English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Medlemsmøter i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21965

PostPosted: 25.04.2019 11:00    Post subject: Reply with quote

angvik wrote:
Sannferdighet er første bud. Når klubben først avlyser medlemsmøtet, er det først og fremst de som skulle til medlemsmøtet som skal få tilstrekkelig informasjon.

Ja, og det ble gjort. Alle fikk beskjed om at møtet var utsatt. Det var tilstrekkelig informasjon der og da. Det er ikke RBK sin rolle eller ansvar å styre informasjonsflyten rundt denne hendelsen utover dette. Møtet ble utsatt for å ta hensyn til enkeltpersoner, men det gir ikke RBK eierskap over historien.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 25.04.2019 11:25    Post subject: Reply with quote

Sett i lys av klubbens ukloke sparking av Kåre, særlig måten det skjedde på, burde klubben og da styret i særdeleshet vært sitt ansvar bevisst og gitt tilstrekkelig info for å forebygge spekulasjoner. Ingen er tjent med en slik uvisshet som nå har oppstått. Dette gagner verken styret, klubben, Horneland eller de som følger RBK.

Når de, ifølge et tidligere innlegg via Tove, har valgt å bekrefte dødsfallsryktet, så kan det være helt greit å si hvilken relasjon avdøde hadde til RbK-familien. Om det var for eksempel mor til en av de i styret, kunne man gått ut og sagt dette. Man ville høstet forståelse og kondolanse. Nå skjer nesten det motsatte. Man høster mistenksomhet, skepsis og undring.

Dersom dette er styrets intensjon så har de vel truffet bra?
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 25.04.2019 11:30    Post subject: Reply with quote

Hvis strategien til styret har vært å gi så lite informasjon som mulig til andre interessenter enn de som skulle møte opp til medlemsmøte, for så å satse på at media legger lokk på saken fordi klubben ønsker det, så har de så klart lykkes i det. Jeg tør påstå det er en ganske uortodoks strategi fordi risikoen for at man mister kontrollen er ganske stor.

Som sagt synes jeg dette er et interessant case all den tid klubben har slitt med krisehåndtering tidligere, og fordi jeg i skrivende stund også skriver en semesteroppgave om nettopp krisekommunikasjon.

Uansett er det bare å sende gode tanker til de berørte og at klubben får tid til å fokusere på det sportslige igjen. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9674
Location: Drammen

PostPosted: 25.04.2019 11:32    Post subject: Reply with quote

Når vi snakker om dødsfall - som har vært rapportert og så trukket tilbake i flere kanaler - så er det vel rett og slett som flere har vært inne på så enkelt at det er andre hensyn som går foran. Media vet hva som har skjedd, men de har valgt å ikke publisere noe. Da synes ihvertfall jeg at det er helt innafor for klubben å ligge lavt, selv om jeg selvfølgelig er helt enig i at de kunne formulert seg på en måte som sørget for mindre konspirasjonsteorier.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.04.2019 11:32    Post subject: Reply with quote

@ NilsArneEggenErKongen
Nå får dere faen meg gi dere, det er bare en håndfull drittunger her inne, deg innkludert, som sitter og er indignerte for at dere ikke får "bra nok info" når det sitter en familie mitt i en personlig tragedie som vi ikke aner omfanget av.

Når dere i tillegg bruker at dette er dårlig for klubben som skalkeskjul for et personlig korstog uten annen funksjon enn å klage for klagingens skyld blir det rett og slett kvalmt.

Prøv å tenk på noen andre enn deg selv innimellom.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?


Last edited by Mustrum Ridcully on 25.04.2019 12:52; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 25.04.2019 11:49    Post subject: Reply with quote

@Mastrum Dette har da ingenting med meg å gjøre? Tvert imot. Dette er en faglig observasjon som jeg synes det er interessant å diskutere fordi en organisasjon har mange interessenter. Men jeg mister fort lysten til å komme med synspunkter når jeg blir kalt "drittunge".
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 25.04.2019 11:52    Post subject: Reply with quote

Det finnes en enkel måte å unngå å bli kalt det.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.04.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Litt sånn ja.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21965

PostPosted: 25.04.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Ok, vi trenger ikke bli uvenner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 25.04.2019 12:05    Post subject: Reply with quote

Mod får slette innlegget mitt om det gir for mye info.

Det er én type dødsfall som ikke får nærmere omtale i media. Den som tenker litt, skjønner da hva som har skjedd. Vedkommende var ingen RBK-person, og nærmere identifisering av relasjon/slekt/whatever har ingen interesse for hvermansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.04.2019 12:13    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke hvorfor vi som supportere liksom har krav på å få vite alt. Siden det ikke er kommet ut navn/relasjon og det ikke har vært snakk om at dette påvirker laget, er det rimelig å anta at dette er en person som ikke har noe med a-laget å gjøre. Er det interessant og/eller om det er fetteren til materialforvalteren eller søstra til personen i billettluka som har gått bort? Jeg regner med de dette faktisk angår har fått godt med info, og alle vi andre får bare vente til pårørende eventuelt er klare til å dele dette selv. Så lenge vi stiller uten forfall i Molde på søndag er ikke dette vår business.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21965

PostPosted: 25.04.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

Vi setter en strek der. Temaet i denne tråden er Medlemsmøter i RBK. Spekulasjoner knyttet til det avlyste møtet vil heretter fjernes. Den som vil diskutere det får bruke andre fora eller egnet tråd i Garderoben.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.04.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Det var jeg som stilte spørsmål rundt det utsatte medlemsmøtet først, og jeg bidro kanskje på den måten til å legge grunnlaget for spekulasjonene, selv om dette ikke var min hensikt. Jeg beklager dette.

Jeg er i ettertid blitt klar over hva utsettelsen skyldes. Basert på denne informasjonen mener jeg at klubben i denne saken har opptrådt helt korrekt. RBK kunne ikke ha løst informasjonen rundt saken på noen bedre måte. Eventuell ny informasjon må komme fra de som er berørt, og ikke fra klubben.

Jeg kommer ikke til å skrive mer om denne saken.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 26.04.2019 19:06    Post subject: Reply with quote

Medlemsmøte 6. mai

rbk.no wrote:
Vi inviterer til medlemsmøte mandag 6. mai klokka 19.00 på Scandic Lerkendal (San Siro).

Det oppsatte medlemsmøtet 23. april ble utsatt i siste liten.

Vi kommer tilbake med program for møtet.

Vel møtt!

_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2084

PostPosted: 28.04.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

På årsmøtet sa Koteng at 2019 var det siste året i en treårssatsing deg man tillot seg å gå med underskudd. For min del var det første gang jeg hørte om at en slik plan eksisterte, men nå er ikke hukommelsen helt vanntett heller da. Vil sjekke med forumets kollektive hukommelse, hvor/når ble denne planen presentert og hva var målet for klubben i 2019 iht denne planen?

Går ut fra at sisteplass i eliteserien ikke lå inne der...
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3537
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 29.04.2019 00:02    Post subject: Reply with quote

Håper det blir hett rundt ørene på mange under møtet!

Her bør alle som kan skrike ut
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 29.04.2019 15:08    Post subject: Reply with quote

Det blir spennende å se hva som kommer ut av møtet som pågår, som Mustrum Ridcully skrev i den tråden, så er ett stalltips "ingenting". Men hvem vet.

Det er jo problematisk å stå under konstant mediepress for hele organisasjonen, et vanskelig klima for å finne løsninger. Som oftest ender det opp med en svarteper eller tre, for mediehysteriet må fores med noen "hoder".

Men at styret med Koteng i spissen står uten skyld i dette uføret, vel det hevder antagelig ingen.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4281
Location: Stiftstaden

PostPosted: 29.04.2019 19:11    Post subject: Reply with quote

I sedvanlig stiller kommer han til å bagatellisere alle kritiske spørsmål ved å unnlate å svare direkte. Tilslutt byr han på karbis og da er den gemene hop fornøyd.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 04.05.2019 13:05    Post subject: Reply with quote

Deler av evalueringen blir presentert på medlemsmøtet mandag.

Adressa lurer på om media får presentert deler av evalueringen etter medlemsmøtet.
Quote:
– Det har vi ikke snakket om ennå. Det er mest tema hos dere, svarer han [Koteng], og legger til:

– Utfordringa er at vi ikke ønsker å identifisere enkeltpersoner, det er flere avdelinger med få ansatte. Det kan hende at hovedpunktene blir presentert.


Det er bare å melde seg inn. RBK
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.05.2019 16:04    Post subject: Reply with quote

Evalueringa ligger for langt tilbake i tid. Klubbens aktiviteter er for operasjonelle. Denne rapporten er ikke spesielt interessant i utgangspunktet, og i dagens virkelighet er det nesten ren bias.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2084

PostPosted: 04.05.2019 16:16    Post subject: Reply with quote

Her er du litt ute på bærtur Konosseur. De aller fleste organisasjoner er operative, men med en underliggende struktur som styrer det operative mønsteret. Jeg tillater meg å tvile sterkt på at den grunnleggende strukturen ok lubben er vesentlig endret siden rapporten ble utarbeidet. Som rapport å betrakte et dette ren ferskvare og meget relevant
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10960

PostPosted: 04.05.2019 16:23    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
den grunnleggende strukturen ok lubben


Hvis den grunnleggende strukturen i RBK er "ok lubben" tror jeg jeg har funnet problemet Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.05.2019 16:44    Post subject: Reply with quote

Jeg syns og at lubben ofte er ok, men antar at det han mente å skrive var i klubben Smile


Av og til lurer jeg på hvilken "oversetter" Konesseur kjører innleggene sine. For noen år siden var det populært, og morsomt, å bruke "Odalizer" og "trønderlizer", men jeg greier ikke å finne den siden Konesseur bruker nå. Har søkt på "pjattilizer", "svadalizer" og diverse, men finner det ikke ut...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...


Last edited by Hentesveis on 04.05.2019 16:46; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2084

PostPosted: 04.05.2019 16:45    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
WT62 wrote:
den grunnleggende strukturen ok lubben


Hvis den grunnleggende strukturen i RBK er "ok lubben" tror jeg jeg har funnet problemet Very Happy


Mente « i klubben», men kanskje jeg har høyst tilfeldig har funnet årsaken til problemene...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 04.05.2019 17:18    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Konesseur wrote:
Evalueringa ligger for langt tilbake i tid. Klubbens aktiviteter er for operasjonelle. Denne rapporten er ikke spesielt interessant i utgangspunktet, og i dagens virkelighet er det nesten ren bias.


Her er du litt ute på bærtur Konosseur. De aller fleste organisasjoner er operative, men med en underliggende struktur som styrer det operative mønsteret. Jeg tillater meg å tvile sterkt på at den grunnleggende strukturen ok lubben er vesentlig endret siden rapporten ble utarbeidet. Som rapport å betrakte et dette ren ferskvare og meget relevant


De fleste organisasjoner har en mye mer stabil driftsituasjon enn Rosenborg. Hva som menes med operative vet jeg ikke.

Utfordringen klubben står overfor nå må behandles av svaret på spørsmålet "hva gjør vi nå?". Det handler ikke om å forbedre hvordan man jobber eller om organiseringen av sportslig ledelse er optimal. Tanker og følelser til intervjuobjektene er ikke relatert til nåværende situasjon, og er i utgangspunktet preget av bias.

Jeg er veldig for å presentere dokumentasjon offentlig i henhold til den demokratiske prosessen. Men, søppel er søppel og hva som ligger i søpla burde ikke interessere klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 32, 33, 34  Next
Page 23 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb