| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 06.10.2006 15:40 Post subject: |
|
|
| Jeg synes Tettey altfor ofte ser litt "junior" ut, spesielt når han ikke header baller som kommer, men bare prøver å time hvor den faller ned. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.10.2006 15:47 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Etter at han fikk begynne å spille fast i sommer, har han tatt steg for steg hele tida. Nå har han faktisk blitt en av dem som spiller mest, og som ikke minst er jevnest og best i prestasjonene, skryter Henriksen. |
Helt rigtig Henriksen, Tettey har været blandt de bedste spillerne i høst. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 06.10.2006 16:10 Post subject: |
|
|
Meget god artikkel, så takk for det. Jeg må si meg hellig overbevist om at Tettey spiller seg inn på "B-landslaget denne vinteren, og at han blir en nøkkelspiller for RBK neste sesong. Jeg har helt siden jeg så ham spille tidlig denne sesongen fulgt ekstra godt med ham på banen, og jeg har alltid blitt imponert over arbeidskapasiteten og løpsvilligheten til denne gutten. Det siste avsnittet om treningsvilligheten varmer mitt hjerte, fordi det overbeviser meg om at denne gutten vil lykkes.
TomH og andre lister opp en rekke argumenter om at Tettey ikke er god nok, problemet er at de argumentene tilsier at han fortsatt ikke er god nok Man Utd, ikke RBK 2006. Samtidig er disse argumentene for svake til å overbevise noen om at Tettey ikke bør satses på. Klart han gjør feil, men disse begynner å forsvinne "faretruende" fort. Han blir stadig bedre - og jeg tror de fleste av oss ser hvor bra utviklingen hans er. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.10.2006 16:28 Post subject: |
|
|
| så når Tettey klarer og heade en ball, få god ballkontroll og et godt skuddben så er han god nok for Man Utd? |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 06.10.2006 20:48 Post subject: |
|
|
Det kan bare være at formuleringen din er slik den er, men spørsmålet du bør stille deg er ikke så individuelt spesifikk. Jeg tenker mer i retning av: "Kan han utføre jobben sin i 90 min?", "Løften han laget?". Jeg svarer ja på begge. De tre problemene du nevner, som jeg personlig mener ikke er så ille som du skal ha det til, er tre områder som kan forbedres. Og slik jeg tolker hans fremgang: Dette vil bli forbedret.
Men for all del, Viking tar gjerne imot Tettey - vi kommer til å trenge en erstatning for Gaarde i fremtiden.
Noe annet jeg vil poengtere er noe Tørum selv har påpekt - trenden ved internasjonal fotball er større fokus på fysiske attributter, spesielt fart. Tørum kalte dette "atletisisme" om jeg husker riktig. En ting er at dette ordet ikke finnes, et annet er at hvis det finnes - så har Tettey det. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.10.2006 21:34 Post subject: |
|
|
HeiaVincent,
jeg skriver KUN at Tettey pr tidspunkt ikke er noen stor spiller, uavhengig av alder.
Ja, han er stort potensial, men han er ikke en klassespiller i dag. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.10.2006 21:53 Post subject: |
|
|
Han er blant topp 3 i midtbanen vår!
| TomH wrote: | | men han er ikke en klassespiller i dag. |
Klassespiller? ManU - Rosenborg?? _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 06.10.2006 22:45 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | HeiaVincent,
jeg skriver KUN at Tettey pr tidspunkt ikke er noen stor spiller, uavhengig av alder.
Ja, han er stort potensial, men han er ikke en klassespiller i dag. |
Skjønner ikke ditt evige mas om at Tettey ikke er god nok.Dette er Tettey's første sesong på øverste nivå, og han har levert varene så langt.I fjor dreide det seg om 2.div.spill og juniorlaget.Enig med Semb om at det er beundringsverdig at spilleren har tatt nivået så raskt.Tettey har potensiale til å nå fryktelig langt, og han er på god vei. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.10.2006 22:50 Post subject: |
|
|
| HeiaVincent wrote: |
Men for all del, Viking tar gjerne imot Tettey - vi kommer til å trenge en erstatning for Gaarde i fremtiden. |
Kan jeg tolke deg dithen at du mener Gaarde er bedre enn Tettey? |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 07.10.2006 03:48 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Kan jeg tolke deg dithen at du mener Gaarde er bedre enn Tettey? |
Når Gaarde har dagen, så er han kanskje bedre enn Koren. I forrige TL-kamp så var han kongen, det samme mot Stabæk. I UEFA-cupen ifjor var han enorm, men da under den taktiske ringreven Hodgson. Men er det så rart, vi snakker om en eks-Udinese spiller. Det er lov å forvente litt mer enn vanlig, Gaarde er en av de som har skuffet mest denne sesongen.
Men dette blir OT. Tettey er god, og vil bli bedre enn Gaarde - selv om han har ikke den samme ekspertisen ved dødball. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.10.2006 16:17 Post subject: |
|
|
Kun Rangvald Soma (på gode dager)av Viking spillerene hadde styrket en RBK-tropp (16 mann)... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.10.2006 22:54 Post subject: |
|
|
| Herlig kamp av Tettey i dag! |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 23.10.2006 13:09 Post subject: |
|
|
| Ja, han forsvarte helt klart uttaket. |
|
| Back to top |
|
 |
Usedname Senior
|
Posted: 23.10.2006 13:29 Post subject: |
|
|
| Uforståelig at han fikk en 4'er på adressa-børsen. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 23.10.2006 15:04 Post subject: |
|
|
Høstens beste/viktigste spillere:
1. Steffen Iversen
2. Alex Tettey
3. Vidar Riseth |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.10.2006 15:36 Post subject: |
|
|
| Vet det, skjønner ikke. 4??? Han var jo en klar 6er. Vurderer å sende mail til adressa for å spørre hva i faen grunnlaget for å gi Alex 4 var. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 23.10.2006 15:43 Post subject: |
|
|
Helt enig, nesten skandaløst at Tettey får så dårlig poengscore etter kampen i går. Han var jo rett og slett utrolig bra, og en klar kandidat til kampens beste... _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.10.2006 18:14 Post subject: |
|
|
| Ja, det var helt ufattelig å lese. Problemer med å komme inn i kampen? Han var jo toneangivende med et par raid, bidrag før et par mål, hard jobbing og lange føringer med ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 23.10.2006 21:13 Post subject: |
|
|
| Helt enig i dette. Fikk nesten hakeslepp da jeg så det. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.10.2006 23:19 Post subject: |
|
|
Nå har jeg sendt mail til Kjetil Kroksæter. Visste ikke helt eposten hans, men antok kjetil.kroksaeter@adressa.no. Her er mailen:
| Quote: | Hei Kjetil!
For det første må jeg, som hardbarket RBK-fan, gratulere deg med seriegullet som ser ut å havne i Trondheim. Kampen mot Brann bestod av to ganger førtifem minutters sammenhengende festfotball, selv om mange nok ble oppgitt etter den ufortjente utligningen til Brann. Men til slutt gikk det bra, og det er det som teller, ikke sant?
For det andre må jeg også si at jeg stort sett er enig med dine kommentarer, eller meninger, i avisene, og du virker som en klok journalist og en klok mann. Over til saken:
Litt av motivasjonen når jeg står opp på mandager, er å lese hva adressa skriver om RBK-kampen som var i går (så sant ikke kampen er på mandag, da). Spesielt gleder jeg meg til å lese børsen, og se om jeg er enig og ikke. Stort sett er jeg rimelig enig, men i dag leste jeg noe som fikk meg til å sette kaffen i halsen (ok da, jeg drikker ikke kaffe, men måtte bare si noe passende). Jeg begynte å lese nedover børsen, og var stort sett enig. Helt til jeg kom til Alexander Tettey. Stortalentet som har danket ut Per Ciljan Skjelbred i kampen om den siste indreløperplassen. Mannen som har vært en av de viktigste spillerne i opphentingen av Brann. Mannen som er en del av fremtiden av Rosenborg. I går viste Tettey nok en gang hvilken stor spiller han er, og hvilken stor spiller han kan bli. I følge dere slet han med å komme inn i kampen, men han var jo faktisk en av de som tok tak utpå der. Han var jo toneangivende med et par raid, bidrag før et par mål, hard jobbing og lange føringer med ballen, i tillegg til at han brukte sin enorme hurtighet til å løpe opp Brann-spillere utallige ganger. Også mener dere han slet med å komme inn i kampen? Han var jo den som turde holde på ballen, og hadde ikke en feilpasning som jeg så. At Solli, og til nød Dorsin, spilte til en firer, er jeg enig i, men Tettey? Han var jo virkelig god i går, og en god kandidat til å bli banens beste (eller dagens Ivers, som dere så pent kaller det). Jeg må bare lure, er dette for å ødelegge selvtilitten til denne unggutten? Kanskje fotballspillere ikke bryr seg så mye om børsen, men jeg antar at de registrerer hvilken karakter de fikk, spesielt unggutter. Og når du føler du har spilt en god kamp, som jeg antar Tettey gjorde, så blir du jo nedbrutt av å lese at du har spilt dårlig. Media har faktisk ganske stor makt (alt for stor i følge meg).
Så det jeg ber om, er 2 ting. For det første vil jeg ha en begrunnselse for hvorfor dere mener Tettey var en av de tre svakeste rosenborgspillerne gårsdagens kamp. For det andre ber jeg om at dere ser litt nøyere på prestasjonene til spillerne, og vurderer mer presist. For i går var Tettey god, det er det egentlig ingen tvil om. Til og med Semb (og til dels Alsaker), som jo ikke er i nærheten av å greie og skjule sine følelser for Brann og sitt "hat" mot RBK, sa at unggutten som har tatt fotballnorge med storm imponerte i går. Og det sier litt. Jeg vil også ta med, selv om det er ganske betydningsløst, at begge hovedstadsavisene ga Tettey karakteren 6 i forbindelse med gårsdagens kamp.
Nå tror du vel kanskje at jeg er en som ikke har noe liv, som gidder å henge meg opp i slike detaljer, men denne gangen måtte jeg bare. Jeg syntes rett og slett dette var urettferdig behandling av Tettey. Dere må ha sett en annen kamp enn meg.
Forresten, kommentaren din i dagens avis, er jeg helt enig med. Storflor er god med selvtillit, Sapara, Skjelbred og Tettey kommer til å bli giganter neste år og Ivers blir bare bedre. Men jeg vil gjerne ha en forklaring på Tetteys svake karakter, og ber om at dere vurderer mer nøye i kommende kamper. Kanskje bryr dere dere ikke SÅ mye om børsen, men det gjør jeg. Og sikkert Tettey også.
Håper i allfall du gidder å svare på denne, da blir jeg glad, og håper dere er villige til å ta selvkritikk om dere ikke har noen skikkelig gode argumenter for at Tettey fortjente 4 av 10.
Hilsen 15-Ã¥rig ihuga Rosenborgtilhenger! |
Mulig dere tror jeg har lite å gjøre, men måtte bare gjøre dette, mest for Tetteys skyld. Synes dette var på grensen til skandaløst!
PS: Sakset bittelitt fra deg, attach. Regner med det går greit  |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 24.10.2006 00:04 Post subject: |
|
|
Bra sagt, av en 15Ã¥ring!
Skriv en ny post hvis Kjetil Kroksæter svarer på E-posten din da.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 24.10.2006 12:26 Post subject: |
|
|
Bra skrevet.
Synes spesielt førsteomgangen var imponerende av Tettey. Ingen tvil om at han er en del av fremtiden på RBK-midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.10.2006 14:38 Post subject: |
|
|
Han tar i allfall selvkritikk, det skal han ha. Her er svaret jeg fikk av Kroksæter:
| Quote: | Hei!
Jeg tror nok du har rett. Jeg ser også i ettertid at Tettey burde vært
på en femmer eller sekser. Det du skal vite er at det går rimelig fort for seg på slike senkamper og det er mye vi kunne tenkt oss annerledes. I det kampen er ferdig skal børsen være levert. En halvtime senere skal det meste av stoffet være på plass. Derfor blir ikke alt like godt kvalitetssikret på slike kamper. Dessuten blir vurderingene preget av hvor man sitter, foran tv eller på stadion, innsyn i spillerens rolle osv.
Jeg har flere ganger erfart at selv eksperten over alle eksperter,
Drillo skiftet syn på spillernes prestasjoner når han så kampen om igjen
på video.
mvh
Kjetil K. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.10.2006 14:42 Post subject: |
|
|
Fint at du gider tage kampen op mod de evigt ringe spillerbørser knerten! Det er også dejligt og se at Adressa og Kjetil K. kan indrømme når de tager fejl. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.10.2006 14:56 Post subject: |
|
|
Ja, som jeg sa så måtte jeg bare ta affære denne gangen. 4/10 er et hån mot et av Norges største talenter, rett og slett. Takk for skryten folkens, det inspirerer til å gjøre liknende ting i framtiden.  |
|
| Back to top |
|
 |
|