View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.02.2019 20:53 Post subject: |
|
|
Tja, det kan jo tyde på at f.eks. Lundemo er på vei bort. Hvis en midtbanespiller forsvinner har vi 5 igjen, og det holder rett og slett ikke om vi skal spille så intens fotball som vi skal med tanke på rotasjon og belastning. Da må vi ha inn noen som kan roteres inn og ut uten at det får for store konsekvenser for kvaliteten i laget som helhet. Ideelt sett bør vi vel kanskje prøve å hente en sentral til som kan bidra til større konkurranse om den plassen. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 26.02.2019 20:58 Post subject: |
|
|
Jeg har tippet Lundemo til Godset for en liten stund tilbake. Blir ikke overrasket om det skulle skje! Vet ingenting, bare magefølelse. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 26.02.2019 21:05 Post subject: |
|
|
Det slår meg instinktivt rart om de skulle hente han, uten at jeg veit nok om hvordan de prøver å spille under BP. Så vidt jeg husker fra hans første (?) periode så var det jo 433 i god Eggensk ånd. Jeg er rett og slett usikker på om Lundemo har bevegeligheten og evnen til å dekke nok rom til å spille sentralt alene. Han var jo vesentlig bedre for oss når han spilte i tospann med Trondsen når vi snudde V-en under Coolen. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 26.02.2019 21:28 Post subject: |
|
|
Synes en sentral midt burde komme inn, ja. På indreløper-plass har vi egentlig bra dekning med Åsen, Denic, Konradsen, Tørset Johansen og Mike. Sentralt derimot har vi bare to, Trondsen og Lundemo (og dessverre Konradsen). Begge slitt med skader og usikker på om Lundemo i det hele tatt er god nok.
Så lenge ingen flere blir solgt, synes jeg ikke vi trenger spillere i andre posisjoner utenom backene og sentral midt. Vi kan ikke fortsette å kjøpe spille til posisjoner hvor vi allerede har flere spillere, som sikkert har mer enn brukbar lønn. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.02.2019 11:56 Post subject: |
|
|
Det har vært snakket om slanking av tropp og spissing av kvalitet, noe jeg er helt for i kke minst av økonomiske grunner. Spillere som de Lanlay og Lundemo er både for skadeutsatt og for ujevne i kvalitet til å være førstevalg eller rotasjonsspillere i særlig grad, samtidig som de tjener for godt til å være andre- eller tredjevalg i posisjonene de vil/kan spille.
Rollene disse har nå bør enten gis til utviklingsspillere eller i det minste lojale og langt billigere rutinerte spillere som krever relativt lite lønn og spilletid. Spillere som er gode nok for de fleste ES-lag og lønnes deretter, men ikke helt når opp for oss er å regne som dyrt daudkjøtt, i hvert fall så lenge vi har bedre spillere i samme posisjon i troppen. Dessverre har vi signert en del slike spillere i de siste årene, men det er i hvert fall uttalt at vi skal spisse, og det er fjernet noe. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 27.02.2019 13:37 Post subject: |
|
|
Skal helst ikke ha for mye utskiftninger på en gang heller da. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 27.02.2019 14:14 Post subject: |
|
|
Det er nettopp derfor vi bør konsentrere oss om å få ut de vi ikke har bruk for, og beholde de som er gode  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 27.02.2019 14:59 Post subject: |
|
|
Horneland bekrefter overfor Adressa at man titter på midtbanespiller pga skader/usikkerhet rundt Trondsen/Lundemo. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 27.02.2019 16:05 Post subject: |
|
|
Ganske forfriskende å ha en trener som er såpass åpen om overganger. |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 27.02.2019 18:34 Post subject: |
|
|
Siden vi tydeligvis ser etter en sentral midtbanespiller så bare kaster jeg den ut: Joakim Våge Nilsen.
Har vært en av Eliteseriens beste og mest undervurderte sentrale midtbanespillere de siste årene, først for Odd, nå for Haugesund. Kjenner Horneland og vil antakeligvis godta å være andrevalg. Kan også fungere som backupen vi trenger på venstreback.
Kanskje ikke så spektakulært, men det virker som en hylle som kan være sannsynlig gitt ambisjonsnivået i overgangspolitikken i dette vinduet. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 27.02.2019 21:31 Post subject: |
|
|
Skal vi ha inn en sentral midtbanespiller så bør denne spilleren være av en kvalitet som går rett inn i førsteellveren, uavhengig om Trondsen en gang i fremtiden blir friskmeldt. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 27.02.2019 21:50 Post subject: |
|
|
Hva gjøre Pedro Chirivella nå?
Ulrik Saltnes er også et spennende alternativ i den rollen. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.02.2019 22:08 Post subject: |
|
|
Kanskje det til og med finnes alternativer mellom Liverpool og Glimt?  _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 27.02.2019 22:24 Post subject: |
|
|
Kamera zoomet akkurat inn på Kenny Daglish og Stig Inge Bjørnebye på tribunen i kampen mellom liverpool og Watford... Kanskje vi ikke ser etter noe i mellom? :p _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 27.02.2019 22:43 Post subject: |
|
|
Watford er vel i mellom. Ikke det at jeg tror noen derfra er aktuellle akkurat. Hadde gjort godt med en knallspiller inn. Gjerne på lån, om det er enklere. Men lånespillere må være klare forsterkninger. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 27.02.2019 23:11 Post subject: |
|
|
Ganske sikker på at SIB nyter en god vinterferie i Liverpool og at det ikke dreier seg om nye spillere... men personlig synes jeg det er litt festlig at vår sportslig leder "henger" med Daglish og pleier kontakter. Har ikke på følelsen at Horneland er typen til å ville ha overbetalte primadonnaer fra England i lagoppstillingen.
Med tanke på nivået i ES og vår attraktivitet så hadde ikke jeg vært i mot at vi brukte mer muligheten til å hente skikkelige talenter fra f.eks Liverpool. 2-3 suksessfulle opphold på 1-3 år hvor spillerne gikk videre etter å ha utviklet seg tror jeg ville gjort store ting for ES med tanke på status. Enklere å få litt bedre spillere hit, som igjen ville gjort oss bedre i stand til å hevde oss i CL og EL på sikt og gi bedre økonomi til klubbene... men det vil være en langsiktig plan i så måte. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 28.02.2019 01:39 Post subject: |
|
|
Clasiker wrote: | Hva gjøre Pedro Chirivella nå?
Ulrik Saltnes er også et spennende alternativ i den rollen. |
Saltnes er vel helst en indreløper? |
|
Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 28.02.2019 10:48 Post subject: |
|
|
Adrian Austnes blir bare bedre og bedre. Virker også som om han er i en liten konflikt med treneren, så kanskje mulig å få for en ok penge. Blir kanskje i konkurranse med Åsen, og indreløpere har vi vel nok av? |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 28.02.2019 11:09 Post subject: |
|
|
Chirivella er lånt ut til et spansk lag for øyeblikket. Tvilsomt at han er så veldig aktuell. Ser Sare som var innom RBK for en del år siden er kontraktsløs. Mener å huske at han hadde noen gode ferdigheter. Blitt 28 år så har vel blitt litt mer voksen også forhåpentligvis. Skeptisk til Våge Nilsen som noen lanserer. Men jeg har sett for få Odd og Haugesundkamper til å felle noen dom. Virker litt treg, men kan vel kanskje kompenseres med andre egenskaper. |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 28.02.2019 15:56 Post subject: |
|
|
Cyrilp wrote: | Ganske sikker på at SIB nyter en god vinterferie i Liverpool og at det ikke dreier seg om nye spillere |
Om Stig Inge tar seg tid til vinterferie like før seriestart, når vi allerede er sent ute med forsterkninger.. ja, da kan han ha seg ut av klubben. Satser på at besøket var jobbrelatert. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.02.2019 17:04 Post subject: |
|
|
Spillerlogistikk kan man jo jobbe med samme hvor man er i verden. For min del kan SIB sitte med laptop og mobil under en parasoll på stranda på Tenerife og gjøre unna alt som ikke krever personlige møter med spillere og klubber. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.02.2019 18:32 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Cyrilp wrote: | Ganske sikker på at SIB nyter en god vinterferie i Liverpool og at det ikke dreier seg om nye spillere |
Om Stig Inge tar seg tid til vinterferie like før seriestart, når vi allerede er sent ute med forsterkninger.. ja, da kan han ha seg ut av klubben. Satser på at besøket var jobbrelatert. |
Det er jo ikke nytt at han bruker Liverpool sitt Exel-ark som eneste verktøy i rekrutteringen. Men Liverpool kan ikke sende arket på mail pga GDPR, så da må han reise over for å lese det selv. |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 01.03.2019 10:09 Post subject: |
|
|
Forslag til høyreback(up): Niklas Gunnarsson
Signert av Palermo i januar, MEN:
"Hur det går för Niklas Gunnarsson? Nyligen skrev Corriere dello Sport att Palermo försöker bryta hans kontrakt och enligt Il Giornale di Sicilia vill inte den nuvarande sportsliga ledningen ha norrmannen. Rapporter i Italien gör till och med gällande att den tidigare allsvenske spelaren inte ens är registrerad för spel i Serie B."
https://www.fotbollskanal...att-varva/
Anbefaler å lese denne artikkelen. Mildt sagt oppsiktsvekkende  _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 01.03.2019 11:21 Post subject: |
|
|
Ble foreslått litt tidligere i tråden og, men mer eller mindre forkasta fordi han ble beskrevet som først og fremst en ekspert på lange innkast. |
|
Back to top |
|
 |
|