English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Engelsk fotball 2018/19
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 25.02.2019 00:50    Post subject: Reply with quote

Helt sjukt å se på.
Ikke rart de sliter hvis de ikke respekterer manageren og hans ønsker og filosofi.
Sarri har alltid slått meg som en direkte trener som HAR autoritet, men det ser virkelig ikke sånn ut i dag.

Håper Kepa blir benket eller satt ned på reservelaget, makan..
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.02.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

Brendan Rodgers tar over Leicester, Neil Lennon tar over Celtic. Kanskje øker sjansene våre får å slå dem i vår årlige kvalikk-kamp noe nå.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 11.03.2019 13:38    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hvorfor alle sier at Solskjaer nå må få United-jobben permanent/at det allerede er bestemt/at han helst bør få den med en gang osv

Det er fortsatt 8 kamper igjen av PL samt at man er i FA-cup og CL kvarfinale. Dersom de taper 3-4 PL kamper og ryker ut av FA-cup og CL i kvarten er plustelig Solskjærs prestasjoner ikke så fantastiske lenger og da sitter man med skjegget i postkassa hvis man allerede har signert langtidskontrakt med ham.

Nei, for meg virker det fornuftig å ta avgjørelsen ved sesongslutt
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 11.03.2019 13:46    Post subject: Reply with quote

Tullprat. Det er bare å skrive under en 5-års kontrakt ASAP! Få det bort!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11718

PostPosted: 11.03.2019 16:37    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Skjønner ikke helt hvorfor alle sier at Solskjaer nå må få United-jobben permanent/at det allerede er bestemt/at han helst bør få den med en gang osv

Det er fortsatt 8 kamper igjen av PL samt at man er i FA-cup og CL kvarfinale. Dersom de taper 3-4 PL kamper og ryker ut av FA-cup og CL i kvarten er plustelig Solskjærs prestasjoner ikke så fantastiske lenger og da sitter man med skjegget i postkassa hvis man allerede har signert langtidskontrakt med ham.

Nei, for meg virker det fornuftig å ta avgjørelsen ved sesongslutt


Vil tro det er det de gjør, i hvert fall drøye en måneds tid til. De vet at han kommer til å bli om de tilbyr han jobben og de har jo sånn sett ingen grunn til å ta en avgjørelse nå. Alle, blant annet spillerne, vet jo at han kommer til å få jobben så lenge ikke noe ekstraordinært skjer.

Slik det er nå er jo jobben hans, og det skal godt gjøres å gjøre det så dårlig nå at han ikke får den. Da må alt ryke i neste runde og topp 4 plass også. Tror selv om det skulle skje så må det nok 4 eller 5 ligatap til for at de skal forandre mening. I CL har de jo gjort bedre en ventet og cup er jo cup. Det er sånn sett bare uhyre dårlig ligaresultater som kan ødelegge.

Det er jo ikke bare resultatene som gjør han til en favoritt til jobben, men det at han har alle spillere og supporterne i ryggen. Grunnet Solskjær så har også mange spillere fornyet kontrakten. Spesielt Martial som så ut til å være på vei ut under Mourinho valgte å forlenge kontrakten som gikk ut snart. Så jobbes det med å få nye kontrakter med Herrera og De Gea og trolig også Mata.

En ting er sikkert og det er at om ikke Solskjær hadde kommet inn (med teamet sitt) så ville det fort vært kaos i klubben etter den tilstanden Mourinho forlot laget i. Stor misnøye, dårlige resultater og moral i tillegg til mange nøkkelspillere med kort tid igjen av kontrakten.

Som mange har uttalt i det senere, United styret har lite annet valg enn å ansette han når det har gått som det har gjort. Skulle de gå for noen andre og de mislykkes så vil det bli rettet stor kritikk motl edelsen valg. Så som nevnt er det nok bare en nærmest umulig dårlig avslutning på sesongen så må til for at han ikke skal få jobben.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 11.03.2019 17:23    Post subject: Reply with quote

Første tap i går, men United var det beste laget, skapte mest og bare en Leno "on fire" stoppet dem. Ja også det at Lukaku virker å være tilbake der han var FØR han putta et par ><

Vises dog at de er ekstremt sårbare for innlegg bak forsvar mot hurtige angrepsspillere og at Sentrallinje med Matic og Fred (som ikke var alt for dårlig) blir for dårlig.

Vil tro at litt forandringer i troppen vil gjøre mye og personlig ser jeg gjerne at Matic bytter klubb og at de henter noen med litt pondus og aksjonsradius til å rydde i hans posisjon.

Blir spennende å se hvordan innspurten går Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.03.2019 12:34    Post subject: Reply with quote

Litt interessant å se Man Utd gjøre omtrent nøyaktig de samme feilene etter Ferguson som RBK gjorde etter Eggen. Greit nok at Solskjær har hatt gode resultater så langt (kvaliteten på spillet har derimot vært mer varierende), men hvorfor kjøre en hasteansettelse fremfor å ha litt is i magen og vente til etter sesongen ? Spesielt med tanke på at det har gått litt tråere i de siste kampene.

RBK gjorde de samme tabbene i assistent tiden. Assistent tar over og vinner noen kamper, og så rett inn på 3 års kontrakt. Sjansen for at Solskjær plutselig stikker til en av de andre storklubbene før sesongslutt er ikke overhengende stor akkurat, så hvorfor tar man ikke tiden til hjelp ?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3126

PostPosted: 28.03.2019 14:13    Post subject: Reply with quote

For et sirkus dette blir om OGS går på ei tapsrekke nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.03.2019 16:41    Post subject: Reply with quote

Det har jo pekt den veien lenge nå, men jeg konstaterer med glede at vi går en sesong i Eliteserien i møte, hvor vi slipper å se sportsjournalister med skjelv i knærne og blanke øyne smiske med manipulatoren fra Kristiansund.

Nå trenger jeg bare et filter som fjerner Solskjær-saker fra nettaviser, så blir dette et bra fotballår, dette.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.03.2019 18:11    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Litt interessant å se Man Utd gjøre omtrent nøyaktig de samme feilene etter Ferguson som RBK gjorde etter Eggen. Greit nok at Solskjær har hatt gode resultater så langt (kvaliteten på spillet har derimot vært mer varierende), men hvorfor kjøre en hasteansettelse fremfor å ha litt is i magen og vente til etter sesongen ? Spesielt med tanke på at det har gått litt tråere i de siste kampene.

RBK gjorde de samme tabbene i assistent tiden. Assistent tar over og vinner noen kamper, og så rett inn på 3 års kontrakt. Sjansen for at Solskjær plutselig stikker til en av de andre storklubbene før sesongslutt er ikke overhengende stor akkurat, så hvorfor tar man ikke tiden til hjelp ?


Det er både litt godt og litt skremmende å se at mer eller mindre alle fotballklubber er så gjennomført amatørmessige. Det er ikke bare i Klæbuveien at det er litt hipp som happ tydeligvis. Gleder meg som en unge til alt går til helvete for både klubb, solgud og fanbois. Observer gjerne hva Morten Puddel skriver i dag og sammenlign gjerne med det han kommer til å skrive når Olegutt får sparken.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 28.03.2019 18:30    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det har jo pekt den veien lenge nå, men jeg konstaterer med glede at vi går en sesong i Eliteserien i møte, hvor vi slipper å se sportsjournalister med skjelv i knærne og blanke øyne smiske med manipulatoren fra Kristiansund.

Nå trenger jeg bare et filter som fjerner Solskjær-saker fra nettaviser, så blir dette et bra fotballår, dette.


Hør hør!
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 02.04.2019 22:39    Post subject: Reply with quote

Solskjær effekten!

Og ja, fortsatt lei av å lese om han hele tiden, men kan ikke si det går på skinner nå lenger Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.04.2019 23:06    Post subject: Reply with quote

Som sagt, United repeterer de samme brølerne RBK har gjort etter Eggen. Solskjær kommer ikke til å overleve neste sesong. Emosjonell haste-ansettelse gjort på alt for snevert grunnlag, og det kommer til å bite dem i ræva.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.04.2019 18:09    Post subject: Reply with quote

Morten P er ut og svinger sabelen over alle nordmenn som ikke ønsker Manchester United og solguden alt mulig hell og lykke. Orka ikke lese mer enn absolutt nødvendig, men bemerka meg at han definerte samtlige som "troll" og var innom janteloven som seg hør og bør. Tror også han slet med ideen om at fotball-supportere i stor grad livnærer seg på skadefryd. Skulle tro at en gubbe som har som jobb å mene ting om fotball hadde fått med seg såpass, men neida.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.04.2019 19:11    Post subject: Reply with quote

Hehe! Rett ræv som feis! Jeg har ikke lest saken, men det er kostelig når en mann som (eksempelvis) bruker enhver mulighet til å undergrave Norges største og mest suksessrike klubb klager over manglende patriotisme.

Det er nok en spiker i kista for sportsjournalistikken når de mest fremtredende aktørene kjører en "alle som ikke er enige med meg er landssvikere"-retorikk på leder-plass.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 19.04.2019 19:15    Post subject: Reply with quote

Det er kanskje tøft å høre per epost at han er Norges aller mest ubrukelige sportskommentator; en imponerende prestasjon i seg selv, så han må se et egentlig motiv bak det hele.

Liverpoolsupportere! Janteloven! Troll! Villdyr!

Liker også at han bruker "Schadenfreude" som et eksotisk fremmedord, knis. For en poet han er..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.04.2019 19:28    Post subject: Reply with quote

Morten P trenger en redaktør som sletter kronikkene hans når de holder så lavt nivå som det der. Snakk om å mangle både bakkekontakt, selvinnsikt og evne til kritisk refleksjon. Og som vanlig klarer han å få det til å handle mest om seg selv og de 'hatmailene' han mottar etter å ha skrevet noe. For å si det sånn : man kunne skrevet en utmerket tekst om jantelov, suksessaversjon og tone hos supportere så vel som brukere av sosiale media uten å så til de grader henfalle til dobbeltmoralsk kvasipatriotisk syting som det han gjør.

Jeg godter meg litt når han taper kamper, jeg innrømmer det, men det er mest fordi jeg allerede mente - og mener - at hans evner er sterkt overvurderte av media generelt og ukritiske Dagbladet spesielt, så det ligger litt bias der. Hadde dette vært en trener som jeg kunne respektere for kompetansen, så ville jeg heiet litt på ham i det stille. Det gjorde jeg med Deila i Celtic, og til dels Solbakken i Köln og Wolves. Jeg har også venner som mener man burde stille seg bak Solskjær på grunn av betydningen for norsk fotball, og som nå ser alt av kamper - jeg synes ikke nødvendigvis de tar feil. Men jeg er da verken noe troll eller en hater fordi jeg er uenig?

At Morten P er så gjennomført talentløs som tekstforfatter er jo nærmest en parentes i sammenhengen. Hosianna i det høye, altså. Angrer allerede på at jeg ga artikkelen et klikk, for det fortjener den ikke. La være. Nyt påska.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.04.2019 19:34    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingen spesiell favorittklubb i Premier League, en liga jeg for øvrig ser på som den største eksponeneten for alt som er galt og ødeleggende i den moderne fotballen, og jeg mener Solskjær har vist seg som et skikkelig rævhøl gjennom (forsøk på) manipulering av medier og dommere, til dels grove anklager mot konkurrerende klubber, utnytting av eget navn og posisjon, samt flere brudd på kutyme og alminnelige kjøreregler i fotballen. Allikevel er jeg altså for en mini-Quisling å regne av mannen som åpenbart kjører et personlig vendetta mot den medlemsvalgte styrelederen i Norges største klubb, som attpåtil drives - som en av få - etter gode gamle idrettslag-prinsipper.

Morten P er en tragisk gallionsfigur for fotballjounalistikken i landet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 21.04.2019 15:50    Post subject: Reply with quote

3-0 til Everton over United.

United blir regelrett pissa på.

Edit : 4-0 nå
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.04.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Solskjær effekten Tommel'n opp! Blir forøvrig hysterisk å lese når norsk presse skal bortforklare dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.04.2019 16:50    Post subject: Reply with quote

Tillater meg å kopiere denne fra /u/FredTilson på /r/soccer fordi jeg syntes den traff spikeren godt på huet.

Quote:
United had absolutely 0 reason to give Ole the job before the end of the season. It wasn't like Real Madrid and the likes were running after him to get him. He was hired only as an interim manager and should have been treated as such. At the end of the season they should have evaluated him along with all other candidates and then chosen the best one. Pochetino might end up reaching the CL final and instead of trying to get him, they went for someone who took Cardiff to relegation just because he understands some abstract concept called the 'United Way' and scored a tap in in 1999. Taking a punt on a manager who might not have won much but has shown great tactics etc. like say Ten Hag or Favre is one thing but this is comically absurd

I think their biggest issue in the last few years has been panic and a lack of proper planning. They still have absolutely zero identity, post Fergie, in terms of how they play, sometimes they try to pass it around, sometimes they try to press, and sometimes like to lob it forward. All are done half heartedly

Rebuilding is going to be extremely difficult now with player prices shooting to extreme levels. 70-80m is considered common now for very good players. They need to get atleast 4-5 such players if they want to challenge for PL/CL. Especially for strikers where there are very few genuinely world class ones available.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 21.04.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

6 tap på siste 8, verste rekke siden 1989 sier de i studio.
Hahaha
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 21.04.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

La oss håpe Solskjær ikke får sparken før vi har byttet ut styret og Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.04.2019 22:03    Post subject: Reply with quote

Det var lurt å gi solgutten fast jobb ja. Cool
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 22.04.2019 00:16    Post subject: Reply with quote

Har sagt det til flere, og muligens her også. Når Solskjær ble ansatt som interim så hadde han alt å vinne og ingenting å tape. Nå ble han ansatt i United og har dermed alt å tape, dermed blir ting tøffere for han totalt sett. Tipper det ikke tar lang tid før Smeagol dukker opp og alle er mot han og er der bare for å gjøre ting vanskeligere for han.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 5 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb