| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 29.04.2019 05:02 Post subject: |
|
|
| avtrekkeren wrote: |  |
Visse ting spøker man bare ikke med... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 29.04.2019 08:09 Post subject: |
|
|
Jeg er nær ved å foreslå Marit Breivik som ny trener. Hun er god på å få det beste ut av spillere, har eksepsjonelt gode meritter, har god peiling på ballspill og har tidligere uttalt at RBK er for dårlig trent. Oppfyller flere krav enn de fleste andre alternativer  |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 29.04.2019 08:45 Post subject: |
|
|
| Nå er det nivå her. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 29.04.2019 09:55 Post subject: |
|
|
Dersom målet er å redde sesongen tror jeg det fortsatt kan gjøres. Men da må vi ha inn enn "på kort sikt" trener ASAP.
Jeg trodde aldri jeg ville si følgende, men:
Tom Nordli kan faktisk være en løsning i et slikt perspektiv.
Da blir det ikke hyggelig å være Hedenstad, Konradsen, Hovland Bendtner osv.
Han har 433 stilen i blodet, digger Eggen og har vist at han har evnen til å skvise saft ut av trelegger.
På lang sikt er det ikke sikkert at det er så lurt. Men jeg hadde takket ja i dag. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 29.04.2019 10:21 Post subject: |
|
|
| Enig. Tom Nordlie er akkurat det vi trenger nå. Og jeg er ikke ironisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.04.2019 10:21 Post subject: |
|
|
Fantastisk trener. Tydelig og hard og faglig ikke-kompromisserende, samtidig morsom og varm. Men folk vil ikke ha ham fordi de leste for ti år siden at Bjørn Helge Riise synes han var slitsom å spille for.
Vi snakker om mannen som våknet våt av svette på natta etter å ha drømt at han fikk trene RBK med Ørjan Berg. Tenk hva han kunne gjort med denne stallen. For hver uke som går nå kommer vi mer og mer ut av kurs. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 29.04.2019 10:27 Post subject: |
|
|
Jeg betviler ikke at han er slitsom. Men slitsom er ikke det dummeste du kan være som fotballtrener. Nils Arne Eggen var slitsom.
Han spiller dessuten riktig type fotball, og han ville gitt ALT for klubben. Mener ikke at han skal være Rosenborg-trener i 10 år fremover, men han bør bli Rosenborg-trener NÅ. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 29.04.2019 10:41 Post subject: |
|
|
Det ville jo på en måte vært den ultimate fallitterklæringen, men i et slags positivt lys:
Jeg tror han alltid har lurt i skyggene i trenerprosessene de siste årene. Men har nok vært ansett som en litt ustyrlig type og som et risikoprosjekt og en slags "siste løsning". Men det er jo på en måte der vi står. Vi trenger en "siste løsning" på kort sikt.
Ved å ansette Nordlie bekjenner man liksom at man har mislyktes. Men jeg tror det kanskje kan funke. Det er i alle fall mer sannsynlig enn ved å ansette et nytt langtidsprosjekt ala Jønnson/Perry/Kårestøvvel/Horneland. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 29.04.2019 10:53 Post subject: |
|
|
| Nordlie trener vel Skeid i toppen av OBOS, og vi ligger nederst i eliteserien. Er vi sikker på at han vil se på det som atraktivt? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 29.04.2019 11:01 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Fantastisk trener. Tydelig og hard og faglig ikke-kompromisserende, samtidig morsom og varm. Men folk vil ikke ha ham fordi de leste for ti år siden at Bjørn Helge Riise synes han var slitsom å spille for.
Vi snakker om mannen som våknet våt av svette på natta etter å ha drømt at han fikk trene RBK med Ørjan Berg. Tenk hva han kunne gjort med denne stallen. For hver uke som går nå kommer vi mer og mer ut av kurs. |
Det er nok ikke bare BHR som har sagt at han sliter på omgivelsene. Men det trenger ikke være noe feil i det, hvis en snuoperasjon er målet.
Sammenligner vi trenerrollen med næringslivsledere, så er det ofte slik at de som er flinke til å snu skuta, ikke er så flinke til å styre etter en fast kurs. De er gjerne for kravstore og sliter på omgivelsene over tid.
Veldig vanlig at slike ledere sitter 2-3 år, så overlater de styringen til en som er bedre på jevn utvikling.
Kanskje er det en trener som er spesialist på snuoperasjoner klubben trenger nå. Men da vil antagelig noen av de faste føle sine posisjoner truet. |
|
| Back to top |
|
 |
Blodstrupmoen Veteran
|
Posted: 29.04.2019 11:01 Post subject: |
|
|
Hamren hadde vært konge, et så solid RBK som han fikk til hadde gjort seg. Et solid og overlegent RBK er viktigere enn klassisk 433 for meg. Selvsagt ja takk til begge deler men det er ikke så lett.
Men om dette fortsetter og vi har 10 poeng etter 10 kamper er plutselig Nordli et helt habilt alternativ |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 29.04.2019 11:10 Post subject: |
|
|
| Nidarosballklubb wrote: | Fantastisk å høre Kåre slakte ledelsen av RBK m/Koteng og co! Kunne ikle vært mer enig.
Norges desidert beste lag i juli i fjor er fullstendig rasert. |
Du mener laget som lå på 2. plass i ligaen? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 29.04.2019 11:12 Post subject: |
|
|
Hamrèn tror jeg blir avslørt med dagens stall. Lett å dominere hjemme når du har Annan og Stadsgaard til å stoppe alt av kontringer, Skjelbred og Sapara til å eie midtbanen og Prica/Iversen til å mose forsvaret.
Dugde ikke i europa. Ikke før Eggen la om til 4-3-3. |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 29.04.2019 11:32 Post subject: |
|
|
Selv lurer jeg litt på hvorfor Nordlies kjefting skal funke hvis ikke Hornelands kjefting virker.
Tror faktisk ikke tydelige krav er der det skorter i dag. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
Blodstrupmoen Veteran
|
Posted: 29.04.2019 11:50 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | Hamrèn tror jeg blir avslørt med dagens stall. Lett å dominere hjemme når du har Annan og Stadsgaard til å stoppe alt av kontringer, Skjelbred og Sapara til å eie midtbanen og Prica/Iversen til å mose forsvaret.
Dugde ikke i europa. Ikke før Eggen la om til 4-3-3. |
Gode tider det der... |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.04.2019 12:28 Post subject: |
|
|
Nordlie og Begdølmo i tospann.
At Nordlie sliter på omgivelsene er noe vås. Da handler det mere på de omgivelsene som føler seg tråkka på, ikke Nordlie.
Kan hende at Nordlie var for stor for den klubben(Start, Aafk), det er han neppe i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 29.04.2019 12:30 Post subject: |
|
|
Dessuten har han jo slanka seg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.04.2019 12:30 Post subject: |
|
|
Hamrén hadde kommet inn med en helt annen autoritet enn det Horneland gjør, og han har vist før at han behersker akkurat det å profesjonalisere en spillergruppe som har sett seg litt blinde på sin egen fortreffelighet. Nei, han hadde ikke hatt de der stjernene å hvile seg på, samtidig skal man ikke se seg helt blinde på hvor gode de egentlig var i et lag som stort sett var en ustoppelig maskin, og den lagmaskinen var jo Hamréns byggverk.
- Skjelbred var jo først og fremst frustrerende ineffektiv som en slags offensiv playmaker, selv om han hadde teknikken til å holde ballen i laget og feilraten nede, og med det gjorde en bra defensiv jobb.
- Annan ble av enkelte beskrevet som en bremsekloss, men briljerte i en rolle som var skreddersydd for ham som en slags fri mann defensivt.
- Stadsgaard var på ingen måte en komplett stopper, men slik laget ble satt opp fikk han som regel mange situasjoner som passet ham godt, med å utfordres langs bakken av hurtige, men teknisk middelmådige spillere.
- Prica var en god spiss med enkelte begrensninger som vi kanskje ikke fikk helt nok ut av, men han var jo ikke noe unikum.
- Iversen bevegde seg vel ca. 10 km til sammen i løpet av samtlige kamper under Hamrén, og var kun glimtvis god.
- Sapara var teknisk briljant, men bevegde seg som en storrøyker.
- Vi spilte med Trond Olsen som fast venstrekant.
Poenget er at det er mange potensielle flopper og hoggestabber her, hadde vi ikke hatt en dyktig trener som disponerte laget vanvittig godt. Ja, troppen var bra, men å forklare to sesonger der vi omtrent ikke tapte en eneste kamp som kun en peaket tropp, det blir for enkelt. Vi har den dag i dag spillere som Hansen, Reginiussen, Meling, Trondsen, Jensen, Adegbenro og Bendtner, som alle har bevist at de kan dominere fullstendig i vår serie, og ingen av de er åpenbart passert best før-datoen aldersmessig. Med en trener som vet hva han vil med hver enkelt er det åpenbart at vi kan slå hvem som helst i Norge.
Hamrén er etter min mening den siste taktisk dyktige hovedtreneren vi har hatt (ser bort ifra Eggens siste vikariat, åpenbart, og tildels Coolens), og er nok en av de få semirealistiske kandidatene man uten videre kan namedroppe som har autoriteten til at vi ville hatt en sjanse til å lappe oss sammen til et topplag igjen i løpet av første sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 29.04.2019 12:36 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Dessuten har han jo slanka seg. |
Blir jeg og aktuell som Rosenborg-trener om jeg slanker meg? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.04.2019 12:39 Post subject: |
|
|
Hamren fikk jo aldri fullført prosjektet sitt heller og han hadde jo en hel del å jobbe med, spesielt den siste tredjedelen av banen.
Men han var jo helt klart på vei til noe. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.04.2019 12:40 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Mustrum Ridcully wrote: | | Dessuten har han jo slanka seg. |
Blir jeg og aktuell som Rosenborg-trener om jeg slanker meg? |
Nei, du er for kammerat med spillerne, Ola. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 29.04.2019 12:42 Post subject: |
|
|
Hamren er en meget dyktig trener, men han har ikke samme syn på hvordan fotball skal spilles som vi ønsker av klubben.
Ønsker klubben å være en 4-3-3 klubb er Hamren helt feil trener.
EDIT: Ser vel at de andre kan bli litt sure hvis vi spiller 4-4-3 ja 
Last edited by PerO on 29.04.2019 13:44; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.04.2019 12:44 Post subject: |
|
|
| Det er sant. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.04.2019 12:45 Post subject: |
|
|
Ønsker klubben 4-4-3 så blir de andre lagene i ligen sure tror jeg
Men nå har vi allerede en defensivt anlagt 4-4-1-1. |
|
| Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 29.04.2019 12:50 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Nordlie og Bergdølmo i tospann. |
Denne var fin. Her kan man vel snakke om personlighetsmessige komplementære ferdigheter, foruten alt det faglige. |
|
| Back to top |
|
 |
|