmo. Vi hadde 21 poeng når han overtok og han ledet klubben i 9 kamper. Aalesund rykket ned med 27. Jeg tror RBK hadde overlevd uansett.
MEN... JA, Høgmo satte i gang en rekke prosesser i klubben. Han bedret treningsfasilitetene, han hentet dyktige medarbeidere innenfor fysisk trening og talentspeiding. Han bygde en klubb som la alt til rette for den perfekte hovedtreneren, og så var det ikke han selv som var det.
Om han ikke har evnen overhodet eller om han bare har gått lei av fotball og ikke klarte det nå skal ikke jeg spekulere i.
Men en sportslig utvikler av rang det er Per-Mathias Høgmo.
Og så langt ser Knut Tørum ut til å være den perfekte treneren, men han har igjen å bevise om han takler at laget kommer ut av flyten igjen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2006 15:18 Post subject: |
|
|
Limax wrote: | Ifølge 100% fotball fikk Høgmo tilbud om en annen rolle i klubben. |
Jeg greier ærlig talt ikke å finne denne påstanden? I hvilken artikkel står det? |
|
Back to top |
|
 |
|