English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 66, 67, 68  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 19.03.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

Atlético Madrid og Liverpool FC, semb-style.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 19.03.2019 23:08    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er fortsatt på spillerjakt.

- Det er klart at vi må gjøre noe. Men de må være bedre enn dem vi har, de må kunne styrke oss, slår Eirik Horneland fast overfor rbkweb.no.

Les mer: - Det er klart at vi må gjøre noe
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Veteran

PostPosted: 19.03.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

Føler det kommer noen neste uke nå...

Ok, hakk i plata fra meg, ja. Da teiper jeg kjeften og forlater denne og Nye spillere-tråden...

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
Noah FC
Proff

PostPosted: 19.03.2019 23:25    Post subject: Reply with quote

- Det er klart at vi må gjøre noe. Men de må være bedre enn dem vi har, de må kunne styrke oss, slår Eirik Horneland fast overfor rbkweb.no

-Det er først og fremst behov for forsterkninger på backplass og midtbanen.

Liker disse to punktene der. Indirekte sagt at VEH ikke er god nok?
zaphod81
Veteran

PostPosted: 20.03.2019 07:57    Post subject: Reply with quote

Hvis man skal lese disse i sammenheng betyr det jo ny høyreback.

Jeg tror fortsatt det kommer en tenkt forsterkning på midtbane pluss en ung venstrebeint back. Altså at disse utsagnene ikke hører så bokstavelig sammen.
Back to top
libido
Veteran

PostPosted: 20.03.2019 08:23    Post subject: Reply with quote

Ja det må da bare bety at det kommer inn en ny høyreback, så kan VEH fungere som backup på begge sider. Det er ikke akkurat på venstreback at vi trenger å forsterkes
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 20.03.2019 08:27    Post subject: Reply with quote

Utsagnet behøver ikke bety at det (bare) er førstelagsspillere som skal erstattes. På venstre back har vi jo ingen backup, og "enhver" ny spiller vil styrke oss i denne posisjonen.
Kai88
Veteran

PostPosted: 20.03.2019 09:46    Post subject: Reply with quote

Tipper Valsvik blir vikariende vb og de lanlay vikar på hb i tiden fremover... Håper Meling spiller 50.kamper i år uten å bli skadet eller å få en formdupp.
Back to top
number10
Veteran

PostPosted: 20.03.2019 11:04    Post subject: Reply with quote

Hvor ofte har man ikke hørt: «Skal vi hente inn nye, så må det være en forsterkning eller bedre enn de vi allerede har».
Å hva har de hentet inn🙄
2mas
Sjef

PostPosted: 20.03.2019 22:33    Post subject: Reply with quote

Første del av seriestartprat med Horneland:

- Hvorfor har du valgt å spille med snudd midtbane?

- Fordi vi har hatt det utgangspunktet med spillere som vi har hatt. Vi syns de har passet best sånn.

- Kommer Konradsen og Åsen til sin rett på defensiv midtbane?

- Vi har ikke hatt noen andre. Trondsen har vært ute, så vi har vært litt "short" på den sentrale midtbanen så langt. Så vi må ha flere tanker i hodet.

- Skal Åsen være litt mer offensiv enn Konradsen når dere angriper?

- Jeg skjønner at du ser på det litt annerledes enn meg. Jeg er mer opptatt av antall folk som vi får i angrep. Jeg er opptatt av at vi får mange nok. Vi må få spilt av den første fasen først, sånn at vi kommer med nok tyngde i angrep.

- Hva skal til for at du tør å endre formasjonen på midtbanen?

- Det er ikke formasjon det handler om. Det handler om strukturen i hele laget, evnen til å bryte ned motstanderen og evnen til å få fram nok folk i angrep.

Les mer: - Det er ikke formasjon det handler om

Min tolkning: Han stoler ikke på Konradsen alene på sentral midtbane. Det gjør heller ikke jeg.

Håper dog at man snarlig prøver klassisk 4-3-3 når Trondsen og/eller Lundemo nærmer seg god kampform.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 20.03.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...tent=row-2

Forhuden er ute og analyserer ned RBK. Hysterisk glad for at han ikke har svart og hvit drakt. Snakker om "dodge a bullet", og helt utrolig at han var aktuell en gang i tiden. Gleder meg til bortekamp mot Molle, der han blir rundingsbøye omatt og omatt.
2mas
Sjef

PostPosted: 20.03.2019 22:52    Post subject: Reply with quote

VG plutselig veldig opptatt av formasjon:

– Jeg så dem mot Brann, og da spilte de 4-4-2. Mot Molde spilte de 4–4–1–1 defensivt og 4–2–3–1 offensivt. Jeg tror nok de kommer til å spille begge deler, og jeg tror det er mange lag som ikke vil like å få både Nicklas (Bendtner) og Søder (Alexander Søderlund) inn i boksen sammen. 4-4-2, 4-3-3, det handler om å vinne fotballkamper. Som trener må du ha ulike formasjoner som kan matche ulike taktikker du møter, sier Eurosport-ekspert og tidligere Rosenborg-trener Kåre Ingebrigtsen til VG.

Les mer: Reagerer på at RBK presenterer laget i 4-3-3: – Veldig spesielt når det ikke stemmer
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 20.03.2019 23:10    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

- Skal Åsen være litt mer offensiv enn Konradsen når dere angriper?

- Jeg skjønner at du ser på det litt annerledes enn meg. Jeg er mer opptatt av antall folk som vi får i angrep. Jeg er opptatt av at vi får mange nok. Vi må få spilt av den første fasen først, sånn at vi kommer med nok tyngde i angrep.

Tar høyde for at jeg har misset litt ved å lese det her og ikke hørt det live. Men hva i alle dager betyr dette?

Kjennetegnet på spesielt dyktige folk er ofte at de forklarer kompliserte ting på en spesielt enkel måte som er lett å forstå. Jeg skjønner ikke en dritt av hva det er Horneland snakker om i dette intervjuet.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 21.03.2019 08:39    Post subject: Reply with quote

Hvordan man ligger defensivt formasjonsmessig er noe helt annet enn hvordan man ligger offensivt. Lag som Sarri's Napoli og Chelsea lå og ligger i en 442 defensivt, og det gjør helt sikkert utallige andre topplag og. At det er en greie folk som later at de har peiling på fotball skal ase seg opp over blir for dumt, men dessverre ikke overraskende.
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 21.03.2019 11:25    Post subject: Reply with quote

Huff, sitter med en følelse av at denne sesongen blir alt annet enn hva vi håper den skal bli.
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 21.03.2019 11:30    Post subject: Reply with quote

Viktig å krisemaksimere allerede før sesongen er igang.
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 21.03.2019 11:45    Post subject: Reply with quote

Ble overhodet ikke beroliget av å lese Hornelands svar i intervjuet til Thomas. Har vi fått en ny tåkefyrste?

- "små ting som skal settes på plass før vi blir mer massive i angrepsspillet"

Hva betyr det at vi skal angripe massivt? At vi har mange folk høyt i banen? At vi er direkte? At vi måler på antall 100% sjanser? Eller at vi har mye ballbesittelse?
Og hvordan skal vi oppnå dette ved å "sette små ting på plass"?

- "Det er ikke formasjon det handler om. Det handler om strukturen i hele laget"
Er ikke formasjon en beskrivelse av utgangsposisjoner som nettopp beskriver strukturen i hele laget?

- "Du er veldig hengt opp i formasjon. Jeg er mye mer opptatt av antall spillere i angrep og balansespillet: Hvor mye folk kan vi klare å ta med i angrep for å bryte ned motstanderen? Jeg har mer den tankegangen."

Hæ? Bare hæ? Opptatt av antall mann i angrep, men vil ikke ha 3 på topp i klassisk 4-3-3, men legger om til 4-4-1-1 med brede vinger og null plass til offensive backer for å "få mange mann i angrep"? Langballer og kontringer handler om "massivt" angrepsspill med "mange mann i angrep"?

Horneland, jeg skjønner ikke hva du sier!!! "Vi forstår hinanden iiike"
puckno
Veteran

PostPosted: 21.03.2019 12:16    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:

Et fint tidspunkt å gjøre opp status er etter runde 5. Da er det bortekamp mot Molde. Avstanden opp bør helst ikke være 10 poeng eller mer.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 21.03.2019 12:53    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er helt kurant om vi har ti poengs luke på Molde etter fem kamper jeg.
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 21.03.2019 13:26    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:

Ja det er viktig, da har jeg muligheten til å si "hva var det jeg sa" Razz
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.03.2019 13:49    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
(...) men legger om til 4-4-1-1 med brede vinger og null plass til offensive backer (...)

Enig i at det var litt sånn ovenfra og ned type svar her - mer Perry enn Jönsson, egentlig - men i all rettferdighets navn er vel planen å spille med smale vinger og masse plass til offensive backer. Litt varierende effekt så langt, men det er jo et lerret å bleke her for spillerne. Og det ser jo fort annerledes ut med Valsvik inn for Meling, for å si det forsiktig.

Det jeg undrer meg over er at han tilsynelatende ikke vil vedkjenne seg at spørsmålet om formasjon dreier seg om hvilke rom man angriper når, og hvem som i hovedsak har offensiv frihet og defensivt ansvar. Det er jo neppe tilfeldig møljespill han forfekter, og formasjon er jo en måte å formidle hvordan laget ønsker å framstå, grovt sett, for publikum.

Vi har jo de facto en slags struktur i laget, liksom. Tåpelig og kortsiktig å innta en holdning som antyder at denne rett og slett transcenderer det språket vi som følger klubben bruker for å beskrive det vi ser på banen.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 24.03.2019 13:28    Post subject: Reply with quote

– Så har det vært en merkelig vinter. Jeg føler vi har fått ut mer på trening enn det vi har fått vist i kamp. Det skal bli vanskelig å demme opp den venstresiden for om vi får ut det samme på Lerkendal som på treningsfeltet.

– Får vi nok intensitet i det vi gjør, håper vi å komme i bølger i angrep. Om man for eksempel bryter gjennom på venstresiden, skal vi ikke bare ha posisjonert oss inne i feltet for et innlegg, men samtidig ha spillere som tar ut motstanderens kontringsmuligheter. Slik vil vi vinne igjen ballen dersom innlegget ikke var bra nok, eller vi ikke kommer til avslutning.

Dette jobber vi mye med, sier Åsen.

Mye spennende som står i denne artikkelen, håper vi får ei forløsning i kampene fremover.

https://www.adressa.no/10...1255b.html
Hedning
Veteran

PostPosted: 24.03.2019 13:51    Post subject: Reply with quote

Hva er poenget med å hente spillere som er god på andre lag hvis vi bare skal spille de i andre posisjoner enn der de har vært gode.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 24.03.2019 14:21    Post subject: Reply with quote

Støttes.

Eneste grunnen til at det har blitt slik er jo fordi ingen evner å løse ankerrollen tilstrekkelig. Forruten muligens en frisk Trondsen. Det er der skoen presser, og også derfor det bør være prioriteten til Bjørnebye.

Men det er uansett bedre at én spiller ikke er tilstrekkelig enn at hele formasjonen skal endres, og derfor andre spillere også må lide av å spille i uvante roller.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 24.03.2019 14:37    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Denne snudde V-en med Konradsen og Åsen som sittende og Jensen foran fremstår som en definisjon på vondtfot, ingen spiller i den rollen de er best i.

Grunnen til at det har blitt slik er vel fordi Trondsen er ute og at Horneland ikke stoler nok på de andre alternativene til å ta den sittende rollen alene.
Tror jeg i hvert fall.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 66, 67, 68  Next
Page 16 of 68

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb