View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 08.04.2019 10:25 Post subject: |
|
|
Er karakter 4 med utgangspunkt i skala 1-6 eller 1-10?
Det var helt greit og forventet at en del spillere skulle ut. Isolert sett ikke noe problem.
Enig med ZOOlander i at Åsen er tommel opp, Akintola forhåpentligvis kan slå til, og at Valsvik er.... mer usikkert.
Det var en del spillere vi ble koblet til som vi ikke vet om vi gjorde noe seriøst forsøk på å få tak i, f.eks. Jo Inge Berget.
Så har vi det faktum at vi pdd mangler naturlige backer som alternativer hvis førstevalgene blir skadet eller suspendert - og det kan jo faktisk forekomme. Vi har et opplegg på midten som ikke har blitt helt klart ennå, men som tilsynelatende avhenger av at Trondsen er skadefri - og det kan også forekomme.
Men vi har først muligheten til å signere nye spillere rundt 3. kvalikrunde til CL. Vi går et usikkert halvår i møte, for å si det mildt. Hvis man skal komme med en karakter så tidlig så frister det mest med 1.5 på 1-6-skalaen, 2.5 på 1-10-skalaen. Hvis man ser bort fra alt annet, synes jeg spillerstallen vår er svakere enn den var når vinduet åpner, rett og slett. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 08.04.2019 11:33 Post subject: |
|
|
4 av 6
At vi forventer noe er ikke det samme som at det skjer. Oppryddingen var svært velkommen, men hadde selvfølgelig vært mer logisk om de brukte noe av den ledige kvota til å lande en (f.eks) øst-europeisk storfisk!
Når man i tillegg hører at de har prøvd seg på Zachariassen, Berget og Vibe (sikkert også flere) synes jeg det vitner om bra hylle. At vi ikke har penger til å lande noen av disse i dag er kjedelig.
Største skuffelsen er forsvaret, hvor man altså henter Valsvik. Burde vært en annen, samt back.
Er så MYE annet som er dritt siden forrige sesong! Vinduet er ikke SÅ ille! Aasen, Akintola og oppryddingen trekker opp, Valsvik og det faktum at vi ikke hentet et par til trekker ned. Alt i alt litt mer enn middels i min bok!
edit: ordlegging _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.04.2019 11:46 Post subject: |
|
|
Min vurdering er nærmere ZOOlander enn OP. Åsen er en veldig bra signering og Akintola en veldig bra spiller, men i og med at Akintola er her på lån så er jeg ikke helt fornøyd. Valsvik er en merkelig signering, og det er uforståelig at vi ikke har hentet en back. Så i sum så er det et middels vindu i min bok. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 08.04.2019 11:46 Post subject: |
|
|
Jeg synes 4 blir for høyt - du skal selvfølgelig ha all lov til å være uenig, men 4 er tross alt på øvre halvdel på en "terningkast"-skala, for meg betyr det at vi har gått i positiv retning i dette vinduet. Og det har vi etter min mening ikke.
Vi har kvittet oss med andrevalg på back som ikke har blitt erstattet. Jeg er enig i at Åsen inn er bra som nevnt, men han er på sett og vis mer av det vi allerede hadde. Nå skal vi ikke spille 2015-ball lenger så erstatter for Selnæs er kanskje ikke så farlig, men jeg synes midtbanen vår er litt vel udefinerbar. Trondsen og Lundemo bakerst hvis vi skal presse hysterisk høyt, tja..
Jeg synes fortsatt vi har kommet svekket ut av det. Kan moderere meg til karakter 2 av 6 på utviklingen i stallen isolert sett, men jeg lukter fortsatt på eneren fordi KrimJim-krumspring og "Bra vindu" uttalt av SIB ikke står i stil med de uttalte ambisjonene som ble lagt til grunn for at Kåre skulle få fyken. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 08.04.2019 12:12 Post subject: |
|
|
Vi blir ikke enige om 'terningen', men det gjør ikke noe..
Jeg er enig i at ting ikke har utviklet seg riktig siden Kåre fikk sparken. Egentlig har vel ingenting utviklet seg slik jeg ville. Prosessen med Kåre er stryk, ambisjonene de la opp til falt på steingulv, Horneland er ikke min favoritt (selv om det kanskej blir bra på sikt) og han ble for dyr.
Mest (og dette har jeg nevnt før) plagsomt for sjela er det at han tilsynelatende roter med vår måte å spille på- og dessuten ikke synes å være sikker på hvordan han vil/skal gjøre det selv heller.. Å snu V-en med Aasen og Mike bak for å få plass til en 'heit-potet Bendtner' bak Søder er bare helt fucked up!!! Da tenker jeg at du har ikke skjønt en dritt, men det har han jo sikkert (et eller annet sted)... Han har hatt litt utfordringer med komponeringen av midtbanen med Trondsen og Konradsen ute, men da er det uansett bedre å bruke Lundemo bak med Aasen og Mike foran! Er ikke Bendter førstevalget på topp så ikke bruk han!!!
Det spiller heller ingen rolle for meg om vi kjøper spillere fra Jim Solbakkens 'stall' om vi gjør det etter boka og etter våre premisser.
Gud bedre det har vært mye grums! Vinduer isolert sett er slett ikke så ille i mine øyne, selv om det kunne vært bedre.
Jeg kan moderere meg til en svak 4  _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 08.04.2019 12:53 Post subject: |
|
|
Synes du har mange gode poeng dewr Zoolander. Åsen , Akintola og Valsvik er jo i å for seg et ok overgangsvindu. Reitan ut fremstår som det merkeligste for min del for så å prøve å panikkhandle brukbare back ups som reserver i ettertid. Vi har fremdeles den beste stallen i Norge og om vi ikke vinner er det fordi vi ikke klarer å få det beste ut av de vi har. Så er jeg enig i at laguttaket og planen mot glimt var så meningsløst elendig at jeg umiddelbart fikk panikkfølelser vedrørende Horneland. Når man slenger på at han i ettertid i fullt alvor sier ting som at vi ikke løp og duellerte på en moderne måte og at Bodø glimt løp og duellerte på en mer moderne måte, ja da får jg assosiasjoner til at vi har skaffet oss Høgmo som trener. Det gir ingen mening. Rett å slett bare vås. Høgmo style. I det hele tatt virket både laguttak og uttalelser om Høgmo. Etter en veldig bra generalprøve så rokerer man om på alt som fungerte mot svenskene for å presse inn en tidligere uttalt for dårlig trent Bendtner bare som et bevis på at det fremdeles er navnet på spilleren som gjør om man spiller eller ikke. Ingen krise å tape første kamp men måten vi gjorde det på med laguttak,strategisk vingling i forhold til måten å spille på og uttalelser i ettertid gjør at jeg går rett i krisemodus. Krysser fingre og tær for at det var en engangshendelse fra Hornelland sin side og at han har med seg hodet i fremtiden. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.04.2019 13:00 Post subject: |
|
|
Vi måtte ha unngått så håpløse situasjoner som det er å stå uten alternativer på backposisjon for i det hele tatt å komme over 3. Det er direkte uprofesjonelt - vi har ikke en gang en junior som noen her kan navnet på. De Lanlay ser ut som en løsning, men det sitter tydeligvis langt inne, og enda lenger hvis han delvis satses på som ving.
I tillegg kommer at vi ikke gjør noen ting med de mest åpenbare hullene i elleveren. Vi trenger hurtighet og ballkontroll i midtforsvaret, og burde ha løst minst ett av problemene. Vi har en høyreback som er for dårlig, og nå er han uten konkurranse. Vi mangler en (skadefri) midtbanespiller som kan bidra til frispilling og pasningskvalitet, og det løses bare delvis av Åsen, som er klart best i den offensive rollen som allerede var besatt.
Ryddingen er et pluss, men vi sitter fortsatt igjen med noen spillere som av ulike grunner har lite tillit, så den er på ingen måte komplett.
Det blir en toer på terningen, rett og slett fordi vi mangler evne til å forsterke på de mest utsatte posisjonene, og dessuten tilsynelatende planleggingsevne til å kartlegge realistiske alternativer.
Edit : Valsvik er en skikkelig skrell, som vitner om manglende forståelse av utfordringene laget har. Trekkgrunnlag i seg selv. Vi er ikke Sogndal eller Mjøndalen. Hvis det er der lista ligger er det direkte merkelig at ikke vi tilbød Eggen Rismark en kontrakt i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 08.04.2019 16:14 Post subject: |
|
|
rail wrote: | haavarl wrote: | Ratatosk wrote: | Hele fotballnorge ler av RBK for tiden. Og med grunn. Ingen forsterkninger. |
Samma for meg så lenge vi ler sist. Alle andre hater oss.
Dessuten ser jeg på Åsen og Akintola som faktiske forsterkninger. |
Imponerende at du gidder. Som å prate til en murvegg. Men du er vel forplikta. Den negativiteten som råder her inne er fæl. Blir fysisk uvel. Rbkweb forventer Mbappé, Sancho og De Ligt. Bunnløs fortvilelse når vi henter Akintola og Åsen. Forstår virkelig ikke at folk finner verdi i å tømme seg ustanselig her inne. |
Det er vel jeg som er murveggen, vil jeg tro. Har ikke et ønske om å være negativ til klubben, men vil gjerne kalle en spade for en spade. Du valgte blant annet å sitere en liten del av innlegget, så det blir litt underlig å kommentere. Åsen og Akintola er gode spillere det. Åsen er kjøpt, Akintola er lånt inn. Helt greitt. Ikke åpenbare forsterkninger, men på sitt beste gode fotballspillere som kan utgjøre en forskjell. Valsvik trenger jeg ikke å kommentere. For meg blir det komisk når klubben ringer halve Eliteserien på siste kveld av overgangsvinduet, for å hente en backup på backplassen. En posisjon de har sett mangler på i et halvt år. Men men, kall meg gjerne både negativ og murvegg. Sover ikke dårlig av den grunn! |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.04.2019 18:46 Post subject: |
|
|
EGentlig veldig rart vi ikke bare har set mot Glimt med tanke på spillere som i god tradisjon har vært en oppskrift som funker fordi de er riktig skolert.
Patrik Berg, Evjen, Bjørkan er alle spillere som kunne løst mye av komposisjonen i stallen uten at vi hadde trengt å betale helt ublu pris.
Skjønner ikke hva de driver med men de har forhåpentligvis mere peiling enn meg :/ _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 14.04.2019 13:29 Post subject: |
|
|
Så lenge RBK spiller 4-2-3-1 og ikke 4-3-3, så synes jeg det ikke naturlig å se til B/G.
Forøvrig så tror jeg Bjørnebye var inne på noe da han prøve seg på Chirivella fra Liverpool U23, tror det er mye "gull" i B-lagene til topp 8 lagene i Europa. Forsøke seg på kjøp/leie kan være veien å gå. Rosenborg er så langt nede på næringskjeden, at man bør være realister på hva som er mulig. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 14.04.2019 14:21 Post subject: |
|
|
Vi hentet jo Morten Konradsen sist. Ser jo ut som en verdensstjerne på B/G men falt igjennom hos oss. Overganger er en del av problemet men primært må vi finne ut av eget spill først. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 14.04.2019 16:49 Post subject: |
|
|
Kan hende slikt har litt med tillit og kjennskap til system å gjøre, skal ikke se bort ifra at vi kunne ha lånt ham ut til Glimt en sesong eller to og få en historie som minner om Midtsjø sin utvikling. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 14.04.2019 20:07 Post subject: |
|
|
Edvard Tangseth ryktes til Ajax,han ønsker seg dit, da de er gode på utvikling av unge spillere |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 14.04.2019 20:09 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Edvard Tangseth ryktes til Ajax,han ønsker seg dit, da de er gode på utvikling av unge spillere |
Ok. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 14.04.2019 22:58 Post subject: |
|
|
Hent Ejuke før det er forsent. Og Tagseth. |
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 14.04.2019 23:04 Post subject: |
|
|
Slik RBk fremstår i dag får vi ikke tak i bosmanspillere med på konkursens rand engang _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 14.04.2019 23:09 Post subject: |
|
|
Hent Tagseth, hent hjem Reitan, bruk Williams som backup på HB. Hedenstad blir gitt bort på finn mot henting. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 14.04.2019 23:22 Post subject: |
|
|
Det er så mye daukjøtt i laget om dagen. Om vi uansett ikke kjemper om medaljer innen sommervinduet bør vi gjøre en real opprenskning av stallen til neste sesong.
Ut: Hedenstad, Valsvik, Hovland, Konradsen, Lundemo, Søderlund, Bendtner, De Lanley, Horneland
Hansen
Ny back - Serbecic - Reginiussen/Ny stopper - Meling
Mike - Trondsen/Ny DM - Åsen/Ny IL
Helland/Ny ving - Ny spiss - Akintola/Adegbenro _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 15.04.2019 09:13 Post subject: |
|
|
Får vi inn en ny ballspillende trener kan Bendtner beholdes.
Trenger også 100 mill fra Koteng til å gjøre laget konkurransekraftig i EL.
Hvis ikke må vi hente fra juniornivå og bygge laget fra scratch, og snakkes om 2-3 år
Får vondt av å se på Hovland, Søderlund, Hedenstad etc. Nok er nok! _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.04.2019 09:23 Post subject: |
|
|
Få inn en klassetrener som er flasket opp på 4-3-3. Hent inn 1 klassisk 433 sentral midt. Ta gullet og start oppbyggingen av tropp og klubb sakte men sikkert.
Media og supporterne har klart å selge en falsk idè om at troppen er utgammal og mett. Denne troppen vinner gull med riktig ledelse!
28,5 år i snitt er høyt, det tyder på manglende evne til å satse på unge talenter og det tyder på manglende evne til å fornye laget fra sportslig leder.
Men: Det tyder ikke på at laget er for gammelt til å prestere! Det blir bare for dumt. Reginiussen er eldst med 33 år, ligaens beste stopper og på ingen som helst måte noen som drar oss ned.
Søder og Bendtner er 31 år. Det er ikke alderen som gjør at Søder bommer på nøyaktig samme 100% sjanser han har gjort siden han var 12, og Bendtners "lei av toppidrettslivet" i Northugstil har med motivasjon å gjøre, ikke alderen 31.
Med en klassetrener og en sentral midt inn, så vil ingen i Norge si at Mike Jensen er for gammel når han dominerer som indreløper.
Og da er resten av laget under 30 år. Skal vi hevde at spillere under 30 år er hemmet av alderen sin? Virkelig? |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 15.04.2019 09:40 Post subject: |
|
|
er vell bare mediafaen som har laget saker på alder?
problemet er at vi går inn i sesong med store mangler i laget, uten at SIB klarer/gidder å gjøre noe med det. virker jo også som at klubben har valgt å gå vekk ifra tilbake til røttene prosjektet igjen. |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 15.04.2019 20:22 Post subject: |
|
|
Den dagen Koteng spytter inn millioner av egne penger i klubben, er den dagen jeg slutter å følge klubben. Da gjør vi det samme som Molde, City, PSG og alle andre pengedopede klubber. Vær så snill, i all desperasjon, i den tid vi går bort fra mye av kulturen som har vært i klubben i mange tiår, ikke gå til det skrittet. Jeg grøsser med tanken på at vi i en liten periode hadde investorer i klubben. Da vil jeg heller at vi gjør det sportslig dårlig, enn at vi (i mine øyne) er moralsk forkastelige. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 16.04.2019 11:38 Post subject: |
|
|
Hvorfor ville det vært ille om Koteng spyttet inn penger?
Ser ikke hvorfor det skal være så "moralsk forkastelig". Penger er alt i fotball, spesielt når man ikke evner å få fram sine egne spillere (les: Rosenborg). Hvis du vil følge en klubb som får tittelen "mønsterbruk" av VG, og som veksler mellom medaljeplass og nedrykk hver eneste sesong, kan du jo f. eks følge Godset. Jeg vil se et RBK som er soleklart best i landet, og aller helst best i Norden. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.04.2019 12:37 Post subject: |
|
|
Slapp av litt da kis, vi har vunnet 26 seriegull siden 1960 med den modellen vi har nå, det er som du vet soleklart best i landet. Du utmerket godt selv at vi ikke tar medalje i ny og ne. Hadde vi gjort det så hadde jeg i alle fall kunnet godta det som et premiss for diskusjonen. Men vi har nok metadiskusjoner her inne, vi trenger strengt tatt ikke å konstruere fiktive problemstillinger.
Dessuten: som vi drifter for tiden så kan man spytte inn så mye penger man bare vil, det kommer til å gå til helvete uansett. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 16.04.2019 12:38 Post subject: |
|
|
Det som skiller os fra klubber som Molde, FCK og det aller meste af den moderne topfodbold er vel, at vi har det noget udefinerbare ”sjæl”
Vi skal spiller ”rigtig” fodbold og vi skal gøre det for egne penge. Og ja, penge har stadig større indflydelse på fodbolden desværre, men vi har en historie og en tradition som er vigtigere end sejre og pokaler i sig selv. Nu er det selvfølgelig rart med sejre og pokaler, men hvis vi udelukkende går for dette uden hensyn til at gøre det rigtigt, hvad er det hele så værd? Bliver vi ikke bare en dårligere udgave af alle de andre? Hvorfor skulle vi så bruge tid på og investere følelser i, hvad der objektivt set er - hvert fald i en europæisk sammenhæng - et middels hold i en dårlig liga? Nej tak til rigmænd og pengegaver herfra, selv om det koster os mulighed for at konkurrere om bedre spillere |
|
Back to top |
|
 |
|