View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
micke Proff
|
Posted: 14.04.2019 22:58 Post subject: |
|
|
Hacken wrote: | Hva er det med denne evinnelige Sollied-fetisjen? |
Alt handler om Timing _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.04.2019 23:01 Post subject: |
|
|
Gi Sollied sjansen ut sesongen. Kan ikke bli verre enn det er |
|
Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 14.04.2019 23:04 Post subject: |
|
|
ace wrote: | Haha, tror dere virkelig at Kåre noensinne kommer tilbake eller er ønsket tilbake i Rosenborg? Mannen har loppet klubben for utallige millioner fordi han er en grisk jævel av dimensjoner. Dessuten er han en elendig fotballtrener. |
Den eneste Kåre vi har plass til er morfaren til Klæbo. Vi må ha inn noen vinnerskaller og noen som vet hva som skal til for å vinne. Vi kan ikke bytte trener nå uten at styret går.
Styreleder: Marit Breivik
Styremedlemmer: Kåre Høsflot, Harald Martin Brattbakk, Roar Strand, Bent Skammelsrud.
Trenerteam mens vi leter etter noe permanent: Sollied + Rambo
Sportslig leder: Tor-Kristian Karlsen
Organisasjonsleder: Mini
Speider: Micke Dorsin |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.04.2019 23:14 Post subject: |
|
|
Tor Kristian Karlsen skal vi holde oss langt unna.
Bare kaos der han har vært. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 14.04.2019 23:20 Post subject: |
|
|
Altså, har vi ikke letet lenge nok etter noe permanent uten å finne bedre alternativ enn Horneland?
Untatt Enevoldsherkser Zorbeltuss I, Konge av Eggen's nåde da, lenge må han regjere.
Ingen fra Brakka gadd å finsikte det alternativet. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 14.04.2019 23:28 Post subject: |
|
|
Den beste man kan finne, og som jeg tror vil takke ja til Rosenborg, er Tom Nordlie. Det blir ledd ut og ironisert over hver eneste gang. Hvis du gir han en spillergruppe med topp ferdigheter, noe vi allerede har, så har han alle forutsetninger for å få ting til å gli fra første trening. Fordi han ønsker å spille på en måte som er tungt overlappende med det vi ønsker å ha og som vi river oss i håret av at den nye treneren ikke har noen idè om.
Hvis det er sånn at Trond Sollied for evig og alltid er uskikket og avskiltet er Tom Nordlie det beste alternativet av de under 70 år. Tror den karen der kunne skapt magi hvis han fikk jobbe med spillere som innehar litt basisferdigheter for en gangs skyld. I Rosenborg har vi et tosifret antall spillere som tilhører den desiderte eliten i ligaen, men dessverre har de fått en trener som går inn i alle kamper som om han trener et nedrykkstruet lag som går for ett heldig poeng. Og gjør du det i mange nok kamper ender du til slutt opp som nedrykkstruet.
Ta grep før det er for sent. Serien er ikke spolert etter tre runder. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 14.04.2019 23:50 Post subject: |
|
|
Slutt å snakke om at vi har så sterk tropp. Den er full av gråstein. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 14.04.2019 23:56 Post subject: |
|
|
Personlig tar jeg mye heller Coolen over Nordlie. Håper aldri Nordlie blir å se i RBK-effekter. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.04.2019 00:43 Post subject: |
|
|
Ok, er det samme gamle regla fra 2008 om at "Tom Nordlie er bare god som redningsmann, så tærer han på omgivelsene og alt går til helvete"?
Det har ikke hendt noenting med han som trener og menneske på disse årene? Har har ikke lært noe av noe som har skjedd?
Han har sagt før at for å drive på må han enten bygge noe eller vinne noe. Det er imponerende hva han gjør i Skeid, uten penger, uten spillere, bare knallhard trening og tydelighet i alt han gjør. Og så er han en type. Interessant å høre på. Å gå på Lerkendal og se laget tapet en gang i blant er nå så, alle fotballag taper innimellom, men å komme hjem og skru på tv'en og få Horneland (kjærlighetsbarnet til Jan Jönsson og Knut Tørum) er jo dårligste reklamen som fins for å trekke folk på kamp også.
Seriøst, laget ser ut som elleve kjegler, hva har de å tape på å foreslå en kontrakt ut 2019 for Nordlie? Han ville i 2005, men da hadde ikke Bratseth tid til å vente fire mnd og ansatte Høgmo heller.
Tom Nordlie er ikke svaret på alle verdens problemer, men hvis det er en mann som kan komme inn og lære bort noe av det vanskeligste som er, å spille enkel fotball, så er det han. Han kan gjøre store ting på 14 dager. Banke inn gutsen og få spillerne til å våkne. De har sovet siden juli under dårlige midlertidige løsninger. (Ja, jeg bruker flertallsformen fordi Coolen var midlertidig og Horneland også er det. Fins ikke et menneske i hele Trøndelag som tror på disse greiene.)
Igjen; hva har de å tape? Jeg gjentar det jeg har sagt andre steder, selv om noen er forbi sitt beste og det fins stallfyll her og der så er RBK-troppen spiller for spiller enormt mye bedre enn Glimt, Odd og Stabæk. Men det fins ikke antydning til vilje i disse typene nå. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.04.2019 00:47 Post subject: |
|
|
(Sollied er, mer forbehold om at det private er ok, en enda bedre og riktigere trener enn Nordlie, men det fins nok sterke krefter i dette forumet fremdeles som er mer interessert i å kikke på Jesper Krølleman fra Nordsjælland og Curt Fleming Havregaard fra Hobro. Alltid det.) _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4041 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 15.04.2019 01:10 Post subject: |
|
|
Mye rare ønsker her nå så jeg slenger inn en ekstra....
I det kalde forblåste isødet på Island sitter det en mann som snudde skuta sist gang igjennom "Attityd" Er det noe spillerne mangler nå så er det "attityd". En gjeng med tafatte spillere som skal være i sitt livs form til å prestere gegenpress...
Det vi har en er gjeng med spillere som ikke skjønner bæra av hva vi driver med og hvordan de skal få lyst til å spille fotball.
Vi trenger en trener som spillerne respekterer og som de ønsker å løpe for. Usikker om Hamren lar seg løse fra kontrakten, men Coolen har vel vist at han greier det ikke så vi må ha noen med "attityd" inn i posisjonen. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 15.04.2019 04:45 Post subject: |
|
|
Vil ha inn en 433-trener... Nordlie er også mitt første ønske, da det virker mulig. Fagermo kunne det også vært, men tror han er for gammel til å ville. Og utfra hva jeg har forstått fra mediesaker teller litt på knappene hvor lenge han skal fortsette. |
|
Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
Posted: 15.04.2019 07:31 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | ... men det fins nok sterke krefter i dette forumet fremdeles som er mer interessert i å kikke på Jesper Krølleman fra Nordsjælland og Curt Fleming Havregaard fra Hobro. ... |
Haha  |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7249 Location: South-west coast exile
|
Posted: 15.04.2019 09:49 Post subject: |
|
|
Om man skal hente en trener som står for Eggensk 433 er det tross alt ikke flust av alternativer, spesielt ikke alternativer som står i stil til krav her inne om erfaring. Trond Sollied og DEF er vel de som kan skimte med mest erfaring av aktuelle kandidater. Nordlie har blitt nevnt, men han vil jeg rett og slett ikke ha i klubben. Svein Maalen er jeg positiv til på tross av manglende erfaring. Et tospann med Sollied/Maalen slår meg som en slags ideel løsning, hvor Maalen fint kan bli avløser for Sollied om det av en eller annen grunn skulle bli nødvendig.
Når det er sagt er jeg ikke negativ til å hente en trener som er noe mer ballbesittende, med forbehold om at ballbesittende ikke betyr å ha ballen i laget kun for å ha ballen i laget, men en trener som har klare og tydelige ideer om hvordan man bruker ballen til å manipulere motstanderen godt nok til å høvle over dem. I norsk fotball er det ikke akkurat nødvendig med heksekunster for å spille ut lag, men en klar og tydelig plan som er gjennomarbeida og innprenta i hodene til spillerne. I den kategorien syntes jeg Cifuentes er en spennende herremann. Sandefjord spilte ball i hatt med oss på Lerkendal i fjor med en stall som skal være markant dårligere enn vår. Og misforstå meg rett - jeg sier ikke at det er Cifuentes in for alle penga, men en trener fra Cruyff-skolen tror jeg fort hadde vært en koselig løsning. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.04.2019 11:13 Post subject: |
|
|
Jeg begriper ikke at det er så tungt å forstå. Det er en grunn til at Nordli har vært trener i Avaldsnes og Skeid de siste årene, og det er en grunn til at Sollied ikke har hatt fast jobb siden 2005.
Uten å gå i detalj på det skyldes det altså ikke at resten av den norske trenerstanden er så krute dyktige. Det er garantert et tosifret antall norske eliteklubber, inkludert vår egen, som har undersøkt disse alternativene de siste årene, og så trukket seg stille og rolig tilbake.
Jeg skjønner at det drømmes om at 2014-utgaven av Kåre skal komme tilbake - hvem ville ikke hatt det - men den treneren fins ikke lenger. Kåre har ikke den samme motivasjonen, han vil være storfisk og prøve ut sine egne ideer, og ville ikke brukt Eggen-ressursene i dag selv om trollmannen selv hadde hatt overskuddet til det. På egen hånd er han middelmådig.
Hvis vi skal ha en ny fast trener, så tror jeg han må komme utenfra det norske miljøet for å ha tyngde nok i gruppa, med mindre vi har storopprydding samtidig. Coolen er det klart beste tilgjengelige valget som vikar, det ivaretar vår røde tråd samtidig som han har vist at han er dreven nok til å skape resultater. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 15.04.2019 11:22 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Jeg skjønner at det drømmes om at 2014-utgaven av Kåre skal komme tilbake - hvem ville ikke hatt det - men den treneren fins ikke lenger. |
Joda, det gode gamle glimtet i øyet og den spøkefulle tonen er der når han snakker med folk som kan fag. Det er riktig at han kan virke sur og arrogant overfor folk som ikke kan fotball som fag, men også de vil bli smittet av det gode humøret når diskusjonen kommer over på andre ting. |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 15.04.2019 11:30 Post subject: |
|
|
Tror en retur av Kåre hadde fått frem positivitet og en glød i spillergruppa som hadde gitt utslag på banen også, sånn som sist. Jeg var helt for sparkingen av Kåre, men alternativet vi ble gitt er hårreisende. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 15.04.2019 11:40 Post subject: |
|
|
Driblevækk wrote: | Tror en retur av Kåre hadde fått frem positivitet og en glød i spillergruppa som hadde gitt utslag på banen også, sånn som sist. Jeg var helt for sparkingen av Kåre, men alternativet vi ble gitt er hårreisende. |
Jeg har fått en hel haug med pm som sier akkurat dette. |
|
Back to top |
|
 |
Forris Junior
|
Posted: 15.04.2019 12:32 Post subject: |
|
|
Hva har vi å tape på om vi lar Kjetil Rekdal prøve seg.... |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 15.04.2019 12:36 Post subject: |
|
|
Håpet, troen, gleden, optimismen, kjærligheten og livslysten generellt? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 15.04.2019 12:37 Post subject: |
|
|
Forris wrote: | Hva har vi å tape på om vi lar Kjetil Rekdal prøve seg.... |
Tja.. enda mer sirkus RBK?
Kildene til TV2 hevdet vel at han manglet motivasjon og fokus i Start. Det er vel det siste vi trenger nå. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7249 Location: South-west coast exile
|
Posted: 15.04.2019 12:44 Post subject: |
|
|
Forris wrote: | Hva har vi å tape på om vi lar Kjetil Rekdal prøve seg.... |
SÃ¥nn personlig: Livet. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 15.04.2019 12:55 Post subject: |
|
|
Driblevækk wrote: | Tror en retur av Kåre hadde fått frem positivitet og en glød i spillergruppa som hadde gitt utslag på banen også, sånn som sist. Jeg var helt for sparkingen av Kåre, men alternativet vi ble gitt er hårreisende. | Hv afaen er det dere tenker med? En kis som har sugd millioner av kroner ut av klubbkassa fordi han trodde han var solkongen selv? Faen i helvete heller om det skal skje. Tror dere virkelig at klubben vil gå til det skrittet? Dere er jo totalt hinsides all fornuft! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 15.04.2019 13:09 Post subject: |
|
|
Driblevækk wrote: | Tror en retur av Kåre hadde fått frem positivitet og en glød i spillergruppa som hadde gitt utslag på banen også, sånn som sist. Jeg var helt for sparkingen av Kåre, men alternativet vi ble gitt er hårreisende. |
Hvor mye glød så du i spillergruppa siste året Kåre var trener? Minus kampene mot Ajax og hjemme mot Molde i fjor? _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.04.2019 13:12 Post subject: |
|
|
Sparkingen av Kåre var og blir helt korrekt. At det ble gjort en helt utrolig dårlig jobb i arbeidet med å finne etterfølger forandrer ikke på det faktum, og Kåre blir selvsagt ikke RBK-trener igjen med det første (og forhåpentligvis aldri).
Last edited by Sløvsekken on 15.04.2019 13:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|