View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.05.2019 10:25 Post subject: |
|
|
Dette er tråden for å diskutere potensielle trenere, det inkluderer Trond Sollied, om dere liker det eller ikke. |
|
Back to top |
|
 |
bottis86 Junior

Joined: 26 Aug 2018 Posts: 56 Location: Eidsøra Møre&Romsdal
|
Posted: 18.05.2019 10:30 Post subject: |
|
|
Hacken wrote: | Kan Trond Sollied - fetisjistene få en egen tråd? |
Er vel en grunn til at Hjulmand ikke kom til klubben tidligere?
Hvem andre ser du på som aktuell?
Cifuentes? Vil kanskje rykke opp med Sandefjord igjen?
Rekdal? Ledig, men rett mann for dette laget nå?
Nordlie? Vært lenge i Skeid, sugen på et nytt eventyr?
Tror ikke det har blitt flere kandidater som stiller seg i kø for å ta over klubben..
Selv håper jeg på Nordlie for å berge årets sesong, og da har styret ut året på å finne en verdig arvtager (ikke at man skal ha altfor store forventninger). |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 18.05.2019 10:32 Post subject: |
|
|
Det var mye verre på forumet for bare noen måneder siden. Noen hadde sågar ville visjoner om at fotball utelukkende hadde blitt en fysisk utholdenshetidrett der en umerittert fjomp fra Haugalandet var selve Messi(as).
Det virker som kvaliteten på debatten har tatt seg opp atskillige hakk siden den gang.
Selvfølgelig går det an å argumentere for Sollied som hovedtrener for Rosenborg. Alle trenger ikke dermed å være enig i at han egner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 18.05.2019 10:41 Post subject: |
|
|
Tony Pulis er nå arbeidsledig!
 |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 18.05.2019 10:46 Post subject: |
|
|
Det blir vel snart Solskjær og _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 18.05.2019 10:52 Post subject: |
|
|
Serien i Danmark er over neste helg, FCN spiller sin siste kamp dagen før vi spiller mot Brann. Jeg våger på å drømme om at Hjulmand kommer hit etter at vi blir most av Brann. |
|
Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 18.05.2019 11:09 Post subject: |
|
|
Når man hver gang trenerspørsmålet dukker opp skal gjenta navnet til en avdanka 60-åring med diverse (tidligere?) personlige problemer, og som i tillegg ikke har hatt en lengre sammenhengene trener-/managerjobb på 10-15 år som selve messias fordi han var her for 20 + år siden, så mener jeg at det er greit å finne nærmeste jorde, potteplante eller gressplen og stikke fingeren dypt ned i jorda.
Alternativer bør finnes og jeg håper styret er såpass fremoverlent at den jobben er allerede i gang uavhengig av Hornelands resultater. Likevel har jeg liten tro på at klubbstyret setter inn noen form for "redningsaksjon" før etter sommerpausen dersom ikke Horneland begynner å ta poeng i serien, dessverre.
Er alternativet å hente ny trener med norsk pass på lengre kontrakt tviler jeg sterkt på at dette skjer før sesongen er over. Midlertidige løsninger/"caretakers" har vi vel muligheter for, men jeg tror ikke det har noe mer hensikt enn å beholde Horneland eller å bruke Coolen eller Rambo. (Det blir vel noe snodig å spørre Coolen igjen, etter å ha kastet hans kandidatur.)
Av utenlandske navn har jeg lite oversikt over hva som kan være aktuelt, men det er jo ikke fryktelig utfordrende å kaste ut en rekke med navn. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.05.2019 11:13 Post subject: |
|
|
Jeg er så lei av slarv om hvem som drikker og ikke drikker. Arsene Wenger og Alex Ferguson ble ikke stoppet av en rød-blå-lilla nese.
På meg virker det mest som en hersketeknikk for å underbygge den åpenbart beste kandidaten. |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 18.05.2019 11:29 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Serien i Danmark er over neste helg, FCN spiller sin siste kamp dagen før vi spiller mot Brann. Jeg våger på å drømme om at Hjulmand kommer hit etter at vi blir most av Brann. |
Få det inn i Hodet at Hjulmand ikke er interessert i å komme hit. Hvem helvete vil hit? Vi ligger på nest sisteplass i ligaen. Økomisk er det mer lukrativt å spille i en hvilken som helst klubb i superligaen kontra Rosenborg, sånn som ståa er nå. Dansker har alltid sett ned på norge, norsk fotball og norsk liga. Selv da vi hadde flaggskipet i Norden anså danske seg for å ha en sterkere liga enn vår. Nå har de vel både økonomien og rangeringen til å hevde dette. Slutt med dette hjulmandvåset. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 18.05.2019 11:31 Post subject: |
|
|
Grunnen til at han ikke kom i vinter var at han brukte for lang tid på å gi et tydelig svar. Slik situasjonen er for oss nå ser jeg det som godt mulig at vi prøver oss på han igjen. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.05.2019 11:52 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Serien i Danmark er over neste helg, FCN spiller sin siste kamp dagen før vi spiller mot Brann. Jeg våger på å drømme om at Hjulmand kommer hit etter at vi blir most av Brann. |
Totalt urealistisk. Ingen vil trene RBK av hans kaliber. Det blir også for dyrt. Det er kun eksrbkere og mindre kjente trenertalenter som er aktuell. Sistnevnte vil styret aldri klare å hverken oppdage, se eller signere. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.05.2019 12:53 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Jeg er så lei av slarv om hvem som drikker og ikke drikker. Arsene Wenger og Alex Ferguson ble ikke stoppet av en rød-blå-lilla nese.
På meg virker det mest som en hersketeknikk for å underbygge den åpenbart beste kandidaten. |
Støttes!! Han er den åpenbare kandidaten, men er sikkert uspiselig for noen i klubben fordi han mest sannsynlig setter krav til dem rundt seg på lik linje med det Eggen gjorde i sin tid.
Nå har vi også en ypperlig anledning til å gi han en jobb med å redde sesongen samtidig som en kan evaluere om han er der at han kan vær en langsiktig løsning. Uansett lønner det seg også på langsikt og bli god på kort sikt.
Uten sammenligning forøvrig så var situasjonen rundt Bjarne Berntsen i Viking ikke ulik og nå i løpet av 1,5 år har han klart å skape et lag som igjen skaper entusiasme etter å ha overtatt en klubb i total utakt med sine supportere og med 0 engasjement på konkursens rand. Han hadde sittet på et NFF kontor på gress. Til tross for lenge ute av gamet var hans kompetanse høyst anvendbar og en strategi som førte klubben nærmere klubben supporterene igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 18.05.2019 12:53 Post subject: |
|
|
Da får vi bare gi opp da, eller? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 18.05.2019 12:56 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Kamerat Ola wrote: | Serien i Danmark er over neste helg, FCN spiller sin siste kamp dagen før vi spiller mot Brann. Jeg våger på å drømme om at Hjulmand kommer hit etter at vi blir most av Brann. |
Totalt urealistisk. Ingen vil trene RBK av hans kaliber. Det blir også for dyrt. Det er kun eksrbkere og mindre kjente trenertalenter som er aktuell. Sistnevnte vil styret aldri klare å hverken oppdage, se eller signere. |
Javel.
Da er det bare å kaste ambisjonene klubben har over bord da, om du mener at Hjulmand er urealistisk.
Da kan vi like så godt ansette Kjetil Rekdal. |
|
Back to top |
|
 |
RBKtaus Junior
|
Posted: 18.05.2019 13:39 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Kamerat Ola wrote: | Serien i Danmark er over neste helg, FCN spiller sin siste kamp dagen før vi spiller mot Brann. Jeg våger på å drømme om at Hjulmand kommer hit etter at vi blir most av Brann. |
Det er det ikke. En godt merittert trener vil kunne se på det å ta over RBK nå som en stor utfordring. Dette fordrer naturligvis at han får frie tøyler (innen visse økonomiske rammer) til å selge og kjøpe spillere ved neste overgangsvindu. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 18.05.2019 14:39 Post subject: |
|
|
Hjulmand takket nei til å å komme for 5mnd siden. Totalt urealistisk å tro at han får spørsmålet eller ønsker seg hit nå. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 18.05.2019 14:50 Post subject: |
|
|
På en måte er det jo langt bedre for han å komme nå enn i vinter. Det langt mindre fallhøyde i dag enn det var når han ble tilbudt å ta over etter KIs resultater. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 18.05.2019 14:52 Post subject: |
|
|
Hjulmand takket vel aldri nei til tilbudet, men klarte ikke å gi et definitivt svar innenfor den tidsramma styret ønsket. Det er en vesentlig forskjell. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 18.05.2019 14:55 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Hjulmand takket nei til å å komme for 5mnd siden. Totalt urealistisk å tro at han får spørsmålet eller ønsker seg hit nå. |
Han har aldri takket nei til RBK.
Må gå an å få fakta på bordet istedet for å komme med halvsannheter slik at det passer best for deres egne argumenter.
Last edited by KitWalker on 18.05.2019 14:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 18.05.2019 14:56 Post subject: |
|
|
Ok, har ikke fått med meg det. Hvor kom dette fram? |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 18.05.2019 14:59 Post subject: |
|
|
Hvis komfyren din står i full fyr så ringer du Brannvesenet. Du setter ikke i gang med å vurdere hvilken komfyr du burde ha hatt eller hvilken komfyr du skal kjøpe neste gang eller henter brosjyrer som viser hvilken type skapdører du kan ha på kjøkkenet når du skal pusse opp etterpå. Du fikser det som haster her og nå først.
For RBK gjelder det nå å unngå nedrykk. Det er viktigst. Hvilken trener vi burde ha hatt eller bør få er etter min mening ikke så viktig å diskutere akkurat nå. Joda, det er lov å diskutere det også - og joda, det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Men nå brenner det.
Vi er altså på vei ned i OBOS hvis ikke noe skjer veldig snart. Vi scorer ikke mål. Vi er ikke gode defensivt. Vi ligger på direkte nedrykksplass og vi får ikke til noe spill. Etter min mening brenner det.
Min personlige favoritt akkurat nå, gitt tabellposisjon og ståa i klubben forøvrig er Tom Nordli. Kontrakt ut sesongen - gjerne med litt lav lønn og med feit bonus dersom vi unngår nedrykk. Han er 4-3-3-mann og har vært i samme posisjon før - han har erfaring med å redde lag fra nedrykk. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
bottis86 Junior

Joined: 26 Aug 2018 Posts: 56 Location: Eidsøra Møre&Romsdal
|
Posted: 18.05.2019 15:02 Post subject: |
|
|
BalleK wrote: |
Min personlige favoritt akkurat nå, gitt tabellposisjon og ståa i klubben forøvrig er Tom Nordli. Kontrakt ut sesongen - gjerne med litt lav lønn og med feit bonus dersom vi unngår nedrykk. Han er 4-3-3-mann og har vært i samme posisjon før - han har erfaring med å redde lag fra nedrykk. |
Kunne ikke vært mer enig!
Nordlie vet hva som må til, får til mye på kort tid. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 18.05.2019 15:04 Post subject: |
|
|
BalleK gi han stor bonus for å klare e-cup plass. unngå nedrykk burde ikke være noe problem for en vetig trener. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 18.05.2019 15:13 Post subject: |
|
|
Helt ærlig så har jeg fremdeles tro på prosjekt Horneland ennå men den sitter jammen meg langt inne. De minuspoengene han hadde da han tok over er ikke akkurat mindre og kravet til poeng og fremgang er langt høyere hos meg nå. Vi har ikke sett noe tingene, hverken poeng eller spillemessig fremgang. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 18.05.2019 18:04 Post subject: |
|
|
Hørte Josimar-podden med Cifuentes nå idag. Anbefaler andre og høre den og, mannen kan sin fotball ABC. Fotballfaglig er det lite å utsette på han. Snakker også om fotball på et helt annet vis enn det norske trenere gjør. Der hvor Horneland om vilje, tempo, trøkk og innsats snakker Cifuentes om presisjon, forståelse, timing og rom. Det eneste jeg hadde å utsette noe på var egentlig engelsken til Frode Lia, den var passe elendig. |
|
Back to top |
|
 |
|