English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per-Mathias Høgmo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 10:55    Post subject: Reply with quote

Jeg glemmer ikke resultatforbedringen mot slutten av 2005:

Rosenborg - Odd Grenland 6-0
Ham-Kam - Rosenborg 0-3
Rosenborg - Brann 4-1
VÃ¥lerenga - Rosenborg 0-2
Rosenborg - Tromsø 1-1

Slik jeg ser det har Rosenborg sportslig blitt et helt annet lag siden Høgmo tok over skuta. Han har hentet inn de riktige folka: Iversen, Sapara, Hirchfeld, Tørum. Han har bevisst satset på talentene Skjelbred, Tettey. Rosenborg virker veldig godt trent fysisk og er ofte overlegne i 2. omgang. Mye takket vitenskapelig fysisk trening, laben, og utvidet team.

La meg bare minne om at geniforklarte Tom Nordlie tok over et på papiret sterkt lag i høst. Men se hvor de befinner seg på tabellen. Min teori er at Tørum tok over et i realiteten meget solid lag, og at det er selve basisen for resultatene vi ser nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 31.10.2006 11:16    Post subject: Reply with quote

Enig i at Høgmo bør være i klubben. Men det irriterer meg at han ikke innser selv at det er ingen i hele trøndelag som ønsker han som hovedtrener.
Synes samtidig synd på mannen. Tydelig tegn på at alt er ikke helt bra med han enda når han går 10 min før slutt. Sikkert mange tanker som går gjennom hodet på han mens han sitter der, som ender med at han bestemmer seg for å reise hjem.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 12:23    Post subject: Reply with quote

Kan det være noen annen grunn til at han ikke møtte opp enn at han ikke kommer overens med spillerne?

Hvis han ikke en gang orker "styret" med å feire gull (i følge Bratseth) har han ikke noe som hovedtrener å gjøre. Punktum.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
batigol
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 12:26    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes Høgmo med sitt fravær fra gullfeiringen gjorde et merkelig valg, skjønn det den som vil!!!!!!!
Konesseur
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 12:33    Post subject: Reply with quote

Tenk dere Høgmo på Klokkesvingen med hundrevis av fulle idioter? Tror ikke han har mye utbytte av slikt...

Høgmo er best som trener. Hvem som er med ut og tar en øl gir jeg blank f... i så lenge det sportslige går så det suser.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 12:41    Post subject: Reply with quote

Snakker mer om banketten som han skippa, utdelingen av medaljer.

Brady, du besvarer ditt eget spørsmål Smile. Ingen tvil at Høgmo er en god innovator, men han holder ikke som hovedtrener. Ola By og Per Joar klarte i det minste å stå med rak rygg uten å bli sykemeldt.
Back to top
kytas
Proff

PostPosted: 31.10.2006 12:42    Post subject: Reply with quote

Høgmo ferdig i RBK!!!

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=135941

Tror det at han skulle tiltre sin vanlige posisjon i RL var bare tull sånn at det ikke skulle påvirke serieinnspurten... (Vet dette er ganske åpenbart men) Razz
georgios
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 12:45    Post subject: Reply with quote

spent på hva som har skjedd, om det er RBK som har gitt han fyken, eller om det er noe han har bestemt selv, håper for gudsskyld at det er det siste, men nå begynner jeg å bli lei av disse trenerskiftene, håper virkelig ikke at nordli blir den nye.
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 31.10.2006 12:47    Post subject: Reply with quote

Det jeg reagerte på var at høgmo ikke ble nevnt under medaljeutdelingen.

noe forsåvidt adressa også har fått med seg:
http://fotball.adressa.no...e68148.ece
Konesseur
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 12:50    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/s...81374.html
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 31.10.2006 12:53    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
spent på hva som har skjedd, om det er RBK som har gitt han fyken, eller om det er noe han har bestemt selv, håper for gudsskyld at det er det siste, men nå begynner jeg å bli lei av disse trenerskiftene, håper virkelig ikke at nordli blir den nye.

Tørum RBK
TIL
Junior

PostPosted: 31.10.2006 12:54    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette er synd for Rosenborg

Hvis vi skrur tiden ett og et halvt år tilbake, og sammenlikner med nå.

Høgmo satset på Skjelbred og Tettey
Høgmo solgte Ødegård
Høgmo hentet Iversen
Høgmo hentet Kone

Høgmo startet arbeider med treningslaben
Høgmo hentet Tørum
Høgmo hentet Rambo
Høgmo hentet Siri Marte H... (husker ikke etternavnet)

Høgmo solgte Helstad
Høgmo solgte Russel
Høgmo solgte Johnsen

Høgmo hentet Sapara

Deretter overtok Tørum

Jeg synes ikke vi skal genierklære fullstendig det Tørum har gjort, men han skal ha ære for all del.
Høgmo la likevel mye av grunnlaget for det laget vi har i dag. Jeg tviler på om vi hadde blitt seriemestere uten Iversen, Sapara og Tettey.

Den feilen Høgmo har gjort, er å vingle for mye med laget i vår. Likevel hadde han en for stor stall. Helstad er ingen dårlig spiller, så han måtte få sjansen til å vise seg frem. Problemet var at det var ikke plass til alle.

Takk for det du har gjort Høgmo. Du fikk Rosenborg på rett kjøl igjen.

Nå må for all del Rosenborg la Tørum fortsette, og ikke begynne med noe Nordliesnakk. Tørum og Rambo MÅ fortsette. Kontinuitet er et viktig ord på brakka. Nå må de vise det

Og en gang til

Takk Høgmo
Back to top
hansern
Proff

PostPosted: 31.10.2006 12:57    Post subject: Reply with quote

Dette var fryktelig trist. Høgmo gjorde en kjempejobb i fjor høst og i vinter. Er det noen som har lagt merke til at RBK orker mer enn de andre i andre omgang. Dette var noe av det Høgmo tok tak i når han kom til Rosenborg. God gammeldags fysisk fostring. Det var også Høgmo som ryddet opp i klubben i sommer. Jeg liker Tørum og tror han er svært god med laget i kampsituasjon og ellers i sesongen. Er litt mer usikker når det gjelder oppkjøringa når grunnlaget skal legges. Har han nok kompetanse om det å bygge opp laget og spillerne fysisk. Finnes det nok kompetasne rundt ham osv. Jeg mener likevel at han må få fortsette. Mannen har visjoner og det er viktig! Dessuten er det ro og harmoni i klubben nå. Kommer Tom Nordli, kan det forstyrre de positive prosessene vi har sett i klubben i høst.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 12:59    Post subject: Reply with quote

Oh no!

Pliis, Rosenborg; Få Høgmo til å komme inn i klubben igjen. La ham overta det sportslige ansvaret Bratseth har!
Johnny W
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 13:00    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Høgmo er trener neste år, fatter ikke at folk tviler på dette enda....

Litt mindre bombastisk neste gang kanskje? Razz

Syns det er helt greit at Høgmo trekker seg som trener jeg. Det jeg syns er synd er at han slutter i RBK. Hans kompetanse kunne vært vel anvendt andre steder enn i hovedtrenerjobben.
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 31.10.2006 13:01    Post subject: Reply with quote

hansern wrote:
Kommer Tom Nordli, kan det forstyrre de positive prosessene vi har sett i klubben i høst.

Tørum vil nå bli spurt om å overta som hovedtrener, bekrefter RBK.
(fra dagbladet-artikkelen linket lenger opp)
Limax
Senior

PostPosted: 31.10.2006 13:07    Post subject: Reply with quote

Faen, nå må Bratseth og co vite hva de bør gjøre. Jeg vil heller ikke at Høgmo skal forsvinne fra klubben.

Ifølge Dagladet sier han: "Spørsmålet var om jeg skulle fortsette som trener, eller med elementer som jeg brenner for, som organisasjon og ledelse, sier Høgmo til klubbens egen TV-kanal."

Som flere over her har vært inne på, Høgmo har gjort sabla mye bra. Hvis han nå kan få en mer tilbaketrukket rolle i klubben, der han kan jobbe med de tinga han selv er inne på her (som klubben har bruk for), så slipper han det psykiske presset det er å være hovedtrener. Og samarbeidet med Tørum jo vist seg å være en heldig kombinasjon tidligere.

Hvis Høgmo klarer å svelge den såra stoltheten som han helt sikkert har minst et snev av nå, og Bratseth og Skutle ser verdien av kvalitetene hans, så bør Høgmo fortsatt ha jobb i Rosenborg i morra!

Last edited by Limax on 31.10.2006 13:13; edited 1 time in total
Back to top
kytas
Proff

PostPosted: 31.10.2006 13:13    Post subject: Reply with quote

Tror dette faktisk er Høgmos egen avgjørelse.. Bratseth og gutta har nok sett det han har gjort for klubben og snakket om muligheten for at han kan bli der.. Men Høgmo vil nok helst gjøre noe annet enn fotball.. Virker ikke som om han har den mentaliteten som må til for å være hovedtrener i en storklubb.. Han "la opp" etter trenerperioden i TIL også...
trondh
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 13:15    Post subject: Reply with quote

Dette er det mest fornuftige. Høgmo har gjort veldig mye bra for klubben, men på sidelinja viste han svakheter. Det er også verdt å merke seg at med unntak av sykemeldinga hadde Høgmo samme utvikling i TIL. Voldsomt opptur, stagnasjon og til slutt trakk seg fra kontrakten før tida for at det var nok fotball og at han ville gjøre noe annet.
Han skal ha en stor takk for at han utfordret ledelsen til å ta de grep som har blitt gjort for å utvikle klubben videre, jeg skulle gjerne sett at han fortsatte i en eller annen rolle i klubben for å fortsette med å skape nytenkning. Samtidig kan det være at han har fått vekket opp de ressursene som er der, som kanskje hadde sovnet av at Eggen gjennom hele 90-tallet tok ansvar for hele pakka.
Jeg er uenig i deg TIL med Helstad og Russel, de ville vel vekk selv og de fleste lar vel sånne gå når tilbudet er det riktige. Johnsen var han jo ute å ville beholde kort tid før japanerne kom på banen. Det er langvarig RBK-politikk at spillere får gå når de har vært så lenge i klubben.
Sapara var det Torbjørnsen som fant, men Høgmo skal selvsagt ha æren for at han ble ansatt.
Alt i alt var dessverre Høgmo for ubesluttsom med laget. Kone er ikke dårligere enn Helstad, men Tørum har satt Iversen som 1.valg og holdt ved det. Ja, det er nok en fordel at stallen er slankere enn i vår, men det er fortsatt mange gode spillere som sitter på benken hver helg.

Takk for det du gjorde Høgmo. Lykke til med ditt liv uten fotball.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 31.10.2006 13:23    Post subject: Reply with quote

Det gikk som det måtte gå. Høgmo gjorde utvilsomt en del bra utenfor banen. Det sier nok litt at det gikk utover helsa hans. Lykke til videre! Tørum skal selvfølgelig ta over på permanent basis!
Back to top
Limax
Senior

PostPosted: 31.10.2006 13:28    Post subject: Reply with quote

Ifølge 100% fotball fikk Høgmo tilbud om en annen rolle i klubben. Da er det ikke annet å gjøre enn å takke mannen for det han tross alt gjorde for klubben. Ønsker han lykke til videre!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 13:29    Post subject: Reply with quote

Fornuftig avgjørelse av Høgmo. Både for RBK's del og for sin egen helses del.

Så får man bare ønske ham lykke til i en ny jobb utenfor fotballen. Reitan Gruppen kanskje?
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 13:33    Post subject: Reply with quote

Man må ikke glemme at Høgmo hele tiden, med ledelsens velsignelse, sa at vårsesongen skulle brukes til eksperimentering av spillere og system.

Det var siste halvdel av sesongen at en fast 11`er skulle spilles inn.

Synd at Høgmo forsvinner - og det er lite jeg kan gjøre med det
(he he) - dessverre.
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 31.10.2006 13:40    Post subject: Reply with quote

Benytter anledningen til å takke Høgmo for alt det han tross alt har fått til. Må være en grunn til at RBK alltid orker mer i 2 omg. enn alle andre Smile Lykke til videre Høgmo.
Brady
Veteran

PostPosted: 31.10.2006 13:40    Post subject: Reply with quote

Syns faktisk det har vært mer eksperimentering i høst enn hva det var i vår. Hva med Riseth og Strand i nye roller, og mer skifte mellom langpasninger og bruk av midtbanen i kampene. Mot slutten av kampene har vi ofte forandret struktur ved å trekke Riseth ned som en tredje midtstopper og Iversen inn sentralt på midten.

I vårsesongen spilte vi stort sett med samme system og spillestil.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83  Next
Page 79 of 83

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb