View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 31.10.2006 10:55 Post subject: |
|
|
Jeg glemmer ikke resultatforbedringen mot slutten av 2005:
Rosenborg - Odd Grenland 6-0
Ham-Kam - Rosenborg 0-3
Rosenborg - Brann 4-1
VÃ¥lerenga - Rosenborg 0-2
Rosenborg - Tromsø 1-1
Slik jeg ser det har Rosenborg sportslig blitt et helt annet lag siden Høgmo tok over skuta. Han har hentet inn de riktige folka: Iversen, Sapara, Hirchfeld, Tørum. Han har bevisst satset på talentene Skjelbred, Tettey. Rosenborg virker veldig godt trent fysisk og er ofte overlegne i 2. omgang. Mye takket vitenskapelig fysisk trening, laben, og utvidet team.
La meg bare minne om at geniforklarte Tom Nordlie tok over et på papiret sterkt lag i høst. Men se hvor de befinner seg på tabellen. Min teori er at Tørum tok over et i realiteten meget solid lag, og at det er selve basisen for resultatene vi ser nå. |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 31.10.2006 11:16 Post subject: |
|
|
Enig i at Høgmo bør være i klubben. Men det irriterer meg at han ikke innser selv at det er ingen i hele trøndelag som ønsker han som hovedtrener.
Synes samtidig synd på mannen. Tydelig tegn på at alt er ikke helt bra med han enda når han går 10 min før slutt. Sikkert mange tanker som går gjennom hodet på han mens han sitter der, som ender med at han bestemmer seg for å reise hjem. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 31.10.2006 12:23 Post subject: |
|
|
Kan det være noen annen grunn til at han ikke møtte opp enn at han ikke kommer overens med spillerne?
Hvis han ikke en gang orker "styret" med å feire gull (i følge Bratseth) har han ikke noe som hovedtrener å gjøre. Punktum. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 31.10.2006 12:26 Post subject: |
|
|
Jeg syntes Høgmo med sitt fravær fra gullfeiringen gjorde et merkelig valg, skjønn det den som vil!!!!!!! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 31.10.2006 12:33 Post subject: |
|
|
Tenk dere Høgmo på Klokkesvingen med hundrevis av fulle idioter? Tror ikke han har mye utbytte av slikt...
Høgmo er best som trener. Hvem som er med ut og tar en øl gir jeg blank f... i så lenge det sportslige går så det suser. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 31.10.2006 12:41 Post subject: |
|
|
Snakker mer om banketten som han skippa, utdelingen av medaljer.
Brady, du besvarer ditt eget spørsmål . Ingen tvil at Høgmo er en god innovator, men han holder ikke som hovedtrener. Ola By og Per Joar klarte i det minste å stå med rak rygg uten å bli sykemeldt. |
|
Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 31.10.2006 12:42 Post subject: |
|
|
Høgmo ferdig i RBK!!!
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=135941
Tror det at han skulle tiltre sin vanlige posisjon i RL var bare tull sånn at det ikke skulle påvirke serieinnspurten... (Vet dette er ganske åpenbart men)  _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 31.10.2006 12:45 Post subject: |
|
|
spent på hva som har skjedd, om det er RBK som har gitt han fyken, eller om det er noe han har bestemt selv, håper for gudsskyld at det er det siste, men nå begynner jeg å bli lei av disse trenerskiftene, håper virkelig ikke at nordli blir den nye. |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 31.10.2006 12:47 Post subject: |
|
|
Det jeg reagerte på var at høgmo ikke ble nevnt under medaljeutdelingen.
noe forsåvidt adressa også har fått med seg:
http://fotball.adressa.no...e68148.ece _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 31.10.2006 12:53 Post subject: |
|
|
georgios wrote: | spent på hva som har skjedd, om det er RBK som har gitt han fyken, eller om det er noe han har bestemt selv, håper for gudsskyld at det er det siste, men nå begynner jeg å bli lei av disse trenerskiftene, håper virkelig ikke at nordli blir den nye. |
Tørum  _________________
|
Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 31.10.2006 12:54 Post subject: |
|
|
Jeg tror dette er synd for Rosenborg
Hvis vi skrur tiden ett og et halvt år tilbake, og sammenlikner med nå.
Høgmo satset på Skjelbred og Tettey
Høgmo solgte Ødegård
Høgmo hentet Iversen
Høgmo hentet Kone
Høgmo startet arbeider med treningslaben
Høgmo hentet Tørum
Høgmo hentet Rambo
Høgmo hentet Siri Marte H... (husker ikke etternavnet)
Høgmo solgte Helstad
Høgmo solgte Russel
Høgmo solgte Johnsen
Høgmo hentet Sapara
Deretter overtok Tørum
Jeg synes ikke vi skal genierklære fullstendig det Tørum har gjort, men han skal ha ære for all del.
Høgmo la likevel mye av grunnlaget for det laget vi har i dag. Jeg tviler på om vi hadde blitt seriemestere uten Iversen, Sapara og Tettey.
Den feilen Høgmo har gjort, er å vingle for mye med laget i vår. Likevel hadde han en for stor stall. Helstad er ingen dårlig spiller, så han måtte få sjansen til å vise seg frem. Problemet var at det var ikke plass til alle.
Takk for det du har gjort Høgmo. Du fikk Rosenborg på rett kjøl igjen.
Nå må for all del Rosenborg la Tørum fortsette, og ikke begynne med noe Nordliesnakk. Tørum og Rambo MÅ fortsette. Kontinuitet er et viktig ord på brakka. Nå må de vise det
Og en gang til
Takk Høgmo |
|
Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 31.10.2006 12:57 Post subject: |
|
|
Dette var fryktelig trist. Høgmo gjorde en kjempejobb i fjor høst og i vinter. Er det noen som har lagt merke til at RBK orker mer enn de andre i andre omgang. Dette var noe av det Høgmo tok tak i når han kom til Rosenborg. God gammeldags fysisk fostring. Det var også Høgmo som ryddet opp i klubben i sommer. Jeg liker Tørum og tror han er svært god med laget i kampsituasjon og ellers i sesongen. Er litt mer usikker når det gjelder oppkjøringa når grunnlaget skal legges. Har han nok kompetanse om det å bygge opp laget og spillerne fysisk. Finnes det nok kompetasne rundt ham osv. Jeg mener likevel at han må få fortsette. Mannen har visjoner og det er viktig! Dessuten er det ro og harmoni i klubben nå. Kommer Tom Nordli, kan det forstyrre de positive prosessene vi har sett i klubben i høst. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 31.10.2006 12:59 Post subject: |
|
|
Oh no!
Pliis, Rosenborg; Få Høgmo til å komme inn i klubben igjen. La ham overta det sportslige ansvaret Bratseth har! _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 31.10.2006 13:00 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Høgmo er trener neste år, fatter ikke at folk tviler på dette enda.... |
Litt mindre bombastisk neste gang kanskje?
Syns det er helt greit at Høgmo trekker seg som trener jeg. Det jeg syns er synd er at han slutter i RBK. Hans kompetanse kunne vært vel anvendt andre steder enn i hovedtrenerjobben. |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 31.10.2006 13:01 Post subject: |
|
|
hansern wrote: | Kommer Tom Nordli, kan det forstyrre de positive prosessene vi har sett i klubben i høst. |
Tørum vil nå bli spurt om å overta som hovedtrener, bekrefter RBK.
(fra dagbladet-artikkelen linket lenger opp) _________________
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 31.10.2006 13:07 Post subject: |
|
|
Faen, nå må Bratseth og co vite hva de bør gjøre. Jeg vil heller ikke at Høgmo skal forsvinne fra klubben.
Ifølge Dagladet sier han: "Spørsmålet var om jeg skulle fortsette som trener, eller med elementer som jeg brenner for, som organisasjon og ledelse, sier Høgmo til klubbens egen TV-kanal."
Som flere over her har vært inne på, Høgmo har gjort sabla mye bra. Hvis han nå kan få en mer tilbaketrukket rolle i klubben, der han kan jobbe med de tinga han selv er inne på her (som klubben har bruk for), så slipper han det psykiske presset det er å være hovedtrener. Og samarbeidet med Tørum jo vist seg å være en heldig kombinasjon tidligere.
Hvis Høgmo klarer å svelge den såra stoltheten som han helt sikkert har minst et snev av nå, og Bratseth og Skutle ser verdien av kvalitetene hans, så bør Høgmo fortsatt ha jobb i Rosenborg i morra!
Last edited by Limax on 31.10.2006 13:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 31.10.2006 13:13 Post subject: |
|
|
Tror dette faktisk er Høgmos egen avgjørelse.. Bratseth og gutta har nok sett det han har gjort for klubben og snakket om muligheten for at han kan bli der.. Men Høgmo vil nok helst gjøre noe annet enn fotball.. Virker ikke som om han har den mentaliteten som må til for å være hovedtrener i en storklubb.. Han "la opp" etter trenerperioden i TIL også... _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 31.10.2006 13:15 Post subject: |
|
|
Dette er det mest fornuftige. Høgmo har gjort veldig mye bra for klubben, men på sidelinja viste han svakheter. Det er også verdt å merke seg at med unntak av sykemeldinga hadde Høgmo samme utvikling i TIL. Voldsomt opptur, stagnasjon og til slutt trakk seg fra kontrakten før tida for at det var nok fotball og at han ville gjøre noe annet.
Han skal ha en stor takk for at han utfordret ledelsen til å ta de grep som har blitt gjort for å utvikle klubben videre, jeg skulle gjerne sett at han fortsatte i en eller annen rolle i klubben for å fortsette med å skape nytenkning. Samtidig kan det være at han har fått vekket opp de ressursene som er der, som kanskje hadde sovnet av at Eggen gjennom hele 90-tallet tok ansvar for hele pakka.
Jeg er uenig i deg TIL med Helstad og Russel, de ville vel vekk selv og de fleste lar vel sånne gå når tilbudet er det riktige. Johnsen var han jo ute å ville beholde kort tid før japanerne kom på banen. Det er langvarig RBK-politikk at spillere får gå når de har vært så lenge i klubben.
Sapara var det Torbjørnsen som fant, men Høgmo skal selvsagt ha æren for at han ble ansatt.
Alt i alt var dessverre Høgmo for ubesluttsom med laget. Kone er ikke dårligere enn Helstad, men Tørum har satt Iversen som 1.valg og holdt ved det. Ja, det er nok en fordel at stallen er slankere enn i vår, men det er fortsatt mange gode spillere som sitter på benken hver helg.
Takk for det du gjorde Høgmo. Lykke til med ditt liv uten fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.10.2006 13:23 Post subject: |
|
|
Det gikk som det måtte gå. Høgmo gjorde utvilsomt en del bra utenfor banen. Det sier nok litt at det gikk utover helsa hans. Lykke til videre! Tørum skal selvfølgelig ta over på permanent basis! |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 31.10.2006 13:28 Post subject: |
|
|
Ifølge 100% fotball fikk Høgmo tilbud om en annen rolle i klubben. Da er det ikke annet å gjøre enn å takke mannen for det han tross alt gjorde for klubben. Ønsker han lykke til videre! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.10.2006 13:29 Post subject: |
|
|
Fornuftig avgjørelse av Høgmo. Både for RBK's del og for sin egen helses del.
Så får man bare ønske ham lykke til i en ny jobb utenfor fotballen. Reitan Gruppen kanskje? |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.10.2006 13:33 Post subject: |
|
|
Man må ikke glemme at Høgmo hele tiden, med ledelsens velsignelse, sa at vårsesongen skulle brukes til eksperimentering av spillere og system.
Det var siste halvdel av sesongen at en fast 11`er skulle spilles inn.
Synd at Høgmo forsvinner - og det er lite jeg kan gjøre med det
(he he) - dessverre. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 31.10.2006 13:40 Post subject: |
|
|
Benytter anledningen til å takke Høgmo for alt det han tross alt har fått til. Må være en grunn til at RBK alltid orker mer i 2 omg. enn alle andre Lykke til videre Høgmo. _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.10.2006 13:40 Post subject: |
|
|
Syns faktisk det har vært mer eksperimentering i høst enn hva det var i vår. Hva med Riseth og Strand i nye roller, og mer skifte mellom langpasninger og bruk av midtbanen i kampene. Mot slutten av kampene har vi ofte forandret struktur ved å trekke Riseth ned som en tredje midtstopper og Iversen inn sentralt på midten.
I vårsesongen spilte vi stort sett med samme system og spillestil. |
|
Back to top |
|
 |
|