View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 17.05.2019 20:56 Post subject: |
|
|
Sevenseven wrote: | Om jeg ikke husker feil så dreiv han å sutra i 2018 fordi han fikk for lite spilletid.... |
Det kan man trygt si:
https://www.adressa.no/10...2648b.html
Quote: | Allerede etter to serierunder oppfattes «Søder» som kraftig utålmodig.
– Denne situasjonen måtte du vel kunne forutse da du signerte for RBK?
– Jeg var selvfølgelig forberedt på at Nicklas ville få starte de første kampene. Men i fotball må du levere, så hvis det fortsetter blir jeg skuffet.
– Kan det tenkes at du har en spisskonkurrent som har en avtale om at han har klippekort frem til VM?
– Jeg vet ikke hva som er dealen. Men uansett gjelder det å vinne kamper og gjøre det beste for laget.
– Hvor imponert er du av Bendtner etter å ha trent med ham over en lengre periode?
– Jeg tenker at han er en kjempegod spiller. Det er det ingen tvil om. Men sånn som de to første kampene har vært, føler jeg at jeg kunne gjort en minst like bra jobb, sier Søderlund. |
Tenk ramaskriket om Bendtner hadde sagt noe lignende.. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 17.05.2019 20:59 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Barten har brukt asken av datterens brente drakt til en egen form for teblad-spå av spillerlønninger  |
Gir mening! Endte sannsynligvis opp med 9 (millioner), men valgte å moderere seg litt? |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.05.2019 21:45 Post subject: |
|
|
Har vel blitt sagt at det ikke er alt man kan gå ut med selv i en klubb som prøver å være åpen om mye. Altså taushetsbelagt. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 17.05.2019 22:20 Post subject: |
|
|
Franc wrote: | Hvor har dere det i fra at Bendtner har 8 mill i lønn? Om jeg ikke husker feil ble det spekulert i rundt 5 mill i lønn da han signerte. |
Jeg skrev 7-8 millioner - Jeg husket feil - riktig skal være 6-7 millioner. Beklager dette. https://www.dagbladet.no/...t/71079415
Det er uansett ekstremt mye, for en som rett og slett ikke er god nok for laget.
https://www.dagbladet.no/...k/71053234 |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 17.05.2019 22:32 Post subject: |
|
|
Er han ikke god nok nå? Trodde problemet var at han løp for lite.
Edit: artikkelen er skrevet av Morten P. Come on..
Last edited by Francisco Clementine on 17.05.2019 22:33; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.05.2019 22:32 Post subject: |
|
|
Haha, med random journalist sin ubegrunnede spekulasjon som kilde på lønna, og Morten P som garantist for kvalitetsvurderinga. Hvis det er satire, så er den fin  |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 17.05.2019 22:43 Post subject: |
|
|
Særlig at det var satire ja.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 17.05.2019 22:44 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Haha, med random journalist sin ubegrunnede spekulasjon som kilde på lønna, og Morten P som garantist for kvalitetsvurderinga. Hvis det er satire, så er den fin  |
Han kunne like gjerne sitert sine tidligere innlegg fra denne tråden og brukt seg selv som sannhetsvitne |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 17.05.2019 22:54 Post subject: |
|
|
Franc wrote: | Sevenseven wrote: | Om jeg ikke husker feil så dreiv han å sutra i 2018 fordi han fikk for lite spilletid.... |
Det kan man trygt si:
https://www.adressa.no/10...2648b.html
Quote: | Allerede etter to serierunder oppfattes «Søder» som kraftig utålmodig.
– Denne situasjonen måtte du vel kunne forutse da du signerte for RBK?
– Jeg var selvfølgelig forberedt på at Nicklas ville få starte de første kampene. Men i fotball må du levere, så hvis det fortsetter blir jeg skuffet.
– Kan det tenkes at du har en spisskonkurrent som har en avtale om at han har klippekort frem til VM?
– Jeg vet ikke hva som er dealen. Men uansett gjelder det å vinne kamper og gjøre det beste for laget.
– Hvor imponert er du av Bendtner etter å ha trent med ham over en lengre periode?
– Jeg tenker at han er en kjempegod spiller. Det er det ingen tvil om. Men sånn som de to første kampene har vært, føler jeg at jeg kunne gjort en minst like bra jobb, sier Søderlund. |
Tenk ramaskriket om Bendtner hadde sagt noe lignende.. |
Håper søderlund forsvinner med Horneland.....
Botheim var ute å lovpriste Horneland i media tidlig i sesongen vipps så startet han tre kamper.
Men heller botheim enn søderlund! Han har jo potensiale til å bli noe. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 17.05.2019 23:04 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Haha, med random journalist sin ubegrunnede spekulasjon som kilde på lønna |
https://www.tv2.no/a/8976270/
Quote: | Ifølge danske Ekstra Bladet kommer Bendtner til å få en årslønn på nærmere fem millioner norske kroner |
Ser ikke bort i fra at journalisten bruker ekstrabladet som kilde, men at de har tenkt at lønna var i danske kroner. Blir vel noe sånt som 6-7 millioner i norske kroner (avhengig av den nøyaktige kursen i 2017 og orker ikke sjekke)
https://www.tv2.no/a/10198988/
Quote: | – Sprenger RBK banken ved å ha Nicklas Bendtner? – Nei. |
Blir også nevnt at lønnen er prestasjonsrettet. |
|
Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 18.05.2019 02:14 Post subject: |
|
|
Hvis det stemmer at Bendtner har sagt til Horneland hva han mener om antifotballen hans, så er han selvsagt ikke annet enn en helt. Han har måttet tåle martyrdøden fordi han har snakket saken til alle med hjerte for RBK.
Og i mangel på argumenter og erfaring i å håndtere store spillere og en stor klubb henter Hornefaen inspirasjon fra totalitære regimer og knebler vår mann.
Håper Bendtner sa til Horny-jævelen at han kan ta med seg drittfotballen tilbake til Haugalandet, og overlate RBK-skuta til noen som makter å skape én jævla målsjanse på hjemmebane mot gjennomsnittlig E/S-motstand.
#JeSuisBendtner
<3 |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 18.05.2019 09:34 Post subject: |
|
|
Sevenseven wrote: | Håper søderlund forsvinner med Horneland.....
Botheim var ute å lovpriste Horneland i media tidlig i sesongen vipps så startet han tre kamper. |
Med den lønnen Søder har tviler jeg dessverre på at vi blir kvitt ham før kontrakten går ut etter neste sesong.
Skjønner ikke at ikke flere spillere benytter seg av samme taktikken. Nå har for eksempel Østby tidenes mulighet til å "spille" seg inn på laget. Trengs bare en verbal avsugning i media og plutselig er du førstelagsspiller for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 18.05.2019 09:43 Post subject: |
|
|
Dersom Horneland skal ha noen som helst troverdighet, etter de siste elendige kampene, så forventer jeg at Bendtner er med i troppen mot Mjøndalen, og at han starter kampen. |
|
Back to top |
|
 |
bottis86 Junior

Joined: 26 Aug 2018 Posts: 56 Location: Eidsøra Møre&Romsdal
|
Posted: 18.05.2019 09:50 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Dersom Horneland skal ha noen som helst troverdighet, etter de siste elendige kampene, så forventer jeg at Bendtner er med i troppen mot Mjøndalen, og at han starter kampen. |
Og om han fortsatt ikke er i troppen til denne kampen?
Da kan man vel bare slå seg til ro med at Bendtner aldri får spille under Hornis.. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 18.05.2019 10:09 Post subject: |
|
|
bottis86 wrote: | Ratatosk wrote: | Dersom Horneland skal ha noen som helst troverdighet, etter de siste elendige kampene, så forventer jeg at Bendtner er med i troppen mot Mjøndalen, og at han starter kampen. |
Og om han fortsatt ikke er i troppen til denne kampen?
Da kan man vel bare slå seg til ro med at Bendtner aldri får spille under Hornis.. |
Da virker det for meg som om Horneland er mer interessert i å markere seg selv, enn å vinne fotballkamper. Da har han i såfall klart å få de tre mest ballsikre RBK spillerne ut av laget og klubben på fire måneder. Jebali, Bendtner og delvis Adegbenro som blir «tilfeldig» ofret til pause selv om det hadde vært mer naturlig å ofre noen andre! |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 18.05.2019 10:11 Post subject: |
|
|
Jebali dro lenge før Horneland ble aktuell, vel? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 18.05.2019 10:19 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Jebali dro lenge før Horneland ble aktuell, vel? |
Nei, Horneland var på lista tidlig. Bjørnebye ringte forøvrig Horneland for å diskutere fysisk trening og teknologi(?) etter at Horneland var kommet på lista. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 18.05.2019 10:26 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Jebali dro lenge før Horneland ble aktuell, vel? |
Ble vel solgt rundt 31. Januar hvis jeg ikke husker feil. Da var vel Horneland presentert for lenge siden. Hadde vel jobbet en stund også! |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.05.2019 11:18 Post subject: |
|
|
oskisjunior wrote: | Hvis det stemmer at Bendtner har sagt til Horneland hva han mener om antifotballen hans, så er han selvsagt ikke annet enn en helt. Han har måttet tåle martyrdøden fordi han har snakket saken til alle med hjerte for RBK.
Og i mangel på argumenter og erfaring i å håndtere store spillere og en stor klubb henter Hornefaen inspirasjon fra totalitære regimer og knebler vår mann.
Håper Bendtner sa til Horny-jævelen at han kan ta med seg drittfotballen tilbake til Haugalandet, og overlate RBK-skuta til noen som makter å skape én jævla målsjanse på hjemmebane mot gjennomsnittlig E/S-motstand.
#JeSuisBendtner
<3 |
 |
|
Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 18.05.2019 11:51 Post subject: |
|
|
Synes bare det er så trist å se på at en sådan kjempe og potensiell klubblegende bli fryst ut på denne måten. Dette er ingen avskjed Lord Bendtner verdig. At han blir utelatt av troppen av ferdighetsmessige årsaker, er ikke annet enn en stor fornærmelse når man ser hvilke spisser som heller blir inkludert. Bendtner har ferdigheter ingen andre i troppen innehar, om han bare får spilt på et lag med en kompetent trener og et satt system. Så er det jo selvfølgelig svingninger i formen med han også, som med alle andre fotballspillere. Men at han utelukkes selv når han bretter opp ermene og presterer godt på trening, er bare helt sykt.
Hvem andre på laget kunne gjort noe sånt?
https://youtu.be/zPeEGELHAGk |
|
Back to top |
|
 |
bottis86 Junior

Joined: 26 Aug 2018 Posts: 56 Location: Eidsøra Møre&Romsdal
|
Posted: 18.05.2019 12:12 Post subject: |
|
|
Er vel nok av bevis at Horneland ikke liker spillere med gode ferdigheter, trenger bare å løpe! Om du løper hit eller dit spiller ingen rolle, bare du løper! |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 18.05.2019 12:17 Post subject: |
|
|
wikivic wrote: | Dette er ingen avskjed Lord Bendtner verdig. |
Det er den samme avskjeden han har hatt i en rekke klubber. Enorm flopp i Nottingham Forrest og lykkerus over at vi var villig til ta han.
Frigitt fra sin kontrakt i Wolfsburg, 14 mnd før kontrakten fordi "han levde ikke opp til forventningene".
Forlot Arsenal gratis da kontrakten hans utløp etter et mislykket låneophold i Juventus hvor han ble arrestert for fyllekjøring.
Det er i det hele tatt veldig rart at folk ikke ser eller aksepterer virkeligheten, men kjærlighet gjør blind. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 18.05.2019 12:19 Post subject: |
|
|
wikivic wrote: | Synes bare det er så trist å se på at en sådan kjempe og potensiell klubblegende bli fryst ut på denne måten |
Med all respekt og melde, Bendtner er langt ifra noen potensiell klubblegende _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 18.05.2019 12:58 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | wikivic wrote: | Dette er ingen avskjed Lord Bendtner verdig. |
Det er i det hele tatt veldig rart at folk ikke ser eller aksepterer virkeligheten, men kjærlighet gjør blind. |
Montana; nå hadde vel ikke Bendtner noen særlig suksessrike opphold i noen av klubbene du nevner. Det var i Rosenborg han fikk revitalisert karrieren sin og gjorde en god figur i 2017-sesongen. Han var dominant i playoff-kampene mot Ajax.
At du nevner utenomsportslige hendelser når vi nå snakker om sportslige, synes jeg er usaklig. Vi kunne godt ha tatt opp noe ferskere vold og fengselssoning også, men trodde det var et tilbakelagt kapittel. Jeg snakker kun om det sportslige her, og det ligger til grunn i all min argumentasjon. Bendtner er milevis bedre enn begge våre to andre spisser til sammen.
Bendtner har tidligere prestert og vist hva han er god for i RBK-trøya, og det bør ikke være ferdigheter som er årsaken til at han fryses ut. Da bør det i så fall være utenomsportslige ting som det spekuleres i over her. Noe som jeg altså synes er trist. At treneren vår ikke takler å bli motsagt og straffer spillere med utfrysning. Med forbehold om at dette stemmer.
Fotball er følelser og jeg elsker laget mitt, selv om det nå er vanskeligere enn noen gang før. |
|
Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 18.05.2019 13:06 Post subject: |
|
|
SeG wrote: | wikivic wrote: | Synes bare det er så trist å se på at en sådan kjempe og potensiell klubblegende bli fryst ut på denne måten |
Med all respekt og melde, Bendtner er langt ifra noen potensiell klubblegende |
Definisjonen av klubblegende kan vel diskuteres. Han er uansett en legende, og er vel vitterlig det største navnet vi har signert til Lerkendal.
Uansett skrev jeg «potensiell klubblegende», altså at han kan bli en klubblegende. Jeg har faktisk tro på at Bendtner kunne ha blomstret med ny trener og et skikkelig system, og hjulpet RBK ute i Europa med sin rutine og smartness. Kanskje fått såpass kjærlighet for klubben at han hadde blitt her ut karrieren. Dette er mye å håpe på og ser veldig urealistisk ut for øyeblikket.
Men snakker altså om hva som potensielt kunne ha skjedd om vi hadde evnet å forvalte våre ressurser riktig.[/b] |
|
Back to top |
|
 |
|