| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 29.10.2018 13:48 Post subject: |
|
|
| Er det kommet noe mer info om skaden fra i går? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.10.2018 14:22 Post subject: |
|
|
| Det er neppe noe allvorlig. Vil tro han skulle byttes ut uansett. Hadde nok fortsatt å spille om han ikke skulle byttes ut i i denne perioden av kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.10.2018 14:24 Post subject: |
|
|
Spilleklar! Ikke noe alvorlig  |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.10.2018 14:32 Post subject: |
|
|
Tenk dere hvordan han blir når han er i skikkelig form og relasjonene med de andre er optimale?
Han var god igår men alle vet at han er mye bedre enn det han viste igår  |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7407 Location: South-west coast exile
|
Posted: 29.10.2018 15:19 Post subject: |
|
|
| Flott! Syntes han hadde gode tendenser i går på skøytebanen. Kommer til å bli knall når han får jobba med relasjonene med Meling og jobba med formen. |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 29.10.2018 16:30 Post subject: |
|
|
| Mannen er jo ett angrep alene og så lenge han spiller så vil vi plutselig kunne skape noe i hvert eneste angrep. En venstre side, i kampform, med Melling, Trondsen, Jesus og Bendtner vi vil kunne leke oss til seriegull. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2018 00:10 Post subject: |
|
|
Burchnall, who this summer succeeded Graham Potter as head coach of Östersunds FK in the Swedish top flight after Potter took over at Swansea, is in absolutely no doubt about how good Adegbenro is:
‘I would say he is the best player in Rosenborg. I would say that he is the best player in the league. I said that when I managed him and I’d say it now’.
(...)
Having worked with Adegbenro for two and a half seasons, Burchnall know his playing style well:
‘His best strengths are 1v1 and he is comfortable coming inside from the left and driving centrally as well. He’s a bit different to some of the other Rosenborg wingers, like de Lanlay and Helland, that Celtic have met so far because he’s so dangerous in those 1v1 situations and has the pace and strength to go past players. He gives a lot of creativity to the team’
Read more: Samuel Adegbenro | The Man Celtic Need to Stop |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 06.02.2019 10:37 Post subject: |
|
|
Samuel har visst vært ute i sosiale medier og gratulert Sarr med ny klubb.
Fake news eller har han tråkket i salaten? _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 06.02.2019 10:59 Post subject: |
|
|
Du mener sovet i timen? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7407 Location: South-west coast exile
|
Posted: 06.02.2019 10:59 Post subject: |
|
|
| Han er generelt aktiv med afrikanske spillere som har spilt i/spiller i ES. Så klart et dårlig valg å legge ut nevnte post, men det er ikke den eneste spilleren han har lagt ut noe om. |
|
| Back to top |
|
 |
Rasmuss1 Junior
|
Posted: 10.02.2019 13:57 Post subject: |
|
|
godt og lese at SA er en tilpasningsdyktig kar, stikker ikke av med halen imellom beina pga ny spillestil! http://www.rbk.no/nyheter...e-samtaler
første innlegg  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.02.2019 14:00 Post subject: |
|
|
Velkommen! _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 10.02.2019 20:33 Post subject: |
|
|
Begynner å få sånn "Amish-skjegg" nå
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 23.02.2019 13:23 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Enig i at Adegbenro er den kantspilleren med høyest maksnivå, og nettopp derfor er det litt betenkelig at han tydelig har ganske langt å gå på både fysikk og struktur. Denne gangen riktignok som midtspiss, men svakhetene i presspillet ble likevel tydelige. Og det er ikke bra at han mangler såpass på fysikken.
Ikke enig i at han automatisk er bedre enn Helland til venstre her, det blir to veldig ulike spillere offensivt. Men Helland ligger bedre i ramma, og den kollektive biten blir viktig. |
Fortsetter i denne tråden.
Mangelfull intensitet i presset og dårlig fysisk form henger jo gjerne sammen. Adegbenro er jo en som har jaget mye ball på kanten vår tidligere, selv om han ikke nødvendigvis er noen feinschmecker i det defensive arbeidet.
Jeg vil si det er Adegbenro sitt bunnivå snarere enn toppnivå som taler hans fordel. Våre andre kantalternativer treffer jo ofte et bunnivå som til tider får deg til å lure på hvorfor fotball er lønnet arbeid. Kan ikke huske å ha sett noen slike opptredener fra Samuel.
Ethvert godt kollektiv behøver spillere som også kan gjøre ting på egenhånd, og akkurat der tilhører Samuel minoriteten i troppen. I mine øyne er den venstrekanten låst til han, med Yanni som backup og Akintola/Helland i kamp om høyrekanten. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 23.02.2019 16:02 Post subject: |
|
|
Enig med deg der Dew. Jeg synes ikke noen i troppen forsvarer å ta fra samuel venstrekantplassen. Han skal være skadet eller i særdeles dårlig form for å ikke spille venstreving. Samuel har kvalitenene til å score mål i hver kamp eller ha en målgivende selv om han kan være borte store deler av kampen. Får han endelig en full sesong forventer jeg 15 - 20 målpoeng fra poeng. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 23.02.2019 18:37 Post subject: |
|
|
Adegbenro har et av de høyeste toppnivåene, men som vi har sett for sjelden siden det ble vist i de første europacupkampene (for ganske lenge siden nå).
Synes det er helt topp at Horneland stiller med de som til enhver tid viser mest guts/ best form på trening og i kamp og ikke lar de med "størst potensiale" få spille nær sagt uansett som i fjor.
Klippekortene er inndratt. Heldigvis. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 23.02.2019 21:25 Post subject: |
|
|
Ikke bestandig det er riktig snegle selv om det er mest rettferdig. Samuel bør helt klart spille så mye som mulig med mindre han over tid viser at han ikke satser nok, vil nok eller ikke får ut potensialet sitt. Han skal ikke vrakes bare fordi noen på trening gjør det litt bedre enn han eller at han har 2 svake kamper og en annen ving har 2 bedre kamper uten å være mer enn o.k. Blir litt som med ski, Samuel er en soleklar kandidat til å ta gull når han er i form men har slitt med skader og sykdom. Han skal ikke vrakes fra løp til fordel for andre som i beste fall på en veldig god dag kan komme på en 5 - 6 plass. Samuel skal prioriteres så han kommer tilbake med mindre vi plutselig har andre kandidater som også kan ta gull eller at som sagt Samuel viser at han faller gjennom av ulike grunner. Samuel var også skadet 90% av forrige sesong, bare minner om det.
Noen tall målpoeng 2018:
Helland 6 poeng - 20 kamper 1469 min
Levi 6 poeng - 19 kamper 1110 min
de Lanlay 3 poeng - 17 kamper 846 min
Samuel 3 poeng - 7 kamper 456 min
Jeg er sikker på at vi har til gode å se det aller beste av Samuel i RBK trøya og håper det begynner nå i 2019. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.02.2019 09:38 Post subject: |
|
|
Samuel har jo fortsatt til gode å virkelig prestere for oss i serien, og kler jo rollen som enmanns armada i Europa mye bedre. Til det kommer at dagens spillestil, tentativt, ser ut til å kle kombinasjonsspillere som Helland og Akintola bedre, pluss det med gjenvinning.
Poenget er at jeg håper vi gjør noen justeringer som lar oss utnytte Adegbenros ferdigheter best mulig, for han bør kunne være en stjerne for oss, og vi har ikke råd til å Dockale ham. Først i fysisk storform, selvfølgelig, men så bør det være en plan. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 24.02.2019 13:15 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | pluss det med gjenvinning. |
Ganske sikker på at Helland aldri har vunnet ballen for oss defensivt. Lager jo alltid frispark når han involverer seg på egen halvdel.
Hvordan ser du for deg at hans fravær akkurat der skal forsvare plassen på laget? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.02.2019 19:39 Post subject: |
|
|
Helland er en ganske dårlig ballvinner, men ikke dårlig kollektivt i presspillet når vi faktisk har et kollektivt høyt press. Det har han vist før. Han er altså oppi mannen tidsnok, selv om han dessverre lager mange frispark, og da er han med på å stresse fram feil.
Adegbenro, derimot, ser ikke ut til å være vant til å presse aggressivt og høyt (og hvordan skulle han egentlig være det?) , og står konstant for langt unna. Han er jo ikke dårlig defensivt, egentlig, og er ikke lett å passere med ball i etablert forsvar (i motsetning til Helland), men setter sjelden inn tidlig press etter balltap.
Men som sagt: hÃ¥per Samuel kan tilpasse seg fort, og at vi ogsÃ¥ kan tilpasse stilen litt, slik at vi ofte fÃ¥r involvert ham rettvendt mot backen med rom Ã¥ løpe i. Han er en ressurs vi mÃ¥ utnytte, det er vel alle enige om. SÃ¥ er det helt greit for meg om det gÃ¥r sÃ¥ smooth som flere av dere synes Ã¥ forvente 🙂 |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.02.2019 01:28 Post subject: |
|
|
Mye av problemene til Helland er det kvarte til hele sekundet han bruker på å være oppgitt når han enten mister ballen eller blir dratt av.
Det er en uting mange fotballspillere har der de istede for sporenstreks omstille seg får en lett hjerneblødning og kaster bort tid på å erge seg over en dårlig involvering.
Hvis han klarer å riste av seg dette så tror jeg de aller fleste vil være fornøyd med både innsats og intensitet i press/offensive involveringer. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.02.2019 22:24 Post subject: |
|
|
– Sakte, men sikkert, tror jeg han forstår. Men han trenger å bygge en fysisk form også. Han var ute stort sett hele fjoråret, og er kommet bakpå fysisk sett. Han må bygge både den fysiske basen og forståelsen av hvordan vi ønsker å ha det, sier Horneland.
(...)
– Samuel er en fantastisk individualist, og så skal vi prøve å få ham inn som en del av det kollektive tankegodset vårt i tillegg. Da blir det superbra, mener Horneland.
Les mer: Adegbenro fikk tøft møte med nytt RBK-regime: – Jeg er nødt til å tilpasse meg. Jeg har ikke noe valg |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 17.03.2019 20:59 Post subject: |
|
|
| Hvorfor er Samuel fortsatt ikke inne i startelleveren? |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 17.03.2019 21:12 Post subject: |
|
|
Samuel passer ikke inn i Hornelands system.
Finner det merkelig at Samuel er benket i generalprøven.
Horneland er ute før juni.
Merk mine ord _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 17.03.2019 21:34 Post subject: |
|
|
Det blir vel Coolen igjen  _________________ Slutt me det derre toille der! |
|