| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.05.2019 19:36 Post subject: |
|
|
Det er snart 17. mai og vi vet fortsatt svært lite om hvordan det er tenkt at laget skal se ut eller fremstå.
Du forklarer jo egentlig selv hvorfor folk har mistet troen. 3 måneder er masse tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.05.2019 19:39 Post subject: |
|
|
| Jeg er villig til å gi han en sjanse til å få til en drastisk forbedring spillemessig fram til sommerpausen. Håper han får det til, selv om det er lite som tyder på et han gjør det. Får begynne med å vise laget støtte 16. mai |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 13.05.2019 19:43 Post subject: |
|
|
| At stallen har skadeproblemer har han mye av ansvaret for, med elendig belastningsstyring etter innfallsmetoden. Det er hårreisende å bruke Trondsen i 3 kamper på ei uke etter et så langt skadefravær. Elendig treningsplanlegging skaper skader, og kan da selvfølgelig ikke være en unnskyldning for trenerteamet. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.05.2019 20:10 Post subject: |
|
|
Hovedgrunnen til at ikke jeg vil gi Horneland tid er samme grunn som Perry: det er allerede åpenbart at selv en resultatmessig presterende utgave av det laget kommer til å drepe interessen min for å se laget spille. Der er jeg neppe alene.
Jeg trodde ærlig talt klubben var ferdig med å flørte med defensiv 4-4-1-1, som er det Horneland kan, ønsker, og trolig må spille for å få resultatene opp på noe slags nivå. Fra og med Perry II har jo tanken om å forvalte det Rosenborgske vært eksplisitt strategi, i alle fall utad, nå ønsker vi tydeligvis å kaste ut det siste av den spillestilsmessige arven i utviklingens og den moderne fotballens navn. Ironisk nok i en tid, i et år, der samtlige fire CL-semifinalister primært spiller varianter av 'vår' formasjon og stil, og en generasjon unge trenere er inspirert av den grunnfilosofien.
Problemet med Horneland er dog ikke først og fremst knyttet til formasjon, men noe langt mer grunnleggende. Vi har en trener som, når han taper treningskamper 0-1 og 0-2 på personlige feil, instinktivt går inn for å stramme opp defensiv struktur og spille på lavere risiko. Ikke å gjøre noe med nærmest ikke-eksisterende sjanseskaping og målscoring. Eller engang å fjerne feilkildene, men det er en annen diskusjon. Det fungerer ikke, det passer ikke inn i et Rosenborgsk tankesett om artig og angrepsvillig fotball, uansett hvor mye man sminker grisen ved å sette opp laget i 4-3-3.
Da Jönsson tok over, var det med en ganske ellevill sans for risiko, dessverre kombinert med hårreisende defensiv struktur. Der lå det noe lovende, men da han i stedet ble feig, mer defensiv, og ikke fikk resultater, måtte han gå. Under Perry så vi umiddelbart hvor landet lå, og han fikk publikum mot seg på tross av ok resultater. Der er Horneland også, for meg, og ganske snart tror jeg for ganske mange. Derfor må han gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.05.2019 20:41 Post subject: |
|
|
| Det er bare det at vi er ikke i en situasjon der det bare handler om å gi Horneland mer tid eller skifte han ut asap. Å skifte han ut asap vil bare være å pisse på seg for å holde varmen. Vi må gjøre flere store endringer for at omverden og potensielle trenere skal kunne finne det spiselig å røre borti ormebolet Rosenborg er nå. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 13.05.2019 20:48 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Hovedgrunnen til at ikke jeg vil gi Horneland tid er samme grunn som Perry: det er allerede åpenbart at selv en resultatmessig presterende utgave av det laget kommer til å drepe interessen min for å se laget spille. Der er jeg neppe alene.
Jeg trodde ærlig talt klubben var ferdig med å flørte med defensiv 4-4-1-1, som er det Horneland kan, ønsker, og trolig må spille for å få resultatene opp på noe slags nivå. Fra og med Perry II har jo tanken om å forvalte det Rosenborgske vært eksplisitt strategi, i alle fall utad, nå ønsker vi tydeligvis å kaste ut det siste av den spillestilsmessige arven i utviklingens og den moderne fotballens navn. Ironisk nok i en tid, i et år, der samtlige fire CL-semifinalister primært spiller varianter av 'vår' formasjon og stil, og en generasjon unge trenere er inspirert av den grunnfilosofien.
Problemet med Horneland er dog ikke først og fremst knyttet til formasjon, men noe langt mer grunnleggende. Vi har en trener som, når han taper treningskamper 0-1 og 0-2 på personlige feil, instinktivt går inn for å stramme opp defensiv struktur og spille på lavere risiko. Ikke å gjøre noe med nærmest ikke-eksisterende sjanseskaping og målscoring. Eller engang å fjerne feilkildene, men det er en annen diskusjon. Det fungerer ikke, det passer ikke inn i et Rosenborgsk tankesett om artig og angrepsvillig fotball, uansett hvor mye man sminker grisen ved å sette opp laget i 4-3-3.
Da Jönsson tok over, var det med en ganske ellevill sans for risiko, dessverre kombinert med hårreisende defensiv struktur. Der lå det noe lovende, men da han i stedet ble feig, mer defensiv, og ikke fikk resultater, måtte han gå. Under Perry så vi umiddelbart hvor landet lå, og han fikk publikum mot seg på tross av ok resultater. Der er Horneland også, for meg, og ganske snart tror jeg for ganske mange. Derfor må han gå. |
Du tror virkelig at RBK har gått bort ifra sin 433? Det tror ikke jeg og det ser vi også på banen. I det siste 3 kampene har laget stilt i 433 slik RBK alltid spiller, 4411 er det hvertfall ikke.
Så kan vi sitte her å surmule over at Horneland ble vår trener, og ikke Bosz.
Men jeg er villig til å gi han tid, vi har så langt ifra spilt bra men de siste 60 min. mot LSK var ok, og vi fortjente mer enn et poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 13.05.2019 20:49 Post subject: |
|
|
Rimelig sikker på at Cifuentes hadde gått fra Sandefjord til Trondheim om han måtte gjøre det for å få jobben. En uendelig mye mer spennende trener enn Horneland. En trener som står for det vi alle ønsker oss, da er det også mye enklere å gi han tid. Ikke at jeg tror han trenger fryktelig lang tid, Sandefjord gikk fra å være et av tidenes verste Eliteserie-lag til å spille ut mange lag etter han tok over. Det var kun uflaks, marginer og tabber av enkeltspillere som gjorde at de ikke vant flere kamper som de absolutt hadde fortjent.
Han har ikke mye erfaring, men det han har vist hittil samt hvordan han tenker fotball bør være nok for oss nå. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 13.05.2019 20:52 Post subject: |
|
|
edit: @Montana
Enig.
Men det er ikke noe poeng i å la Horneland få forme dette laget, og i alle fall ikke være hoved-premissleverandør for det sportslige støtteapparatet, et minutt lenger enn praktisk mulig, etter min mening. Jeg tror fortsatt det fins styremedlemmer som ønsker å se noe helt annet enn det som presenteres på banen og rundt laget nå, og der ligger for øyeblikket makten til å gjøre endringer.
Det er klart det finnes mer passende trenere i vår situasjon som ville tatt RBK-jobben. Lista ligger lavere for å imponere nå enn noen gang før (eller kanskje siden 2008).
Selve styret og kompetansen som ligger der er det realistisk sett lite å gjøre med på lenge ennå, så vi er avhengige av at klubbens styre tar grep før det sportslige fundamentet rives ned. Dersom det ikke finnes vilje til det i styret, så er vi hjelpeløse.
Last edited by zaphod81 on 13.05.2019 20:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 13.05.2019 20:54 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: |
Du tror virkelig at RBK har gått bort ifra sin 433? Det tror ikke jeg og det ser vi også på banen. I det siste 3 kampene har laget stilt i 433 slik RBK alltid spiller, 4411 er det hvertfall ikke. |
Du må lese hele innlegget, det du skriver gir ingen mening i lys av hele innlegget mitt. Med mindre du faktisk mener at den spillestilen Horneland etterstreber er 'vår' 4-3-3, med det som ligger i det. Det handler faktisk ikke primært om formasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 13.05.2019 21:07 Post subject: |
|
|
| Ikke noe vits i å sparke han nå. De brukte 6 måneder på å finne han, så det kan godt gå 6 måneder før de finner en annen. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 13.05.2019 21:34 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | Er det virkelig (nesten) ingen som vil gi mannen en sjangs? Han har fortsatt til gode å ha en hel midtbane til disposisjon, og det er nå godt dokumentert at fjoråret ga oss dårligere trente spillere enn året før. Han har styrt skuta i tre måneder, og vi vet vel svært lite om hvordan han ønsker at laget skal spille og se ut. |
Horneland har vært her i godt over fire måneder, og har fått styre en hel oppkjøring og et overgangsvindu der han fikk tre spillere han ønsket seg inn, samtidig som han fikk kvittet seg med noen han ikke ville ha med videre (Bendtner ble han riktignok ikke kvitt).
Horneland sa selv ved presentasjonen at i RBK må han levere fra dag én. Nå har han vært her i 133 dager, og det som er levert er stort sett møkk: Trøstesløse treningskamper, nesten ikke målsjanser og mål i serien, direkte nedrykksplass etter sju kamper, cupavansement med nød og neppe mot Rørvik på nivå fem(!), spillere som blir dårligere i stedet for bedre, og et publikum som rømmer stadion.
Det store spenningsnivået nå er hvem som er best til å være Haugesund av Grindhaug og Horneland 16. mai.
Stygt redd for at ringreven Grindhaug har noen ess i ermet mot sin tidligere elev. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 13.05.2019 21:37 Post subject: |
|
|
De kan i alle fall begynne å sondere litt. Det er meningsløst å sparke Horneland før en erstatter er rimelig klar. Det har vi vel lært nå?
Jeg ser i alle fall ingen grunn til å ikke la han leke videre med komme i form-prosjektet sitt. Hovedproblemet med Horneland er taktikk - formasjon - grunnfilosofi. Som Coach er han utmerket. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 13.05.2019 21:59 Post subject: |
|
|
Hva legger du i coach begrepet?
Evnen til å samle en spillergruppe og jobbe mot et felles mål? Utvikle spillere og få frem det beste i hver enkelt? Evnen til å bruke tilgjengelig teknologi og vitenskapelige metoder for å strukturere en treningshverdag der man unngår skader og tunge bein i kamp? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 13.05.2019 22:00 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: | | Som Coach er han utmerket. |
Gjerne begrunn dette, fordi jeg ser en trener som ønsker å spille høkkertfotball og har gjort fjorårets dobbeltmester til reell nedrykkskandidat på noen måneder. Kan heller ikke se at en eneste spiller i A-stallen har blitt bedre siden i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 13.05.2019 23:25 Post subject: |
|
|
| Ceide synes jeg viste bedre takter i år enn i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 13.05.2019 23:26 Post subject: |
|
|
Men han blir vel mest unntaket som bekrefter regelen her? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.05.2019 00:02 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: |
Gjerne begrunn dette, fordi jeg ser en trener som ønsker å spille høkkertfotball |
Ser en trener som leverer høkkertfotball. Jeg kan ikke tenke meg at det vi ser er i nærheten av hva det er de forestiller seg i hodet at vi skal se er. Det er jo i bunn og grunn det som er kritikkverdig. At de ikke har evnet å få til noe som ligner på noe. Der spiller det inn at vi har en gruppe spillere som har hatt/fortsatt har en kulturkrise. Det er ikke sikkert Horneland rekker å vise oss hva det er han prøver på før han får fyken.
Last edited by Montana on 14.05.2019 00:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.05.2019 00:03 Post subject: |
|
|
| Ceide var vel heller ikke del av A-stallen i fjor? |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 14.05.2019 00:15 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | KitWalker wrote: |
Du tror virkelig at RBK har gått bort ifra sin 433? Det tror ikke jeg og det ser vi også på banen. I det siste 3 kampene har laget stilt i 433 slik RBK alltid spiller, 4411 er det hvertfall ikke. |
Du må lese hele innlegget, det du skriver gir ingen mening i lys av hele innlegget mitt. Med mindre du faktisk mener at den spillestilen Horneland etterstreber er 'vår' 4-3-3, med det som ligger i det. Det handler faktisk ikke primært om formasjon. |
Dessuten er det ikke Hornelands ønske å spille den bleke 433-fotballen vi har sett de siste kampene. Ironisk nok er den likevel bedre enn stilen Horneland egentlig startet med og kan, og som han mislyktes med å implementere.
Det er så idiotisk at det er vanskelig å fatte. Ideen til Bjørnebye og styret var jo nettopp Horneland og alt av mørkets gjerninger han står for. Og det er IKKE Rosenborgs elskede 433 stil!!
Og likevel ansetter de ham!?
Nå sitter vi med en piss dårlig trener som i tillegg tvinges til å forsøke å lære Rosenborg å spille 433, en spillestil han åpenbart hverken kan godt nok eller tror på!
Hvor dum går det an å bli!!!!
Blodtrykket mitt.... _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 14.05.2019 00:29 Post subject: |
|
|
Horneland ligne litt på en Perry. Han vrake spillere som tilfører klubben kvalitet; Samuel og bendtner (han er bedre enn søderlund) vs selnæs og Helland (starten av ki epoken).
Horneland skal også "videreutvikle" 4-3-3'n til europeisk nivå.
Horneland:"Det var en helhetsvurdering" og "synes vi viser samhold og god moral" Perry: "vi må komme oss på hesten igjen" + sikkert nå annen drit.
Jeg var ikke negativ til Horneland når han kom til klubben. Og hadde litt trua. Men seriøst "synes gutta viser god moral og slår tilbake". Må jo forvente at de tar seg sammen og prøver å spille fotball mot et mildt sagt rævva fotballag som Lillestrøm er pdd. Bare det å sette Valsvik på backen... Hvis han vil at Valsvik skal få prøve seg som han iflg. Horneland fortjener etter gode treninger. Det finnes faktisk en plass i midtforsvaret han kan prøve seg på. Har jo ikke skadet å fått litt konkurranse på plassen til Hovland..... Han har ikke akkurat imponert.... Det å fortsette med samme 11'er som vant 1-0 mot Sarpsborg på Lerkendal!!! Fordi det ble 3 poeng... Det var ikke mye forrykende forestilling det heller akkurat.
Får følelsen av at han plukker ut 11'ern etter hvor mye spillerne lovpriser han i media. Jfr. Botheim "har lært mye av Erik" eller hva han uttalte i media. Vipps har han startet 3 kamper.
Sorry for at dette ble en særoppgave! Men mÃ¥tte bare fÃ¥ det ut.😊 |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.05.2019 00:43 Post subject: |
|
|
| Sevenseven wrote: |
Sorry for at dette ble en særoppgave! |
Jeg gjetter at den ikke var i Norsk. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 14.05.2019 00:47 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Sevenseven wrote: |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 14.05.2019 00:49 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Sevenseven wrote: |
Skrevet i frustrasjon og sinne pÃ¥ en mobil😉 |
|
| Back to top |
|
 |
Naaerdetnok Junior
|
Posted: 14.05.2019 07:11 Post subject: |
|
|
| Sevenseven wrote: |
Får følelsen av at han plukker ut 11'ern etter hvor mye spillerne lovpriser han i media. Jfr. Botheim "har lært mye av Erik" eller hva han uttalte i media. Vipps har han startet 3 kamper.
| Jeg vet selvsagt ikke, men håper at dette har med behovet for å gjøre noe med dynamikken i spillergruppa å gjøre. Det er åpenbart at her har vi hatt en gruppe som har underprestert i lang tid. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 14.05.2019 07:29 Post subject: |
|
|
håper Horneland trekker seg før sommerpausen. han er rett og slett feil mann for Rosenborg. resultatene kommer nok til å bli bedre hvis han får fortsette å prøve seg, men underholdningsverdien kommer aldri til å være der.
hvorfor vi har folk som Bratseth i klubben som er pådrivere for en defensiv 4-4-2 , er noe vi må ta tak i snarest. |
|
| Back to top |
|
 |
|